Gå til innhold

Hvorfor blir ikke denne solgt?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Denne https://finn.no/313278129 ble solgt for 2 850 000,- for to måneder siden. Kom ut for salg samtidig som leiligheten jeg snakker om i hi. Hvorfor gikk denne for så mye mer? Samme gate.

Anonymkode: f2b84...451

Den ligger jo ikke PÅ en trafikkert vei, pluss at man kommer i området med sol. 

Anonymkode: 62325...148

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lest den, men jeg vil påstå at årsaken til råteskadene ikke er at huset er hundre år gammelt. Jeg tolket nemlig ditt forrige innlegg til at du mente at huset ikke ble solgt fordi det var gammelt. Er det råteskader vil folk tenke seg om uansett om huset er bygd i 1900 eller i 1985.

Anonymkode: 7bd7e...48d

Det er gjerne mer problemer og vedlikehold med gamle hus. Råte, dårlig røropplegg, skjeve gulv, gammelt el anlegg, dårlig isolering, osv.

Anonymkode: ec6b7...c2f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne leiligheten har ligget ute i 3 måneder. Prisantydning var først 2 990 000,- deretter 2 840 000,- Og nå er den nede i 2 590 000,- Føler den var veldig overpriset i starten, men summen nå er helt innafor for en sentral treromsleilighet

Hvorfor blir den ikke solgt tror dere?

Gammelt hus, dårlig holdt uteområde, masse unødige bilder av interiør, antatt enormt oppussingsbehov, dårlig utført arbeid på det som er utført, gjennomgående lav kvalitet på vinduer, dusj , bad etc. Nabolaget det er tatt bilde av kan skremme alle og enhver med sin tristesse, en slags dus rosa(?) farge på alle flater, lavt under taket, el-opplegg som ser ut som det er fra 1950 og direkte brannfarlig, en uteplass bygget fremfor vinduene +++

Kort sagt - man bør ut fra det man ser på bildene anta at det man ikke ser er helt krisedårlig utført. Går «boliger» av denne typen for over 2,5 mill? Dette ser ut som en utleiebolig type kommunal nødbolig i mitt nabolag. Og ting er ikke veldig billig her, altså. Men 2,5 mill for noe som trolig er pill råttent med en party-platting rett utenfor soverommet? Som ikke er i nærheten av noe som helst man ønsker å bo i nærheten av (og mye man betaler penger for å ikke bo nært). Hadde boligen vært nær sjø, fjell, lekeplass etc så hadde man vel tatt - bilde av det? Ikke en parkeringsplass og en butikk fra 1980?

Du bad om input. Så jeg svarer brutalt ærlig. Markedsfør deg retning studenter eller førstegangs i Norge etablerende familier. Sett ned prisen. Ta nye bilder. Kollektivknutepunkt, lekeplass, skole, turterreng. Ikke butikker og parkering. 

Og, du? Dra i det minste en malekost over feilene, om du ikke gidder male opp igjen noen vegger. Hvorfor male i det hele om det skal stå igjen flekker nær brytere etc!? Og ta ned persiennene. Du trenger ikke henge opp gardiner, men få ned persiennene, så det ikke ser så «hastig innredet nødbolig» ut. Og ta et bilde av badegulvet. Uten bilde antar jeg noe er alvorlig galt med det. Tittel «eldre bolig med stort potensiale»

Anonymkode: 33eae...184

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Denne https://finn.no/313278129 ble solgt for 2 850 000,- for to måneder siden. Kom ut for salg samtidig som leiligheten jeg snakker om i hi. Hvorfor gikk denne for så mye mer? Samme gate.

Myyyye penere og da kommer det flere interessenter 

• Liker 2
Skrevet

Fordi man av denne får inntrykket av at eierne har brydd seg om dette huset. Og da får man troen på at de har vedlikeholdt huset. El ligger ikke slengt utenpå veggene, veggene er ikke malt skjødesløst med hastig pensel i samme nyanse rosa, som om man ikke tok seg råd til flere farger, man har valgt ulike farger som gir hvert rom særpreg. Kjøkkenskapene er ikke 50 år gamle. Badet er ikke billigste utgave man fant på billigvvs.com, det er ikke en felles party-platt som stenger(!) for vinduene. Hagen er faktisk opparbeidet, ikke slengt sammen med tanke på å forringe husets verdi. Boden er malt, muren er ikke ren murpuss, plenen er pleiet. 

Og det, ts, er jo bare det man kan SE. Men man kan trygt anta at denne eieren tok dreneringen i tide. Og at den andre lot det være. Fordi hen så åpenbart gav blanke i huset. Og når man ikke gidder ordne med malingen eller ledninger som føres i digre kanaler rett ved kjøkkenbordet så bryr man seg neppe med tak, vinduer eller drenering, gjør man? Man gir blanke. Man har kanskje gitt opp. Og huset faller i verdi. Jeg har sett slike hus bli helt uten verdi, ts. Slik at lånet er høyere enn verdien av tomten, og alt som bør gjøres med huset er å rive.

Anonymkode: 33eae...184

• Liker 3
Skrevet

Ligger tilbaketrukket fra hovedveien med et annet hus mellom. 

Anonymkode: 8dbef...a55

Skrevet

Denne er flippet og seksjonert. Salgsprisen oppgitt i 2021 er for hele boligen. Den lå lenge ute da også. Tilsynelatende har selger ryddet, malt og byttet gulv. 

Anonymkode: 1d31c...d59

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke stort vindu på soverom, kravet er lysinnslipp. Rømningsveien er ut døra. 

Anonymkode: 1b720...650

Trekker likevel ned for veldig mange. Fem kvadratmeter med en liten glugge på veggen er ikke et soverom…

Anonymkode: c340a...c42

• Liker 3
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Myyyye penere og da kommer det flere interessenter 

Penere? Vinduene er jo små kjelleglugger. 

Anonymkode: c04cf...54b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Penere? Vinduene er jo små kjelleglugger. 

Anonymkode: c04cf...54b

Smaken er som baken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...