Gå til innhold

"Gleden ved mangfold i Michigan".... lærepenge ?


NatNat

Anbefalte innlegg

Just now, Trubadur said:

Var det i Frankrike? 
Jeg husker det var sånn under opphold i London på 80-tallet selv.. 

Ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest paprikaskrue
6 minutter siden, Trubadur said:

Det er jo det. Men hvorfor godtar vi dette?

Enklere å se en annen vei antakelig og berøringsangst. Det er vanskelig å regulere holdninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 minutter siden):

Ja :)

Jeg skal lese om det nå. Har hørt om terror fra Algeriske terrorister på 90-tallet (?), men ser det er mer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Trubadur said:

Det er jo det. Men hvorfor godtar vi dette?

for å ikke være kalt rasist eller "islamophobic"  (for en vits forresten, det er ikke en fobi men en reell fare)

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Trubadur said:

Jeg skal lese om det nå. Har hørt om terror fra Algeriske terrorister på 90-tallet (?), men ser det er mer. 

Det var forferdelig det som skjedde i Algeria da... Plutselig folk som var naboer og som man stolte på kunne plutselig drepe deg uten varsel.. Det husker jeg kjempe godt.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, paprikaskrue said:

Ja, det er mange som er ok folk. En av de mest åpne og tolerante menneskene jeg kjenner er en muslimsk kvinne. Dette handler om hvor sterkt man tolker religøse tekster.

 

Det er et unntak. Se hva jeg fant akkurat nå. LGTB i Paris og hva de stemmer for :

In Paris, 26% of LGBT residents support the National Front, with 16% heterosexuals support National Front. The National Front's opposition to Islamism is attractive to LGBT people who perceive Islam as a threat to their lives and freedoms.[32]

 
https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_conservatism

 

LGTB samfunn stemmer mindre og mindre for venstre siden...

Endret av NatNat
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang Frankrike, jeg føler meg litt dum her. @NatNat

Har bare fått med meg Bataclan-angrepet,Charlie Hebdo, de to lærerne som har blitt halshugget,angrepet i Nice. 
 

(Og selvsagt angrepet i Paris i 2015!)

Men at det har vært så mye mer over så mange år, det visste jeg ikke. 
 

Snakker man mye om (i medier mener jeg) om faren for islamistisk terror i Frankrike nå? 

Endret av Trubadur
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trubadur said:

Ang Frankrike, jeg føler meg litt dum her. @NatNat

Har bare fått med meg Bataclan-angrepet,Charlie Hebdo, de to lærerne som har blitt halshugget,angrepet i Nice. 

Men at det har vært så mye mer over så mange år, det visste jeg ikke. 
 

Snakker man mye om (i medier mener jeg) om faren for islamistisk terror i Frankrike nå? 

Det er nesten kronisk tror jeg, folk er blitt vant til det. Hvis du reiser til Paris og tar metro eller er i en flyplass, du skal se politi med hunder og store skytevåpen.. Sann har det vært i 40 år snart...

her fant jeg en liste men det er KUN for islamic state terror i Frankrike :
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_affiliated_terrorist_attacks_in_France

 

og her, hvis du leser fra 1978... https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_terrorist_incidents_in_France

Endret av NatNat
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 minutter siden):

Det er nesten kronisk tror jeg, folk er blitt vant til det. Hvis du reiser til Paris og tar metro eller er i en flyplass, du skal se politi med hunder og store skytevåpen.. Sann har det vært i 40 år snart...

her fant jeg en liste men det er KUN for islamic state terror i Frankrike :
https://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_State_affiliated_terrorist_attacks_in_France

Ja. Jeg har bare vært litt i Paris og noe i Strasbourg. Har nok vært veldig ignorant. 
 

https://www.aftenposten.no/verden/i/rggzaa/frankrike-mest-terrorutsatt-i-europa

Endret av Trubadur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trubadur said:

Ja. Jeg har bare vært litt i Paris og noe i Strasbourg. Har nok vært veldig ignorant. 
 

https://www.aftenposten.no/verden/i/rggzaa/frankrike-mest-terrorutsatt-i-europa

ja... Det var det vi fikk for å ta imot så mange.. Det ble verre når de fikk lov å importere hele familie. Men de første som kom til Frankrike var ikke farlige. De var helt ok for det meste. Ingen hijab, moderat, ... Det forandret seg i slutten av 70 årene med politisk Islam (omtrent på samme tida som Khomeini kom til makten)

  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
2 minutter siden, NatNat said:

Det er et unntak. Se hva jeg fant akkurat nå. LGTB i Paris og hva de stemmer for :

In Paris, 26% of LGBT residents support the National Front, with 16% heterosexuals support National Front. The National Front's opposition to Islamism is attractive to LGBT people who perceive Islam as a threat to their lives and freedoms.[32]

 
https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_conservatism

 

LGTB samfunn stemmer mindre og mindre for venstre siden...

Jeg er ikke sikker på om dette er en god langsiktig løsning for ytre høyre har tradisjonelt sett vært anti-feministiske og svært lite  glad i homofile og folk som bryter kjønnsnormer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, paprikaskrue said:

Jeg er ikke sikker på om dette er en god langsiktig løsning for ytre høyre har tradisjonelt sett vært anti-feministiske og svært lite  glad i homofile og folk som bryter kjønnsnormer.

 

De har forandret seg en god del i Frankrike og så har Venstre... Jeg tror Marine Le Pen bestevenn er gay. En god del av folk som pleide å stemme for venstre sida har gått over til R.N (ex FN) fordi venstre bryr seg ikke om de lenger.. Skal ikke en gang snakke om ytre venstre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Topsi said:

Tja. Jeg ser ingen problemer med moderate muslimer, og i stor grad må jo mange av disse flykte fra muslimske land. Problemet kommer når vi tar inn islamister, de har ingenting her å gjøre

Synd å si det, men veldig mange blir mer fundamentale etter hvert som de er i vesten. Man ser ofte at 2.genrasjon er mer radikal/fundamentalistisk en sine foreldre. 

  • Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Tiuren said:

Synd å si det, men veldig mange blir mer fundamentale etter hvert som de er i vesten. Man ser ofte at 2.genrasjon er mer radikal/fundamentalistisk en sine foreldre. 

Fordi Vesten er snill mot de. Altfor snill. Jeg har lest på franske forum om hvordan det er i Algeria f.eks... De tør ikke å gjøre en brødkel der av hva de gjør i Vesten.

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Tiuren said:

Synd å si det, men veldig mange blir mer fundamentale etter hvert som de er i vesten. Man ser ofte at 2.genrasjon er mer radikal/fundamentalistisk en sine foreldre. 

Det er ikke bare i Vesten det skjer. Det skjer over praktisk talt hele den muslimske verden takket være Wahhabi og Salafi-propagandaen som Saudi-gjengen har fått lov til å holde på med i et halvt århundre nå (Iran har også holdt på med sin versjon, men i langt mindre grad). Det er ofte verre i de moderne storbyene enn det er ute på landsbygda, av den enkle grunn at det er dit budskapet kom først. Så hvis du drar til en by som Kuala Lumpur nå, eller Jakarta, så vil du treffe på langt flere fundamentalister enn du vil i de fleste mindre byer (selv om det selvfølgelig bør tas med at både Aceh og Kelantan er enda verre en storbyene - der er det jo et godt etablert sirkus, for å si det sånn). 

Folk i Vesten har ikke tatt innover seg hva slags krise vi står overfor her. Det er en ENORM katastrofe som kommer til å smelle i trynet på alle oss som har vært dumme nok til å ta inn mengder med innvandrere fra muslimske områder. Men sånn går det jo når gærningene langt ute på venstresiden får bestemme hva det skal være lov å snakke om og ikke. Vi kjører den verden som barna våre skal overta rett utfor stupet.  

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trubadur skrev (22 timer siden):

Var det ikke du som noen innlegg bak her sa at jeg brukte honnørord..?


Hva rent konkret, uten innpakning, mener du man skal gjøre?

Det jeg har sagt i en serie poster: vi må godta demokratiet også når vi er uenig. Dvs vi kan kjempe mot med retoriske, demokratiske virkemidler men ikke med tvang eller udemokratiske tiltak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Akhenaton said:

Det er ikke bare i Vesten det skjer. Det skjer over praktisk talt hele den muslimske verden takket være Wahhabi og Salafi-propagandaen som Saudi-gjengen har fått lov til å holde på med i et halvt århundre nå (Iran har også holdt på med sin versjon, men i langt mindre grad). Det er ofte verre i de moderne storbyene enn det er ute på landsbygda, av den enkle grunn at det er dit budskapet kom først. Så hvis du drar til en by som Kuala Lumpur nå, eller Jakarta, så vil du treffe på langt flere fundamentalister enn du vil i de fleste mindre byer (selv om det selvfølgelig bør tas med at både Aceh og Kelantan er enda verre en storbyene - der er det jo et godt etablert sirkus, for å si det sånn). 

Folk i Vesten har ikke tatt innover seg hva slags krise vi står overfor her. Det er en ENORM katastrofe som kommer til å smelle i trynet på alle oss som har vært dumme nok til å ta inn mengder med innvandrere fra muslimske områder. Men sånn går det jo når gærningene langt ute på venstresiden får bestemme hva det skal være lov å snakke om og ikke. Vi kjører den verden som barna våre skal overta rett utfor stupet.  

Er dessverre så enig med deg. Er glad jeg har aldri hatt barn og er så pass gammel .. Jeg er kansje paranoid men jeg er mer og mer overbevisst at dette er planlagt...

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...