Gå til innhold

Melde menstruasjon via helse Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, skal gjennom et forsøk på Ullevål nå og har blitt bedt om å melde mens via Helse-Norge. Noen som vet hvordan man gjør dette nå det eneste alternative som kommer opp når jeg velger ny melding er fastlegen?

Har prøvd å ringe men det tar dagesvis å få tak i dem, og nå rett før helgen er jeg redd det blir for sent før jeg får gitt beskjed.

Setter stor pris på svar 🙏🏻

Anonymkode: 60e03...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, skal gjennom et forsøk på Ullevål nå og har blitt bedt om å melde mens via Helse-Norge. Noen som vet hvordan man gjør dette nå det eneste alternative som kommer opp når jeg velger ny melding er fastlegen?

Har prøvd å ringe men det tar dagesvis å få tak i dem, og nå rett før helgen er jeg redd det blir for sent før jeg får gitt beskjed.

Setter stor pris på svar 🙏🏻

De må åpne opp for at du kan få sende de melding. Jeg forstår ikke at det ikke er rutine hos dem, virker som "alle" mister en måned med prøving fordi de først finner ut at de ikke får sendt melding på helsenorge før det er for sent og klinikken ikke tar telefonen.

Har vært der du er nå. Jeg møtte opp personlig og sa at de må åpne opp for at jeg skal kunne sende de melding.

Hører hele tiden om folk som sliter med det samme, så det virker helt idiotisk hele opplegget. Useriøst.

Har du råd hadde jeg gått privat. Etter mye tull offentlig i et par år uten graviditet gikk vi privat og ble gravid på første forsøk.

Anonymkode: 27c6f...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. I mellomtiden har jeg ringt helse Norge og fått vite akkurat det du skriver og det er jo helt utrolig frustrerende! De ber jo selv om å bli kontaktet via HN, da er det absurd at de ikke sørger for at det er en åpen kanal for digital kontakt. I dag hadde de også skrudd av «call back»-funksjonen og jeg ventet over en time på linja uten å få tak i dem…

Hadde det ikke vært for at jeg hadde embryo på frys ville jeg vurdert privat selv om det er dyrt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svar. I mellomtiden har jeg ringt helse Norge og fått vite akkurat det du skriver og det er jo helt utrolig frustrerende! De ber jo selv om å bli kontaktet via HN, da er det absurd at de ikke sørger for at det er en åpen kanal for digital kontakt. I dag hadde de også skrudd av «call back»-funksjonen og jeg ventet over en time på linja uten å få tak i dem…

Hadde det ikke vært for at jeg hadde embryo på frys ville jeg vurdert privat selv om det er dyrt..

De har nok bare glemt å åpne opp mulighet for dialog via helse Norge. Ring dem på mandag og gi beskjed så er det fort fikset. 

Anonymkode: 0ec0a...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det er ikke vits å vente på telefonen, de tar den aldri og det eneste de forholder seg til er call back og den køen som er der. Du kastet bort en time dessverre.

Det du kan gjøre er å ringe resepsjonen (ikke velge sykepleier men resepsjonen ved tastevalget). De tar telefonen av og til. Merk at de har annet tidrom for telefoner så ikke ring når sykepleiertelefonen er åpen. Lurer på om det er før kl.12 man, ons, fredag, husker ikke. Så kan du forklare til dem hva problemet er og de kan fikse det relativt enkelt ved å si ifra til sykepleierne.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De har nok bare glemt å åpne opp mulighet for dialog via helse Norge. Ring dem på mandag og gi beskjed så er det fort fikset. 

De glemmer det jo for 99% av pasientene sine og de burde begynne å få det inn som rutine... Det er ikke bare å ringe de på mandag for å fikse det nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke vits å vente på telefonen, de tar den aldri og det eneste de forholder seg til er call back og den køen som er der. Du kastet bort en time dessverre.

Det du kan gjøre er å ringe resepsjonen (ikke velge sykepleier men resepsjonen ved tastevalget). De tar telefonen av og til. Merk at de har annet tidrom for telefoner så ikke ring når sykepleiertelefonen er åpen. Lurer på om det er før kl.12 man, ons, fredag, husker ikke. Så kan du forklare til dem hva problemet er og de kan fikse det relativt enkelt ved å si ifra til sykepleierne.

De glemmer det jo for 99% av pasientene sine og de burde begynne å få det inn som rutine... Det er ikke bare å ringe de på mandag for å fikse det nei...

Kansje det ikke er det for Ullevål.. Tilhører annet sykehus. Ringte inn, og de fikset det for meg. Var ordnet 30min seinere.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ullevål er helt håpløst dårlig. Vi hadde et forsøk der, byttet så videre til Porsgrunn. Mye bedre kommunikasjon og behandling der.

Anonymkode: 0ee8b...9fc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de forsøk på ullevåll? Da jeg var der på forsamtale fikk vi beskjed om at alle ivf forsøk foregikk på riksen. De hadde et samarbeid

Anonymkode: fe32f...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...