Gå til innhold

Jentebursdag uten alle

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen råtne foreldre. 

Det er ille og galt når barn mobber og utestenger, men når foreldrene gjør det så er det så lavmål at jeg har ikke ord.

Ja, det hadde jeg reagert kraftig på, om tre jenter i en klasse hadde vært utestengt fra en jentebursdag og at det er foreldrene som står bak. 

Anonymkode: ec511...a5a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja ,det ville jeg reagert på. Det er en god regel at man ber alle eller under halvparten slik at det aldri er mindretallet som ikke er invitert.

Hvis dette ikke er et unntak, men noe som har skjedd før eller skjer igjen tenker jeg man kan ta det opp med lærer slik at det kan bli et tema på foreldremøte og/eller at det sendes ut epost til foreldre om inkludering og at det er viktig at de har kontroll på hva som foregår og ikke bare lar barna selv styre hvem de inviterer i bursdager. Hvis klassen har en Facebookside kan du også selv skrive et innlegg der om dette, ikke rettet mot konkrete personer, men generelt for å gjøre obs på at dette foregår og at det ikke er greit. 

Endret av Arkana
Gjest Anonyme-meg
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jo, hvis det er 6 eller mindre er det innafor.

Anonymkode: f48cf...10e

Da burde det være flertallet som IKKE blir invitert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Trådstarter her

La oss si at man sitter med et inntrykk av at det er foreldrene som har bestemt dette.

La oss si at man har et inntrykk av at det ikke ligger noe grunn, ingenting som har skjedd som man vet om, men foreldre har bare bestemt seg for hvem som får komme og hvem de ikke øsnker å invitere.

Relativt stor klasse.

Anonymkode: 6bd1d...2d4

Fullstendig uakseptabelt. Alle eller ingen. Hadde rett og slett sendt melding til foreldrene til den som hadde bursdag og spurt om de er klar over hva det gjør med de som ikke blir invitert. Ansvarliggjøre folk litt.

Anonymkode: b5757...993

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Trådstarter her.

Det er mye mer enn 6 jenter i klassen, er en stor klasse.

Stor klasse med mange jenter og tre av dem blir ekskludert? Forstår ikke at noen voksne mennesker syns det er greit. Ikke rart barna mobber med slike foreldre i spissen.

Anonymkode: 068a9...9a1

• Liker 2
Skrevet

Tror faktisk jeg hadde tatt det opp med skolen, siden det allerede er tatt opp med de som inviterte.

At voksne står inne for sånt er absolutt ikke bra. 

Anonymkode: aef2a...641

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Spesielt at voksne mennesker velger å utestenge barn..

Anonymkode: 6bc5b...713

• Liker 1
Skrevet (endret)
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Trådstarter

Det stemmer at det er tre som ikke 

.

Endret av AndreaJohan
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Ville dere reagert på om alle jentene uten om 3 stykker i en hel klasse ble bedt i barnebursdag?

Hadde IKKE vært greit!!

Forbanna foreldre ,for en skam, for en oppførsel!

Å ha besøk for en venn eller to er greit men å utestenge 3stykker er horribelt!

Er det rart barn mobber??

Her er alle alltid invitert, INGEN skal stå utenfor!

Anonymkode: d8ac4...15f

• Liker 3
Skrevet

Trådstarter

Arkana skrev (15 minutter siden):

Ja ,det ville jeg reagert på. Det er en god regel at man ber alle eller under halvparten slik at det aldri er mindretallet som ikke er invitert.

Hvis dette ikke er et unntak, men noe som har skjedd før eller skjer igjen tenker jeg man kan ta det opp med lærer slik at det kan bli et tema på foreldremøte og/eller at det sendes ut epost til foreldre om inkludering og at det er viktig at de har kontroll på hva som foregår og ikke bare lar barna selv styre hvem de inviterer i bursdager. Hvis klassen har en Facebookside kan du også selv skrive et innlegg der om dette, ikke rettet mot konkrete personer, men generelt for å gjøre obs på at dette foregår og at det ikke er greit. 

Foreldregruppa har en facebookside, var flere som reagerte.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fullstendig uakseptabelt. Alle eller ingen. Hadde rett og slett sendt melding til foreldrene til den som hadde bursdag og spurt om de er klar over hva det gjør med de som ikke blir invitert. Ansvarliggjøre folk litt.

Anonymkode: b5757...993

Det ble gjort, da ble svaret ikke invitert og noe i den duren at ditt barn må ikke å være med på alt.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror faktisk jeg hadde tatt det opp med skolen, siden det allerede er tatt opp med de som inviterte.

At voksne står inne for sånt er absolutt ikke bra. 

Anonymkode: aef2a...641

Komme dessverre ingen vei der, foreldrene ønsket ikke å invitere og gjennomførte uten alle jentene.

• Hjerte 1
Skrevet
AndreaJohan skrev (3 minutter siden):

Du er ikke riktig god. Stakkars barna dine som må lære slike verdier av deg 

Trådstarter her.

Jeg er ikke forelder som ikke inviterte. Jeg står på andre siden, og lurer på om det er flere enn meg som reagerer på dette.

• Hjerte 2
Skrevet

Dette høres ikke bra ut. Men det er vanskelig å være kategorisk når man snakker om slikt. Jeg synes også mindre enn halvparten er greit å invitere. Men etter barneskolen bør de få styre litt mer som de vil. I klassen til mitt barn er det ei som bare er med den andre klassen, bare inviterer jenter fra den andre klassen i bursdager osv. Ettersom hun er en populær jente som selv har valgt det pga. interesser, synes jeg egentlig det hadde vært greit å invitere alle unntatt henne. (Har ikke skjedd.) Motsatt var det en nabogutt som inviterte sju av 16 gutter i klassen i bursdag. Høres kanskje greit ut, men ikke når sju av de åtte som ikke var invitert var på fotballturnering den helga. Altså ble det i praksis kun en som ble holdt utenfor.

Anonymkode: fd012...0d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hadde absolutt reagert.

Hadde det vært min jente som var blitt utelatt hadde jeg skrevet en melding og sakt at jeg hørte det var bursdag med jentene i klassen på gang, men at min jente sin invitasjon dessverre var kommet bort. Så hadde jeg spurt om når det var.

Foreldrene kan da spile med, redde seg og "invitere" min jente også. Eller de kan gjøre som svaret jeg fikk i samme situasjon, si at mitt barn ikke er invitert. Da har jeg bekreftelsen og kan si hva jeg vil om den bedritne oppførselen tilbake, samt fortelle de andre mødrene i klassen om oppførselen til bursdagsbarnets foreldre.

Jeg lar ikke slikt gå stille unna, det er så bedritent å stenge noen få ute fra slikt.

Anonymkode: 3c935...456

Det var lurt! 

Anonymkode: 441f2...42e

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette ble gjort fra alle foreldrene til disse jentene. Alle fikk samme svar, at de ikke er invitert.

Har dere Facebook for klassen side?

Da hadde jeg lagt ut et innlegg der om å inkludere alle og hvor grusomt det er å holde noen få utenfor. Ikke nevnt noen navn, men lagt det frem slik at alle forstår hvilke foreldre det dreier seg om.

