Gå til innhold

Anrop hvor det står "uønsket". Hva vil det si?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå den siste tiden meldt meg på konkurranser hvor man kan vinne gavekort på seibseo, reiser og div, pluss at jeg bruker stepler appen jvoe man kan vinne boniser og rabatter, gavekort på Rema 1000 osv. For å få delta måtte jeg huke av sr jeg godtar at Talkmore og OneCall kan ringe meg og gi tilbud. Jeg gidder ikke å bruke tid på å tjarte i tlf med de så jeg bare lar de ringe uten å ta tlf og blokkerer numrene for å få deltatt i konkurranser.  

Når jeg søker opp tlf nr så får jeg "ingen treff". Og jeg har sendt melding: "hei hvem er du. ser at du har ringt meg" tilfelle det er angående en jobb jeg har søkt på siden jeg er midt i jobbsøking. Men de svarer ikke. En potensiell arbeidsgiver ville vel forstå at folk er skeptiske til å ta ukjente anrop når og at man ikke vil ringe tilbake når man ikke finner ut hvem som har ringt? Og da sendt en sms etter de hadde ringt?. Det bare fortsetter å komme flere ukjente anrop hvor det står uønsket på anropet.

Jeg er midt i jobbsøking nå etter ny jobb og vil heller ikke gå glipp av hvis potensielle arbeidsgivere prøver å få tak i meg. Men jeg antar at de da ville sendt en sms å presentert seg og bedt meg om å ringe tilbake.  

Anonymkode: a1bfe...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teit at man ikke kan redigere kommentarer her inne. TS her igjen. Vi prøver på nytt 🤣

Jeg har nå den siste tiden meldt meg på konkurranser hvor man kan vinne gavekort på bensin, reiser og div, pluss at jeg bruker stepler appen hvor man kan vinne bonuser og rabatter, gavekort på Rema 1000 osv. For å få delta måtte jeg huke av for at jeg godtar at Talkmore og OneCall kan ringe meg og gi tilbud. Jeg gidder ikke å bruke tid på å tjarte i tlf med de så jeg bare lar de ringe uten å ta tlf og blokkerer numrene for å få deltatt i konkurranser uten å snakke med dem som skal overtale meg til å bytte til dem.

Når jeg søker opp tlf nr så får jeg "ingen treff". Og jeg har sendt melding: "hei hvem er du. ? ser at du har ringt meg" tilfelle det er angående en jobb jeg har søkt på siden jeg er midt i jobbsøking. Men de svarer ikke. En potensiell arbeidsgiver ville vel forstå at folk er skeptiske til å ta ukjente anrop når og at man ikke vil ringe tilbake når man ikke finner ut hvem som har ringt? Og da sendt en sms etter de hadde ringt og sagt hvem de var og hva det gjaldt?. Men det bare fortsetter å komme flere ukjente anrop  hver dag hvor det står "uønsket " på anropet.

En gang tok jeg telefon fordi jeg trodde det var fra en jobb men så var det en hjelpeorganisasjon jeg hadde stoppet betaling til av økonomiske grunner som lurte på hvorfor og ville ha meg som fadder igjen. Og jeg sliter med å si nei så derfor må jeg unngå å ta slike telefoner. 

Hva skal jeg gjøre? Tenker det er merkelig hvis det står uønsket på anrop fra jobber jeg har søkt 

Anonymkode: a1bfe...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan redigere kommentarene på Kvinneguiden når du signerer med brukernavnet ditt. Velger du å huke på at du skal være anonym, kan du ikke redigere verken kommentar eller innlegg/overskrift.

Vil tippe at det er operatøren din som har flagget telefonnummeret som ringer som selgere/spam/scam, derav "uønsket". Dette er jo en funksjon de aller fleste vil ha. Telefonnummere til selgere blir ofte misbrukt av svindlere, på lik linje som privatpersoner får sitt nummer misbrukt. 

Tenker at en potensiell arbeidsgiver ville nok sendt deg en EPOST om du har søkt på nett, har du søkt med personlig oppmøte med CV/Søknad i hånden, vil jeg tippe de sender en sms om det er seriøst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...