Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

Ordsmed skrev (57 minutter siden):

I fjor så jeg de samme idéene presentert mange steder: i kommentarfelt, i lunsjen på jobben, på dette forumet, på andre forum osv. Så det er vel ikke helt sikkert at det var her hun hentet idéer? Jeg kan for eksempel tenke meg at hun får en del meldinger fra publikum med forslag og hypoteser. 

Hatsumomo skrev (31 minutter siden):

Tenkte du hun skulle si noe ala; "ja altså jeg har lest inne på Kvinneguiden og der var forslagene blandt annet bla bla bla? " 😅

Jeg innser at irritasjonen min muligens ikke er så berettiget altså. Men likevel.,🤓

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arne Tiholt skrev (3 timer siden):

Furby hørte helt utslitt ut av å gjøre til stemmen sin. Mye sprik og tung pust. Det er sjokkerende om det skulle være Benedicte Adrian da hun synger klokkeklart. 

Ikke veldig sjokkerende, egentlig. Hun misset ganske greit på Nattens Dronning da hun var med i Stjernekamp i 2017. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (2 timer siden):

Rotta er uten tvil Petter Pilgård, her er hintene:

- Bjørgvin - Han har vært inne i Bergen fengsel i podcasten Røverradioenhttps://podme.com/fi/roverradion?page=4

- Fangebilder - Han var med i Fangene på fortet men han har også sittet 18 dager i fengsel https://www.seher.no/kjendis/satt-18-dager-i-fengsel/64310284

- Dartbildet bak scenen - PILgård

- Gullkulen - Han vant Paradise Hotel

- "Har klatret til topps før" - Seieren i Paradise Hotel

-"Dere lurer ikke meg" - Han var med i Lurt av Karlsen

- Skreddertema - Han har sin egen kleskolleksjon for anleggsarbeidere

- "Noen vil si jeg røver gull" - Kan dette ha med at han kapret supermodell Vendela?

Jaa! jeg har lett etter hint som stemmer på han for jeg tror og det er han. Tailor betyr jo skredder? Hvor mange menn har egentlig sin egen kleslinje? Petter! 

Han åpner jakka og der er det et dollar tegn og en V for vendela. Den bjørgvin boka ble utgitt i 1980. Petter er født i 1980. Det er mye fokus på penger rundt rotta. Petter er utdannet økonomirådgiver. 

Rotta ER Petter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men syns dere det høres ut som Pilgård? 
Jeg hører bare Mads Hansen når rotta synger.  

Rotta snufser hele tiden. Det gjør Mads og.

Rotta sier han er smart.
Mads er medlem av mensa.

Rotta sier noen mener han er en tyv, men han tar bare det han mener han fortjener.

Ref. Spellemannsprisen han vant, som mange nok mente han «stjal» fra virkelige artister.

Han sier han har vært på toppen før. Sommerkroppen var nr 1 lenge.

Rotta viser også frem en liten gullkule. Mads vant «gullballen» for årets mål - et år da han spilte fotball. 

Endret av *Emma*
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Emma* skrev (7 minutter siden):

Men syns dere det høres ut som Pilgård? 
Jeg hører bare Mads Hansen når rotta synger.  

Rotta snufser hele tiden. Det gjør Mads og.

Rotta sier han er smart.
Mads er medlem av mensa.

Rotta sier noen mener han er en tyv, men han tar bare det han mener han fortjener.

Ref. Spellemannsprisen han vant, som mange nok mente han «stjal» fra virkelige artister.

Han sier han har vært på toppen før. Sommerkroppen var nr 1 lenge.

Rotta viser også frem en liten gullkule. Mads vant «gullballen» for årets mål - et år da han spilte fotball. 

LOL ok nå tror jeg det er Mads. Dette er slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som er opphengt i den merkelige måten rotta snakker på i videoen, rare r’er, høres ikke ut som personen har bokmål som sin dialekt. Høres mest ut som en skjult nordnorsk

Endret av rosemarin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

diam0nd skrev (59 minutter siden):

Jaa! jeg har lett etter hint som stemmer på han for jeg tror og det er han. Tailor betyr jo skredder? Hvor mange menn har egentlig sin egen kleslinje? Petter! 

Han åpner jakka og der er det et dollar tegn og en V for vendela. Den bjørgvin boka ble utgitt i 1980. Petter er født i 1980. Det er mye fokus på penger rundt rotta. Petter er utdannet økonomirådgiver. 

Rotta ER Petter. 

Eller SV 🤪 (har ikke noen forslag i den sammenheng altså, men det kan jo bety så mangt det man ser)

Endret av rosemarin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

diam0nd skrev (1 time siden):

Rotta ER Petter. 

Herlig, her utfyller vi hverandre til de grader! Ingen tvil om at Rotta er Petter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kua er Evelina Moholt. Usikker på om Kathrine er inni der også eller om de lurer oss og at det skal virke som de er to. 

Kattepusen tror jeg er Kim Wigaard. Han har kroppen hans, slank. Og jeg synes jeg hører stemmen hans selv om dette ikke var han musikktype. Men Kevin Vågenes er heller ikke dumt. En av de to tror jeg det er. 

Spirrevippen tror jeg er Linnea Myhre. Hun høres ut som en som ikke er profesjonell sanger, men kan synge. 

Ellers må jeg høre litt mer og se flere hint. Men jeg synes ikke rotta høres ut som Petter P, men det er noe veldig kjent med stemmen… En gammel fotballspiller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blueberrymuffin said:

Det kan du umulig mene?

Gunhild synger ganske surt, Furby traff på tonene, og synger sangen ganske bra. Vet ikke om du har hørt Kate Bush, men slik Spirrevippen sang sangen, det er slik Wuthering Heights skal høres ut. Spirrevippen gjorde det helt rett, og det er ikke surt.

Det er flere norske kjendiser som har sunget Wuthering Heights.

Gunhild Dahlberg - men det var så surt, at hun er utelukket.

Benedicte Adrian - hun har mer opera og sopran i stemmen når hun synger den, så det er heller ikke Benedicte om man kun skal gå etter stemme og sangteknikk. Benedicte Adrian sangen den også bedre enn Spirrevippen.

Helene Bøksle - hun har en helt annen klang i stemmen, og synger den også mer «nedstemt», så det passer ikke med Spirrevippen.

Av de kjendisene som har sunget Wuthering Heights er Anneli Drecker nærmest Spirrevippen i klang og stemme.

Måtene Drecker går og opp og ned i registeret når hun synger Wuthering Heights er likt med hva Spirrevippen gjør, teknikken er lik, og stemmen er også ganske litt lik.

Det eneste jeg stusser over er at Spirrevippen høres litt yngre ut i stemmen. Og på noen steder blir Spirrevippen noe nasal, mens Drecker har stålkontroll i Røyksopp coveret, men det kan selvsagt også være kostymet.

Og si at Furby sang likt som Gunhild er en fornærmelse. Da har man ikke gehør om man mener det var likt. Furby sang ikke perfekt, men var milevis unna Gunhild. 

Det du skriver er kategorisk feil. Har hørt den låten på repeat uendelige ganger. Sangeren bak masken er muligens professjonell sanger, men de sang ikke i sitt egnede register. Det optimale er å synge låter på den måten som passer sin egen stemme uten å ødelegge stemmen sin. Skal liksom alle som covrer Mariah Carey kopiere hennes måte å synge på? Det hadde bare ikke funket da de fleste eier ikke hennes register eller naturlige tone.

Når man sliter såpass som furby gjorde med den låten så er det som å være vitne til vokal kamikaze. Samme kan sies om roboten som rett og slett hylet og skrek ut siste parti av SOS. Furby kan godt være Zetlitz som prøver å belte høye toner da hun ikke er så kjent for å ha belting i låtene sine, men en lys og litt falsk vokal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (11 minutter siden):

Herlig, her utfyller vi hverandre til de grader! Ingen tvil om at Rotta er Petter!

Hvorfor er rotta, Petter pilsgaard?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariomann1 skrev (2 timer siden):

Spirrevippen er garantert Gunhild Dahlberg 😅

Er hun nrk ansatt?

Fikk inntrykk forrige sesong var mange nrk ansatte. Ergo sparer penger på programmet. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Egenskap skrev (4 minutter siden):

Er hun nrk ansatt?

Fikk inntrykk forrige sesong var mange nrk ansatte. Ergo sparer penger på programmet. 

Jørn Lier Horst er TV2 ansatt, han er fast krimkommentator på Åsted Norge og har vært med i Forræder, begge programmer på TV2.

Så ville ikke hengt meg for mye opp i NRK helt enda.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

charnelle skrev (3 timer siden):

Rotta er uten tvil Petter Pilgård, her er hintene:

- Bjørgvin - Han har vært inne i Bergen fengsel i podcasten Røverradioenhttps://podme.com/fi/roverradion?page=4

- Fangebilder - Han var med i Fangene på fortet men han har også sittet 18 dager i fengsel https://www.seher.no/kjendis/satt-18-dager-i-fengsel/64310284

- Dartbildet bak scenen - PILgård

- Gullkulen - Han vant Paradise Hotel

- "Har klatret til topps før" - Seieren i Paradise Hotel

-"Dere lurer ikke meg" - Han var med i Lurt av Karlsen

- Skreddertema - Han har sin egen kleskolleksjon for anleggsarbeidere

- "Noen vil si jeg røver gull" - Kan dette ha med at han kapret supermodell Vendela?

Fin informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (22 minutter siden):

Ok, da regner jeg med alle er avslørt. Hvem er rotta?

Spør du meg er det Mads Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (28 minutter siden):

Ellers må jeg høre litt mer og se flere hint. Men jeg synes ikke rotta høres ut som Petter P, men det er noe veldig kjent med stemmen… En gammel fotballspiller? 

Mads Hansen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...