AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Har merket at det bare er kvinner som driver på med slikt. Anonymkode: 2e0db...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det stemmer ikke, men antallet kvinner er endel høyere. Skal ærlig innrømme hadde en mann dratt frem krystaller eller tarotkort hadde jeg løpt. Anonymkode: 792e7...61f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 På den eneste alternativmessen jeg var på, krydde det av menn. De tilbød masse rare greier som healing. Jeg var der mest for å se på galskapen. Anonymkode: d8122...3f6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg vet om flere menn, et par av dem reiser folk langt for å komme til også. Dette er menn som aldri har annonsert, og heller aldri tar betalt. Det er nok like mange menn som kvinner, ingen grunn til at det ikke skulle være det. Men det er enda mindre akseptert for menn å drive med det enn det er for kvinner, derfor er det mange menn (og kvinner) som aldri gir tilkjenne sine evner. Anonymkode: 16a99...c1f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har også et inntrykk av at det er flest kvinner som tror på healing og annet sludder, har en bekjent som ofte deler innlegg fra folk som driver med fjernhealing der det er "gratis" helg eller noe sånt. Menn er ser oftere på tilbudssiden, enten selger de steiner eller annet mikkmakk med fantasiegenskaper. Men jeg har også en mannlig bekjent som er veldig lettlurt, han har sikkert brukt 100.000 kr på dingser og ting som skal minske strømforbruket i huset eller produsere gratis strøm. Han tror forresten at det bor nazister på baksiden av månen... Faktisk så her jeg vært inne på tanken selv med å begynne å selge alt mulig rart til alternative mennesker, her er et eksempel fra Amazon. Det er en papirkurv som sikkert ikke koster mer enn 50 kr på AliExpress men på Amazon så selges den til nesten 1.000 kr som en greie som skal beskytte mot stråling fra routere. https://www.amazon.com/Router-Guard-Large-WiFi/dp/B07MXD75TR Er jo egentlig bare fantasien som setter grenser for hva man kan selge til alternative, men det som desidert er det mest lettvinte er jo fjernhealing. Anonymkode: ab140...518 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): På den eneste alternativmessen jeg var på, krydde det av menn. De tilbød masse rare greier som healing. Jeg var der mest for å se på galskapen. Anonymkode: d8122...3f6 Det krydde nok av menn der pga alle kvinnene som er interessert i slikt. Anonymkode: 85200...89d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg er kvinne og tror absolutt ikke på slikt tull, men kjenner et par menn som gjør det. Anonymkode: fcef8...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er kvinne og tror absolutt ikke på slikt tull, men kjenner et par menn som gjør det. Anonymkode: fcef8...e7f Og i morgen skal jeg på middag til kongen, etter å ha tatt en kaffe med statsministeren. Siden skal jeg reise til Israel og sikre verdensfreden. Anonymkode: 377f3...b1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hvorfor er det stort sett bare kvinnfolk som tror og driver på med healing? Fordi menn er rasjonelle mens kvinner styres av følelser. Anonymkode: 377f3...b1d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 43 minutter siden, AnonymBruker said: Har merket at det bare er kvinner som driver på med slikt. Anonymkode: 2e0db...a03 Har snublet bort i noen slike miljøer og etter min erfaring er det veldig 50/50 av menn i forhold til kvinner. Ellers er healingmiljøene ekstremt selvsentrerte selv om det uten tvil har noen interessante aspekter. Tarotkort og greiene der har jeg personlig aldri skjønt meg på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 Fordi vinner flest lever i en fantasiverden, er lite rasjonelle og lett påvirkelige. Menn er realister og forholder seg til virkeligheten og fakta i langt større grad. Anonymkode: ae252...16a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg kjenner flere menn som holder på med det. Anonymkode: 802a2...0bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner flere menn som holder på med det. Anonymkode: 802a2...0bc Så hyggelig. Anonymkode: 322c8...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har merket at det bare er kvinner som driver på med slikt. Anonymkode: 2e0db...a03 Snåsamannen var vel Norges mest kjente healer og var ikke en kvinne, om navnet vil tilsi. Finnes ingen andre i Norge som ble like kjent som han. Kjenner ikke til en annen kjent healer egentlig. Så da kan man vel spørre hvorfor er det en mann som ble Norges mest kjente healer? Anonymkode: 765a3...cf2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg vil tenke at det har vært mest mannlige shamaner i Norge. Anonymkode: 765a3...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inverto Skrevet 27. oktober 2023 #16 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kvinner er som regel mer emosjonelle enn menn, og med dette kommer en økt tendens til overtro og religiøsitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det stort sett bare kvinnfolk som tror og driver på med healing? Fordi menn er rasjonelle mens kvinner styres av følelser. Anonymkode: 377f3...b1d Har du noen gang sett en fotballkamp? En slosskamp? Eventuelt, har du hørt om menn som voldtar kvinner? Dreper kvinner, gjerne sin partner. Har du hørt om skolemassakre i USA? Ikke følelser som styrer disse mennene nei… eller? Anonymkode: 7d720...5fc 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. oktober 2023 #18 Del Skrevet 27. oktober 2023 Her var det ironisk nok mye synsing. For å komme med et forsøk på et faktabasert svar: Undersøkelser viser at flere kvinner er religiøse enn menn. Det blir foreslått at årsaker til det kan være at kvinner er mer trygghetssøkende. Trolig er kvinner generelt mer åpne, mens menn oftere vil ta standpunkt (enten det er for eller mot noe). Det kan også ha noe med tilknytning til arbeidslivet å gjøre - hjemmeværende kvinner er i større grad religiøse enn kvinner som arbeider. (se f.eks. https://fritanke.no/derfor-er-kvinner-mer-religiose-enn-menn/19.11029 eller https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/9mGgQ5/hvorfor-forlater-menn-den-norske-kirke-tore-witsoe-rafoss) Det som gjelder for det religiøse, gjelder nok i stor grad også for det overnaturlige/alternative. I tillegg kommer det at kvinner i større grad enn menn har uforklarlige helseplager (som fibromyalgi o.l.), eller helseplager som helsevesenet i mindre grad klarer å behandle tilfredsstillende (f.eks. plager knytta til menstruasjon, overgangsalder, hormoner). Undersøkelser viser at 53 % av norske kvinner har brukt alternativ behandling og 36 % av menn (så absolutt flest kvinner, men en god del menn også!). (se f.eks. https://www.aftenposten.no/norge/i/85bE/kvinner-har-nok-noe-mer-uforklarte-plager) En annen måte å se det på er at det er interesse for alternative/overnaturlige ting blant både menn og kvinner, men de interesserer seg for ulike grener av alternativ-verdenen. F.eks. at kvinner er interessert i horoskoper og engler, mens menn er interesserte i konspirasjonsteorier og UFOer. (se f.eks. https://www.aftenposten.no/viten/i/wP9AVd/det-er-flest-damer-som-tiltrekkes-av-det-nyaandelige-hvorfor-marit-simonsen) Ingen av kjønnene er (på gruppenivå) mer rasjonelle enn det andre. Kvinner og menn er antakelig omtrent like irrasjonelle, men irrasjonaliteten kommer til uttrykk på forskjellige måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #19 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi menn er rasjonelle mens kvinner styres av følelser. Anonymkode: 377f3...b1d Det stemmer ikke. Men menn har ofte andre måter å vise sin irrasjonalitet. Aggresjon f.eks Anonymkode: 67fdb...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Del Skrevet 28. oktober 2023 Som Shaman Durek. Anonymkode: c3f0c...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå