Gå til innhold

"Gleden ved mangfold i Michigan".... lærepenge ?


NatNat

Anbefalte innlegg

paprikaskrue skrev (11 minutter siden):

Selv om de ikke var nær et flertall representerer de allikevel et problem.

De var ikke i nærheten av et flertall. Noen få konservative mørkemenn med få tilhengere. 
 

Dette problemet her er mye større: 

https://www.fafo.no/prosjekter/aktive-prosjekter/negative-holdninger-mot-joder-homofile-og-muslimer

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/mrXVRO/islam-og-beroeringsangsten

Endret av Trubadur
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, paprikaskrue said:

En svært farlig mann med helt klare likhetstrekk med naziretorikk.

Den amerikanske ytre høyre og den muslimske verden har mange verdier til felles. Det er bare heldig at de har ikke innsett det enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, paprikaskrue said:

Woke er et gode. Verden trenger woke.

Nei. De gjør ting verre. LGTB samfunnet hadde det bedre før de kom og startet å krangle om tull... Nå, en del folk er så lei hele woke greie at det går over LGTB mennesker som er helt uskyldige.  Woke kjenner ingen nuanse. Alt er overdrevert til den absurd og resultat er at folk blir mer og mer polarisert og fiendlige mot hverandre

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
7 minutter siden, NatNat said:

Den amerikanske ytre høyre og den muslimske verden har mange verdier til felles. Det er bare heldig at de har ikke innsett det enda.

Det er jeg enig i. Det handler om patriarkait og kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
2 minutter siden, NatNat said:

Nei. De gjør ting verre. LGTB samfunnet hadde det bedre før de kom og startet å krangle om tull... Nå, en del folk er så lei hele woke greie at det går over LGTB mennesker som er helt uskyldige.  Woke kjenner ingen nuanse. Alt er overdrevert til den absurd og resultat er at folk blir mer og mer polarisert og fiendlige mot hverandre

Hva er det woke krangler om som er tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trubadur skrev (10 minutter siden):

Enig i at dette ikke er bra, og det finnes ytterliggående kristne i Norge med disse meningene også. Men de er i fåtall, og det er få som lar seg verve/frelse/kall det hva du vil. 
 

(Jeg har noen i familien, de er ikke mange og ingen hører på dem heller)

 

Igjen, i Norge er disse få. 
 

Som noen over her skriver, ingen muslimske land tillater homofili.
 

Se på målinger blant norske muslimer hva deres syn på homofili er. Hva sier imamene?
 

I Norge er dette et mye større problem enn hos en liten gruppe konservative/ytterliggående kristne. 

Jeg tror ikke situasjonen i Michigan i sin ekstremitet er overførbar til Norge. Det er en toleranse for anti-LHBT lovverk og holdninger i USA som overgår Norden. Anti-LHBT lovverk og homofobiske holdninger på politiske platform eksisterer uavhengig av konservative muslimer. Her til lands har ikke et kommunestyre engang makten/selvstendigheten til å forby Pride-flag i det offentlige rom. 

Jeg er i bunn og grunn pro mangfold, men det er naivt og en bjørnetjeneste å nekte for at det kommer med utfordringer. Berøringangsten som finnes for å kritisere homofobi, kvinnehat o.l blant innvandrere og religiøse minoriteter er noe man må ta et oppgjør med. Verken innvandrere fra Midtøsten el en pietist bør være fritatt forventingen om å ikke diskriminere andre basert på kjønn, seksualitet el religion. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, paprikaskrue said:

Det er jeg enig i. Det handler om patriarkait og kontroll.

ja. Og religion som legitimerer alt dette.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, paprikaskrue said:

Hva er det woke krangler om som er tull?

Det er ikke så mye hva de krangler om, det er hvordan alt er overdrevet, det ligner mer på en heksejakt enn noe annet. Kan ikke tenke på noe spesifikk akkurat nå, skal la andre som kan norsk bedre enn meg svare :)  Jeg syns bare at mange er fulle av hat, nesten puritanske og veldig ivrige å "ta" noen mer enn de er opptatt av rettigheter av minoriteter...

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (32 minutter siden):

En svært farlig mann med helt klare likhetstrekk med naziretorikk.

Ja, en ubehagelig utvikling. Stormakten baner vei, så gjenstår det å se hvilke andre land som følger etter... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
13 minutter siden, Trubadur said:

De var ikke i nærheten av et flertall. Noen få konservative mørkemenn med få tilhengere. 
 

Dette problemet her er mye større: 

https://www.fafo.no/prosjekter/aktive-prosjekter/negative-holdninger-mot-joder-homofile-og-muslimer

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/mrXVRO/islam-og-beroeringsangsten

De er en del av det samme problemet som i sum er stort. Den eneste forskjellen på dem er at noen er ekstremkristne og andre er islamister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (Akkurat nå):

De er en del av det samme problemet som i sum er stort. Den eneste forskjellen på dem er at noen er ekstremkristne og andre er islamister.

Men den ene gruppa er enormt mye større.

Og er det kun islamister? Målinger viser vanlige, norske muslimer. 

Endret av Trubadur
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
4 minutter siden, NatNat said:

ja. Og religion som legitimerer alt dette.

Enig.

1 minutt siden, NatNat said:

Det er ikke så mye hva de krangler om, det er hvordan alt er overdrevet, det ligner mer på en heksejakt enn noe annet. Kan ikke tenke på noe spesifikk akkurat nå, skal la andre som kan norsk bedre enn meg svare :)  Jeg syns bare at mange er fulle av hat, nesten puritanske og veldig ivrige å "ta" noen mer enn de er opptatt av rettigheter av minoriteter...

Woke kan tolkes som at man skal behandle andre med anstendighet og jeg mener ikke man skal omskrive pippi-bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonymbruker*** said:

eg er i bunn og grunn pro mangfold, men det er naivt og en bjørnetjeneste å nekte for at det kommer med utfordringer. Berøringangsten som finnes for å kritisere homofobi, kvinnehat o.l blant innvandrere og religiøse minoriteter er noe man må ta et oppgjør med. Verken innvandrere fra Midtøsten el en pietist bør være fritatt forventingen om å ikke diskriminere andre basert på kjønn, seksualitet el religion. 

👍

Jeg er også pro mangfold, i hvert fall, har ingenting imot, problemet er at det er ikke så mye mangfold lenger men en gruppe som kommer fra Midtøsten, Nord Africa og andre muslimske land og det er majoriteten av innvandrer. Det blir etterhvert en "kraft" å regne med. Det er klar det er ikke så mange i Norge men bare se i Frankrike med den største muslimske innvandring...

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, paprikaskrue said:

Enig.

Woke kan tolkes som at man skal behandle andre med anstendighet og jeg mener ikke man skal omskrive pippi-bøkene.

😄Men det er en del som vil akkurat dette. Og det er det som driver folk gal etterhvert.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

👍

Jeg er også pro mangfold, i hvert fall, har ingenting imot, problemet er at det er ikke så mye mangfold lenger men en gruppe som kommer fra Midtøsten, Nord Africa og andre muslimske land og det er majoriteten av innvandrer. Det blir etterhvert en "kraft" å regne med. Det er klar det er ikke så mange i Norge men bare se i Frankrike med den største muslimske innvandring...

Og Belgia,Sverige. 

Jeg husker en venn av meg snakket om svenske tilstander for kanskje 10 år siden, da ble jeg irritert og mente det var rasistisk. Jeg har forandret mening nå. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest paprikaskrue
3 minutter siden, Trubadur said:

Men den ene gruppa er enormt mye større.

Og er det kun islamister? Målinger viser vanlige, norske muslimer. 

Jeg tror det er mye sosaialkontroll i de muslimske miljøene hvor både barn og voksne blir indoktrinert. En slags kult greie. Om man sier nei til dette risikerer man antakelig å miste hele det sosialnettverket.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/moskeene-motarbeider-norske-verdier/o/5-95-1356949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, ops2 said:

Muslimene øker sterkt i antall. Og det hjelper ikke med at barn vokser opp i vestlige land. Store spørreundersøkelser i England viser at unge generasjoner er mer religiøse enn foreldrene. https://www.churchtimes.co.uk/articles/2023/21-april/news/uk/survey-finds-gen-z-muslims-more-religious-than-non-muslim-peers

Muslimer tar det som står i deres religiøse skrifter seriøst. Ikke som vestlige kristne. Andelen menigheter som vil velge bort kvinner, lesbiske og homofile prester minker.

Jeg leste nylig at 40% av muslimske i UK er positive til Sharia loven...

og det er hovedproblemet, ja.. at de tar skrifter så utrolig seriøst i motsetning til de fleste kristne (USA er litt av et unntak)

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

paprikaskrue skrev (2 minutter siden):

Jeg tror det er mye sosaialkontroll i de muslimske miljøene hvor både barn og voksne blir indoktrinert. En slags kult greie. Om man sier nei til dette risikerer man antakelig å miste hele det sosialnettverket.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/moskeene-motarbeider-norske-verdier/o/5-95-1356949

Det er jo det. Men hvorfor godtar vi dette?

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Trubadur said:

Og Belgia,Sverige. 

Jeg husker en venn av meg snakket om svenske tilstander for kanskje 10 år siden, da ble jeg irritert og mente det var rasistisk. Jeg har forandret mening nå. 

jeg har kjent "svenske tilstander" før jeg flyttet til Norge. Allerede i 80 årene når vi fikk ikke lov til å gå vekk fra kofferten i toget eller flyplassen pga terrorister...

  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (2 minutter siden):

jeg har kjent "svenske tilstander" før jeg flyttet til Norge. Allerede i 80 årene når vi fikk ikke lov til å gå vekk fra kofferten i toget eller flyplassen pga terrorister...

Var det i Frankrike? 
Jeg husker det var sånn under opphold i London på 80-tallet selv.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...