Gå til innhold

Psykologi: hvorfor blir kvinner så fiendtlig av feminisme?

Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Inverto skrev (1 time siden):

Skjønner. Det er da såfall bra vi kan ha siviliserte samtaler da :D

Anyways, om du lurer på hvordan feministene jeg prater om oppfører seg....her er svaret xD

Det har vi egentlig ikke. Tråden du har laget her er både et symptom på et økende problem mellom kvinner og menn, og bidrar til å øke det. 

Jeg lurte ikke på det. Som jeg har skrevet tidligere er jeg fullstendig klar over at det finnes fæle kvinner, og har ikke sansen for gale kvinnfolk selv heller. Jeg liker verken fæle kvinner eller fæle menn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det jeg undrer meg over er hvorfor du prøver å overtale meg, som tilhører 50% av befolkningen til å gjøre det samme.

Anonymkode: 3b338...bfa

Jeg vil oppfordre deg til å lese innlegget mitt en gang til om en times tid.

Anonymkode: b2125...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er feminist, selvfølgelig. Som andre har jeg vokst opp og inn i feminismen, og jeg har også videreført den feministiske arven videre til mine nesten voksne barn. 

Jeg hater slett ikke menn, er godt gift og kjenner andre menn jeg respekterer og til en viss grad beundrer.

....Men: Ingen andre enn meg definerer hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal være. Jeg snakker høyt og mye (fordi jeg kan mye og bør lyttes til), og jeg passer godt på at jrg ikke ender med å gjøre mer enn min rimelige halvdel av husarbeidet. Og jeg blir rasende når noen snakker om kvinner som objekter, eller tilskriver meg egenskaper (f.eks huslighet, interesse for matlaging og et iboende anlegg for å yte omsorg.

Anonymkode: b2a36...211

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er relevant om mannehaterene er feminist, for da ser jeg det som et tegn på at feminisme kan være kilden til misandri. Som jeg sa før: feminisme blir perversert av folk som ikke er helt ok i topplokket :)

Hva mener du med 'korrelasjon mellom mannhat og kvinnehat'? :)

På samme måte som jeg syns at de som hater feminisme ligner misandri og jeg bruker faktisk å lure på hva som foregår i topplokket deres. 

Anonymkode: 782af...e1b

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir rasende når noen tilskriver meg egenskaper
(f.eks huslighet, interesse for matlaging og et iboende anlegg for å yte omsorg.

Men hva om noen av desse tingene faktisk er en ferdighet du har?
Det er da bare bra å bli komplimentert for det. Det er da ikke diskriminerende det 😮 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 29.10.2023 den 17.10):

Det har vært en del tråder om feminisme her på KG,
men ingen av dem prøver å komme til bunns i hvorfor dagens vestlige feminister
er så aggressive og fiendtlige. Hva er egentlig psykologien bak dette?
Hvorfor kan de ikke bare være respektable og siviliserte aktivister.
Jeg husker godt den dagen jeg snakket med en feminist på Facebook-chat.
Hun sa at folkemord mot menn, altså å utslette dem, var et "better than nothing"
alternativ på å ende patriarki. Det er jo helt sykt

Så hva er psykologien bak dette?
La oss diskutere

Det du egentlig ønsker å diskutere, er ytterpunktene. Og disse finne man i alle krinker og kroker, i alle livets tema. 

Å være feminist handler da virkelig ikke om aggressivitet og fiendtlighet, ikke mer en å være kristen handler om å fordømme all homofili til døden. 

Jeg personlig tror at veldig mange tilhengerer innen hvilken som helst ideologi har veldig mye innestengt frustrasjon, men dette er ikke nødvendigvis rettet mot den enkelte ideologi - man finne et utløp for dette i noe som passer best ens holdninger, verdier eller muligens ens grunnleggende frustrasjon. 

Å diskutere feminisme, helt greit. Å diskutere ytterpunktene i ideologier, helt greit. Å hevde at feminister er fiendtlige og aggressive er verken greit eller riktig. 

Ytterpunktene i all ideologi er i fåtall og skal man først diskutere så må man ha et realistisk utgangspunkt, noe trådtittelen virkelig ikke er. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto
Nekinn@ skrev (2 minutter siden):

Det du egentlig ønsker å diskutere, er ytterpunktene. Og disse finne man i alle krinker og kroker, i alle livets tema. 

Å være feminist handler da virkelig ikke om aggressivitet og fiendtlighet, ikke mer en å være kristen handler om å fordømme all homofili til døden. 

Jeg personlig tror at veldig mange tilhengerer innen hvilken som helst ideologi har veldig mye innestengt frustrasjon, men dette er ikke nødvendigvis rettet mot den enkelte ideologi - man finne et utløp for dette i noe som passer best ens holdninger, verdier eller muligens ens grunnleggende frustrasjon. 

Å diskutere feminisme, helt greit. Å diskutere ytterpunktene i ideologier, helt greit. Å hevde at feminister er fiendtlige og aggressive er verken greit eller riktig. 

Ytterpunktene i all ideologi er i fåtall og skal man først diskutere så må man ha et realistisk utgangspunkt, noe trådtittelen virkelig ikke er. 

Da har du nå muligheten til å være ett av de få, om ikke den eneste,
i tråden til å prøve å forklare hvorfor NOEN feminister er så aggressive.
På et psykologisk nivå, hvorfor de er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (2 minutter siden):

Jeg gjorde jo det.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen mennesker er aggressive, sårede, sinte, redde. Du finner de engasjert i alle slags saker, feminisme, religion, og sikkert i speideren også. Så kalt ekstremister. 

Det handler ikke så mye om selve saken, men at sårede mennesker, som gjerne føler seg på utsiden på ett vis, finner sammen med likesinnede. Så bygger de hverandre og hatet opp.  

Jeg er også en feminist, men jeg er hverken aggressiv  eller hatefull. Egentlig vil jeg si jeg er det stikk motsatte. Men jeg legges ikke like godt merke til, for jeg skriker ikke høyt, sier ikke ekstreme ting og stikker meg ikke ut.

Jeg tror det fleste feministene er som meg, du ser oss bare ikke så godt fordi ett par stykker tar all oppmerksomheten med banale ytringer. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn møter 1 gærn kvinne som rabler om å utslette menn, så driter de på seg og løper til Kvinneguiden for å klage.

Samtidig som menn.....dreper, voldtar, mishandler osv osv osv kvinner i hopetall hver eneste dag. 

Men klart, feminister....de verste 🙄🙄🙄🙄🙄 /s

Anonymkode: 047a4...f6b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har chatta med ei litt ustabil dame på facebook og nå vil du prate om at alle feminister er aggressive? 

Jeg vet ikke hva jeg skal si om det. De aller fleste menn, damer og trans jeg kjenner som kaller seg feminister er ganske rolige. 

Kanskje du ikke skal ta alt ho fb-vennen din sier som at alle er slik som henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Menn møter 1 gærn kvinne som rabler om å utslette menn, så driter de på seg og løper til Kvinneguiden for å klage.

Samtidig som menn.....dreper, voldtar, mishandler osv osv osv kvinner i hopetall hver eneste dag. 

Men klart, feminister....de verste 🙄🙄🙄🙄🙄 /s

Anonymkode: 047a4...f6b

Kvinnen bekjenner seg til samme ideologi som svært mange kvinner støtter.

Mennene du snakker om er tapere som er utstøtt og latterliggjort av både menn og kvinner.

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (25 minutter siden):

Det har jeg også forklart, på et psykologisk nivå. Enhver reaksjon fører til en motreaksjon, og så videre. 

Kvinner som hater menn har selvfølgelig opplevd vonde ting i ord og handlinger som har skapt et slikt hat. Hat kommer av redsel og smerte. Dette er generelt, og uavhengig av om de kaller seg feminist eller ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminisme handler om likestilling, alles rettigheter. Fordi kvinner ikke har vært likestilt med menn (og på mange områder fremdeles ikke har oppnådd full likestilling der det er naturlig), så er fokuset på kvinners rettigheter. Men feminisme handler som sagt om alles rettigheter, noe som er en selvfølge om man snakker om likestilling.

Men, det handler også om f.eks. at kvinnehelse og forskning på kvinnehelse må prioriteres langt mer enn det har vært gjort, og i en periode kanskje også mer enn forskning på menns helse, fordi kvinnehelse er et så forferdelig forsømt område av den medisinskvitenskapelige verden.

Det er snakk om frihet, likestilling og rettferdighet for alle. Dvs. at ekte feminister er opptatt av at alle skal oppnå dette, ikke bare kvinner, men også menn.

Den personen du nevner i hovedinnlegget, TS, det er tydeligvis en fanatisk, mest trolig ganske alvorlig psykisk syk og ustabil person. Dette er åpenbart hvis man kan noe om feminisme - eller bare generell menneskekunnskap, egentlig.

Du bør kanskje gå i deg selv og spørre deg selv hvorfor du oppsøker slike fanatiske personer på nett, eller har kontakt med dem. Og ikke minst, du bør finne ut hvorfor i all verden du lar slike fanatiske personer/miljøer prege ditt syn på kvinner generelt, når disse i beste fall tilhører en bitteliten fanatisk utbrytergruppe som later som om de er feminismer, mens de bare avslører at de aldri har forstått hva feminisme er.

Hvorfor ikke heller oppsøke oppegående personer og miljøer, og heller bare unngå fanatikere?

Anonymkode: 72989...2ff

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (4 timer siden):

Men hva om noen av desse tingene faktisk er en ferdighet du har?
Det er da bare bra å bli komplimentert for det. Det er da ikke diskriminerende det 😮 

Jeg har ikke de ferdighetene fordi jeg faktisk gir beng i de tinga.  Jeg er kvinne,vmor og gift, mrn veldig mye mer interessert i idehistorie, arkitektur, litteratur æ og historie. Det gir meg ingen verdens ting å lage mat til folk f.eks.

Jeg vil ikke bli tildelt roller jeg ikke vil ha pga kjønnet mitt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pratet nettopp om dette temaet til mannen min.

Har opplevd dette ved flere anledninger. Blitt kritisert for å være en kvinne fra 50-tallet, fordi jeg lot mannen gå ut på byen og jeg måtte være hjemme med barna av eget valg🙈

Anonymkode: ca3bb...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inverto skrev (På 29.10.2023 den 17.10):

Det har vært en del tråder om feminisme her på KG,
men ingen av dem prøver å komme til bunns i hvorfor dagens vestlige feminister
er så aggressive og fiendtlige. Hva er egentlig psykologien bak dette?
Hvorfor kan de ikke bare være respektable og siviliserte aktivister.
Jeg husker godt den dagen jeg snakket med en feminist på Facebook-chat.
Hun sa at folkemord mot menn, altså å utslette dem, var et "better than nothing"
alternativ på å ende patriarki. Det er jo helt sykt

Så hva er psykologien bak dette?
La oss diskutere

So? Gærninger finnes det overalt og du trenger ikke lese langt i en tråd her inne før du leser syke påstander og meninger fra både menn og kvinner. Ting som er helt forskrudd. 

Men hvis man ser bort fra de åpenbare psyco'ne som raser, hvilke aktivister oppfattes IKKE som sinte? Naturvernere? Abortmotstandere? Dyrevernaktivister? Ulvemotstandere? Ulveforkjemperene? 

Jeg tror det er en naturlig del av det de gjør jeg, de kjemper for noe som betyr noe for dem, de ER sinte og frusterte.

Noe de tror sterkt på, noe de vil endre på eller en sterk overbevisning de har blir møtt med uvilje eller passivitet av de som ikke har samme syn eller ikke bryr seg. Klart de er sinte. 

Anonymkode: aa513...437

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (På 29.10.2023 den 21.52):

Du vet jeg taler sannheten og du er egentlig enig.
Det finnes feminister som er gærne. Benekter du dette?
Sier du det er helt umulig? Jeg våger deg, jeg utfordrer deg til å svare

Det finnes menn som er så klin gæærne at de utøver massedrap fordi de mener at kvinner ikke gir de sex.

Benekter du dette? Sier du at det er helt umulig? Jeg utfordrer deg til å svare.

Hvorfor blir menn så fiendtlige? Hva er psykologien bak dette? Hvorfor kan de ikke bare innse at kvinner ikke skylder dem sex og ta tak i seg selv og sitt eget liv?

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bålkaffe skrev (10 timer siden):

Det finnes menn som er så klin gæærne at de utøver massedrap fordi de mener at kvinner ikke gir de sex.

Benekter du dette? Sier du at det er helt umulig? Jeg utfordrer deg til å svare.

Hvorfor blir menn så fiendtlige? Hva er psykologien bak dette? Hvorfor kan de ikke bare innse at kvinner ikke skylder dem sex og ta tak i seg selv og sitt eget liv?

Dette. Så vidt jeg vet, er alle skoleskytinger utført av MENN, eventuelt tenåringsGUTTER. Jeg har ikke hørt om en eneste skolemassakre der kvinner/jenter går rundt og skyter vilt fordi de ikke får sex eller forhold fra menn/gutter.

Anonymkode: 12c47...9ae

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Den personen du nevner i hovedinnlegget, TS, det er tydeligvis en fanatisk, mest trolig ganske alvorlig psykisk syk og ustabil person. Dette er åpenbart hvis man kan noe om feminisme - eller bare generell menneskekunnskap, egentlig.

Anonymkode: 72989...2ff

I slike diskusjoner så er det alltid noen som hevder at «nei feminisme handler bare om å fjerne diskriminering. Hvis du er for likestilling så er du feminist, enten du vil eller ikke». Like fullt:

«the radical feminism that arose from the radical wing of second-wave feminism and that calls for a radical reordering of society to eliminate patriarchy

Some feminists have argued that feminism often promotes misandry and the elevation of women's interests above men's, and criticize radical feminist positions as harmful to both men and women.[16]«

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Feminism

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...