Gå til innhold

Hvorfor blir ikke denne solgt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vel.. den gikk for 2.300.000 i 2021 da boliglånsrenta var på 1.5%.. Nå er boliglånsrenten på full fart opp mot 6%.. you do the math.. 

Anonymkode: a9ff8...316

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo er det så billig i Bergen?? 

Bor i Oslo jeg😅

Anonymkode: db3c3...d43

Dette er jo den dårligste delen av Bergen i forhold til det meste. Ikke sol, dårlig i levekårsundersøkelser, etc etc. I tillegg er den veien ganske trafikkert.

Andre priser feks i Fjellsiden (men ikke som i Oslo).

Anonymkode: 62325...148

• Liker 3
Skrevet

Vaskemaskin i naboens entre!

Man må gå igjennom et av soverommene for å komme til uteplassen.

Soverommene er bittesmå, helt ubrukelig f.eks for barn.

Trangt og lite kjøkken, lite benkeplass, komfyren er klint inn i hjørnet og det er egentlig ikke plass til kjøleskap.

Ikke spiseplass på kjøkkenet.

Ingen utsikt eller luft foran vinduene.

Bittelite bad

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette er jo den dårligste delen av Bergen i forhold til det meste. Ikke sol, dårlig i levekårsundersøkelser, etc etc. I tillegg er den veien ganske trafikkert.

Andre priser feks i Fjellsiden (men ikke som i Oslo).

Prøver du å si at det er dårlige solforhold på Laksevåg eller akkurat for denne boligen? 

Anonymkode: f2b84...451

Skrevet

Hver eneste flate er BEIGE. Det ene soverommet er ikke et soverom (det vinduet er altfor lite, og 5 kvadrat er ikke er soverom, det er et kott). Uteplassen var skikkelig kjip, og den ene veggen til uteplassen sperrer for vinduet både på kjøkken og på det ene soverommet. Ser skikkelig stygt ut (du ser det tydelig på bildene), og dessuten lurer jeg på om det fører til at vinduer ikke er reelle rømningsveier? Badet var stygt. Dårlig planløsning, hvor man må gå gjennom vaskerommet og så havner inne på kjøkkenet. 

Anonymkode: c340a...c42

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hver eneste flate er BEIGE. Det ene soverommet er ikke et soverom (det vinduet er altfor lite, og 5 kvadrat er ikke er soverom, det er et kott). Uteplassen var skikkelig kjip, og den ene veggen til uteplassen sperrer for vinduet både på kjøkken og på det ene soverommet. Ser skikkelig stygt ut (du ser det tydelig på bildene), og dessuten lurer jeg på om det fører til at vinduer ikke er reelle rømningsveier? Badet var stygt. Dårlig planløsning, hvor man må gå gjennom vaskerommet og så havner inne på kjøkkenet. 

Anonymkode: c340a...c42

Trenger ikke stort vindu på soverom, kravet er lysinnslipp. Rømningsveien er ut døra. 

Anonymkode: 1b720...650

Skrevet

Hvilken farge er det malt med på veggene i leiligheten ? Den var fin 

Anonymkode: de2bc...786

• Liker 1
Skrevet
Hedda-78 skrev (18 minutter siden):

Vaskemaskin i naboens entre!

Man må gå igjennom et av soverommene for å komme til uteplassen.

Soverommene er bittesmå, helt ubrukelig f.eks for barn.

Trangt og lite kjøkken, lite benkeplass, komfyren er klint inn i hjørnet og det er egentlig ikke plass til kjøleskap.

Ikke spiseplass på kjøkkenet.

Ingen utsikt eller luft foran vinduene.

Bittelite bad

Helt enig. Og i tillegg virket det egentlig ikke som om det var en egen leilighet. En vanlig romdør inn til leiligheten? Fra en felles gang med vaskemaskin under trappen? Virket veldig rart. 

Man får mye annet, mye bedre for den prisen eller bedre pris enn den der

Anonymkode: 12a99...123

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Trenger ikke stort vindu på soverom, kravet er lysinnslipp. Rømningsveien er ut døra. 

https://www.dibk.no/regelverk/byggteknisk-forskrift-tek17/13/v/13-7

Det er ganske spesifikke krav til dagslys. Men det ser ut som det er vindu i døren, så det er sannsynligvis tilstrekkelig. 

Skrevet

Og et vanskelig objekt å kjøpe for utleie. Ingen er interessert i å leie "melllmgangen" ut til uteplassen. Er vel ikke plass til noe annet enn en smal seng der, slik at det går an å gå ut på uteplassen og

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt enig. Og i tillegg virket det egentlig ikke som om det var en egen leilighet. En vanlig romdør inn til leiligheten? Fra en felles gang med vaskemaskin under trappen? Virket veldig rart. 

Man får mye annet, mye bedre for den prisen eller bedre pris enn den der

Seksjonert enebolig sikkert? 

Anonymkode: 8dbef...a55

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Seksjonert enebolig sikkert? 

Anonymkode: 8dbef...a55

Ja, det er det nok. Men de burde jo klare å få det til å virke mer som separate leiligheter enn det der? 

Som student leide jeg i et hus som tidligere hadde vært enebolig, men som da var to leiligheter. De hadde klart å få til en skikkelig gang, med en skikkelig ytterdør inn til hver leilighet. 

Skrevet

Her er nok mye av årsaken 

B45E5909-E577-4356-B3E5-212B999DFBF5.thumb.jpeg.756564ddcb6a1ad34a7d835c154c914a.jpeg

Anonymkode: 92792...cc6

• Nyttig 5
Skrevet

Jeg har bodd i Kringsjåveien 97 og sengen min vibrerte når bussene kjørte forbi.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Den er i fra 1910, ville aldri kjøpt noe så gammelt. Ikke fin rett og slett. Min mening. 

Anonymkode: 42d40...646

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

https://www.dibk.no/regelverk/byggteknisk-forskrift-tek17/13/v/13-7

Det er ganske spesifikke krav til dagslys. Men det ser ut som det er vindu i døren, så det er sannsynligvis tilstrekkelig. 

Ja, det skal veldig lite til, poenget mitt var at det ikke trenger å være rømningsvei ut vinduet akkurat der 😊

Skrevet

Hafde aldri kjøpt dette vraket for å bo selv måtte ha vært for utleie. Og erdet noen andre som bor i samme hus?!  Har aldri hørt om noen som selger en leilighet i et hus?! Der Ndre bor også. Wow....

Anonymkode: 8e7a2...b31

Skrevet

For min egen del (Bor i Bergen) 

-Avvik

-Bydel

-Lite uteplass 

Hadde ikke vært aktuell som bo eller utleie bolig. Men det som er no-go for meg er perfekt for andre 

• Liker 2
Skrevet

Tror de som evt skal kjøpe dette må beregne store utgifter til etterisolering, ny kledning, drenering, rør etc. Ville ALDRI kjøpt en bolig fra 1910.

Anonymkode: d04d5...935

• Liker 1
Skrevet

Det var jo veldig smRt da å ha rekkvetket forann vinduet der jeg kunne bygd det er så mye bedre.

Anonymkode: 8e7a2...b31

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...