Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

rosemarin skrev (1 time siden):

Dere som mener kua er evelina moholt, hvordan får dere det til å passe med dette hintet om  comeback ?

Jeg tror Kua er Evelina og Katrine Moholt. 

Comeback hintet er til Katrine, hun ga ut albumet Sweethearts i 2008, så dette er et musikk «comeback».

Andre hint som hinter til Evelina og Katrine er:

- Ku kostyme: Evelina har jobbet som Klara fra kutoppen i kristiansand dyrepark.

- NRK før premieren står det at Kua har «kommet helt til storbyen», Evelina bor i Maura godt utenfor byen.

- Maur, Evelina bor i Maura og har gitt ut låt med Aslak Maurstad.

- Bondegård, Katrine Moholt har vært programleder for Jakten på kjærligheten.

- Hestehov, Katrine og Evelina er fra Nannestad, kommunevåpenet er en hestehov.

- Tilbake på scena, passer begge to. Evelina var på the voice i 2021. Katrine er programleder, så hun har ikke «fremført» noe på en scene siden hun debuterte med Sweethearts i 2008.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marsh skrev (53 minutter siden):

Hvis Katrine er kuræva så er jo det et comeback på lørdagskvelden etter SVD

Er vel bare jeg som ikke er så fan av moholts og skulle ønske det var noen andre😆

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rosemarin skrev (15 minutter siden):

Er vel bare jeg som ikke er så fan av moholts og skulle ønske det var noen andre😆

He he, HELT enig 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blueberrymuffin skrev (1 time siden):

Jeg tror Kua er Evelina og Katrine Moholt. 

Comeback hintet er til Katrine, hun ga ut albumet Sweethearts i 2008, så dette er et musikk «comeback».

Andre hint som hinter til Evelina og Katrine er:

- Ku kostyme: Evelina har jobbet som Klara fra kutoppen i kristiansand dyrepark.

- NRK før premieren står det at Kua har «kommet helt til storbyen», Evelina bor i Maura godt utenfor byen.

- Maur, Evelina bor i Maura og har gitt ut låt med Aslak Maurstad.

- Bondegård, Katrine Moholt har vært programleder for Jakten på kjærligheten.

- Hestehov, Katrine og Evelina er fra Nannestad, kommunevåpenet er en hestehov.

- Tilbake på scena, passer begge to. Evelina var på the voice i 2021. Katrine er programleder, så hun har ikke «fremført» noe på en scene siden hun debuterte med Sweethearts i 2008.

Faen så nitrist hvis de har klart å presse Kathrine Moholt inn i enda et program! 😤 Såååå drittlei den dama! 🙊🤣

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snowbrigade skrev (På 13.11.2023 den 16.22):

Skilpadda må jo være Christopher Robin Omdahl.

Slo meg ikke før Tete gjettet det, fordi jeg hadde glemt han litt. Han er skikkelig gamer (og stemmen til super mario), og videoen hadde supermariomusikk og sopper. Og blomstene på drakta kan som tete nevnte være referanse til bandet hans Blomst.

De har jo i hver sesong hatt med streamere som har vært med på annen reality og dermed er litt allment kjente, han passer godt inn i rekka der. Og han har ikke vunnet noen av realityshowene han har vært med på, selv om han kom ganske langt i forræder.

Og Skilpadden hørtes ut som en "dyktig amatør", og han har noen klipp ute der han synger som definitivt viser at han kan synge rent og fint, uten å være helt på pusekatten-nivå. Synes stemmen likner også, han har relativt lys stemme. Låtvalget er også passe humoristisk/moderne for hans smak, uten å være for åpenbart mot gamer.

Jeg må innrømme at jeg var ganske usikker da jeg hørte Skilpadda synge første gang. Hvem i all verden var dette? Etter å ha sett flere nevne Christopher Robin Omdahl, så begynte jeg å grave litt rundt ham. Jeg kjente ikke noe særlig til hva han drev med, eller hva han var kjent for. Jeg husket ham fra 'Sofa' og 'Forræder' på TV2, men ikke noe mer. Visste ikke at han f.eks. var involvert med norske stemmer i 'Super Mario'-filmen. Og da forsto jeg plutselig hva jeg hadde sett helt på tampen av lørdagens intro-video. Blomsten var byttet ut med en Mario-hatt! (se litt utydelig bildet under). Var det tilfeldig? Neppe! Og da falt brikkene på plass. Jeg tror at Skilpadda kan være Christopher Robin Omdahl. 

....

0Skilpadda02.jpg

Endret av NordicViking
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et opptak av 'Beat for Beat' fra november 2021 der Christopher Robin Omdahl synger flere sanger. Spol fram til ca. 18 min og 46 min. Han har en brukbar stemme, og stemmen er ikke så veldig ulik Skilpaddas stemme.  

..

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kua kan også være Lisa Børud.. Kjent fra kutoppen også, og har ei søster som kan være bak der.. Hun er gravid, og det kan også hinte til ku... Alle andre hintene kan også passe inn der.

Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toto2 skrev (1 time siden):

Kua kan også være Lisa Børud.. Kjent fra kutoppen også, og har ei søster som kan være bak der.. Hun er gravid, og det kan også hinte til ku... Alle andre hintene kan også passe inn der.

Hva tenker dere om det?

Det må vel ikke være to stk i kua?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dumme er at alle hintene kommer for tidlig frem, og dermed kan man egentlig kun ha en sending av sangene, også kan alle gjette hvem som synger bak masken. Iallfall vil det være særdeles økonomisk for tv kanalen å gjøre, enn all denne spekulasjonen, også vet alle hvem som er i masken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan Kua være en som har vært med på Farmen Kjendis?

Legger merke til at Kua sier dette i introvideoen:

"Jeg har øvd her på gården når det ikke har vært en kjeft her"

Syns også at musikken som blir spilt i introvideoen til Kua minner om Farmen introen.

Emilie Nereng gav ut musikk i 2011, kan dette være et comeback på scenen?

Hun er med i siste Farmen Kjendis som kommer på tv på nyåret.

Endret av Henikka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om Romvesenet kan være Kevin Haugan...

Han er straks aktuell som Pil i Snøfall 2, og "alle" barn kjenner ham etter Snøfall 1.

Noen hint på Romvesenet:

●Nysgjerrig på jordboerne

PIL BLIR BESTEVENN MED SELMA I SNØFALL. HUN ER FRA JORDEN, HAN ER FRA VU(VERDEN UTENFOR)

●Liker stjerner og planeter

HAN HAR UTTALT I INTERVJU AT FAVORITTARTISTEN HANS ER BRUNO MARS!

HAN HAR SPILT I "REISEN TIL JULESTJERNEN".

●Elsker å lære seg nye ting

HAN ER BÅDE SKUESPILLER, DANSER OG SANGER.

●Er ikke fra «disse traktene»

ROLLEFIGUREN PIL I SNØFALL ER FRA VU(VERDEN UTENFOR).

●Har ikke vært så lenge på denne planeten

HAN ER FØDT I 2002.

●Målet er å spre glede, overraske og underholde

HOVEDMÅLET TIL ROLLEFIGUREN PIL I SNØFALL.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henikka skrev (5 timer siden):

Kan Kua være en som har vært med på Farmen Kjendis?

Legger merke til at Kua sier dette i introvideoen:

"Jeg har øvd her på gården når det ikke har vært en kjeft her"

Syns også at musikken som blir spilt i introvideoen til Kua minner om Farmen introen.

Emilie Nereng gav ut musikk i 2011, kan dette være et comeback på scenen?

Hun er med i siste Farmen Kjendis som kommer på tv på nyåret.

Og kua snakker totning? Emilie har familie fra Toten og kaller seg halvt totning. Ellers synes jeg ikke kua høres ut som henne, men en vet jo aldri hva disse stemmepedagogene trikser til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hintene som var lagt ut om Magikeren var følgende (i følge NRK):

1. Salamander hinter til boka 'Salamandergåten'.
2. Biter fra et blankt puslespill hinter til politietterforsker.
3. Flaske med hodeskalle hinter til krimforfatter.

Når det var lagt ut hint som skulle hjelpe oss å finne fram til hvem som gjemte seg bak maska til Magikeren, så må det være lagt ut hint som skal hjelpe oss å finne fram til personene bak de andre maskene også. Men hvilke hint?

Når det f.eks. gjelder Spirrevippen, så ser vi bl.a. eggeskal, røyk, seks rundstykker, et rundstykke som blir revet i biter, pluss noe som henger i et tre og ligner på bokstaven B. Spirrevippen prater bl.a. om frokost, om å være tøff og veldig smart, og at han/hun evner å komme nøyaktig dit vedkommende selv vil. Men gir dette noen mening?

Vi ser også Spirrevippen stå mellom trær som alle har et lite rødt merke. Har det noen som helst mening, eller er det bare for å forvirre? Jeg trodde merkene kanskje var fra DNT, men deres merker er annerledes enn dette. Jeg ser at noen nevner Anneli Drecker som en mulig Spirrevipp, men jeg klarer ikke å finne det ut av hintene så langt.  :klo:

0Spirrevippen04.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Når det var lagt ut hint som skulle hjelpe oss å finne fram til hvem som gjemte seg bak maska til Magikeren, så må det være lagt ut hint som skal hjelpe oss å finne fram til personene bak de andre maskene også. Men hvilke hint?

:klo:

Tror jeg får det til å stemme med Lise Karlsnes, kan forklare hvordan jeg tenker:

Når det f.eks. gjelder Spirrevippen, så ser vi bl.a. eggeskal, røyk, seks rundstykker, et rundstykke som blir revet i biter, pluss noe som henger i et tre og ligner på bokstaven B. Spirrevippen prater bl.a. om frokost, om å være tøff og veldig smart, og at han/hun evner å komme nøyaktig dit vedkommende selv vil. Men gir dette noen mening?

- Bolle, fuglen har bollene på et stekebrett, de er derfor akkurat tatt ut av ovnen, referansen bolle i ovenen (gravid).

- Egg som klekker, det betyr at barnet har kommet.

Bolle og egg kan derfor være hint til noen som nettopp har fått barn.  Lise Karlsnes fikk sitt første barn i fjor.

- Bokstaven B, kan stå for bandet Briskeby som hun spilte i fra 1999 frem til 2005. I bakgrunnen av videoen hører vi Freestyler som også kom ut i 1999.

- Tøff, hun fremso som veldig tøff som frontvokalist i pop/rockebandet Briskeby.

- Veldig smart, hun har studert og tatt 4 år høyere utdanning i voksen alder.

- Skogen, Lise Karlsnes hadde en solo karriere etter Briskeby, under artistnavnet Lise of the woods.

Vi ser også Spirrevippen stå mellom trær som alle har et lite rødt merke. Har det noen som helst mening, eller er det bare for å forvirre? Jeg trodde merkene kanskje var fra DNT, men deres merker er annerledes enn dette. Jeg ser at noen nevner Anneli Drecker som en mulig Spirrevipp, men jeg klarer ikke å finne det ut av hintene så langt.  :klo:

0Spirrevippen04.jpg

Trær med rødt merke betyr at trærne skal felles.

I videoen er alle trærne merket, og skal derfor felles, noe som gir fullstendig mening med Lise Kaldsnes.

For i 2015 sluttet Lise solokarrieren med «Lise of the Woods», og gruppen Briskeby ble gjenforent.

Briskeby hadde noen sanger som var elektronisk pop, og flere av sangene har likhetstrekk med Anneli Drecker, stemmene er heller ikke helt ulike. Låtvalget Wuthering Heights gir derfor mening.

Det er også verdt å nevne at Briskeby virkelig var store i 1999-2005, de var over alt, og kjempekjente. Lise har aldri forsvunnet helt fra media, men vært med på stjernekamp, og hatt noen innslag forskjellige steder. Derfor er hun en god maskoramakandidat for oss som er «voksne» og vokste opp på 90-tallet.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Blueberrymuffin skrev (6 timer siden):

Tror jeg får det til å stemme med Lise Karlsnes, kan forklare hvordan jeg tenker:

- Bolle, fuglen har bollene på et stekebrett, de er derfor akkurat tatt ut av ovnen, referansen bolle i ovenen (gravid).

- Egg som klekker, det betyr at barnet har kommet.

Bolle og egg kan derfor være hint til noen som nettopp har fått barn.  Lise Karlsnes fikk sitt første barn i fjor.

- Bokstaven B, kan stå for bandet Briskeby som hun spilte i fra 1999 frem til 2005. I bakgrunnen av videoen hører vi Freestyler som også kom ut i 1999.

- Tøff, hun fremso som veldig tøff som frontvokalist i pop/rockebandet Briskeby.

- Veldig smart, hun har studert og tatt 4 år høyere utdanning i voksen alder.

- Skogen, Lise Karlsnes hadde en solo karriere etter Briskeby, under artistnavnet Lise of the woods.

Trær med rødt merke betyr at trærne skal felles.

I videoen er alle trærne merket, og skal derfor felles, noe som gir fullstendig mening med Lise Kaldsnes.

For i 2015 sluttet Lise solokarrieren med «Lise of the Woods», og gruppen Briskeby ble gjenforent.

Briskeby hadde noen sanger som var elektronisk pop, og flere av sangene har likhetstrekk med Anneli Drecker, stemmene er heller ikke helt ulike. Låtvalget Wuthering Heights gir derfor mening.

Det er også verdt å nevne at Briskeby virkelig var store i 1999-2005, de var over alt, og kjempekjente. Lise har aldri forsvunnet helt fra media, men vært med på stjernekamp, og hatt noen innslag forskjellige steder. Derfor er hun en god maskoramakandidat for oss som er «voksne» og vokste opp på 90-tallet.

Lise Karlsnes har konsert 16. desember med Penthouse Playboys på Rockefeller. Arrangementet starter klokken 20.00.

Kilde: Ticketmaster

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (9 timer siden):

0Spirrevippen04.jpg

Hva med Lise Finckenhagen? Har vært med på 71 grader nord og vært kokk i frokost-tv? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henikka skrev (16 timer siden):

Lurer på om Romvesenet kan være Kevin Haugan...

Han er straks aktuell som Pil i Snøfall 2, og "alle" barn kjenner ham etter Snøfall 1.

Noen hint på Romvesenet:

●Nysgjerrig på jordboerne

PIL BLIR BESTEVENN MED SELMA I SNØFALL. HUN ER FRA JORDEN, HAN ER FRA VU(VERDEN UTENFOR)

●Liker stjerner og planeter

HAN HAR UTTALT I INTERVJU AT FAVORITTARTISTEN HANS ER BRUNO MARS!

HAN HAR SPILT I "REISEN TIL JULESTJERNEN".

●Elsker å lære seg nye ting

HAN ER BÅDE SKUESPILLER, DANSER OG SANGER.

●Er ikke fra «disse traktene»

ROLLEFIGUREN PIL I SNØFALL ER FRA VU(VERDEN UTENFOR).

●Har ikke vært så lenge på denne planeten

HAN ER FØDT I 2002.

●Målet er å spre glede, overraske og underholde

HOVEDMÅLET TIL ROLLEFIGUREN PIL I SNØFALL.

Jeg tror han er for voksen nå til å ha en så lys stemme. Men nicket ditt: kan det være Hennika? Det skal jeg undersøke litt. Heter du det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rytme skrev (1 time siden):

Jeg tror han er for voksen nå til å ha en så lys stemme. Men nicket ditt: kan det være Hennika? Det skal jeg undersøke litt. Heter du det? 

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Spør du meg på et anonymt forum om jeg heter Hennika?

Uansett. Kevin Haugan har en veldig lys stemme. Ligger endel klipp på You Tube fra Beat for Beat :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...