AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Del Skrevet 30. oktober 2023 Blir litt betenkt når politi må evakuere barn ut av bilene etter et par timer i kø i snøkaos. Flere biler gikk tomme for strøm. Snø og glatt føre kom overraskende på mange trafikanter. Mandag kveld evakuerer politiet barn som har fått problemer etter flere timer i bilkø ved Porsgrunn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/snoen-har-kommet-til-ostlandet-1.16615967 Anonymkode: 51066...1f5 5 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 30. oktober 2023 #2 Del Skrevet 30. oktober 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Blir litt betenkt når politi må evakuere barn ut av bilene etter et par timer i kø i snøkaos. Flere biler gikk tomme for strøm. Snø og glatt føre kom overraskende på mange trafikanter. Mandag kveld evakuerer politiet barn som har fått problemer etter flere timer i bilkø ved Porsgrunn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/snoen-har-kommet-til-ostlandet-1.16615967 Anonymkode: 51066...1f5 derfor nekter jeg å eie E-bil.... 7 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Del Skrevet 30. oktober 2023 For en villedende tekst du skrev. -Barna som ble evakuert hadde medisinske problemer, ikke strømtom bil -en intervjuet bilist sier de skrur bilen av og på for å spare strøm. Ingen steder står det at flere biler har gått tom for strøm Anonymkode: c5504...75e 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Del Skrevet 30. oktober 2023 NatNat skrev (Akkurat nå): derfor nekter jeg å eie E-bil.... Nå var jo ikke et ord av det han skrev sant, da så... Anonymkode: c5504...75e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharjovich Skrevet 30. oktober 2023 #5 Del Skrevet 30. oktober 2023 Vet du hvor udugelige el-bil rekkevidde er om vinteren? Kjører Porsche Taycan Cross Turismo daglig, så jeg er en fan av el-biler, men makan til hvor mye mindre rekkevidden blir altså. 3 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Del Skrevet 30. oktober 2023 Har du satt deg inn i hva som forårsaker klimaendringer og ekstremvær...? Årsaken til problemet er neppe løsningen. Anonymkode: f1fcc...183 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 30. oktober 2023 #7 Del Skrevet 30. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Blir litt betenkt når politi må evakuere barn ut av bilene etter et par timer i kø i snøkaos. Flere biler gikk tomme for strøm. Snø og glatt føre kom overraskende på mange trafikanter. Mandag kveld evakuerer politiet barn som har fått problemer etter flere timer i bilkø ved Porsgrunn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/snoen-har-kommet-til-ostlandet-1.16615967 Anonymkode: 51066...1f5 Nye elbiler kan vare opptil 72 timer når den står på tomgang i kø, ingen står så lenge i kø uansett. Bensinbiler kan også gå tomme når de står lenge nok på tomgang. Så argumentet ditt var? Endret 30. oktober 2023 av Blueberrymuffin 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 30. oktober 2023 #8 Del Skrevet 30. oktober 2023 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker said: Blir litt betenkt når politi må evakuere barn ut av bilene etter et par timer i kø i snøkaos. Flere biler gikk tomme for strøm. Snø og glatt føre kom overraskende på mange trafikanter. Mandag kveld evakuerer politiet barn som har fått problemer etter flere timer i bilkø ved Porsgrunn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/snoen-har-kommet-til-ostlandet-1.16615967 Anonymkode: 51066...1f5 Det er jo fossilbilen som er skyld i klimakrisen, så ditt forslag om å beholde fossilbil er jo ikke spesielt gjennomtenkt... Og det var vel ingen barn som ble evakuert pga strømtom bil.. fakta er en fin ting. Løgn er ikke fullt så bra. Du leste kanskje ikke artikkelen du refererte til? Endret 30. oktober 2023 av newman01 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg gikk en gang tom for diesel 5 meter fra nærmeste bensinpumpe, pga veiarbeid og en og en halv timers sneglekjøring i kø, pga en annen hendelse i trafikken. Opprinnelig skulle vi kunne rekke frem med en margin på mer enn 10-15 mil, før vi måtte fylle. Med elbilen har jeg større rekkeviddeangst og lader alltid med svært god margin. Anonymkode: c23f5...352 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Del Skrevet 30. oktober 2023 newman01 skrev (2 timer siden): Det er jo fossilbilen som er skyld i klimakrisen, så ditt forslag om å beholde fossilbil er jo ikke spesielt gjennomtenkt... Og det var vel ingen barn som ble evakuert pga strømtom bil.. fakta er en fin ting. Løgn er ikke fullt så bra. Du leste kanskje ikke artikkelen du refererte til? Og hva med alt annet av utslipp? Biler er ikke alene om en skal pirke på det gitt! Bare tenk på at du lever, det og er utslipp værre en en bil til dammen! Anonymkode: fdd2c...cbe 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 30. oktober 2023 #11 Del Skrevet 30. oktober 2023 Så så lenge det finnes et og annet som er verre enn fossibil så skal man fortsette med fossilbil når det finnes alternativer? Men nå handlet vel egentlig denne tråden om falske påstander fra trådstarter, en person som antagelig av en eller annen grunn misliker elbiler såpass at man fabrikkerer "nyheter" og påstander som er ukorrekte for å rettferdiggjøre egne holdninger 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jakterpåidioter Skrevet 30. oktober 2023 #12 Del Skrevet 30. oktober 2023 Bensinbilen min går også tom for drivstoff etter en stund. Om jeg hadde hatt elbil hadde jeg gjort som jeg gjør nå: sjekker værmeldingen før jeg legger ut på tur, har med termodress/varme sko i bilen, fyller drivstoff og tar med mat/drikke hvis jeg skal over fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. oktober 2023 #13 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Blir litt betenkt når politi må evakuere barn ut av bilene etter et par timer i kø i snøkaos. Flere biler gikk tomme for strøm. Snø og glatt føre kom overraskende på mange trafikanter. Mandag kveld evakuerer politiet barn som har fått problemer etter flere timer i bilkø ved Porsgrunn. https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/snoen-har-kommet-til-ostlandet-1.16615967 Anonymkode: 51066...1f5 Hva er det du snakker om? Det står ikke noe om at det var elbiler. Det var vogntog som sperret all trafikk, og hadde ikke noe med elbiler å gjøre. Forskning viser at elbiler faktisk varer lenger i stillestående kø fordi de er mye mer effektive enn fossilbiler. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. oktober 2023 #14 Del Skrevet 30. oktober 2023 NatNat skrev (3 timer siden): derfor nekter jeg å eie E-bil.... Fordi en fossiltrailer sperret veien? Hæ? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. oktober 2023 #15 Del Skrevet 30. oktober 2023 Sharjeelovich skrev (3 timer siden): Vet du hvor udugelige el-bil rekkevidde er om vinteren? Kjører Porsche Taycan Cross Turismo daglig, så jeg er en fan av el-biler, men makan til hvor mye mindre rekkevidden blir altså. Dumt av deg å velge en ræva elbil da. Finnes andre med bedre rekkevidde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 30. oktober 2023 #16 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Og hva med alt annet av utslipp? Biler er ikke alene om en skal pirke på det gitt! Bare tenk på at du lever, det og er utslipp værre en en bil til dammen! Anonymkode: fdd2c...cbe Hva med andre utslipp? De er ikke relevante for saken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #17 Del Skrevet 30. oktober 2023 Er du her igjen TS med samme gamle sangen. Ja, sitte fast i bilkø med småbarn i 7 timer er sinnsykt lenge. Uansett om man har elbil eller drivstoffbil. Da folk måtte overnatte i bilkø mellom Kristiansand og Arendal i 2008, og et par døde av nedkjøling, var det ingen elbiler, bare drivstoffbiler der. Anonymkode: f6a9f...86a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharjovich Skrevet 30. oktober 2023 #18 Del Skrevet 30. oktober 2023 1 hour ago, jabx said: Dumt av deg å velge en ræva elbil da. Finnes andre med bedre rekkevidde. er jo 400 km + i den i sommerføre, men bruker ekstrem mye kw/h om vinteren og rekkevidden blir betydelig redusert. Gjelder alle premium elbiler jeg har kjørt og ikke bare taycan. Hva slags el-bil kjører du, siden du påstår at det går på porschen? ikke si tesla... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Del Skrevet 30. oktober 2023 jabx skrev (1 time siden): Hva er det du snakker om? Det står ikke noe om at det var elbiler. Det var vogntog som sperret all trafikk, og hadde ikke noe med elbiler å gjøre. Forskning viser at elbiler faktisk varer lenger i stillestående kø fordi de er mye mer effektive enn fossilbiler. Saken er oppdatert: «Det er flere kilometer lange køer på E18 ved Ørje, etter at vinterføret har skapt problemer for mange vogntog. Det deles ut tepper og vann til folk i bilene.» Selvsagt er det folk med elbiler i køen… tror du at alle er fulladet? Det er begrenset hvor mange timer man kan holde varmen med el-bil på tomgang. Anonymkode: 51066...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #20 Del Skrevet 30. oktober 2023 Det sto om dette i fjor også, folk i el-biler måtte etterhvert hoppe inn i bilene til andre med fossibiler. Anonymkode: 6d213...531 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå