Gå til innhold

Lei av snøen allerede

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første store snøfall i dag og jeg er møkka lei av snøen allerede. Kaos overalt i Kongsberg, Øvre Eiker, Drammen, Lier, Asker, Bærum, Oslo, Lørenskog, Strømmen og Lillestrøm. Biler stod på tvers og sperra veien. Trailere overalt. Biler overalt. Kaos kaos og atter kaos. Brukte seks til syv timer på å komme meg fra Kongsberg til Lillestrøm. GPS ville ha meg overalt og jeg rota meg helt bort i Oslo som igjen betydde enda mere kø. Fikk ikke stoppa bilen for å ordne med gps fordi det ikke var brøyta så måtte kjøre langt før jeg kunne snu i rundkjøring som igjen bare balla på seg enda mere kø jeg skulle gjennom. 

Jeg er så lei av snø og jeg hater snø. Flere som har rota seg bort i snøen i dag?

Og hva gjør man om man setter seg fast i snøen og ikke er kjent og ikke kjenner noen? Og at det er langt hjem.

Det var så mange biler som bare stod der overalt parkert. Flere som tydeligvis bare har satt igjen bilen. Det var sikkert 100 biler og trailere som hadde kjørt ut.

Jeg hater virkelig snø og det har jeg gjort helt siden barndommen. Skjønner ikke at noen kan like snø og vinter.

Anonymkode: 86d9f...419

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg er glad jeg bor i Skien. Her var veiene bare ned til sentrum så det gikk an å kjøre for å kjøpe inn mat så det holder et par dager til snøen mest sannsynligvis regner bort så vi kan kjøre ned og sette på svært etterlengtede vinterdekk! _angry__by_royaba-d33gaue.gif.b3f246f7b35109aa063880c378c10974.gif Skulle egentlig hatt dem for en liten stund siden, men shit happens gruble.gif.f248ac8556a006935e2748058f4d64c9.gif

Hadde dog aldri kjørt ut om snøen lå- det har jeg gjort én gang i statene da det kom et «overraskelsessnøfall» og NJ og NY fikk 25-30 cm snø. Eneste som funket da var å kjøre rolig, forsiktig og sent. 

Endret av Peanut
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kommer til å gjøre alvor av planen om søke om å jobbe fra et eller annet sted i «syden» tre av vintermånedene når ungene har flyttet ut 😄 Kan egentlig ha 100% hjemmekontor. Jeg nektet å dra på jobb i dag, heldigvis sto bussene. 

Anonymkode: 8cd45...dd1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har ikke snøen kommet her på vestlandet ennå, håper den holder seg vekk lenge. Nydelig i dag med sol, men kald nordavind. Ser hva dere strever med der borte og har en viss medfølelse med dere..

Anonymkode: 887bb...d77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært et helvete i Oslo i dag. Sikkert ikkw bedre i morgen. Deprimerende om vinteren starter nå. Har knapt vært høst

Anonymkode: 48513...a75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker at Norge har fått norsk vær igjen. Har vært alt for mange år med for mye varme nå. I år varte vinteren nesten frem til mai , og den starter igjen nå. Sommeren var regnfull. Dette er Norge, det er meningen at det skal være kaldt og kjølig her. Man kjenner at ekstrem varme i Norge blir helt feil og unaturlig, luften blir for tett og tørr.

Anonymkode: 58a68...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har vært et helvete i Oslo i dag. Sikkert ikkw bedre i morgen. Deprimerende om vinteren starter nå. Har knapt vært høst

Anonymkode: 48513...a75

Høsten begynte i juli. Pissregn i 3 mnd.

Anonymkode: aa497...4ba

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høsten begynte i juli. Pissregn i 3 mnd.

Nei,vi hadde sommer. Vi bor ikke i et eksotisk land. Siden vinteren var lang , så blir det selvsagt ikke plutselig en varm sommer med mye sol. Da blir det kjølig og regn. Det er sånn været fungerer her oppe i nord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei,vi hadde sommer. Vi bor ikke i et eksotisk land. Siden vinteren var lang , så blir det selvsagt ikke plutselig en varm sommer med mye sol. Da blir det kjølig og regn. Det er sånn været fungerer her oppe i nord. 

Her har det regnet siden starten av juli. Stort sett. Nå har det derimot vært strøken i over en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 timer siden):

Kjenner jeg er glad jeg bor i Skien. Her var veiene bare ned til sentrum så det gikk an å kjøre for å kjøpe inn mat så det holder et par dager til snøen mest sannsynligvis regner bort så vi kan kjøre ned og sette på svært etterlengtede vinterdekk! _angry__by_royaba-d33gaue.gif.b3f246f7b35109aa063880c378c10974.gif Skulle egentlig hatt dem for en liten stund siden, men shit happens gruble.gif.f248ac8556a006935e2748058f4d64c9.gif

Hadde dog aldri kjørt ut om snøen lå- det har jeg gjort én gang i statene da det kom et «overraskelsessnøfall» og NJ og NY fikk 25-30 cm snø. Eneste som funket da var å kjøre rolig, forsiktig og sent. 

Du burde hatt en rutine på å ordne opp i dekkskift så fort det blir oktober måned. Da hadde du sluppet å havne i en kjip situasjon som nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror jeg kommer til å gjøre alvor av planen om søke om å jobbe fra et eller annet sted i «syden» tre av vintermånedene når ungene har flyttet ut 😄 Kan egentlig ha 100% hjemmekontor. Jeg nektet å dra på jobb i dag, heldigvis sto bussene. 

Anonymkode: 8cd45...dd1

Eller jobbe offshore eller til sjøs. Kort vei til arbeidsplassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke snø jeg heller, men jeg må le av nordmenn som blir tatt på senga hvert eneste år. Vi bor i Norge, At snø kan komme i oktober/november er ikke noe nytt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi84 skrev (17 timer siden):

Jeg liker ikke snø jeg heller, men jeg må le av nordmenn som blir tatt på senga hvert eneste år. Vi bor i Norge, At snø kan komme i oktober/november er ikke noe nytt. 

Samme her. På nyhetene i går sa de at snøen kom som julekvelden på kjerringa. Det gjorde det for faen ikke. Det var meldt. Allikevel blir folk overraska. Sånn et det når de lever i sin egen verden og ikke følger med. Latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrenalina1 skrev (1 time siden):

Samme her. På nyhetene i går sa de at snøen kom som julekvelden på kjerringa. Det gjorde det for faen ikke. Det var meldt. Allikevel blir folk overraska. Sånn et det når de lever i sin egen verden og ikke følger med. Latterlig.

Enn trenger ikke nødvendigvis følge med på værmeldingen heller, men heller være føre ute var. Skifte dekk på bilen i god tid før den første snøen kommer. Alle vet at den kan komme så tidlig som oktober.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er 8 år siden sist jeg opplevde snø, passer meg ypperlig. 😄 

Anonymkode: f629e...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å glede seg TS, dette kommer til å vare lenge, til mai/juni. Til dels på grunn av klimafornektere som ikke skjønner at høyere gjennomsnittstemperatur ikke betyr at det blir varmere overalt, men at man får ekstremer i begge retninger. I Norge der det er kaldt, betyr det mer kulde og mer nedbør, altså snø på vinteren. Vintersesongen vil også vare lengre. 

Anonymkode: faa5f...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varslet et kraftig drys spå østlandet imorgen...så kommer slapset ..helga og neste uke, mildvær......iht, yr...

synd å måtte skuffe haterne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for tidlig. Det kunne ha kommet tredje uka i desember og forsvunnet første februar igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Dette er for tidlig. Det kunne ha kommet tredje uka i desember og forsvunnet første februar igjen. 

slapset ja... :) nei det har jeg sluttet å tro på.... tar vinteren og gleder meg til høsten igjen.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...