Gå til innhold

Israel og Gazastripen


Sacramone

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (15 minutter siden):

Men Bibi har jo helt rett! Dette har jeg jo prøvd å si i flere innlegg i flere tråder. 
Bare å bruke Google litt så finner du ut at en av Hitlers nærmeste allierte under krigen var stor-muftien v Jersusalem. Og at han måtte flykte hals over hode når Hitler tapte. Og at han personlig grep inn slik at en gruppe jødebarn som var på nippet til å bli reddet likevel ble sendt i gasskammer. Osv osv. 

Finnes masse kilder. Bla at ørkenreven Rommel var arabernes store helt og at det forelå konkrete planer om å etablere utryddelsesleire for jøder i Palestina, gjett hvilken folkegruppe som skulle være voktere der?? Araberne, de var fascistenes allierte de!

Jeg nekter å stå på denne siden i historien.

En ting er godt dokumentert av bla Håvard Rem: At Hitlers Mein Kampf er lenge har vært bestselger i fex Tyrkia.

Bibi bruker retorikk og propaganda som er en diktator verdig. Det han driver med nå er det bare ihuga støttespillere som stiller seg bak. USA har blant annet kommet med kommentar på at det er totalt uaktuelt at Israel skal okkupere Gaza etter krigens slutt. Mange i vesten mister sympati etter det som skjer på Gaza og Vestbredden as we speak. Og det er ikke pga antisemittisme men brudd på folkeretten og okkupasjon og terror mot Palestinere på Vestbredden av bosettere. Og dette bare øker i omfang per 14.11.23 

Endret av caremore
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden er ryddet for hatefulle innlegg, brukerangrep, brukerdebatt, latterliggjøring, krenkende innlegg og svar til dette. Elaine Marley, mod.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sacramone skrev (5 minutter siden):

USA mener de har bevis på at Israel har rett. De har gjemt seg under sykehus. Til og med med israelske gisler! 
Det gjør meg kvalm. Hamas er virkelig ondskapen selv!

https://www.dagbladet.no/nyheter/usa-har-bevis-mot-hamas/80515444

IDF har lot journalister få sitte på med soldater helt opp til fronten. Journalistene har fått lage de "historier", fortelle det de vil, uten noen kontroll utført av IDF eller andre.

Journalistene har sett dette med egne øyne. Her har de filmet dette.

 

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (23 timer siden):

Noen som kan noe om dette? Ut fra det jeg har klart å finne av informasjon så skal en generator som er typisk å bruke i slike situasjoner som dette sykehuset klare seg fint i et døgn på 300 liter. Jeg fikk tips om denne linken men skjønner ikke mye av det som står der?

https://woodstockpower.com/generator/used-1500-kw-cummins-qsk50-g4-diesel-generator-epa-tier-2/

Noen som kan bekrefte (håper mest på det) eller avkrefte ut fra tallene her?

 

caremore skrev (23 timer siden):

Fantastisk innsats for pasientene på Shifa sykehuset :ironi:

«Israel hevder at Shifa-sykehuset ikke er tomme for strøm. I tillegg opplyser det israelske forsvaret (IDF) på sosiale medier at deres soldater tok stor risiko ved å levere 300 liter drivstoff på jerrykanner som er plassert utenfor sykehuset. 

Ifølge sykehuset kreves det 500 liter med drivstoff for å drifte sykehuset i én time. Hvis dette stemmer, tilsvarer 300 liter cirka 36 minutter sykehusdrift. Altså langt mindre enn en skoletime.» https://www.nettavisen.no/nyheter/gazas-storste-sykehus-38-premature-nyfodte-omringet-av-soldater/s/5-95-1452414

Kan man stole på det som kommer fra denne propaganda ministeren? 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/11/12/195961618/netanyahu-hevder-hamas-takket-nei-til-drivstoff

«Statsminister Benjamin Netanyahu hevder i et intervju med NBC News at Israel tilbød seg å levere drivstoff til sykehuset, men at Hamas takket nei.»

 

Gugglo skrev (23 timer siden):

Noen som kan noe om dette? Ut fra det jeg har klart å finne av informasjon så skal en generator som er typisk å bruke i slike situasjoner som dette sykehuset klare seg fint i et døgn på 300 liter. Jeg fikk tips om denne linken men skjønner ikke mye av det som står der?

https://woodstockpower.com/generator/used-1500-kw-cummins-qsk50-g4-diesel-generator-epa-tier-2/

Noen som kan bekrefte (håper mest på det) eller avkrefte ut fra tallene her?

Tenker mellom 400-500 liter timen, med den dårlige dieselen jeg regner med er der nede. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 minutt siden):

Tenker mellom 400-500 liter timen, med den dårlige dieselen jeg regner med er der nede. 

Ut fra svaret jeg fikk i tråden der du svarte så var det 300 liter som var det tanken på en slik rommet fordi den brukte det per døgn.

Endret av Gugglo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gugglo skrev (5 minutter siden):

Ut fra svaret jeg fikk i tråden der du svarte så var det 300 liter som var det tanken på en slik rommet fordi den brukte det per døgn.

Det er ikke gallon? 

Edit: 300 gallon, tilsvarer ca 1200l

Endret av Apis
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (På 13.11.2023 den 20.21):

Ikke bare økt, folketallet i Gaza har eksplodert under dette "folkemordet".

Kilde på at folketallet har eksplodert de siste 4 ukene på Gaza? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (4 minutter siden):

 

 

Tenker mellom 400-500 liter timen, med den dårlige dieselen jeg regner med er der nede. 

Ja, det er nok Sykehuset som konstruer historier her :ironi:At B.N kom med fake News om at Hamas nektet å ta i mot dieselen det snakker man ikke om. Her er annen fake News  https://www.faktisk.no/artikler/z8214/nei-dette-beviser-ikke-hamas-tunneler

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (5 minutter siden):

Ja, det er nok Sykehuset som konstruer historier her :ironi:At B.N kom med fake News om at Hamas nektet å ta i mot dieselen det snakker man ikke om. Her er annen fake News  https://www.faktisk.no/artikler/z8214/nei-dette-beviser-ikke-hamas-tunneler

FN , er det vel som sier at opplysninger fra helsemyndighetene på Gaza, som er styrt av Hamas, historisk sett ikke har vært så halvgale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (2 minutter siden):

Apropos fake news...

 

Spørsmålet er ikke om Hamas gjemmer seg blandet sivile eller ikke, men om det er riktig av Israel å drepe 5000 barn for å drepe en håndfull Hamas krigere. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gugglo skrev (20 minutter siden):

Ut fra svaret jeg fikk i tråden der du svarte så var det 300 liter som var det tanken på en slik rommet fordi den brukte det per døgn.

The Cummins QSK50-G4 fuel consumption depends on its load. At 1500 rpm prime power it is has the following fuel consumption (percent of prime power): At 25% it uses 100 litres/hr. At 50% it uses 183 litres/hr.Jul 6, 2021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig dumt spørsmål; men er det ikke litt rart å føre krig samtidig som man evakuerer. Vil det ikke være lett for Hamas å bli med på evakueringen og komme seg unna situasjonen? Men Israel vil jo da sitte igjen med landeområdet. Og det er kanskje poenget? Ikke vet jeg. Jeg bare lurer på hvordan disse ved grensene vet hvem de slipper igjennom er, Hamas eller sivile. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (På 13.11.2023 den 23.58):

Fantastisk innsats for pasientene på Shifa sykehuset :ironi:

«Israel hevder at Shifa-sykehuset ikke er tomme for strøm. I tillegg opplyser det israelske forsvaret (IDF) på sosiale medier at deres soldater tok stor risiko ved å levere 300 liter drivstoff på jerrykanner som er plassert utenfor sykehuset. 

Ifølge sykehuset kreves det 500 liter med drivstoff for å drifte sykehuset i én time. Hvis dette stemmer, tilsvarer 300 liter cirka 36 minutter sykehusdrift. Altså langt mindre enn en skoletime.» https://www.nettavisen.no/nyheter/gazas-storste-sykehus-38-premature-nyfodte-omringet-av-soldater/s/5-95-1452414

Kan man stole på det som kommer fra denne propaganda ministeren? 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2023/11/12/195961618/netanyahu-hevder-hamas-takket-nei-til-drivstoff

«Statsminister Benjamin Netanyahu hevder i et intervju med NBC News at Israel tilbød seg å levere drivstoff til sykehuset, men at Hamas takket nei.»

Her stiller du altså to parters ord av konflikten opp imot hverandre, og konklusjonen din er at Israel lyver og manipulerer, mens Hamas har sitt på det tørre? Leser jeg virkelig dette?? Når konflikten i Syria og Afganistan var på sitt værste, støttet du like hardt oppom ISIL og Al-Quaida's propaganda? For dét er faktisk det du gjør her nå.

Du bør også lære deg hva folkemord virkelig er og du må også lære deg å forstå hva det vil si å okkupere og hva kriterier som må til for at det skal være gjeldende.

Jeg tenker det kan komme ut mye pynting på sannheten og mye bortforklaringer fra Israels side, men å i det hele tatt vurdere å anse en promille av Hamas' propaganda som seriøst og troverdig, er langt under min fatteevne! Hamas ER en terrororganisasjon! Og sist jeg sjekket er de og alle i historien som har fått det stempelet, ikke nevneverdig troverdige på noe hold. Hvorfor sliter du så med å forstå konflikten i det store bildet?

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eplepai1 skrev (2 minutter siden):

Mulig dumt spørsmål; men er det ikke litt rart å føre krig samtidig som man evakuerer. Vil det ikke være lett for Hamas å bli med på evakueringen og komme seg unna situasjonen? Men Israel vil jo da sitte igjen med landeområdet. Og det er kanskje poenget? Ikke vet jeg. Jeg bare lurer på hvordan disse ved grensene vet hvem de slipper igjennom er, Hamas eller sivile. 

Dette er jo også mye av grunnen til at både Israel og Egypt har vært forsiktige med å evakuere. De er redde for at Hamas skal klare å slippe ut sammen med flyktninger.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gugglo skrev (1 time siden):

IDF har lot journalister få sitte på med soldater helt opp til fronten. Journalistene har fått lage de "historier", fortelle det de vil, uten noen kontroll utført av IDF eller andre.

Journalistene har sett dette med egne øyne. Her har de filmet dette.

 

 

Ja, nemlig!

TENK at de har bomber og geværer og selvmordsvester under et sykehus! 
Det er jo helt vanvittig! Og disse menneskene sitter folk og forsvarer! Uholdbart!

De har hatt Israel sine babyer under der, og så går kritikken på at de har militært overtatt sykehuset!?

Hva mener vi de skal gjøre da? Det er jo akkurat sånn disse galningene holder på! Gjemmer seg under sykehus, og gaper om at Israel er for nære!

Nå må folk se til å våkne!

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jordy skrev (8 minutter siden):

Haha, Al-Jazeera bør være forsiktige med live intervjuer 😂

OMG!!! 🤦‍♀️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...