AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Relativt nylig startet å trene på treningssenter og går en del på gruppetimer. Men jeg har lagt merke til at flere av instruktørene skriker og roper veldig i mikrofonen. Det er et sånn øre i på veggen i salen, er det teleslynge? Eller markerer det når lyden blir for høy? Uansett når instruktøren roper og skriker blir det øret helt rødt overalt og blinker. Jeg får øresus etter timene er ferdig, kjennes nesten som etter en konsert med veldig høy lyd. Er det normalt at gruppetimer er sånn? Det virker ikke som noen av de andre reagerer. Tenker at jeg ikke kan si fra og være vanskelig hvis det er sånn det skal være, da må jeg heller slutte å trene. Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Den blinker vel fordi det er fare for hørselsskade? Sånn skal det ikke være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mange liker høy musikk når de skal trene, noe som ofte gir en bedre treningsopplevelse for mange. Det øret viser at rødt er det litt høyere enn det bør være. Det er helt lov å ha det rødt innimellom, men det skal ikke være konstant rødt hele tiden. du kan melde fra til de ansvarlige på senteret, om at den ofte er litt for mye på rødt gjennom timen. Du kan også gjerne ta på deg ørepropper, mange liker høy musikk på trening, mens mange liker lav. Så det er ikke lett å få det til å passe for alle. Men hvis du synes det er for høyt, er det helt OK har på seg ørepropper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 FrkSolsikke skrev (1 minutt siden): Mange liker høy musikk når de skal trene, noe som ofte gir en bedre treningsopplevelse for mange. Høy musikk er ok, da er også øret fortsatt grønt. Jeg har et problem med når instruktøren skriker over musikken. Det virker som de får fullstendig overtenning og skriker «juhuuuu», «iiiiiiiiiiii» og lignende. Altså kun lyd for lydens skyld. Er det også motiverende? Anonymkode: 405aa...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Blod skrev (5 minutter siden): Den blinker vel fordi det er fare for hørselsskade? Sånn skal det ikke være Jeg synes i alle fall det er veldig ubehagelig og etterpå piper/suser det i øret mitt. Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Høy musikk er ok, da er også øret fortsatt grønt. Jeg har et problem med når instruktøren skriker over musikken. Det virker som de får fullstendig overtenning og skriker «juhuuuu», «iiiiiiiiiiii» og lignende. Altså kun lyd for lydens skyld. Er det også motiverende? Anonymkode: 405aa...68c Jeg forlot en gruppetime pga dette en gang og jeg er instruktør selv. Orket rett og slett ikke å høre på instruktøren mer. Anonymkode: 27a8b...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forlot en gruppetime pga dette en gang og jeg er instruktør selv. Orket rett og slett ikke å høre på instruktøren mer. Anonymkode: 27a8b...313 Vurderte det samme nå sist. Stoppet og holdt meg for ørene isteden. Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 Bare si fra da. Anonymkode: c1919...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare si fra da. Anonymkode: c1919...df3 Synes det er vanskelig å klage når de andre ikke gjør det. Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 Instruktøren må noen ganger gi instruksjoner høyere enn musikken, da man skal varsle hva som skal skje i neste taktskifte 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 FrkSolsikke skrev (Akkurat nå): Instruktøren må noen ganger gi instruksjoner høyere enn musikken, da man skal varsle hva som skal skje i neste taktskifte 😜 Leste du innlegget mitt???? Anonymkode: 405aa...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Synes det er vanskelig å klage når de andre ikke gjør det. Anonymkode: 405aa...68c Send en mail. Anonymkode: c1919...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Send en mail. Anonymkode: c1919...df3 Vanskelig som i «jeg vil ikke ødelegge for de andre som tydeligvis har det fint her», ikke som i konfliktsky. Uansett, skal tenke litt på det. Synes den skrikinga er unødvendig. Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 Da stiller de lyden inn feil. Man kan lett ha høy nok lyd og gi instrukser og motivere høyt bok i mic uten at øret på veggen blir rødt. Hilsen instruktør. Anonymkode: d2b37...413 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Del Skrevet 27. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Vanskelig som i «jeg vil ikke ødelegge for de andre som tydeligvis har det fint her», ikke som i konfliktsky. Uansett, skal tenke litt på det. Synes den skrikinga er unødvendig. Anonymkode: 405aa...68c Det kan godt tenkes mange andre også misliker det, men tenker som deg. 🤣 Anonymkode: c1919...df3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da stiller de lyden inn feil. Man kan lett ha høy nok lyd og gi instrukser og motivere høyt bok i mic uten at øret på veggen blir rødt. Hilsen instruktør. Anonymkode: d2b37...413 Ja, jeg bruker mikrofon en del på jobb selv, så enig i den. Ser også at de har mikrofonen klint inntil munnen, så alt av pustelyder osv kommer også med. Anonymkode: 405aa...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kan godt tenkes mange andre også misliker det, men tenker som deg. 🤣 Anonymkode: c1919...df3 Ja, var det jeg tenkte på 😆 Anonymkode: 405aa...68c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg bruker mikrofon en del på jobb selv, så enig i den. Ser også at de har mikrofonen klint inntil munnen, så alt av pustelyder osv kommer også med. Anonymkode: 405aa...68c Burde foreslå bedre kursing for instruktørene når det kommer til det tekniske 😉 Anonymkode: d2b37...413 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 30. oktober 2023 #19 Del Skrevet 30. oktober 2023 "Unnskyld, jeg blir litt gira og får et rush tihi". Neste gang så dytter jeg deg av spinningsykkelen. Jeg skriker nok til meg selv i hodet som det er 😭Sluttet å melde meg på timer med en viss instruktør fordi hun gikk helt amokk. Og det var ikke noe galt med mikrofonen. Who hurt you... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Del Skrevet 5. november 2023 Åh, det høres ubehagelig ut med den høye lyden under gruppetimene! Det er viktig å ta vare på ørene våre. Hvis du føler ubehag eller får øresus etter timene, kan det være lurt å snakke med instruktøren eller treningssenteret om det. De kan kanskje justere lydnivået eller gi deg råd om hvordan du kan beskytte ørene dine bedre. Det er viktig at du føler deg komfortabel under treningen, så ikke nøl med å si fra. Anonymkode: 5faaa...2ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå