Gå til innhold

Jentebursdag uten alle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ville dere reagert på om alle jentene uten om 3 stykker i en hel klasse ble bedt i barnebursdag?

Anonymkode: 6bd1d...2d4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs litt hvor mange jenter det er i klassen?

Anonymkode: f48cf...10e

• Liker 1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. 

Anonymkode: cf910...5e2

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei

Ville dere reagert på om alle jentene uten om 3 stykker i en hel klasse ble bedt i barnebursdag?

Ja det er utestengelse og stygt gjort. 

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

JA!! Hvilken grunn har du til å utestenge?

Anonymkode: 6e9d1...6e8

• Liker 2
Skrevet

Ja, det hadde jeg. 

Hvor mange er de i klassen? 

Er det en god grunn til at de ikke blir invitert? 

Hva sier barn eller mor om det? 

Anonymkode: bd8bc...72b

• Liker 3
Skrevet

Ja. Dessverre blir dette utestenging og favorisering.. Det slår uheldig ut.

Anonymkode: ba626...592

• Liker 2
Skrevet

Ja! Trodde du kom til å spørre om folk ville ha reagert på om det var tre av tretten som ble invitert...

Anonymkode: 441f2...42e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det spørs litt hvor mange jenter det er i klassen?

Nei, det er ikke greit å utelate tre jenter, uansett antall. 

Anonymkode: 8c49d...bc9

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, hvis det er 6 eller mindre er det innafor.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mener forhåpentligvis 6 eller mer. Selv er jeg uenig med deg, fordi det er et så lite antall. Det burde være godt under halvparten om en ikke ber alle, sånn at det er et absolutt flertall som ikke inviteres. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis datteren min var en av de tre som ble utelatt, så hadde jeg reagert og selvfølgelig lurt på hvorfor?

Samtidig er unger kjapp med å snakke om ting som skjedde i går ettermiddag f. eks - så kommer temaet om barnebursdagen opp, så har man tre stykker som sitter der uten noe å relatere seg til. Ganske uheldig! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Trådstarter her

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

JA!! Hvilken grunn har du til å utestenge?

Anonymkode: 6e9d1...6e8

La oss si at man sitter med et inntrykk av at det er foreldrene som har bestemt dette.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, det hadde jeg. 

Hvor mange er de i klassen? 

Er det en god grunn til at de ikke blir invitert? 

Hva sier barn eller mor om det? 

Anonymkode: bd8bc...72b

La oss si at man har et inntrykk av at det ikke ligger noe grunn, ingenting som har skjedd som man vet om, men foreldre har bare bestemt seg for hvem som får komme og hvem de ikke øsnker å invitere.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Relativt stor klasse.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Trådstarter her.

Det er mye mer enn 6 jenter i klassen, er en stor klasse.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

La oss si at man sitter med et inntrykk av at det er foreldrene som har bestemt dette.

Da mener jeg at du må spørre foreldrene om det stemmer at det er tre som ikke er invitert. 

Hvis foreldrene utestenger tre jenter bare fordi de er slemme er det på tide å ta opp inkludering på foreldremøte. 

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke greit! Stakkars de tre jentene som ikke blir invitert. Det er utestenging på høyeste nivå!!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Kristin70 skrev (Akkurat nå):

Da mener jeg at du må spørre foreldrene om det stemmer at det er tre som ikke er invitert. 

Hvis foreldrene utestenger tre jenter bare fordi de er slemme er det på tide å ta opp inkludering på foreldremøte. 

Enig. Det kan være noen drittjenter der som har holdt tilbake invitasjoner. De fleste foreldre vil ikke bidra til utestenging. Spør de som inviterer, det er helt naturlig at du lurer på hvordan dette henger sammen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trådstarter her.

Det er mye mer enn 6 jenter i klassen, er en stor klasse.

Da syns jeg ikke der er greit. Opplevde selv at ei i klassen til min datter(husker ikke om det var 1 eller 2 klasse). Da ble alle jentene invitert, uten om ei. Lærern leverte ikke ut invitasjon på skolen grunnet dette. Så det ble sendt sms til alle foreldre om bursdagen, og etter dette fikk vi greie på at ei var ikke blitt invitert. Det var rævva stygt gjort!

• Liker 7
Skrevet

Hadde absolutt reagert.

Hadde det vært min jente som var blitt utelatt hadde jeg skrevet en melding og sakt at jeg hørte det var bursdag med jentene i klassen på gang, men at min jente sin invitasjon dessverre var kommet bort. Så hadde jeg spurt om når det var.

Foreldrene kan da spile med, redde seg og "invitere" min jente også. Eller de kan gjøre som svaret jeg fikk i samme situasjon, si at mitt barn ikke er invitert. Da har jeg bekreftelsen og kan si hva jeg vil om den bedritne oppførselen tilbake, samt fortelle de andre mødrene i klassen om oppførselen til bursdagsbarnets foreldre.

Jeg lar ikke slikt gå stille unna, det er så bedritent å stenge noen få ute fra slikt.

Anonymkode: 3c935...456

• Liker 12
Skrevet

Trådstarter

Kristin70 skrev (11 minutter siden):

Det stemmer at det er tre som ikke er invitert.

Det er sånne jenter som er rolige, den typen som ikke gjør så mye galt.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Enig. Det kan være noen drittjenter der som har holdt tilbake invitasjoner. De fleste foreldre vil ikke bidra til utestenging. Spør de som inviterer, det er helt naturlig at du lurer på hvordan dette henger sammen.

Jentene kan leke sammen på skolen. Får ikke inntrykk av at det er noe som er «drittjenter», men at det kanskje ligger mer hos foreldrene?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde absolutt reagert.

Hadde det vært min jente som var blitt utelatt hadde jeg skrevet en melding og sakt at jeg hørte det var bursdag med jentene i klassen på gang, men at min jente sin invitasjon dessverre var kommet bort. Så hadde jeg spurt om når det var.

Foreldrene kan da spile med, redde seg og "invitere" min jente også. Eller de kan gjøre som svaret jeg fikk i samme situasjon, si at mitt barn ikke er invitert. Da har jeg bekreftelsen og kan si hva jeg vil om den bedritne oppførselen tilbake, samt fortelle de andre mødrene i klassen om oppførselen til bursdagsbarnets foreldre.

Jeg lar ikke slikt gå stille unna, det er så bedritent å stenge noen få ute fra slikt.

Anonymkode: 3c935...456

Dette ble gjort fra alle foreldrene til disse jentene. Alle fikk samme svar, at de ikke er invitert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...