Variert skydekke Skrevet 16. november 2023 #521 Del Skrevet 16. november 2023 NordicViking skrev (På 15.11.2023 den 0.15): Fant et opptak av 'Beat for Beat' fra november 2021 der Christopher Robin Omdahl synger flere sanger. Spol fram til ca. 18 min og 46 min. Han har en brukbar stemme, og stemmen er ikke så veldig ulik Skilpaddas stemme. .. Jeg nevnte tidligere i tråden at jeg syns Skilpadda hørtes ut som Jacob Schøyen, men i denne videoen hører jeg jo at han og Christopher Robin har veldig lik stemme! (Når Jacob synger som seg selv). Hintene passer jo helt klart best til han også. Angående kua ser jeg ikke at noen har tatt koblingen Moholt og moooo ("mø" på engelsk) enda? Håper virkelig ikke det er så lett at vi er ganske sikre på de fleste allerede. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. november 2023 #522 Del Skrevet 16. november 2023 Henikka skrev (8 timer siden): Lise Karlsnes har konsert 16. desember med Penthouse Playboys på Rockefeller. Arrangementet starter klokken 20.00. Kilde: Ticketmaster Ai, der gikk den også ut vinduet. 😬 Link: https://www.ticketmaster.no/artist/penthouse-playboys-billetter/901924 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 16. november 2023 #523 Del Skrevet 16. november 2023 NordicViking skrev (28 minutter siden): Ai, der gikk den også ut vinduet. 😬 Link: https://www.ticketmaster.no/artist/penthouse-playboys-billetter/901924 Bra det fortsatt er noen mysterier igjen da😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2023 #524 Del Skrevet 16. november 2023 NordicViking skrev (16 timer siden): Hintene som var lagt ut om Magikeren var følgende (i følge NRK): 1. Salamander hinter til boka 'Salamandergåten'. 2. Biter fra et blankt puslespill hinter til politietterforsker. 3. Flaske med hodeskalle hinter til krimforfatter. Når det var lagt ut hint som skulle hjelpe oss å finne fram til hvem som gjemte seg bak maska til Magikeren, så må det være lagt ut hint som skal hjelpe oss å finne fram til personene bak de andre maskene også. Men hvilke hint? Når det f.eks. gjelder Spirrevippen, så ser vi bl.a. eggeskal, røyk, seks rundstykker, et rundstykke som blir revet i biter, pluss noe som henger i et tre og ligner på bokstaven B. Spirrevippen prater bl.a. om frokost, om å være tøff og veldig smart, og at han/hun evner å komme nøyaktig dit vedkommende selv vil. Men gir dette noen mening? Vi ser også Spirrevippen stå mellom trær som alle har et lite rødt merke. Har det noen som helst mening, eller er det bare for å forvirre? Jeg trodde merkene kanskje var fra DNT, men deres merker er annerledes enn dette. Jeg ser at noen nevner Anneli Drecker som en mulig Spirrevipp, men jeg klarer ikke å finne det ut av hintene så langt. Jeg tror dette er Selda Ekiz. I introvideoen høres spirrevippen ut i tonefallet som Selda gjør. Hun gjør ting ingen spirrevippser har gjort før i alle mot en, hun er med i kokkekamp, noe bollene kan sikte til, hun driver med fysikkshow med mye røyk, og hun er da virkelig både smart og tøff. For meg høres ikke dette ut som en artist, selv om hun synger bra, så brister stemmen innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2023 #525 Del Skrevet 16. november 2023 Marsh skrev (4 minutter siden): Jeg tror dette er Selda Ekiz. I introvideoen høres spirrevippen ut i tonefallet som Selda gjør. Hun gjør ting ingen spirrevippser har gjort før i alle mot en, hun er med i kokkekamp, noe bollene kan sikte til, hun driver med fysikkshow med mye røyk, og hun er da virkelig både smart og tøff. For meg høres ikke dette ut som en artist, selv om hun synger bra, så brister stemmen innimellom. Og så spør hun om du lurer på hvordan egget havnet på frokostbordet, hun har jo vært programleder i Newton. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2023 #526 Del Skrevet 16. november 2023 Blueberrymuffin skrev (På 14.11.2023 den 1.25): Fikk en teori på romvesenet, det eneste jeg ikke får til å stemme er stemmen. Men igjen, vi har blitt lurt av deltagere som har gjort om stemmen sin før, slik som Margaret Berger, så jeg prøver meg. Først synes jeg det var utrolig få hint, men så begynte jeg å høre på hva det var Romvesenet faktisk sa. Romvesenet Mye av det Romvesenet sa, fikk meg til å tenke på en episode av Lunsj med Lilli på Discovery, hvor hun har Sophie Elise på besøk. S1E3. «Jeg er altså ikke fra disse traktene», I intervjuet snakker de om multiverse, kosmos og ulike galakser, og at Sophie Elise ikke er fra denne planeten, men har hatt flere tidligere liv i andre galakser og universer. «Jeg har ikke vært så lenge på denne planeten», på lunsj med Lilli snakker de om at det livet SE har hatt her på jorden bare en en liten dråpe, bare en kort stund sammenlignet med alle livene hun har hatt. «Målet er å spre glede, overraske og underholde». Lilli snakker med SE om hvordan hennes mål i dette livet må være å spre glede og hjelpe folk. At hun ble sendt hit for å spre glede og positiv energi. SE er også kjent for å overraske og lage sjokkerende overskrifter. «Nå som jeg er ankommet, tenker jeg å sette mine spor». Når SE og Lilly snakker om målet i dette livet på jorda, snakker SE om at hun ønsker å bli husket og at hun ønsker å sette igjen et spor. Sporene fra denne episoden som førte meg innpå SE fikk meg til å tenke på om kanskje denne setningen er et ordspill «En kosmisk tilfeldighet sendte meg hit» hvor kosmisk betyr kosmetisk, SE er kjent for kosmetiske inngrep. Hintet med spøkelset i åkeren kan være tvetydig. Det kan betyr snapchat, siden hun er en influenser som er på snapchat. Det kan også betyr spøkelse fordi SE tror på spøkelser og et nytt liv etter døden. Derfor mener jeg, basert på hintene at Romvesenet kan være Sophie Elise, og at hun gjør om stemmen når hun synger for å kamuflere seg. Romvesenet er på samme høyde som Silje, SE er ganske liten, så jeg tviler på at dette er henne. Her blir man ikke mye lurt av drakten heller, du ser jo skulderhøyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marsh Skrevet 16. november 2023 #527 Del Skrevet 16. november 2023 Ordsmed skrev (På 13.11.2023 den 23.30): Når det gjelder Charlotte Frogner som spøkelset, er det ikke usannsynlig at de ville gitt så mange og så spesifikke hint allerede i første episode? Kan det være for å få oss til å tro at det er henne? Det virker bare litt rart. Jeg tenkte ikke på noen av hintene, hørte på stemmen, hvem andre synger sånn? Det oser Celine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 16. november 2023 #528 Del Skrevet 16. november 2023 En ting jeg har tenkt på 😅 Da Rotta sang, så gikk han og de to tyvene rundt - b.la til publikum på rad 1. Der tar en av disse tyvene popcornet til hun lille jenta. I tillegg til å b.la geipe til henne 😛 Skal se om jeg får til å sette inn bilde 😛 Prøvde å tegne inn en pil, men fikk ikke endra fra svart 😂. Dette popcornet blir så gitt til Tete. Lurer på om jenta fikk tilbake popcornet sitt 🤔😂 Marion fikk jo veska si tilbake - da Magikeren (aka Jørn Lier Horst) sang - men tror ikke vi fikk se hvorvidt jenta fikk tilbake popcornet! Haha, nei, jeg er ikke krenka e.l på hennes vegne, bare så det er sagt! 😅 Jeg bare kjenner at jeg lurer genuint på det! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 16. november 2023 #529 Del Skrevet 16. november 2023 Janzypants skrev (6 minutter siden): En ting jeg har tenkt på 😅 Da Rotta sang, så gikk han og de to tyvene rundt - b.la til publikum på rad 1. Der tar en av disse tyvene popcornet til hun lille jenta. I tillegg til å b.la geipe til henne 😛 Skal se om jeg får til å sette inn bilde 😛 Prøvde å tegne inn en pil, men fikk ikke endra fra svart 😂. Dette popcornet blir så gitt til Tete. Lurer på om jenta fikk tilbake popcornet sitt 🤔😂 Marion fikk jo veska si tilbake - da Magikeren (aka Jørn Lier Horst) sang - men tror ikke vi fikk se hvorvidt jenta fikk tilbake popcornet! Haha, nei, jeg er ikke krenka e.l på hennes vegne, bare så det er sagt! 😅 Jeg bare kjenner at jeg lurer genuint på det! Hun ble jo helt på gråten stakkar så fikk litt vondt av henne faktisk 🙈 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 16. november 2023 #530 Del Skrevet 16. november 2023 rosemarin skrev (Akkurat nå): Hun ble jo helt på gråten stakkar så fikk litt vondt av henne faktisk 🙈 Ja, jeg syns jeg kunne skimte det litt jeg også, men jeg var usikker, så jeg skrev det ikke 🙈 Og så ville jeg ikke poste bilde av henne her inne. Altså, bilde som i tatt på screenshot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 16. november 2023 #531 Del Skrevet 16. november 2023 Janzypants skrev (1 time siden): En ting jeg har tenkt på 😅 Da Rotta sang, så gikk han og de to tyvene rundt - b.la til publikum på rad 1. Der tar en av disse tyvene popcornet til hun lille jenta. I tillegg til å b.la geipe til henne 😛 Skal se om jeg får til å sette inn bilde 😛 Prøvde å tegne inn en pil, men fikk ikke endra fra svart 😂. Dette popcornet blir så gitt til Tete. Lurer på om jenta fikk tilbake popcornet sitt 🤔😂 Marion fikk jo veska si tilbake - da Magikeren (aka Jørn Lier Horst) sang - men tror ikke vi fikk se hvorvidt jenta fikk tilbake popcornet! Haha, nei, jeg er ikke krenka e.l på hennes vegne, bare så det er sagt! 😅 Jeg bare kjenner at jeg lurer genuint på det! Selvfølgelig fikk hun nytt popcorn 😌 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 16. november 2023 #532 Del Skrevet 16. november 2023 Marsh skrev (3 timer siden): Jeg tror dette er Selda Ekiz. I introvideoen høres spirrevippen ut i tonefallet som Selda gjør. Hun gjør ting ingen spirrevippser har gjort før i alle mot en, hun er med i kokkekamp, noe bollene kan sikte til, hun driver med fysikkshow med mye røyk, og hun er da virkelig både smart og tøff. For meg høres ikke dette ut som en artist, selv om hun synger bra, så brister stemmen innimellom. Hintene passer jo sånn sett. Men syns ikke stemmen ligner helt. Ang hint på spirrevippen så har jeg hengt meg litt opp i all eventyr-greiene. Den sier»det var en gang», «piff poff paff», «må vite», og så legger den ut bollebiter akkurat som i eventyret om hans og Grete. Og hele scenen er jo eventyraktig. Vet ikke helt om det har noe å si, men jeg føler det er mye sånne eventyr-ting.har ikke noe forslag på hve, det evt passer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 16. november 2023 #533 Del Skrevet 16. november 2023 Når kommer versjonen for vanlige mennesker? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 16. november 2023 #534 Del Skrevet 16. november 2023 DelvisPresley skrev (1 time siden): Når kommer versjonen for vanlige mennesker? 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 16. november 2023 #535 Del Skrevet 16. november 2023 (endret) rosemarin skrev (1 time siden): Hintene passer jo sånn sett. Men syns ikke stemmen ligner helt. Ang hint på spirrevippen så har jeg hengt meg litt opp i all eventyr-greiene. Den sier»det var en gang», «piff poff paff», «må vite», og så legger den ut bollebiter akkurat som i eventyret om hans og Grete. Og hele scenen er jo eventyraktig. Vet ikke helt om det har noe å si, men jeg føler det er mye sånne eventyr-ting.har ikke noe forslag på hve, det evt passer på Jeg syns Spirrevippen høres ut som Bertine Zetlitz[evt. Anneli Drecker], men kanskje det rett og slett er Märtha Louise som kommer ut av buret? Symbol på at hun gikk ut av kongehuset kanskje? Hun hadde høytopplesning av Hans og Grete i Operaen i 2003. I tillegg gikk det en serie på Nrk hvor hun leste norske folkeeventyr for barn. Hun har også sunget med Oslo Gospel Choir, og turnert med Sigvart Dagsland. Endret 16. november 2023 av Henikka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor_Meg Skrevet 16. november 2023 #536 Del Skrevet 16. november 2023 Henikka skrev (3 minutter siden): kanskje det rett og slett er Märtha Louise som kommer ut av buret? Symbol på at hun gikk ut av kongehuset kanskje? Hun hadde høytopplesning av Hans og Grete i Operaen i 2003. I tillegg gikk det en serie på Nrk hvor hun leste norske folkeeventyr for barn. Hun har også sunget med Oslo Gospel Choir, og turnert med Sigvart Dagsland. Prinsessen har en fin stemme, men de gangene jeg har hørt henne synge har hun hatt en veldig tydelig alt-stemme. Jeg tror ikke hun ville klart å synge denne sangen i det toneleiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 16. november 2023 #537 Del Skrevet 16. november 2023 Lillemor_Meg skrev (1 minutt siden): Prinsessen har en fin stemme, men de gangene jeg har hørt henne synge har hun hatt en veldig tydelig alt-stemme. Jeg tror ikke hun ville klart å synge denne sangen i det toneleiet. Du har sikkert rett i det:) Håper Skilpadda går ut på lørdag, sånn at vi kan gjette videre på de som er usikre 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tryllatrill Skrevet 16. november 2023 #538 Del Skrevet 16. november 2023 Ang. Spirrevippen. Kan den B’en i treet være en slags gåte eller rebus? Sånn som at bilde av en «K» skal bli «stork». pinne, kvist, stamme, tre, gren, henge, grein… B i tre… Bitre? Stor B… eh… på pinne? Hengebe… Be-gren… Klarer liksom ikke å få det til å bli noe!? (Og det Eau Vie Lou-hintet er så sabla elegant… har så lyst til at dette også skal være et fikst og fiffig hint.) 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 16. november 2023 #539 Del Skrevet 16. november 2023 Janzypants skrev (6 timer siden): En ting jeg har tenkt på 😅 Da Rotta sang, så gikk han og de to tyvene rundt - b.la til publikum på rad 1. Der tar en av disse tyvene popcornet til hun lille jenta. I tillegg til å b.la geipe til henne 😛 Skal se om jeg får til å sette inn bilde 😛 Prøvde å tegne inn en pil, men fikk ikke endra fra svart 😂. Dette popcornet blir så gitt til Tete. Lurer på om jenta fikk tilbake popcornet sitt 🤔😂 Marion fikk jo veska si tilbake - da Magikeren (aka Jørn Lier Horst) sang - men tror ikke vi fikk se hvorvidt jenta fikk tilbake popcornet! Haha, nei, jeg er ikke krenka e.l på hennes vegne, bare så det er sagt! 😅 Jeg bare kjenner at jeg lurer genuint på det! Jeg har også bitt meg merke i dette, og har tenkt? Kan dette være en del av skriptet, altså at jenta har fått en pakke popcorn på forhånd som skal «stjeles» under showet? Siden det gikk jo ganske smooth, så skulle jo nesten tro jenta og familien visste om det på forhånd? Så kanskje det er ment som en del av hintet, med at rotta «stjeler». Tenker veldig på Røverradion og Bergen-fengsel med Petter Pilgaard, siden rotta «røver» fra alle under sin opptreden. rosemarin skrev (3 timer siden): Hintene passer jo sånn sett. Men syns ikke stemmen ligner helt. Ang hint på spirrevippen så har jeg hengt meg litt opp i all eventyr-greiene. Den sier»det var en gang», «piff poff paff», «må vite», og så legger den ut bollebiter akkurat som i eventyret om hans og Grete. Og hele scenen er jo eventyraktig. Vet ikke helt om det har noe å si, men jeg føler det er mye sånne eventyr-ting.har ikke noe forslag på hve, det evt passer på Interessant teori. Jeg har også hengt meg opp i sangen Freestyler og tenkt at hintet er 1999, men hva om hintet er «freestyle», altså at vi skal til en alpinist, snowboarder, idrettsutdøver, som også har vært med på noe matlaging, f.eks. Camp kulinaris, Master Chef eller liknende? For hvis de bruker samme formel som tidligere, så burde det vel være med en idrettsutdøver og? Må nok gjøre litt mer research før lørdagen. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordicViking Skrevet 16. november 2023 #540 Del Skrevet 16. november 2023 (endret) Romvesenet ønsker å spre glede, overraske og underholde, og samtidig sette sine spor. Vi ser Romvesenet vandre rundt i en kornåker (havre), og "sporet" som settes igjen ligner på en såkalt "kornsirkel" (se bilde). Om det er et hint, så klarer jeg ikke helt å se hvor det skal lede hen. EDIT: Kan det ha noe med Snapchat å gjøre? .. Endret 16. november 2023 av NordicViking 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå