AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Del Skrevet 30. oktober 2023 Hva er ditt beste argument for Guds eksistens? Anonymkode: 1bf48...4a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er ditt beste argument for Guds eksistens? Anonymkode: 1bf48...4a5 Alt er et intelligent design. Det er umuligt at alt som er skapt er en tilfeldighet for da hadde ikke alt blitt skapt så perfekt så kunstnerisk som det er i naturen. Anonymkode: ee732...e71 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Del Skrevet 31. oktober 2023 Av ingenting får en ingenting. Anonymkode: 95035...523 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hva var før det var ingenting. Gud er også "noe", så hvem skapte så Gud? Anonymkode: 14f9e...a43 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #5 Del Skrevet 31. oktober 2023 Er mange som har hatt opplevelser, som spøkelser, nær døden opplevelser, demoner osv. Er så mange opplevelser, at jeg synes det er rart om det ikke stemmer. Så når mediumene fører spøkelsene over til lyset. Hva er så lyset. Jeg tror lyset er det samme som himmelen og har mine egne tolkninger. Hadde en opplevelse med jesus når min far døde, som jeg ikke kan forklare med annet enn at jesus finnes. Om jesus finnes tror jeg gud finnes. Anonymkode: f305b...c89 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er mange som har hatt opplevelser, som spøkelser, nær døden opplevelser, demoner osv. Er så mange opplevelser, at jeg synes det er rart om det ikke stemmer. Så når mediumene fører spøkelsene over til lyset. Hva er så lyset. Jeg tror lyset er det samme som himmelen og har mine egne tolkninger. Hadde en opplevelse med jesus når min far døde, som jeg ikke kan forklare med annet enn at jesus finnes. Om jesus finnes tror jeg gud finnes. Anonymkode: f305b...c89 Om demoner finnes og mørke finnes så finnes Gud som er lyset bare lys kan skape liv og overgå mørket i vitenskaper. Mørket kan ikke sluke lyset. Anonymkode: ee732...e71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Av ingenting får en ingenting. Anonymkode: 95035...523 Hvor kommer gud fra da? Anonymkode: e4edd...47a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kommer gud fra da? Anonymkode: e4edd...47a Fra et sted utenfor tid, rom og materie. Anonymkode: 95035...523 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det gir ikke mening for meg at den onde verdenen her er "alt". Folk har trodd på Gud eller guder i flere tusen år. Omtrent 84% av verdens befolkning tror på noe religiøst. De som tror på big bang. Når du kaster en klokka og den knuser, blir den til noe vakkert? Så når to meteoritter kolliderer, hvordan blir det til noe så flott som jorden? Til og med Darwin ble kristen før han døde. Jeg tenker folk må få tro det de vil. Forskere er enige om at Jesus har eksistert, det også sier noe. Vi regner jo tiden etter Jesus Kristus. At Gud eksisterer og vil oss vel er det eneste som gir meg et slags håp i denne fæle verden vi lever i. At det er noe mer for oss etter dette, at vi kan se våre kjære igjen når Han kommer tilbake. Jeg har vært veldig lite religiøs siste 5 årene, men jeg tror og vil alltid tro på Gud. Jeg tviler ikke engang, har opplevd så mye flott. Men man blir påvirket og faller ut i samfunnet. - J24 Anonymkode: 31e94...1c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #10 Del Skrevet 31. oktober 2023 53 minutter siden, AnonymBruker said: Alt er et intelligent design. Det er umuligt at alt som er skapt er en tilfeldighet for da hadde ikke alt blitt skapt så perfekt så kunstnerisk som det er i naturen. Anonymkode: ee732...e71 Det er flere eksempler på feil og mindre optimale løsninger i ulike arter som taler imot at vi er laget av et intelligent vesen. For hvis vi var det så burde ikke disse mangle eksistert i utgangspunktet. Noen eksempler: Vi lager ikke C vitamin selv i kroppen (noen dyr gjør dette). Vi har ikke to induviduelle rør for spising og pust, som konsekvens kan lede til død. Eller at fødsel er så farlig som det faktisk er? Gud burde prøve en ny karriere hvis hun faktisk står bak skaperverket. Anonymkode: e03b0...059 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #11 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva var før det var ingenting. Gud er også "noe", så hvem skapte så Gud? Anonymkode: 14f9e...a43 Tao skapte Gud. Alle Gudene. Anonymkode: 7ca75...