AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #41 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har en kompis som hadde en elskerinne. "Alle" visste om det, tror også kona visste innerst inne. Hun var psykisk syk (tunge depresjoner blant annet) og trengte tryggheten og de faste rammene som de hadde skapt sammen som en familie for å i det hele tatt klare livet. Jeg dømte kompisen for forholdet til elskerinnen, helt til jeg møtte kona hans. Da forstod jeg hvorfor han ikke gikk og hvorfor han hadde en elskerinne. Han også gjorde alt i huset, tok seg av barna i alle år, mens kona gjorde sitt beste i sine gode perioder. Etter at ungene ble store og flyttet ut, ba hun om skilsmisse og han flyttet ut. Han er fortsatt ekskona sin største støtte, men nå på en annen måte enn tidligere. Han har ikke hovedansvaret for henne lengre. 55 år var han da han flyttet fra henne. Anonymkode: bfff2...8a7 Jeg kjenner også et par sånne saker. Det ene er far og mor til en venn av meg, der mor var ufør og deprimert og far et arbeidsjern. Far var barnas bauta og forsørget hele familien under oppveksten. Da barna ble voksne kjøpte han en lettstelt leilighet til mor og forsørger henne økonomisk den dag i dag. Etter at mor hadde flyttet ut, flyttet han sammen med kvinnen som hadde vært hans "venninne" i mange år. De fikk noen år sammen før hun døde av kreft kort tid etterpå. For noen år siden ble fars helse svekket, og da var det mors tur å utøve hjelp og omsorg. Han måtte også da betale alt da, men mor var fars nære støtte. Det finnes så mange ulike former for relasjon, og alle er slettes ikke A4. Min kompis syns dette var rare greier, men har samtidig vært glad for at far tok ansvar for mor, slik at han og søsteren ikke måtte være "de voksne", eller at mor ble overlatt til seg selv. Han sier at det som har preget han selv mest er at han har blitt svært kresen mht egne partnere. Det andre forholdet jeg kjenner til er en nær nabo, der "alle" visste at hun hadde kveldsbesøk mens han var på sine mange og lange jobbreiser som ofte inkluderte litt ferie på tampen av jobbreisen. Han tjente sikkert det dobbelte som henne, og hadde hun flyttet fra mannen hadde hun neppe hatt råd til å brøfø sin og ungenes hverdag. Hun gjorde alt i heimen, inkl all oppfølging av barna, og hadde hun flyttet hadde ikke han hatt mulighet til å komme hjem på gjestevissit og leke/være pappa. Jeg vet at hun gjorde et valg om å bli basert på økonomi, og jeg vet at han visste dette. Barna er nå voksne, og også disse er skilt i dag. Anonymkode: f0e9a...26a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #42 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, det er det ikke. Det er monogami som er umoralsk. Hvorfor bryte opp familien bare fordi man av en eller annen grunn mener man ikke kan gjøre noe fysisk med andre? Idiotisk Anonymkode: 917db...ecf Å gå bak ryggen på din kone er umoralsk, og det VET du meeeget godt. Anonymkode: 9e650...d45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #43 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har nå et usedvanlig stoort behov for å forsvare dette. Anonymkode: 9e650...d45 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forsvarstalen fortsetter. Anonymkode: 9e650...d45 Dette stemmer ikke. TS forsvarer seg da ikke tross dine og andres angrep. Han fortsetter å si at han ikke ønsker å diskutere det moralske eller bakenforliggende, men det han etterspør nemlig hvor han treffer damer som kan ha samme ønske som han selv. Anonymkode: f0e9a...26a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #44 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å gå bak ryggen på din kone er umoralsk, og det VET du meeeget godt. Anonymkode: 9e650...d45 Å gå ut fra at DU vet meeeeget godt hva som er rett for ALLLE med store bokstaver er ikke så rent lite umoralsk. Men heldigvis har noen mennesker så mye moral at de har dobbelt opp!! Anonymkode: 2c2bb...e42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #45 Del Skrevet 30. oktober 2023 Du kan lage profil på tinder, berre ikkje ha gjenkjenneleg bilete. Skriv kva du er ute etter og sjå? Anonymkode: e4230...b7b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #46 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har vært elskerinne. Fant han på et dansegulv ei lørdagsnatt i Oslo. Vi er begge 40 Anonymkode: 461e1...12d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #47 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Blir litt som å søke tips til hvordan lettest stjele penger og slippe unna med det. Anonymkode: 2561e...92d Tror du blander det du definerer som umoralsk, med ulovlig. Det er ikke det samme. Anonymkode: 9049b...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #48 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å gå bak ryggen på din kone er umoralsk, og det VET du meeeget godt. Anonymkode: 9e650...d45 Les HI. Da finner du ut at du ikke svarer på oppgaven. Anonymkode: 9049b...2e7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #49 Del Skrevet 30. oktober 2023 Det er horder av menn som søker elskerinne på Tinder. Ikke skjønner jeg at de får napp med bare bilde av ett tjern, men ok… Jeg møtte også elskeren min på helt vanlig måte, på dugnad i blokka. Vi fikk en god tone og så gikk det videre der i fra. Akkurat som ett helt vanlig forhold. Jeg er akkurat som elskerinnen du ser etter. Vi er venner, fortrolige og elskere, men ikke kjærester. Jeg har nok følelser for han, som at jeg er veldig glad i han og setter pris på han, men ikke på den måten at jeg på noen måter ønsker at han skal gå i fra kona for å være med meg. Bare pass på å avslutte før du får følelser.. og jo mer og lengre dere holder på jo større sannsynlighet er det for å bli tatt. Er det virkelig verdt det? Virkelig? Du burde virkelig prate med konen din en gang til og se om du kan få åpne forholdet heller. For om du finner noen.. da er du ikke tilfreds med en gang i måneden, eller kanskje en gang i uka. Du kommer til å bli hektet og føle deg levende igjen.. Du kommer til å miste fornuften og være uforsiktig. Anonymkode: 24aba...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #50 Del Skrevet 30. oktober 2023 Som singel kvinne (44) som er lite giret på forhold forstår jeg ikke hva jeg eller andre kvinner skulle ha igjen for dette? Lite annet å hente her enn ett tidsspørsmål om når en får en rasende telefon fra din kone..Det er jo og bare drit kjedelig å treffe noen i smug, ha sex, gå hjem, repeat. Hadde heller gått ut å spist middag med en mann jeg aldri ville hatt sex med, jeg. Anonymkode: e40fd...9f7 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spade Skrevet 30. oktober 2023 #51 Del Skrevet 30. oktober 2023 Hvorfor ikke bare finne en ny partner? Dette er en idiotisk plan! nei, med en sånn overskrift så gadd eg ikke lese din patetiske historie hvorfor og rettferdiggjør din idiotiske ide 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #52 Del Skrevet 30. oktober 2023 Folk som har levd et liv og ekteskap som ikke går på skinner, vet at ting ikke er svart/ hvitt. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 4b446...40e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #53 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Folk som har levd et liv og ekteskap som ikke går på skinner, vet at ting ikke er svart/ hvitt. Hvor i landet bor du? Anonymkode: 4b446...40e Få ting er helt svart/hvitt når man ser litt nærmere etter. Hilsen fra et Oslo i mange gråtoner. Anonymkode: 2c2bb...e42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #54 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kvinne 41 her, min erfaring er at det fort kan bli problematisk med fast elskerinne pga forventninger og følelser involvert. Og hvordan skal man få tid til alt, nok stress i hverdagen ellers. Jeg har løst det ved helt uforpliktende one night stands når jeg uansett er på jobbreise osv. Da går det ikke ut over tiden med familien min + at det ikke er noe mas i ettertid om flere treff. Anonymkode: 13f22...501 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #55 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg har løst det ved helt uforpliktende one night stands når jeg uansett er på jobbreise osv. Da går det ikke ut over tiden med familien min + at det ikke er noe mas i ettertid om flere treff. Anonymkode: 13f22...501 Det forutsetter en jobb med noe reising, og for den jevne mann vil det kreve betydelig innsats å få slike ONS. Desverre løses det nok av enkelte, ved å bruke eskortetjenester, når man er på tur. Anonymkode: 86518...6d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåtrå Skrevet 31. oktober 2023 #56 Del Skrevet 31. oktober 2023 Hva gjør du med forholdet/situasjonen til elskerinnen om dere får følelser for hverandre? DU: gjør ingenting. HUN: venter og kjemper for kjærligheten, før hun går i kjærlighetssorg. Hjelper ikke å «avtale» på forhånd at det er uforpliktende sex. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #57 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 20.08): Tror du blander det du definerer som umoralsk, med ulovlig. Det er ikke det samme. Anonymkode: 9049b...2e7 Er ikke all stjeling som er ulovlig. Jeg var forøvrig selv utro i min ungdom og opptatt av å forsvare meg da det skjedde. Så begynte jeg å lure på hva som skjedde som gjorde at jeg tok det valget. Svaret på det har vært retningsdrivende for livet mitt videre. Anonymkode: 2561e...92d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #58 Del Skrevet 1. november 2023 Anonym på Tinder eller gå ut på byn. Eller begyn med en hobby hvor det er kvinner og begynn med å bli venn med en/noen Anonymkode: bff2c...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #59 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 14.49): For å ta det viktigste først: ja, utroskap er fælt. Jeg er likevel i den situasjonen at å bli værende i forholdet, men med en elskerinne, er bedre enn å bryte opp familien. Det er null sexliv gjennom mange år og ingen utsikter til forbedring og "ny giv". Men vi blir sammen og jeg velger å dekke mine egne behov for å ikke gå helt til grunne selv. Jeg vet hva jeg gjør og står ved valget mitt - du trenger ikke gjøre det. Så. Hvor kan man finne en kvinne (jeg er hetero mann ca 45) i samme situasjon, eller en som kan tenke seg å ha et forhold til noen som aldri vil være annet enn en elsker? En oppmerksom, engasjert, lyttende, empatisk og raus elsker, men aldri en kjæreste. En hemmelig venn, en flørter, en som byr på seg selv - men ikke en sugar daddy. Jeg vil ikke henge meg på 22-åringer som skal ha betalt for "sugardating" eller kjøpe tjenester av dem som selger det. Jeg vil møte noen som vil leke for lekens skyld. Hvor finnes de? Jeg kan ikke gå på Tinder. Victoria Milan er bare tullereklame. Jeg lyser jo "gift familiemann" og kan ikke sjekke på SATS eller Rimi. På jobb kjenner alle alle. Det må da være flere i samme situasjon? Hvor møtes vi? Anonymkode: 2c2bb...e42 Enten du treffer vedkommende på jobb, butikken, gjennom fritidsinteresser eller sjekkeapper, så er det følgende som gjelder: Ikke forhast deg til å komme til sexen. I stedet bør du bruke lang tid på å bli kjent med vedkommende, for å være helt sikker på at dere tenker likt. Mange damer som sier de er OK med å være elskerinne, men som får følelser, og kan være truende til å gjøre livet ditt vanskelig. Så forsøk over tid å gjøre et dypdykk inn i personen du involverer deg med. Det høres slitsomt ut, langtekkelig og mange vil ikke synes det er verdt å bruke så mye tid. Men gjør du det på den måten, og treffer, så kan du ha ei skikkelig bra elskerinne over mange år. Fant ei som ikke ønsker å være i tradisjonelt forhold fordi hun selv er ferdig med forhold, hun vil ikke involvere noen andre i sitt barn, og hun har ikke noe behov for å måtte være i et tradisjonelt forhold. Vi begge er fornøyde med å treffes 1-2 ganger i måneden. Det er ingen elskerinnertale fra meg om hvor fælt det er hjemme, og at jeg er på vei ut av forhold. Forteller ingen ting om hjemmet/familien, og later ikke som om jeg er interessert i noe annet enn å treffes for felles hygge av og til. Anonymkode: 7fb1e...028 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 1. november 2023 #60 Del Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 16.01): - og jeg har bevisst ikke skrevet om det fordi det er ikke det spørsmålet er. Spørsmålet er ikke om det er riktig å gjøre det - spørsmålet er hvordan. Anonymkode: 2c2bb...e42 Du har rett i at det er mange ting ingen andre kan vite enn dere selv det gjelder. Siden det ikke er noe form for sex, kanskje din kone synes det er greit at du har sex med andre? Vil tro du lever lettere med å snakke med din kone om det. Ifølge en, gikk det an å være på tinder og skjule deg for alle utenom de du selv sveiper til høyre. Da kan du jo sveipe på de damene som er ute etter bare eventyr og gøy, og ingen andre ser deg. Vet ikke hva de skriver, men du kan kanskje finne noen som sier at de ikke er ute etter noe seriøst. Vil tro det fins. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå