Gå til innhold

Taylor Swift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes maaaange artister som bare har kropp og antrekk å spille på. Felles for disse er at de bare er populære kort tid. Taylor Swift har vært på topp i 20 år, da er det noe mer.

Synes dette portrettet er veldig bra

https://www.nrk.no/kultur/xl/popstjerna-taylor-swift-har-vunnet-alt-av-musikkpriser---i-ar-gjor-hun-noe-helt-nytt-1.15289014

Anonymkode: 00b18...0e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det finnes maaaange artister som bare har kropp og antrekk å spille på. Felles for disse er at de bare er populære kort tid. Taylor Swift har vært på topp i 20 år, da er det noe mer.

Synes dette portrettet er veldig bra

https://www.nrk.no/kultur/xl/popstjerna-taylor-swift-har-vunnet-alt-av-musikkpriser---i-ar-gjor-hun-noe-helt-nytt-1.15289014

Anonymkode: 00b18...0e3

Om du leser åpningsinnlegget så sier ikke trådstarter at utseende er alt man trenger for å lykkes. Hun sier det er 50 prosent.  Tipper Swift er enig.  Hadde hun ment at utseende ikke teller så hadde hun nok ikke slitt med blant annet spiseforstyrrelser. 

Anonymkode: dc4cd...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om du leser åpningsinnlegget så sier ikke trådstarter at utseende er alt man trenger for å lykkes. Hun sier det er 50 prosent.  Tipper Swift er enig.  Hadde hun ment at utseende ikke teller så hadde hun nok ikke slitt med blant annet spiseforstyrrelser. 

For en enkel tankeprosess. Spiseforstyrrelse betyr at man mener utseendet betyr noe? Jeg har slitt med spiseforstyrrelser og det handlet om mobbing i grunnskolen. Jeg var den skoleflinke som var mye alene som førte til at jeg var usikker på meg selv og følte aldri at jeg var bra nok, og når du ikke føler at du er bra nok begynner du å "straffe" deg selv og prøver å passe inn for å bli "godtatt" og dette kan manifestere seg som spiseforstyrrelse.

Taylor har snakket mye om oppveksten sin, om at hun aldri følte at hun passet inn, hun var en outsider og har slitt mye med usikkerhet. Hun var den sære, nerdete jenta som deltok i skrive-og poesikonkurranser (hun vant en nasjonal poesi-konkurranse som 13 åring). Mange av sangene på de første albumene handlet om hvordan det var for henne på skolen.

Taylor er god til å formidle følelser og mange av sangene har betydd mye for meg (og mange, mange andre) 

I'm thirteen now
And don't know how
My friends could be so mean
I come home crying
And you hold me tight
And grab the keys

… And we drive and drive
Until we found a town far enough away
And we talk and window shop
'Till I forgotten all their names

… I don't know who I'm gonna talk to now at school
But I know I'm laughing
On the car ride home with you
Don't know how long it's gonna take to feel okay
But I know I had the best day with you today

-

How can I ever try to be better?
Nobody ever let's me in
And I can still see you, this ain't the best view
On the outside looking in
I've been a lot of lonely places
I've never been on the outside

Anonymkode: 73fc0...463

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

For en enkel tankeprosess. Spiseforstyrrelse betyr at man mener utseendet betyr noe? Jeg har slitt med spiseforstyrrelser og det handlet om mobbing i grunnskolen. Jeg var den skoleflinke som var mye alene som førte til at jeg var usikker på meg selv og følte aldri at jeg var bra nok, og når du ikke føler at du er bra nok begynner du å "straffe" deg selv og prøver å passe inn for å bli "godtatt" og dette kan manifestere seg som spiseforstyrrelse.

Taylor har snakket mye om oppveksten sin, om at hun aldri følte at hun passet inn, hun var en outsider og har slitt mye med usikkerhet. Hun var den sære, nerdete jenta som deltok i skrive-og poesikonkurranser (hun vant en nasjonal poesi-konkurranse som 13 åring). Mange av sangene på de første albumene handlet om hvordan det var for henne på skolen.

Taylor er god til å formidle følelser og mange av sangene har betydd mye for meg (og mange, mange andre) 

I'm thirteen now
And don't know how
My friends could be so mean
I come home crying
And you hold me tight
And grab the keys

… And we drive and drive
Until we found a town far enough away
And we talk and window shop
'Till I forgotten all their names

… I don't know who I'm gonna talk to now at school
But I know I'm laughing
On the car ride home with you
Don't know how long it's gonna take to feel okay
But I know I had the best day with you today

-

How can I ever try to be better?
Nobody ever let's me in
And I can still see you, this ain't the best view
On the outside looking in
I've been a lot of lonely places
I've never been on the outside

Trist det du opplevde i barndommen. :hjerte:

Men når det kommer til Taylor Swift så mener jeg det er åpenbart at spiseforstyrrelsene henger i hvert fall delvis sammen med popstjerne-karrieren.  Det har også Swift selv sagt og gitt eksempler på hvordan f.eks photoshootsene påvirket spiseforstyrrelsene hennes.  I ditt innlegg kan det fremstå som om hun kun var den "sære nerdete jenta" som ønsket å skrive da hun var 13, men hun hadde også modelloppdrag på den tiden.  

Om jeg fremstilte spiseforstyrrelser for enkelt så beklager jeg det. Poenget mitt var at Swift har en karriere med knallhardt utseendefokus og at Swift er den første til å innrømme det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men når det kommer til Taylor Swift så mener jeg det er åpenbart at spiseforstyrrelsene henger i hvert fall delvis sammen med popstjerne-karrieren.  Det har også Swift selv sagt og gitt eksempler på hvordan f.eks photoshootsene påvirket spiseforstyrrelsene hennes.  I ditt innlegg kan det fremstå som om hun kun var den "sære nerdete jenta" som ønsket å skrive da hun var 13, men hun hadde også modelloppdrag på den tiden.  

Om jeg fremstilte spiseforstyrrelser for enkelt så beklager jeg det. Poenget mitt var at Swift har en karriere med knallhardt utseendefokus og at Swift er den første til å innrømme det. 

Det henger ikke nødvendigvis sammen med karrieren hennes. Poenget mitt var jo at hun er farget av det hun gikk gjennom som barn og ungdom, som har ført til at hun har vært mer sårbar. Tror ikke det handler om utseendet, det handler om at usikkerhet og at du ikke har lært å være glad i deg selv, og derfor er det sårbar for kritikk. Taylor har vært åpen og ærlig om dette, det forteller at hun har vokst seg som person, selv om den lille usikkerheten kommer til å følge deg resten av livet. Beundrer ærligheten hennes, hun er en utrolig sterk person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Takk❤️ livet som voksen er så mye bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2023 at 1:48 PM, AnonymBruker said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dwEw5B/taylor-swift-fenomenet-kjaerligheten-pengene-og-skandalene

Sjekk den dype analysen. Hvorfor ikke si det som det er heller, at kropp og antrekk er 50% av suksessoppskriften. 

Anonymkode: 063bd...1d6

Si heller 100% - hadde Taylor Swift vært en overvektig, stygg tenåring, hadde hun vært sjanseløs med tanke på å slå igjennom i countrysjangeren i musikken da hun begynte, og i dag kanskje arbeidet som en underbetalt vaskedame.

Anonymkode: ccd25...873

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Si heller 100% - hadde Taylor Swift vært en overvektig, stygg tenåring, hadde hun vært sjanseløs med tanke på å slå igjennom i countrysjangeren i musikken da hun begynte, og i dag kanskje arbeidet som en underbetalt vaskedame.

Men om hun ikke hadde hatt talent hadde hun heller ikke slått gjennom. Utseendet kan ikke være 100 %. 

Anonymkode: 88301...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Herregud, enda en tråd om denne popartisten.

Anonymkode: 63ddf...c47

Folk som hater Taylor er besatt, de lager tråder om henne og nevner henne i tråder som ikke har noe å gjøre med henne. De er helt fanatiske🤦🏼

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk som hater Taylor er besatt, de lager tråder om henne og nevner henne i tråder som ikke har noe å gjøre med henne. De er helt fanatiske🤦🏼

Tja, hva skal man si om fansen som forguder Taylor Swift ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi holder oss til den ene tråden som finnes om henne, i motsetning til de som ikke liker henne. 

Anonymkode: 88301...302

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er galt med å like en musiker? Å høre og å heie på en musiker betyr ikke at man forguder dem. Det er ganske spesielt å hate noen så mye at det begynner å ligne på en besettelse. Hva andre liker å høre på kunne ikke brydd meg mindre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er galt med å like en musiker? Å høre og å heie på en musiker betyr ikke at man forguder dem. Det er ganske spesielt å hate noen så mye at det begynner å ligne på en besettelse. Hva andre liker å høre på kunne ikke brydd meg mindre. 

Det er en viss forskjell på å like en musiker, og å oppføre seg som en forelsket tenåring som dyrker idolet sitt.

Kom gjerne med et eksempel på en annen artist/gruppe som man har et like sterkt fanforhold til som Taylor Swift på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gir meg pokker i personene som lager musikken og konsentrerer meg 100% om nettopp musikken.

Anonymkode: 63ddf...c47

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...