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 1. november 2023 #12 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det gir ikke mening for meg at den onde verdenen her er "alt". Folk har trodd på Gud eller guder i flere tusen år. Omtrent 84% av verdens befolkning tror på noe religiøst. De som tror på big bang. Når du kaster en klokka og den knuser, blir den til noe vakkert? Så når to meteoritter kolliderer, hvordan blir det til noe så flott som jorden? Til og med Darwin ble kristen før han døde. Jeg tenker folk må få tro det de vil. Forskere er enige om at Jesus har eksistert, det også sier noe. Vi regner jo tiden etter Jesus Kristus. At Gud eksisterer og vil oss vel er det eneste som gir meg et slags håp i denne fæle verden vi lever i. At det er noe mer for oss etter dette, at vi kan se våre kjære igjen når Han kommer tilbake. Jeg har vært veldig lite religiøs siste 5 årene, men jeg tror og vil alltid tro på Gud. Jeg tviler ikke engang, har opplevd så mye flott. Men man blir påvirket og faller ut i samfunnet. - J24 Anonymkode: 31e94...1c1 Ja det er et rykte som started etter at han døde, Og første gang noen påstå at Darwin ble kristen før han døde var i 1915, det var Elizabeth, Lady Hope 33 år etter Darwin sin død. Det er også det faktum at barna til Darwin sa at dette ikke stemte og folk som kjente Darwin godt sa det ikke stemte. Lady Hope sa hun besøkte Darwin i 1881, men det finnes ingen bevis at dette besøket noen gang fant sted. I følge Darwin sin egen datter Henrietta Litchfield så traff aldri Lady Hope Darwin. Darwin ble ikke kristen før han døde, han var en agnostiker da han døde. Folk som tror at Darwin ble kristen på dødsleiet er folk som ikke vet noe om Darwin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #13 Del Skrevet 1. november 2023 On 10/30/2023 at 10:16 PM, AnonymBruker said: Hva er ditt beste argument for Guds eksistens? Anonymkode: 1bf48...4a5 Ingenting Anonymkode: 33683...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Del Skrevet 1. november 2023 13 hours ago, AnonymBruker said: Det gir ikke mening for meg at den onde verdenen her er "alt". Folk har trodd på Gud eller guder i flere tusen år. Omtrent 84% av verdens befolkning tror på noe religiøst. De som tror på big bang. Når du kaster en klokka og den knuser, blir den til noe vakkert? Så når to meteoritter kolliderer, hvordan blir det til noe så flott som jorden? Til og med Darwin ble kristen før han døde. Jeg tenker folk må få tro det de vil. Forskere er enige om at Jesus har eksistert, det også sier noe. Vi regner jo tiden etter Jesus Kristus. At Gud eksisterer og vil oss vel er det eneste som gir meg et slags håp i denne fæle verden vi lever i. At det er noe mer for oss etter dette, at vi kan se våre kjære igjen når Han kommer tilbake. Jeg har vært veldig lite religiøs siste 5 årene, men jeg tror og vil alltid tro på Gud. Jeg tviler ikke engang, har opplevd så mye flott. Men man blir påvirket og faller ut i samfunnet. - J24 Anonymkode: 31e94...1c1 Ganske mangel på argumenter når det du klarer å komme med er "en klokke som blir ødelagt blir ikke til menneske!" Umulig å ha en samtale med slike neper Anonymkode: 33683...d8f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #15 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Fra et sted utenfor tid, rom og materie. Anonymkode: 95035...523 Bodø? Anonymkode: e9f91...7f5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva var før det var ingenting. Gud er også "noe", så hvem skapte så Gud? Anonymkode: 14f9e...a43 Gud kam meget vel ha eksistert alltid. Anonymkode: 3f1f1...1d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bodø? Anonymkode: e9f91...7f5 Åh hjelp, som jeg lo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 1. november 2023 #18 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ganske mangel på argumenter når det du klarer å komme med er "en klokke som blir ødelagt blir ikke til menneske!" Umulig å ha en samtale med slike neper Anonymkode: 33683...d8f Det er verre å samtaler med noen som må kalle noen neper faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #19 Del Skrevet 1. november 2023 Det heter å bruke. Anonymkode: 4d496...db2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 1. november 2023 #20 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) Det står i Bibelen at Gud var før jorden og alt ble skapt og at Han er fra evighet til evighet. Jorden ble skapt ved Hans Ord og alt det som er skapt skjer ved at Gud taler det frem. Videre i Johannes-evangeliget står det at 'i begynnelsen var Ordet - og Ordet var Gud og at uten det var ingenting skapt. Ordet ble så til menneske og kom til jorden (Jesus) så Jesus er altså Guds Ord og er også fra evighet til evighet. I tillegg sender Gud ut Talsmannen til alle som tror og det er den Hellige Ånd som også er Ordet (og Gud og Jesus). Jeg tror på Gud både pga av det som står og på grunn av at jeg har sett hva Han har gjort for meg og andre som stoler på Han og Hans Ord. Men jeg ser også det storslåtte skaperverket og menneskene, dyrene, fugl og frisk og luft og hvordan det hele fungerer sammen og ville trodd på Han uansett. Jeg tror ikke skaperverket er tilfeldig. Alt har sin plass og spiller sammen på en perfekt måte. Endret 1. november 2023 av Lawyam 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå