Gå til innhold

Maskorama 2023

Tradegy

Anbefalte innlegg

Legger det under spoiler i tilfelle VG og vedkommende ikke har tenkt lenger 😛

Spoiler

Intervju med Benedicte Adrian på VG+. Der sier hun: "Når jeg sitter ved pianoet og spiller en gammel Kate Bush-låt, da er jeg 17 år igjen"   Spirrevippen sang Kate Bush i kveld, og jeg mener å huske at Spirrevippen også snakket om et comeback? Rett meg gjerne dersom jeg tar feil - går litt surr noen ganger 😅 Benedicte Adrian har vel vært ute av rampelyset en stund?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om Rotta rett og slett kan være Terje Formoe? Kobling til skip, penger, tyveri og gull gir veldig Kaptein Sabeltann-vibber. Kaptein Sabeltann var jo kongen på havet og rotta er småkonge.
Leste et eller annet sted at han har studert i Bergen. Foruten koblingen til skipet (den sorte dame) så kom skipet til Bjørgvin i 1349, og Terje Formoe er født i 1949.. Hvis man skal dra den veldig langt da. Og så har han med seg to tyver på scenen, som kanskje skal representere Pelle og Pysa?

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplue skrev (1 time siden):

Jeg tror Romvesenet er Ida Fladen

Hun var på hyttetur med Vegard Harm og noen unger når Maskorama gikk på tv i følge kontoen hennes på snap, så tror ikke hun er Romvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arne Tiholt skrev (41 minutter siden):

Rotten - tix

Du sa selv at rotten ikke kunne synge. Tix synger bedre enn kamelen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett programmet, lest meg gjennom tråden. 

Funnet ut at jeg må se gjennom programmet en gang til i morgen, men vil dele noen ting jeg har hengt meg opp i.

Skilpadda

I starten på videoen hører vi pengelyden som alltid er på starten av super mario, når man gjør en ny bane. Samme lyden som er på super mario når du kommer frem til flaggstanga høres på slutten når skilpadda har kommet frem.

Skilpadda har nok en sammenheng med koopa fra super mario, og det er mange sopper.

Skilpadda «fullfører» en super mario bane i videoen. 

Det får meg til å tenke i to retninger innenfor gaming, enten Youtuber eller Level up fra vg tv.

Skal jeg slenge ut et navn så sier jeg Robin Hofset.

Spirrevippen

Står på Erika Norwich. Wuthering heights er vanskelig å synge, så det må være en artist. 

I videoen hører vi freestyler fra 1998, samme årstall som Erika er født. Vi ser en stor B, link til Borderline som hun er åpen om. I et intervju snakker Erika om at unge i dag oppfører seg for voksent, som passer med Furby kostymet som er en motpol til dette.

Rotta

«Noen vil si jeg røver gull, men jeg tar bare det jeg fortjener» og sier at han har kommet til topps før.

A84EF4BA-B261-4264-AE28-111BE5CAEE8B.thumb.jpeg.d4c2b132c1bdcc93ad7931bf310c21d9.jpeg

Jeg tenkte umiddelbart på Paradise Hotel kula, og at dette er noen som har «røvet» til seg seieren, fordi han tenkte han «fortjenter» det.

Leo Faa vant Paradise ved å slippe kula, TIX vant mgp og er programleder på Paradise. Hadde det ikke vært for stemmen og at rotta synger helt forferdelig, så kunne det vært TIX, men Andreas Haukeland synger bedre enn rotta.

Det jeg derimot ikke får til å stemme med Paradise er stemmen, det høres ut som en eldre person. 

Men må jeg gjøre et gjett blir det Leo Faa, selv om jeg vet at det ikke er rett 

Katten og kua

Støtter teorien til @hubbabubba00 på Katten.

Katten er Kevin Vågenes.

Det som derimot er interessant er at både Katten og Kua har samme stripe som deler ansiktet i to. Det kan selvsagt kun være et resultat av at samme designer har laget laget kostyme, men jeg har tenkt tanken.

Kan Katten og Kua ha en kobling? Kua trenger jeg litt mer tid på, men må jeg gjette, så går jeg for Evelina Moholt enn så lenge.

8FEEC623-F1BD-43E1-91BA-9D2D4BE6F567.thumb.jpeg.5b51013493ff1992287e0572adb7e900.jpegFA92A006-4C06-497C-842F-984F033194F0.thumb.jpeg.959c47ac74dcee3bae2351ee51aff5c4.jpeg

Romvesen

Dette er en influenser.

I videoen ser vi en åker med et stort spøkelse som ligner på snapchat logoen.

7FC3E660-39A8-40DC-8BF9-0035A21B768F.thumb.jpeg.1f14c0d7d8b5b8452337ebd9ec76c68a.jpeg

Romvesenet sier også at det ikke har vært så lenge på denne planeten.

Jeg tenker likt som andre at dette godt kan være Emma Ellingsen.

Influenser, hun er på snapchat, og hun har ikke vært så lenge på denne planet (som Emma).

Spøkelset

Her hører og ser jeg Charlotte Frogner. 

Her synger hun på Engelsk:

Charlotte har vært ansatt hos det Norske Teatret siden 2004, som passer med «teater dukke».

Dukken kan også være en metafor på hunden Feng som hun bærer rundt på i side og side.

Hintet med 94 år passer med en sketch hvor hun ble «forvandlet» til en 94 åring.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilpadda: Høres ut som Nicolai Ramm. Har aldri kommet på 1. i disse sportene sine

Kua: Er ett eller annet Moholt her

Spirrevippen: Linnea Myhre

Rotta: Her er det hint som peker mot Bergen og Paradise Hotel og stemmen er ræva, dette MÅ være Aleksander Sæterstøl

Romvesenet: Tror og dette er Emma E

Kattepusen: Kevin Vågenes. Ingen andre greier den høye tonen som han.

Spøkelset: Charlotte Frogner 100%

Endret av diam0nd
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Sommerkommer said:

Du sa selv at rotten ikke kunne synge. Tix synger bedre enn kamelen

Det sa jeg ikke og tix er ikke så flink å synge

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arne Tiholt skrev (1 minutt siden):

Det sa jeg ikke og tix er ikke så flink å synge

Ikke så flink kanskje, men ikke SÅ dårlig som rotta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart om Emma Ellingsen er med på å si at hun ikke har vært så lenge på denne planeten, som en overført betydning til å være kvinne, når hun har vært jente og hett Emma siden hun var 8 år. Selvfølgelig har hun sett frem til disse operasjonene, men hun har alltid vært klar på at hun er jente. Det er ikke noe som har skjedd de siste to årene. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mollert skrev (23 minutter siden):

Synes det er rart om Emma Ellingsen er med på å si at hun ikke har vært så lenge på denne planeten, som en overført betydning til å være kvinne, når hun har vært jente og hett Emma siden hun var 8 år. Selvfølgelig har hun sett frem til disse operasjonene, men hun har alltid vært klar på at hun er jente. Det er ikke noe som har skjedd de siste to årene. 

Jeg er med deg på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan spirrevippen være Anneli Drecker? Mulig den b’en er en referanse til gruppen hennes, Bel Canto, eller Belgia/Brussel der hun først fikk platekontrakt..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma E er jo uansett ganske ung, så i motsetning til Jørn Lier Hørst har hun jo ikke vært lenge på denne planeten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pasha skrev (10 minutter siden):

Emma E er jo uansett ganske ung, så i motsetning til Jørn Lier Hørst har hun jo ikke vært lenge på denne planeten. 

Ja tror og det er det spirrevippen mener, at hun er ung, hvem det nå enn er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (9 minutter siden):

Hun kan også si det i forbindelse med å være på scene osv. Men i denne tråden skriver folk om sitatet og knytter det til kjønn. Dét synes jeg virker ulogisk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg, eller likner ene danseren til Romvesenet på Maria Stavang? 😂  Vår høre, romvesenets venstre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det etter gårsdagens sangstemmer nå helt utelukket at Jan Thomas er med? 🙂 Siden han er nevnt så mye på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...