Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

LivetErEnLek skrev (10 timer siden):

Var det ingen som la merke til at kua gjorde "Wedensday- dansen"? Hun hadde også pannelugg og lange fletter. Jeg tror kua er Mathilda Gressberg, hun hadde den norske stemmen til Wedensday Adams.

Er det noen som vet hvem hun er?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke om det er nevnt tidligere, men vet Silje hvem som er i maskene når den skal tas av? Eller er hun like overrasket som alle andre? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tippet/stemte Erlend Bratland på kattepusen, men Kevin Vågenes er ikke så dumt.

Er ellers ikke sikker på noen, bortsett fra at jeg fikk Jørn Lier Horst riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (12 minutter siden):

Husker ikke om det er nevnt tidligere, men vet Silje hvem som er i maskene når den skal tas av? Eller er hun like overrasket som alle andre? 😀

Hun vet ikke.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (1 minutt siden):

Hun vet ikke.

Det gir mening, bortsett fra Kjell er det vel kun en håndfull personer som vet hvem som er i maskene, tenkte kanskje Silje fikk noen ekstra hint, men ja, det gir mening. Takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mye forslag på influensere og sangere, men tror dere ikke det er noen politiker og idrettsutøver med feks? Eller har de gått bort fra denne fordelinga i år. Det kan jo hende

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha hørt på alle en gang til i dag, så støtter jeg teorien om at Nicolay Ramm er inni Skilpadda. 

Jeg tror Charlotte Frogner er inni Spøkelset. 

Jeg holder en knapp på Benedicte Adrian inni Spirrevippen.

Kattepusen er definitivt en mann som kan gå på høye hæler og han har en slags catwalk (pun not intended😅) attitude når han går. I tillegg synger han jo helt fantastisk! Jeg tenkte Kim Wigaard før dommerne nevnte han i går. Ellers er jo Kevin Vågenes også et godt gjett, tenker jeg - han kan jo absolutt synge!  

Romvesenet syns jeg sang bedre når jeg hørte hen for andre og tredje gang 🤔😅 Aner ikke hvorfor. Definitivt en ung person. For dere som har barn - kan det være en barneskuespiller fra typ Snøfall e.l?  Jeg har ikke sett barne-tv siden jeg selv var barn, omtrent, så jeg har lite å stille opp med der 😂 Men tenker jo at det er minst én deltaker som er direkte rettet mot det yngre publikummet!

Rotta er hvertfall ingen profesjonell sanger 😅 Jeg bare lurer på om det kan være Mads Hansen? Rotta sier i videoen: "Noen vil jo kanskje si at jeg røver gull, men jeg tar jo bare det jeg fortjener", samtidig som han åpner opp jakka si og vi får se en bling-bling S. Kan det være S for sommerkroppen? Fikk ikke han gullplate for den låta, samt at han vant Spellemann for årets låt - noe ikke alle var enig i at var fortjent, så vidt jeg kan huske! 😅 Ergo de mener at han røvet det til seg, men han tok jo bare det han fortjente? :P 

Kua må være to personer. Jeg syns så tydelig at jeg hørte person 1 helt i starten av sangen, før person 2 mer eller mindre tok over 🤔 Og så syns jeg det hørtes ut som to stemmer etterhvert!  Jeg klarer ikke helt å legge meg på Moholt-sporet, da jeg ikke syns Katrine synger spesielt bra, egentlig 🙈 Evelina har jeg ikke hørt så mye.  Det første som slo meg var Linni Meister, men jeg er usikker. Hvem kunne bli paira up med henne i såfall? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KTK skrev (1 time siden):

Hun vet ikke hvem figurene er. Men lest år tidligere at hun får navnet på øret ellernoe når avsløringen skjer, slik at hun kan annonsere riktig person! (Kaaaan jo tenkes at hun ikke vet hvem det er, kan hele navnet, eller ikke vet riktig titulerende osv)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (7 minutter siden):

Hun vet ikke hvem figurene er. Men lest år tidligere at hun får navnet på øret ellernoe når avsløringen skjer, slik at hun kan annonsere riktig person! (Kaaaan jo tenkes at hun ikke vet hvem det er, kan hele navnet, eller ikke vet riktig titulerende osv)

hehe, ja, det er sant. Jeg kan bare forestille meg selv, hadde ikke veddet på at jeg kunne navnet på absolutt alle :)

EDIT: Og selv om man egentlig vet hvem personen er også, er ikke sikkert man klarer å stokke bokstavene riktig oppe i hodet sitt når man skal si det "fort og gæli" 🙂

Endret av KTK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at Romvesenet er en gutt? Nå vet ikke jeg hvilken 12-13-åring det skulle vært (kanskje det gir mening når Snøfall 2 kommer?). Hvis en utelukker de kvinnelige koristene, så er det mulig at det er en ung gutt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollert skrev (7 minutter siden):

Er det mulig at Romvesenet er en gutt? Nå vet ikke jeg hvilken 12-13-åring det skulle vært (kanskje det gir mening når Snøfall 2 kommer?). Hvis en utelukker de kvinnelige koristene, så er det mulig at det er en ung gutt, eller?

Syns det hørtes ut som et barn🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (2 minutter siden):

Et av hintene var st romvesenet ikke hadde vært her så lenge så jeg tenker det er en ung person ja 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (9 minutter siden):

Kan hende 12 år er en overdrivelse, ja. Og da kan det i alle fall være hvilket som helst kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mollert skrev (Akkurat nå):

Kan hende 12 år er en overdrivelse, ja. Og da kan det i alle fall være hvilket som helst kjønn. 

Men hørtes jo ut som barn. Om ikke 12, så hvertfall veldig ung

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlotte Frogner er definitivt spøkelset. Overrasket over at de ikke har prøvd å kamuflere stemmen hennes litt. Alle som har sett på Side om side kjenner den igjen. 

Katten høres for meg ut som Kevin Vågenes. Han prøver så klart å kamuflere stemmen så godt som mulig, men jeg syns jeg hørte stemmen hans innimellom. 

På skilpadde er jo ikke Nicolay Ramm et dårlig gjett, men jeg syns egentlig jeg hørte Jacob Schøyen som prøvde å gjøre til stemmen sin. Han og Ramm har muligens litt lik stemme når de synger tilgjort, så mulig jeg tar feil der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tenker på Linnea Myhre som spirrevippen, så bare stemmer hintene litt etter litt hele veien.

• Spoiler
    • Hun elsker fugler.
    • Hun har en brusblogg (B)
    • Hun er født på 90 tallet (spirrevippen ligner på en furby)
    • Er mye referanser til frokost. Linnea elsker å se på god morgen Norge
    • Mannen til Linnea har initialene EG (er egg i introvideon, jaja kanskje litt søkt den)
    • Spirrevippen liker spesielt godt Tivoli. Og hvor var Linnea på bryllupsreise? Til de største fornøyelsesparkene i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 hours ago, melissacarin said:

Jeg lurer på om Rotta rett og slett kan være Terje Formoe? Kobling til skip, penger, tyveri og gull gir veldig Kaptein Sabeltann-vibber. Kaptein Sabeltann var jo kongen på havet og rotta er småkonge.
Leste et eller annet sted at han har studert i Bergen. Foruten koblingen til skipet (den sorte dame) så kom skipet til Bjørgvin i 1349, og Terje Formoe er født i 1949.. Hvis man skal dra den veldig langt da. Og så har han med seg to tyver på scenen, som kanskje skal representere Pelle og Pysa?

Terje Formo synger bedre enn det Rotta gjorde i går.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var hintene på magikeren egentlig, og hva betydde de? Tror ikke jeg fikk dem helt med meg. Og hvorfor ble Jørn nevnt i det hele tatt? Jeg forstod ingenting av det der 🫣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

os Maxilla skrev (8 minutter siden):

Hva var hintene på magikeren egentlig, og hva betydde de? Tror ikke jeg fikk dem helt med meg. Og hvorfor ble Jørn nevnt i det hele tatt? Jeg forstod ingenting av det der 🫣

Det var vel noe med formler og å skjønne sammenhenger hvertfall. og et dødninghode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variert skydekke skrev (1 time siden):

Charlotte Frogner er definitivt spøkelset. Overrasket over at de ikke har prøvd å kamuflere stemmen hennes litt. Alle som har sett på Side om side kjenner den igjen. 

Katten høres for meg ut som Kevin Vågenes. Han prøver så klart å kamuflere stemmen så godt som mulig, men jeg syns jeg hørte stemmen hans innimellom. 

På skilpadde er jo ikke Nicolay Ramm et dårlig gjett, men jeg syns egentlig jeg hørte Jacob Schøyen som prøvde å gjøre til stemmen sin. Han og Ramm har muligens litt lik stemme når de synger tilgjort, så mulig jeg tar feil der.

Nicolai Ramm har vel vunnet mgpjr, så passer ikke helt med å aldri ha fått 1 plass? (Men ja det kan jo høres litt ut som han)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...