AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #81 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): La samboer bli informert slik at hun kan etablere seg på nytt, ikke så lett når man bli eldre og eldre… bedre å ta valget nå for henne ihvertfall. Slemt å ljuge Anonymkode: b9b8c...36c Jeg skulle ønske at alle Norske mødre sa til døtrene sine «hvis du ensidig bestemmer at forholdet skal være sexløst så vil 9 av 10 menn forlate deg eller bli utro». Jeg innbiller meg at bestemødrene sa slikt til døtrene sine. Men en eller annen generasjon har funnet ut at man skal lulle jenter inn i en illusjon om at bare de tjener godt nok så vil mannen elske dem uansett. Anonymkode: 777ea...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #82 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg skulle ønske at alle Norske mødre sa til døtrene sine «hvis du ensidig bestemmer at forholdet skal være sexløst så vil 9 av 10 menn forlate deg eller bli utro». Jeg innbiller meg at bestemødrene sa slikt til døtrene sine. Men en eller annen generasjon har funnet ut at man skal lulle jenter inn i en illusjon om at bare de tjener godt nok så vil mannen elske dem uansett. Anonymkode: 777ea...f02 Det viktigste er å være ærlig, ingen liker å være den siste som får vite at noen går bak ryggen din uavhengig av kjønn. Det andre du skriver handler mer om at når kvinner blir for maskuline (den som tar alt ansvar, og betaler og bestemmer) så flykter mannen fort inn i gutte modus (passivitet) hvis han ikke selv skjønner at han må «steppe up» En stressa kvinne blir fort masete «mor» til egen mann og dynamikken blir ødelagt fordi mannen trenger en feminin dame, og kvinnen trenger at mannen er sterk og ansvarlig Liker Jake Maddock på FB og Reels, han har en sunn vinkling Anonymkode: b9b8c...36c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #83 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg skulle ønske at alle Norske mødre sa til døtrene sine «hvis du ensidig bestemmer at forholdet skal være sexløst så vil 9 av 10 menn forlate deg eller bli utro». Jeg innbiller meg at bestemødrene sa slikt til døtrene sine. Men en eller annen generasjon har funnet ut at man skal lulle jenter inn i en illusjon om at bare de tjener godt nok så vil mannen elske dem uansett. Anonymkode: 777ea...f02 Det spiller egentlig ikke så stor rolle hva man sier og ikke sier. Det som spiller noen rolle er hva man gjør. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #84 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det viktigste er å være ærlig, ingen liker å være den siste som får vite at noen går bak ryggen din uavhengig av kjønn. Det andre du skriver handler mer om at når kvinner blir for maskuline (den som tar alt ansvar, og betaler og bestemmer) så flykter mannen fort inn i gutte modus (passivitet) hvis han ikke selv skjønner at han må «steppe up» En stressa kvinne blir fort masete «mor» til egen mann og dynamikken blir ødelagt fordi mannen trenger en feminin dame, og kvinnen trenger at mannen er sterk og ansvarlig Liker Jake Maddock på FB og Reels, han har en sunn vinkling Anonymkode: b9b8c...36c Du kan gjenta dette til du blir blå. Det vil aldri bli riktig. Tror det er Laura Doyle, man tipser hverandre om her inne, de som har sett lyset. Anonymkode: d471e...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #85 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det spiller egentlig ikke så stor rolle hva man sier og ikke sier. Det som spiller noen rolle er hva man gjør. Anonymkode: d471e...9c7 Hva mødrene gjør seksuelt betyr nok ikke så mye for valgene døtrene tar. Eller hvordan mente du at kommentaren din relaterte til det du quotet? Anonymkode: 777ea...f02 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #86 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mødrene gjør seksuelt betyr nok ikke så mye for valgene døtrene tar. Eller hvordan mente du at kommentaren din relaterte til det du quotet? Anonymkode: 777ea...f02 Mente at menn/kvinner som holder sammen, får barn som vet hvordan man holder sammen. Så om man da sier ditt eller datt, så spiller det ikke så stor rolle. Det hjelper ikke å si det du sa, altså at AnonymBruker skrev (6 timer siden): «hvis du ensidig bestemmer at forholdet skal være sexløst så vil 9 av 10 menn forlate deg eller bli utro». …dersom du ikke viser at du selv evner å bo sammen med en mann hele livet. Hvis du ikke selv klarer å få til et samliv, hvorfor skulle du da bli tatt på alvor når du gir råd? Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #87 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva mødrene gjør seksuelt betyr nok ikke så mye for valgene døtrene tar. Eller hvordan mente du at kommentaren din relaterte til det du quotet? Anonymkode: 777ea...f02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mente at menn/kvinner som holder sammen, får barn som vet hvordan man holder sammen. Så om man da sier ditt eller datt, så spiller det ikke så stor rolle. Det hjelper ikke å si det du sa, altså at …dersom du ikke viser at du selv evner å bo sammen med en mann hele livet. Hvis du ikke selv klarer å få til et samliv, hvorfor skulle du da bli tatt på alvor når du gir råd? Anonymkode: d471e...9c7 Og jo, vi som har foreldre som lever sammen, vi vet hva som skal til. Klart jeg ikke vet hva de gjør i sengen (heldigvis), men jeg ser jo at de behandler hverandre med stor respekt ellers i livet, så dermed vet jeg jo at de gjør det i sengen også. Uten at jeg ønsker å forfølge den tanken der altfor intenst… 😆 Anonymkode: d471e...9c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #88 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skulle ønske at alle Norske mødre sa til døtrene sine «hvis du ensidig bestemmer at forholdet skal være sexløst så vil 9 av 10 menn forlate deg eller bli utro». Jeg innbiller meg at bestemødrene sa slikt til døtrene sine. Men en eller annen generasjon har funnet ut at man skal lulle jenter inn i en illusjon om at bare de tjener godt nok så vil mannen elske dem uansett. Anonymkode: 777ea...f02 Et sånt råd er jo ekstremt foreldet. Det er vel mer nærliggende at man som kvinne slipper å gjøre noe man avskyr i dag, mens det var vanskeligere for 150 år siden. For å ha sex når du ikke ønsker, med noen du ikke begjærer eller elsker, er jo ikke holdbart i lengden. Anonymkode: fbc72...547 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #89 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mente at menn/kvinner som holder sammen, får barn som vet hvordan man holder sammen. Så om man da sier ditt eller datt, så spiller det ikke så stor rolle. Det hjelper ikke å si det du sa, altså at …dersom du ikke viser at du selv evner å bo sammen med en mann hele livet. Hvis du ikke selv klarer å få til et samliv, hvorfor skulle du da bli tatt på alvor når du gir råd? Anonymkode: d471e...9c7 Jeg opplever ikke at du helt catcher hva jeg vil få frem. Vi har en generasjon kvinner nå som tar det som en selvfølge at mannen skal elske dem og bli ved deres side selv om de finner tanken på sex med ham som frastøtende. Det kan selvsagt hende at dette er bare skuespill og de inderlig godt vet hvordan verden fungerer, men for de av dem som er litt treige så hadde det vært fint om en del av oppdragelsen av jenter/kvinner hadde vært «hvis du ikke tenner på mannen din lengre så kommer det ikke til å gå bra i forholdet». Som mann har jeg fått rikelig med informasjon om hvordan jeg skal behandle en kvinne. Også fra familie-medlemmer som selv har gjort feil. Å tro at man ikke kan lære av pappas feil er… feil. Anonymkode: 777ea...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #90 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Et sånt råd er jo ekstremt foreldet. Det er vel mer nærliggende at man som kvinne slipper å gjøre noe man avskyr i dag, mens det var vanskeligere for 150 år siden. For å ha sex når du ikke ønsker, med noen du ikke begjærer eller elsker, er jo ikke holdbart i lengden. Anonymkode: fbc72...547 Jeg tror ikke at du leste teksten du quotet nøye nok. Jeg tror ikke at mannlig biologi blir foreldet med det første. Jeg er ute av stand til å opprettholde følelser og være forpliktet ovenfor en kvinne som vemmes ved å være naken med meg. Anonymkode: 777ea...f02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #91 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg opplever ikke at du helt catcher hva jeg vil få frem. Vi har en generasjon kvinner nå som tar det som en selvfølge at mannen skal elske dem og bli ved deres side selv om de finner tanken på sex med ham som frastøtende. Det kan selvsagt hende at dette er bare skuespill og de inderlig godt vet hvordan verden fungerer, men for de av dem som er litt treige så hadde det vært fint om en del av oppdragelsen av jenter/kvinner hadde vært «hvis du ikke tenner på mannen din lengre så kommer det ikke til å gå bra i forholdet». Som mann har jeg fått rikelig med informasjon om hvordan jeg skal behandle en kvinne. Også fra familie-medlemmer som selv har gjort feil. Å tro at man ikke kan lære av pappas feil er… feil. Anonymkode: 777ea...f02 Det kalles uenighet. Har ingen lært deg å leve med det? Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #92 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det kalles uenighet. Har ingen lært deg å leve med det? Anonymkode: d471e...9c7 Dette kalles en diskusjon. Hvor man leverer argumenter og ved ord viser at man klarer og ønsker å forstå hva andre sier. Har ingen lært deg det Anonymkode: 777ea...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #93 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Dette kalles en diskusjon. Hvor man leverer argumenter og ved ord viser at man klarer og ønsker å forstå hva andre sier. Har ingen lært deg det Anonymkode: 777ea...f02 Nei, diskusjon handler om at man selv klarer å overbevise andre, ikke at man beskylder andre for å ikke å lese eller sutrer over at andre ikke er enig. Jeg tenker det er på tide å innse at det ikke går i vårt tilfelle. På gjensyn i annen tråd. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #94 Del Skrevet 22. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Et sånt råd er jo ekstremt foreldet. Det er vel mer nærliggende at man som kvinne slipper å gjøre noe man avskyr i dag, mens det var vanskeligere for 150 år siden. For å ha sex når du ikke ønsker, med noen du ikke begjærer eller elsker, er jo ikke holdbart i lengden. Anonymkode: fbc72...547 Gjøre noe man avskyr? Du ser vel selv at denne holdningen ikke akkurat innbyr til lykkelig forhold? Jeg har full forståelse for de menn (og kvinner) som velger å holde familien sammen på en måte hvor de selv har det bra. Dersom partneren da inntar en så sex-fiendtlig holdning, så er det egentlig helt åpenbart at da er den andre utro. Anonymkode: d471e...9c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #95 Del Skrevet 23. desember 2024 Jeg har hatt et par elskere, men krever mer enn hva du kan tilby ts. Det tror jeg nok at de fleste elskerinner gjør, det er bare forelskede 20-åringen som finner seg i å være «tømmestasjon». Jeg er ikke interessert i store følelser og drama, men er praktisk og forventer å bli oppvartet og behandlet bra - og da må du bruke penger. Anonymkode: e7f5e...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #96 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, diskusjon handler om at man selv klarer å overbevise andre, ikke at man beskylder andre for å ikke å lese eller sutrer over at andre ikke er enig. Anonymkode: d471e...9c7 Når man gir et svar som tyder på at man ikke har forstått tankene til den man svarer så er det på sin plass å påpeke det. Når du så blir frekk så får du tilbake med samme mynt. Hvis egoet ditt ikke tåler det så vil jeg absolutt anbefale at du leser poster bedre og slutter å være frekk. På gjensyn. Anonymkode: 777ea...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #97 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Når man gir et svar som tyder på at man ikke har forstått tankene til den man svarer så er det på sin plass å påpeke det. Når du så blir frekk så får du tilbake med samme mynt. Hvis egoet ditt ikke tåler det så vil jeg absolutt anbefale at du leser poster bedre og slutter å være frekk. På gjensyn. Anonymkode: 777ea...f02 Jeg skrev over her at man må se samlivskompetanse i praksis, for å kunne lære det. Det betyr ikke at jeg ikke har sympati med de som ikke har denne muligheten. Jeg har den dypeste sympati. Det er mulig å lære en del i senere alder. Men man må stille seg åpen for at man har noe å lære, og det er ofte der det butter. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #98 Del Skrevet 23. desember 2024 En kar jeg kjente litt la meg til på snap og så var flørten i gang. Vi har vært elskere i 4 år. En annen bekjent fra ungdomstiden la meg til på snap etter en konsert vi møttes på og skrev at vi skulle hatt ett hemmelig forhold. Anonymkode: cac92...499 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #99 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 15.15): Og like patetisk å med en gang sette seg på sin høye hest og tro man har fasit. Jeg (trådstarter) har ingen behov for å forsvare det jeg gjør men jeg velger å forklare litt sv bakgrunnen. Selvsagt vet jeg (og alle andre, ikke minst du) at det er galt å være utro. Men for meg er det et valg mellom to onder. Jeg må leve med det jeg gjør uansett, og jeg velger å gjøre dette. Anonymkode: 2c2bb...e42 Du skal ikke være utro da. Dere kan vel ha et åpent forhold. Utroskap blir det bare rør av. Anonymkode: 2993c...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #100 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du skal ikke være utro da. Dere kan vel ha et åpent forhold. Utroskap blir det bare rør av. Anonymkode: 2993c...b85 Er det noe det virkelig blir rør av, så er det åpent forhold. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå