Gjest Gagaen Skrevet 12. november 2023 #401 Skrevet 12. november 2023 Uten å ha lest det andre har skrevet ; Spirrevippen ; Selda Ekiz Rotta ; jenny Skavlan Kattepusen ; Jan Thomas Spøkelset ; Mia Gundersen
Arne Tiholt Skrevet 12. november 2023 #402 Skrevet 12. november 2023 4 minutter siden, Babyface said: Det er dårlig lagt opp fordi du ikke klarte hintene? 🙊 Vi var ganske mange her i landet som gjettet riktig på Jørn, 15% av de som stemte på Magikeren foreslo Jørn. Jeg klarer ikke å huske ett eneste hint i farten, men det var hintene og ikke stemmen jeg tok det på. Det er ren gjetting. Hintene er ikke brukbare og gir lite mening. 1
Blueberrymuffin Skrevet 12. november 2023 #403 Skrevet 12. november 2023 (endret) Frøkenfryden skrev (12 minutter siden): Og det var sopper i hinta👍 Sopp hint var på skilpadden, ikke spirrevippen. Det var Anneli Drecker som sang Wuthering Heights med Røyksopp, men føler at stemmen til Spirrevippen er yngre og mindre «trent» enn Drecker. Spirrevippen synger bra, tror det er en artist, men føler ikke det er samme tyngde/kontroll der som når Drecker synger sangen. Endret 12. november 2023 av Blueberrymuffin
Matas Skrevet 12. november 2023 #404 Skrevet 12. november 2023 Gagaen skrev (12 minutter siden): Uten å ha lest det andre har skrevet ; Spirrevippen ; Selda Ekiz Rotta ; jenny Skavlan Kattepusen ; Jan Thomas Spøkelset ; Mia Gundersen Mia har vært med før, og tror ikke de gjenbruker artister. Hun synger heller ikke så bra. 2
Gjest Gagaen Skrevet 12. november 2023 #405 Skrevet 12. november 2023 Matas skrev (2 minutter siden): Mia har vært med før, og tror ikke de gjenbruker artister. Hun synger heller ikke så bra. Vi får se.. Alt kan skje i Maskorama. Syns stemmen lignet veldig.
Arne Tiholt Skrevet 12. november 2023 #406 Skrevet 12. november 2023 Furby hørte helt utslitt ut av å gjøre til stemmen sin. Mye sprik og tung pust. Det er sjokkerende om det skulle være Benedicte Adrian da hun synger klokkeklart. 1
rosemarin Skrevet 12. november 2023 #407 Skrevet 12. november 2023 Babyface skrev (38 minutter siden): Det er dårlig lagt opp fordi du ikke klarte hintene? 🙊 Vi var ganske mange her i landet som gjettet riktig på Jørn, 15% av de som stemte på Magikeren foreslo Jørn. Jeg klarer ikke å huske ett eneste hint i farten, men det var hintene og ikke stemmen jeg tok det på. Tipper mange gjetta Jørn fordi Marion sa det da. Gjettingen fra folket speiler alltid forslag fra panelet uansett om det er rett eller ikke 8
Frøkenfryden Skrevet 12. november 2023 #408 Skrevet 12. november 2023 Blueberrymuffin skrev (30 minutter siden): Sopp hint var på skilpadden, ikke spirrevippen. Det var Anneli Drecker som sang Wuthering Heights med Røyksopp, men føler at stemmen til Spirrevippen er yngre og mindre «trent» enn Drecker. Spirrevippen synger bra, tror det er en artist, men føler ikke det er samme tyngde/kontroll der som når Drecker synger sangen. Ups. Huska sopp feil, bra du retta opp. Takk☺️ 1
Frøkenfryden Skrevet 12. november 2023 #409 Skrevet 12. november 2023 I fjor leste Marion her tror jeg, men presenterte ting som sine ideer. Det irriterte meg litt og jeg er litt negativ til henne av den grunn😔 8
charnelle Skrevet 12. november 2023 #410 Skrevet 12. november 2023 (endret) Rotta er uten tvil Petter Pilgård, her er hintene: - Bjørgvin - Han har vært inne i Bergen fengsel i podcasten Røverradioenhttps://podme.com/fi/roverradion?page=4 - Fangebilder - Han var med i Fangene på fortet men han har også sittet 18 dager i fengsel https://www.seher.no/kjendis/satt-18-dager-i-fengsel/64310284 - Dartbildet bak scenen - PILgård - Gullkulen - Han vant Paradise Hotel - "Har klatret til topps før" - Seieren i Paradise Hotel -"Dere lurer ikke meg" - Han var med i Lurt av Karlsen - Skreddertema - Han har sin egen kleskolleksjon for anleggsarbeidere - "Noen vil si jeg røver gull" - Kan dette ha med at han kapret supermodell Vendela? Endret 12. november 2023 av charnelle 10 4
Babyface Skrevet 12. november 2023 #411 Skrevet 12. november 2023 rosemarin skrev (1 time siden): Tipper mange gjetta Jørn fordi Marion sa det da. Gjettingen fra folket speiler alltid forslag fra panelet uansett om det er rett eller ikke Kan godt hende. Jeg tippet det før hun sa det og jeg var neppe den eneste.
rosemarin Skrevet 12. november 2023 #412 Skrevet 12. november 2023 Babyface skrev (5 minutter siden): Kan godt hende. Jeg tippet det før hun sa det og jeg var neppe den eneste. Neida. Men generelt er det slik. når det er sagt så skjønner jeg godt linken til krimforfatter i hintene. Men klarte ikke tenke så fort i går 2
mariomann1 Skrevet 12. november 2023 #413 Skrevet 12. november 2023 Spirrevippen er garantert Gunhild Dahlberg 😅 2
Gjest Ordsmed Skrevet 12. november 2023 #414 Skrevet 12. november 2023 FruR skrev (21 timer siden): Tenkte litt Linnea Myhre på Furbyen/ spirrevippen Hun synger såfall dritbra , men vet jo at hu har vært med på mgp junior som barn. Det har hun, men de fikk ett poeng og havnet på sisteplass. Så jeg vet ikke om det kan brukes som argument på at hun kan synge.
Gjest Ordsmed Skrevet 12. november 2023 #415 Skrevet 12. november 2023 Frøkenfryden skrev (2 timer siden): I fjor leste Marion her tror jeg, men presenterte ting som sine ideer. Det irriterte meg litt og jeg er litt negativ til henne av den grunn😔 I fjor så jeg de samme idéene presentert mange steder: i kommentarfelt, i lunsjen på jobben, på dette forumet, på andre forum osv. Så det er vel ikke helt sikkert at det var her hun hentet idéer? Jeg kan for eksempel tenke meg at hun får en del meldinger fra publikum med forslag og hypoteser.
Hatsumomo Skrevet 12. november 2023 #416 Skrevet 12. november 2023 Den delelinjen på Katten og Kua, får meg til å tro at figuren er flere enn 1. Altså at figuren er delt i to. Altså to eller flere stk. Hvis det er Kevin Vågenes så er jo han flere karakterer, og dersom det er slik at folk tror Kua er Wita og Wanda så kan jo det stemme. 1
Hatsumomo Skrevet 12. november 2023 #417 Skrevet 12. november 2023 (endret) Frøkenfryden skrev (2 timer siden): I fjor leste Marion her tror jeg, men presenterte ting som sine ideer. Det irriterte meg litt og jeg er litt negativ til henne av den grunn😔 Tenkte du hun skulle si noe ala; "ja altså jeg har lest inne på Kvinneguiden og der var forslagene blandt annet bla bla bla? " 😅 Endret 12. november 2023 av Hatsumomo 9 1
Arne Tiholt Skrevet 12. november 2023 #418 Skrevet 12. november 2023 29 minutter siden, mariomann1 said: Spirrevippen er garantert Gunhild Dahlberg 😅 Uironisk ikke ulikt furby
Arne Tiholt Skrevet 12. november 2023 #419 Skrevet 12. november 2023 21 hours ago, FruR said: Tenkte litt Linnea Myhre på Furbyen/ spirrevippen Hun synger såfall dritbra , men vet jo at hu har vært med på mgp junior som barn. Mabelin - det var en gang, kul sang egentlig
Blueberrymuffin Skrevet 12. november 2023 #420 Skrevet 12. november 2023 (endret) Arne Tiholt skrev (18 minutter siden): Uironisk ikke ulikt furby Det kan du umulig mene? Gunhild synger ganske surt, Furby traff på tonene, og synger sangen ganske bra. Vet ikke om du har hørt Kate Bush, men slik Spirrevippen sang sangen, det er slik Wuthering Heights skal høres ut. Spirrevippen gjorde det helt rett, og det er ikke surt. Det er flere norske kjendiser som har sunget Wuthering Heights. Gunhild Dahlberg - men det var så surt, at hun er utelukket. Benedicte Adrian - hun har mer opera og sopran i stemmen når hun synger den, så det er heller ikke Benedicte om man kun skal gå etter stemme og sangteknikk. Benedicte Adrian sangen den også bedre enn Spirrevippen. Helene Bøksle - hun har en helt annen klang i stemmen, og synger den også mer «nedstemt», så det passer ikke med Spirrevippen. Av de kjendisene som har sunget Wuthering Heights er Anneli Drecker nærmest Spirrevippen i klang og stemme. Måtene Drecker går og opp og ned i registeret når hun synger Wuthering Heights er likt med hva Spirrevippen gjør, teknikken er lik, og stemmen er også ganske litt lik. Det eneste jeg stusser over er at Spirrevippen høres litt yngre ut i stemmen. Og på noen steder blir Spirrevippen noe nasal, mens Drecker har stålkontroll i Røyksopp coveret, men det kan selvsagt også være kostymet. Og si at Furby sang likt som Gunhild er en fornærmelse. Da har man ikke gehør om man mener det var likt. Furby sang ikke perfekt, men var milevis unna Gunhild. Endret 12. november 2023 av Blueberrymuffin 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå