AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hei. Som overskriften sier, såå er det vår første prøveperiode etter en spontanabort. Det er en utrolig vanskelig situasjon, fordi når man har vært gravid vil man så veldig gjerne bli gravid så raskt som mulig. (Jeg vet at dette er individuelt, men det er slik vi føler det). Jeg er akkurat nå i DPO land og kjenner på murringer i ryggen og følelsen av humørsvingninger (mye trist og lei meg, irritabel og skal ingenting til før jeg gråter litt.) Er det noen som er i samme situasjon? Eventuelt noen som har vært i samme situasjon? Hva slags plager hadde du mellom eggløsning og eventuelt positivt graviditetstest etter en spontanabort? Var det helt likt som før eller hadde noe forandret seg?😊 Anonymkode: 8b41f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Som overskriften sier, såå er det vår første prøveperiode etter en spontanabort. Det er en utrolig vanskelig situasjon, fordi når man har vært gravid vil man så veldig gjerne bli gravid så raskt som mulig. (Jeg vet at dette er individuelt, men det er slik vi føler det). Jeg er akkurat nå i DPO land og kjenner på murringer i ryggen og følelsen av humørsvingninger (mye trist og lei meg, irritabel og skal ingenting til før jeg gråter litt.) Er det noen som er i samme situasjon? Eventuelt noen som har vært i samme situasjon? Hva slags plager hadde du mellom eggløsning og eventuelt positivt graviditetstest etter en spontanabort? Var det helt likt som før eller hadde noe forandret seg?😊 Anonymkode: 8b41f...8e0 Du kan nok finne en del om dette temaet nedover på forumet fra tidligere deltakere. Som prøver selv på 4 året, 1exu, 2 SA, 2 MA bak meg kan jeg kun snakke for meg selv.. Det har føltes litt annerledes for hver gang. Etter første, var jeg litt sånn negativ - nei det går sikkert ikke nå, kroppen vil ikke samarbeide osv osv osv... Jeg har hatt helt like symptomer/plager mellom eggløsning og mensen/ny tester/graviditeter som ellers. Man kjenner nok litt ekstra etter, hodet kan leke litt mer med en etter man har mistet - noe som er helt naturlig og en forsvarsmekanismer vi har innebygget tror jeg. Jeg holdt på å si det blir enklere etterhvert.. Men.. Tja.. På noen måter blir det nok det, man får stadig nye verktøy i kassen til å håndtere både det ene og det andre. Men sorgen og tapet føles like sterkt hver gang - iallefall for min del.. Kroppen vår går igjennom mye hormonelt naturlig sett.. så ved prøving og mist så er det nok litt ekstra kroppen kjenner på som er helt naturlig. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Del Skrevet 31. oktober 2023 Helene90 skrev (23 minutter siden): Du kan nok finne en del om dette temaet nedover på forumet fra tidligere deltakere. Som prøver selv på 4 året, 1exu, 2 SA, 2 MA bak meg kan jeg kun snakke for meg selv.. Det har føltes litt annerledes for hver gang. Etter første, var jeg litt sånn negativ - nei det går sikkert ikke nå, kroppen vil ikke samarbeide osv osv osv... Jeg har hatt helt like symptomer/plager mellom eggløsning og mensen/ny tester/graviditeter som ellers. Man kjenner nok litt ekstra etter, hodet kan leke litt mer med en etter man har mistet - noe som er helt naturlig og en forsvarsmekanismer vi har innebygget tror jeg. Jeg holdt på å si det blir enklere etterhvert.. Men.. Tja.. På noen måter blir det nok det, man får stadig nye verktøy i kassen til å håndtere både det ene og det andre. Men sorgen og tapet føles like sterkt hver gang - iallefall for min del.. Kroppen vår går igjennom mye hormonelt naturlig sett.. så ved prøving og mist så er det nok litt ekstra kroppen kjenner på som er helt naturlig. ❤️ Takk for et fint og ærlig svar🥰 Det er veldig vondt og tungt, men det er fint at man kan dele erfaringer og heie på hverandre😊 Det er mye hormoner og følelser i sving, får bare håpe at de hormonene blir snillere etterhvert🌼 Anonymkode: 8b41f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Som overskriften sier, såå er det vår første prøveperiode etter en spontanabort. Det er en utrolig vanskelig situasjon, fordi når man har vært gravid vil man så veldig gjerne bli gravid så raskt som mulig. (Jeg vet at dette er individuelt, men det er slik vi føler det). Jeg er akkurat nå i DPO land og kjenner på murringer i ryggen og følelsen av humørsvingninger (mye trist og lei meg, irritabel og skal ingenting til før jeg gråter litt.) Er det noen som er i samme situasjon? Eventuelt noen som har vært i samme situasjon? Hva slags plager hadde du mellom eggløsning og eventuelt positivt graviditetstest etter en spontanabort? Var det helt likt som før eller hadde noe forandret seg?😊 Anonymkode: 8b41f...8e0 Det er lettere og bli gravid etter en spontanabort de første 2-3 syklusene. Anonymkode: 6da49...bfe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er lettere og bli gravid etter en spontanabort de første 2-3 syklusene. Anonymkode: 6da49...bfe Sier du det? Hmm.. vet du hva som er grunnen til dette?😊 Anonymkode: 8b41f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 Jeg fikk barn nr 1 (alder 35) på første forsøk. Graviditet 2 og 3 ble spontan abort rett rundt +/- 12 uker. Graviditet 4 mistet uke 17. Graviditet 5 ble barn (da var jeg blitt 38 år). Barna er nå 17 og 20. Helt perfekte gjennomsnitts mennesker 🥰 Anonymkode: 62556...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk barn nr 1 (alder 35) på første forsøk. Graviditet 2 og 3 ble spontan abort rett rundt +/- 12 uker. Graviditet 4 mistet uke 17. Graviditet 5 ble barn (da var jeg blitt 38 år). Barna er nå 17 og 20. Helt perfekte gjennomsnitts mennesker 🥰 Anonymkode: 62556...31c Så ufattelig følelsesmessig berg-og-dal-bane det må ha vært!🫶🏻 Fantastisk å høre at det gikk bra🌼 Anonymkode: 8b41f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #8 Del Skrevet 1. november 2023 Hei, Jeg hadde en MA i uke 12 i september. Fikk eggløsning 4 uker etterpå og nå er jeg ca 6 uker på vei og håper at det vil gå bra denne gangen. Det er utrolig skummelt og jeg tenker mye på hvordan det vil være å gå gjennom det samme igjen… Prøver å ta en uke av gangen og glede meg over at det satt på første forsøk denne gangen også. Mine symptomer var voldsomme humørsvingninger og vond korsrygg, merket også litt stikkende smerte i eggstokk/livmor. Anonymkode: 3b090...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #9 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, Jeg hadde en MA i uke 12 i september. Fikk eggløsning 4 uker etterpå og nå er jeg ca 6 uker på vei og håper at det vil gå bra denne gangen. Det er utrolig skummelt og jeg tenker mye på hvordan det vil være å gå gjennom det samme igjen… Prøver å ta en uke av gangen og glede meg over at det satt på første forsøk denne gangen også. Mine symptomer var voldsomme humørsvingninger og vond korsrygg, merket også litt stikkende smerte i eggstokk/livmor. Anonymkode: 3b090...33f Åå, gratulerer så utrolig mye!!😊 Tusen takk for at du deler! Anonymkode: 8b41f...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Åå, gratulerer så utrolig mye!!😊 Tusen takk for at du deler! Anonymkode: 8b41f...8e0 Tusen takk! Det var andre sine erfaringer som gjorde at vi turte å prøve igjen med en gang, uten å vente på første menstrasjon. Fastlegen min rådet meg også til å bare prøve på nytt med en gang. Håper det vil gå veien denne gangen, for deg også🫶🏼 Anonymkode: 3b090...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #11 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tusen takk! Det var andre sine erfaringer som gjorde at vi turte å prøve igjen med en gang, uten å vente på første menstrasjon. Fastlegen min rådet meg også til å bare prøve på nytt med en gang. Håper det vil gå veien denne gangen, for deg også🫶🏼 Anonymkode: 3b090...33f Jaa, det er så fint å høre historier fra andre som er igjennom eller har vært igjennom det samme. Det viktigste er å gå ut i det når man selv er klar for det. Tusen takk for det, jeg håper svangerskapet ditt blir trygt og fint🫶🏻 Anonymkode: 8b41f...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå