Gå til innhold

Terror organisasjonen Hamas


Egenskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 hours ago, Egenskap said:

Hvis Jordan er den egentlige palestinske staten, så hvorfor er det et annet folk som er fordrevet der dem er kun i et område uten definasjon på et land? kan man sammenligne dette med sigøynere?

Nei, det har med å gjøre at disse menneskene holdes som flyktninger, og slik sett «ofres» for å ikke svekke den panarabiske ide….. kanskje

Det er ulike arabiske grupper i hele området, ogdå Jordan. 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir aldri fred der før islam blir reformert, og ikke hjernevasker folket fra barnsalder med jødehatet hentet fra koranen.

 

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (1 time siden):

blir aldri fred der før islam blir reformert, og ikke hjernevasker folket fra barnsalder med jødehatet hentet fra koranen.

 

kan vi betrakte dette som religionskrig og ikke sunn fornuft fra menneske sinnet? ja, da er det vel forståelig hvorfor de holdes utenfor. Det er åpenbart Israel har behov for å beskytte seg, og ikke er like naive som resten av verden der man tenker annerledes, og ikke forstår det Israel som må leve ut fiendskapet, kontra der alle skal ha sin mening og lever fredelig et annet sted i verden. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Ænema said:

blir aldri fred der før islam blir reformert, og ikke hjernevasker folket fra barnsalder med jødehatet hentet fra koranen.

 

Det kunne ta tid... De er hvor de kristne var i middelalderen, nå... 😒

Endret av NatNat
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29. oktober 2023 kl. 09:30 

Støre: Israel bryter folkeretten

 

– Israel har retten til selvforsvar, og jeg erkjenner at det å forsvare seg mot krigføring fra et så tett befolket område som Gaza, er veldig krevende. Det kommer fortsatt raketter fra Gaza mot Israel, og det fordømmer vi. Men så heter det i folkeretten at det må være forholdsmessig, det skal tas hensyn til sivile, den streken er langt overgått nå. Det sier statsminister Jonas Gahr Støre til NRK.

– Det ene er angrepene som kommer fra lufta, hvor folk ikke har noe sted å gjemme seg, omtrent halvparten av de tusenvis drepte er barn, Men den andre effekten er at dette er en enklave der Israel kontrollerer hva som kommer inn og hva som kommer ut. Og nå er jo problemet at det kommer ingenting inn til en befolkning som trenger mat, vann, som ikke har kloakk, som fungerer, de trenger medisiner og drivstoff. Det er en dobbelt side av dette som gjør livsbetingelsene uutholdelige. Det er en katastrofal situasjon. Og jeg mener det er klart i strid med det vi kaller krigens regler eller humanitære regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

når politikere skal leke generaler da blir det mye krøll. Tror ikke politikere er kyndig til å snakke om krig, verken starte eller avslutte en krig. 

Hva er egentlig en politiker? det ganske bredt spekter en politiker skal ta innover seg og hvilke konsekvenser det er hva de egentlig sier. 

Å bli en politiker er kun for å snakke om intensjoner og erfaringer og det man tror vil være bra for samfunnet. Men politiker har ingen myndighet til å uttale om andre lands forhold, fordi dem kjenner da ikke kulturen eller landet. Så det blir for meg kun synsing. 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (2 timer siden):

29. oktober 2023 kl. 09:30 

Støre: Israel bryter folkeretten

 

– Israel har retten til selvforsvar, og jeg erkjenner at det å forsvare seg mot krigføring fra et så tett befolket område som Gaza, er veldig krevende. Det kommer fortsatt raketter fra Gaza mot Israel, og det fordømmer vi. Men så heter det i folkeretten at det må være forholdsmessig, det skal tas hensyn til sivile, den streken er langt overgått nå. Det sier statsminister Jonas Gahr Støre til NRK.

– Det ene er angrepene som kommer fra lufta, hvor folk ikke har noe sted å gjemme seg, omtrent halvparten av de tusenvis drepte er barn, Men den andre effekten er at dette er en enklave der Israel kontrollerer hva som kommer inn og hva som kommer ut. Og nå er jo problemet at det kommer ingenting inn til en befolkning som trenger mat, vann, som ikke har kloakk, som fungerer, de trenger medisiner og drivstoff. Det er en dobbelt side av dette som gjør livsbetingelsene uutholdelige. Det er en katastrofal situasjon. Og jeg mener det er klart i strid med det vi kaller krigens regler eller humanitære regler.

Støre har lagt seg på en helt annen linje enn statsledere fra land vi kan sammenlikne oss med.
 

Se på uttalelser fra Emmanuel Macron, Rishi Sunak. Og Biden.

Norge stemte annerledes i FN i går også. 
 

Jeg tror det er AP sine våte drømmer om igjen å delta i fredsforhandlinger. 
 

https://www.dagbladet.no/nyheter/reagerer-pa-norges-motiver/80422416

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena
Trubadur skrev (På 28.10.2023 den 11.31):

Og hele den israelske befolkningen (ikke bare jøder!) kjenner noen som enten ble drept 7.10 eller som som ble kidnappet. Pluss soldater som blir drept. 
 

 

Men det ene forsvarer ikke det andre. Det var ikke palestinerne som drepte jøder under 2. verdenskrig. 
 

Det eneste som kommer ut av dette er enda mer lidelse, hat, død, sorg og krig. 
 


 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (5 minutter siden):

Men det ene forsvarer ikke det andre. Det var ikke palestinerne som drepte jøder under 2. verdenskrig. 
 

Det eneste som kommer ut av dette er enda mer lidelse, hat, død, sorg og krig. 
 


 

 

Du siterer noe helt annet og drar hva jeg sier ut av proposjoner. Svaret mitt var til at alle (ikke langt unna i alle fall!) kjenner noen som er drept på begge sider. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (13 timer siden):

29. oktober 2023 kl. 09:30 

Støre: Israel bryter folkeretten

 

– Israel har retten til selvforsvar, og jeg erkjenner at det å forsvare seg mot krigføring fra et så tett befolket område som Gaza, er veldig krevende. Det kommer fortsatt raketter fra Gaza mot Israel, og det fordømmer vi. Men så heter det i folkeretten at det må være forholdsmessig, det skal tas hensyn til sivile, den streken er langt overgått nå. Det sier statsminister Jonas Gahr Støre til NRK.

– Det ene er angrepene som kommer fra lufta, hvor folk ikke har noe sted å gjemme seg, omtrent halvparten av de tusenvis drepte er barn, Men den andre effekten er at dette er en enklave der Israel kontrollerer hva som kommer inn og hva som kommer ut. Og nå er jo problemet at det kommer ingenting inn til en befolkning som trenger mat, vann, som ikke har kloakk, som fungerer, de trenger medisiner og drivstoff. Det er en dobbelt side av dette som gjør livsbetingelsene uutholdelige. Det er en katastrofal situasjon. Og jeg mener det er klart i strid med det vi kaller krigens regler eller humanitære regler.

Altså, jeg kan være uenig med Støre i mye, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange har så store problemer med akkurat det han sier her. 
Er enhver innbygger i Gaza personlig ansvarlig for hva Hamas gjør, og skal straffes og lide mest mulig for det?
Hvis ja, må vel også du (som leser dette) ta på deg et personlig ansvar for alt hva Støre foretar seg. Er det greit?

Eller lyver Støre om forholdene, er det det som er problemet? Jeg er åpen for muligheten, men da vil jeg gjerne se hvor den alternative virkelighetsbeskrivelsen kommer fra og hva den består i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (På 28.10.2023 den 12.17):

Nazistene holdt folkemordet sitt skjult for omverdenen fordi de visste at omverdenen kom til å reagere negativt hvis de fikk vite om det. Hamas derimot skryter åpenlyst av sine terrorhandlinger fordi de vet at i den muslimske verden så er responsen positiv på terrorisme som rammer jøder 

Og det er fordi at veldig mange arabere henger fast i en skam/ære-kultur som vi vestlige har lagt fra oss for lenge siden. 
De ser ikke på angrepene med avsky som oss, de viser villig vekk bilder av voldtatte ungjenter og livredde sivile og lik fordi de da signaliserer at nå har vi gjenopprettet vår ære: Se vi har ikke bare drept, men ydmyket fienden. 
Angrepet 7.10 var etnisk rensing. 
Forferdelig rart at mange palestinavenner ikke forstår dette. Feminist-jenter maser om sovevoldtekt men leer ikke på et øyenbryn når Hamas paraderer gruppevoldtatte unge jenter med blodig r** foran kamera. 
Nesten så man kan lure på om de har noe imot jøder. 

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er interessant hvordan media ikke snakker om hva Hamas er for noe, nemlig terrorister. Altså dem snakker kun om hvor fæle Isrealerne er, det kan dem. Hvem startet denne krigen, jo Hamas, så snakk om dem som startet krigen, ikke dem som prøver å forsvare seg, til og med advarer hvor dem skal bombe flere døgn i forveien.. hallo.

  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Enda en tulling said:

Altså, jeg kan være uenig med Støre i mye, men jeg skjønner ikke hvorfor så mange har så store problemer med akkurat det han sier her. 
Er enhver innbygger i Gaza personlig ansvarlig for hva Hamas gjør, og skal straffes og lide mest mulig for det?
Hvis ja, må vel også du (som leser dette) ta på deg et personlig ansvar for alt hva Støre foretar seg. Er det greit?

Eller lyver Støre om forholdene, er det det som er problemet? Jeg er åpen for muligheten, men da vil jeg gjerne se hvor den alternative virkelighetsbeskrivelsen kommer fra og hva den består i.

Hele det palestinske folket ble advart lenge før bombingen om å komme seg bort. Men palestinerne blir hold igjen og nektet å forlate gaza pga Hamas holder dem igjen. Blir litt rart å skylde på Israel fordi Hamas er terrorister som bruker folket som skjold, blir det ikke?

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Atheena said:

Men det ene forsvarer ikke det andre. Det var ikke palestinerne som drepte jøder under 2. verdenskrig. 
 

Det eneste som kommer ut av dette er enda mer lidelse, hat, død, sorg og krig. 
 


 

 

Du har ikke forstått noenting, dette handler ikke om at palestinerne har gjort noe galt, dette handler om terrororganisasjoenen Hamas. Hallo da, du følger jo med, gratulerer med å våkne. Wake up!

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Atheena said:

Det eneste som kommer ut av dette er enda mer lidelse, hat, død, sorg og krig. 
 

Det å ikke knuse Hamas vil også føre til mer lidelse, hat, død, sorg og krig.
Har du hørt hva de planlegger videre? Hva de ønsker? 

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 hours ago, Atheena said:

Men det ene forsvarer ikke det andre. Det var ikke palestinerne som drepte jøder under 2. verdenskrig. 
 

oh tro meg, det hadde de gjort med glede om de kunne da... :

"Ikke bare i Egypt, men i hele den arabiske verden, var oppfatningen om at Allah måtte ha sendt den tolvte imam til verden i Adolf Hitlers skikkelse, utbredt.
https://www.aftenposteninnsikt.no/viten/forent-i-j-dehat

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/29/2023 at 12:50 AM, Ænema said:

blir aldri fred der før islam blir reformert, og ikke hjernevasker folket fra barnsalder med jødehatet hentet fra koranen.

 

Jepp. Det er der det ligger. Enkelt og greit. Og i og med at Islam har et innebygd forsvar mot reform, så ser det jævlig mørkt ut. Det er egentlig kjørt. Israelerne må i all overskuelig fremtid fortsette å forsvare seg sånn de alltid har gjort. 

  • Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (24 minutter siden):

oh tro meg, det hadde de gjort med glede om de kunne da... :

"Ikke bare i Egypt, men i hele den arabiske verden, var oppfatningen om at Allah måtte ha sendt den tolvte imam til verden i Adolf Hitlers skikkelse, utbredt.
https://www.aftenposteninnsikt.no/viten/forent-i-j-dehat

På dette bakteppet støtter altså venstreradikale palestinaaraberne. Det er smått utrolig. 
Fryktelig det som skjer i Gaza nå. 
Samtidig vanskelig å se at Israel og deres allierte har så mange flere handlingsalternativer. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bacteria said:

På dette bakteppet støtter altså venstreradikale palestinaaraberne. Det er smått utrolig. 

ikke bare "smått utrolig" .. ren galskap, spør du meg. Men ingen av de skal nok lese lenken min over, dessverre.

  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...