Noe ala: "En lite oppgitt sukk på fredagsettermiddagen. Som foreldre er det vår oppgave å gi barne gode verdier og lære de om inkludering og samhold. Det er derfor utrolig vondt å registrere at alle snakker om en morsom sammenkomst hvor jentene er invitert, alle bortsett fra kun 3 som må stå og se på fra utsiden. En feil vil nok mange si, nei det er det ikke, disse er rett og slett utelatt med vilje. Som mor er det vondt å se på sitt barns skuffelse, men det er også vondt å se på hvor tankeløse mange har blitt. Hva er det barna lærer av slikt? Mitt barn overlever dette også, men håper inderlig ikke flere må oppleve det samme. Det tar så lite tid å sette fram et par stoler ekstra"

• Liker 8
Skrevet

Man ber enten alle jentene, alle guttene, hele klassen,  eller man dropper bursdag helt. Så enkelt! Hadde dette skjedd her hadde jeg involvert skolen/læreren og tatt et oppgjør. Det er helt klart utestenging og mobbing og ødeleggende for klassemiljøet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trådstarter

Foreldregruppa har en facebookside, var flere som reagerte.

Det ble gjort, da ble svaret ikke invitert og noe i den duren at ditt barn må ikke å være med på alt.

Komme dessverre ingen vei der, foreldrene ønsket ikke å invitere og gjennomførte uten alle jentene.

Så det var altså foreldrene likevel? Hva er det å si til det? For noen jævla drittfolk!

Anonymkode: 441f2...42e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Trådstarter her.

Jeg er ikke forelder som ikke inviterte. Jeg står på andre siden, og lurer på om det er flere enn meg som reagerer på dette.

Dette er ille! For en grusom gjeng med foreldre. Jeg ville absolutt tatt det opp med skolen. Dette er oppskriften på dårlig klassemiljø.

Hva sier foreldrene til guttene i klassen? Syns de også dette var greit. Driver de også med utestengelse og mobbing?

• Liker 3
Skrevet

Det jobbes knallhardt med inkludering på skolen hvor døtrene mine går. Alle SKAL få være med på leken, ingen skal stå alene. 

Også har du foreldre her som bevist velger å utelate tre rolige jenter fra en barnebursdag. 

Noen voksne mennesker bør gå i seg selv! SKJERPINGS!!!

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har dere Facebook for klassen side?

Da hadde jeg lagt ut et innlegg der om å inkludere alle og hvor grusomt det er å holde noen få utenfor. Ikke nevnt noen navn, men lagt det frem slik at alle forstår hvilke foreldre det dreier seg om.

Noe ala: "En lite oppgitt sukk på fredagsettermiddagen. Som foreldre er det vår oppgave å gi barne gode verdier og lære de om inkludering og samhold. Det er derfor utrolig vondt å registrere at alle snakker om en morsom sammenkomst hvor jentene er invitert, alle bortsett fra kun 3 som må stå og se på fra utsiden. En feil vil nok mange si, nei det er det ikke, disse er rett og slett utelatt med vilje. Som mor er det vondt å se på sitt barns skuffelse, men det er også vondt å se på hvor tankeløse mange har blitt. Hva er det barna lærer av slikt? Mitt barn overlever dette også, men håper inderlig ikke flere må oppleve det samme. Det tar så lite tid å sette fram et par stoler ekstra"

Det er som sagt gjort, men uten resultater.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er ille! For en grusom gjeng med foreldre. Jeg ville absolutt tatt det opp med skolen. Dette er oppskriften på dårlig klassemiljø.

Hva sier foreldrene til guttene i klassen? Syns de også dette var greit. Driver de også med utestengelse og mobbing?

Det nok ikke alle foreldrene det går an å snakke til eller snakke med dessverre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Ville dere reagert på om alle jentene uten om 3 stykker i en hel klasse ble bedt i barnebursdag?

JA! Står midt oppi det nå, hvor jeg ved levering av 1-klassingen gjennom uken har fått med meg at flere jenter er invitert i bursdag i helgen, men ikke min datter. Det ble tatt opp på foreldremøte i høst om at det ikke er lov å utelate noen få. Jeg har nå sendt en saklig melding til lærer om en påminnelse til alle foreldre. Har to eldre barn, og har aldri opplevd denne type utestengelse før.

Anonymkode: 12b55...309

• Liker 1
  • Hjerte 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...