Gå til innhold

Jeg er for feminisme, men skaper det psykisk uhelse blant single menn?

Majer

Anbefalte innlegg

Gud flesteparten av problemstillingene du tar opp her handler da vittelig om hvor skadeliggende menn blir under patriarkiet, og har svært lite med feminisme å gjøre. 

Er det en rettighet å ha dametekket? Er det en juridisk diskriminering at noen menn ikke får ligge med kvinner? Hva er feminismen med dette å gjøre ? 

Anonymkode: 9a0d1...4cf

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal det være kvinnens ansvar å fordele sex likt mellom kjønn? Dere menn får rydde opp i egne rekker. Still forventninger til disse mennene (som etter din teori) støvsuger markedet for bra kvinner. Det er dere som er misfornøyde. Det er mer rimelig at dere menn blir enige om fordelingen av gode kvinner dere i mellom, enn å skyve ansvaret over på oss kvinner som synes ting er greit som de er. 

Dette er selvsagt en helt tøysete teori, men den er altså tatt utgangspunkt i ditt forskrudde resonnement.

Anonymkode: 9ffc2...7ae

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gud flesteparten av problemstillingene du tar opp her handler da vittelig om hvor skadeliggende menn blir under patriarkiet, og har svært lite med feminisme å gjøre. 

Er det en rettighet å ha dametekket? Er det en juridisk diskriminering at noen menn ikke får ligge med kvinner? Hva er feminismen med dette å gjøre ? 

Patriarkiske systemer premierer mer i dag enn for hundre år siden. Det burde vært motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal det være kvinnens ansvar å fordele sex likt mellom kjønn? Dere menn får rydde opp i egne rekker. Still forventninger til disse mennene (som etter din teori) støvsuger markedet for bra kvinner. Det er dere som er misfornøyde. Det er mer rimelig at dere menn blir enige om fordelingen av gode kvinner dere i mellom, enn å skyve ansvaret over på oss kvinner som synes ting er greit som de er. 

Dette er selvsagt en helt tøysete teori, men den er altså tatt utgangspunkt i ditt forskrudde resonnement.

Anonymkode: 9ffc2...7ae

Kvinner som ønsker feminisme må ønske å fjerne patriarkiske fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker likestillingen fullt velkommen, for nå blir damer også ufrivillig dratt inn i militæret, heia feminismen! Vi er likestilte nå 😂😂

Damer i USA har panikk nå fordi de blir innkalt på lik linje me gutta. Plutselig vil de ha tradisjonelle kjønnsroller igjen. Rart med det.

Anonymkode: d6f84...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

1. Menn må bli like flinke som kvinner til å dekke hverandres emosjonelle behov. ha gode, dype venneskap med hverandre, og ha dype samtaler.

2. Sant

3. Upopulær mening som ikke er gjennomførbart, men om alle menn hadde blitt sterilisert ved fødsel, og kun folk med over 110 i IQ som oppfyller visse vilkår hadde fått det reversert når de fant en partner som også oppfyller vilkår. Da hadde vi kun fått oppegående foreldre, noe som hadde løst mye.

Anonymkode: 0c120...d96

Så lenge man opplever den type urettferdighet vil menn gjerne fungere som konkurrenter og hindringer for andre menn. Det tror jeg vanskeliggjør en del dype vennskap. Samtidig er jeg enig i at det er et problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker likestillingen fullt velkommen, for nå blir damer også ufrivillig dratt inn i militæret, heia feminismen! Vi er likestilte nå 😂😂

Damer i USA har panikk nå fordi de blir innkalt på lik linje me gutta. Plutselig vil de ha tradisjonelle kjønnsroller igjen. Rart med det.

Anonymkode: d6f84...949

Det er selvsagt helt på sin plass at kvinner skal kalles inn til militærtjeneste på lik linje som menn, bare synd det har tatt så lang tid å komme dit.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (1 minutt siden):

Patriarkiske systemer premierer mer i dag enn for hundre år siden. Det burde vært motsatt.

For all del vi er ikke uenig i det. Men patriarkismen skader menn på lik linje med kvinner. Er veldig mange av disse taterne som glemmer det. 

Alt i hovedinnlegget er pga patriarkismen, ikke pga feminismen. 

Feminisme har heller ikke så mye å gjøre med menns sexpartnere, eller mangel på sexpartnere. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminismen er da ikke skyld i at menn ikke får ligge? Og det er ikke slik at de fleste menn får psykiske problemer av å ikke ligge. Du får, og noen andre får @Majer. Det er noe dere må ta tak i ved dere selv. 

Hvis du slutter å bruke så mye tid på å prøve å skylde på andre for dine utfordringer og heller bruker tid på å ta tak i utfordringene dine vil du ser at det løser seg. 

Du kan ikke endre verden for å få et bedre liv, men du kan enkelt endre din egen verden for å få et bedre liv. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo helt feil. Eneste som fører til bullshit, problemer, krig, voldtekter, massebord, terrorisme, masseksytinger og drap er jo menn som ikke klarer å håndtere følelsene sine, og slik har det vært fra tidenes morgen.

Anonymkode: 0c120...d96

Alle lover og systemer i dag er skapt av menn også. Kvinner har hatt minimal input

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvigSingel skrev (4 minutter siden):

Feminismen er da ikke skyld i at menn ikke får ligge? Og det er ikke slik at de fleste menn får psykiske problemer av å ikke ligge. Du får, og noen andre får @Majer. Det er noe dere må ta tak i ved dere selv. 

Hvis du slutter å bruke så mye tid på å prøve å skylde på andre for dine utfordringer og heller bruker tid på å ta tak i utfordringene dine vil du ser at det løser seg. 

Du kan ikke endre verden for å få et bedre liv, men du kan enkelt endre din egen verden for å få et bedre liv. 

Jeg har grei tilgang på sex. Her benytter du deg av hersketeknikker. Jeg skriver ikke at feminisme har skylden, men at feminismen har en vei å gå. At du bruker hersketeknikker viser at du vet jeg har rett. Ellers hadde du ikke gjort det.

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For all del vi er ikke uenig i det. Men patriarkismen skader menn på lik linje med kvinner. Er veldig mange av disse taterne som glemmer det. 

Alt i hovedinnlegget er pga patriarkismen, ikke pga feminismen. 

Feminisme har heller ikke så mye å gjøre med menns sexpartnere, eller mangel på sexpartnere. 

Det er nettopp det. Derfor spør jeg hvorfor vi opprettholder patriarkiet og faktisk styrker den i en tid med fokus på økt feminisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Det er nettopp det. Derfor spør jeg hvorfor vi opprettholder patriarkiet og faktisk styrker den i en tid med fokus på økt feminisme.

Fordi menn flest tror de bor i en setting med full likestilling, fordi mange kvinner tror vi enda har likestilling, og fordi det er skadelig for en person å gå i frammasj i bresjen mot patriarki og for likestilling i dagen samfunn. 

Hvorfor tar ikke mennene i livet ditt tak i det, og gjør opprør ? Det er fordi, de oppriktig tror at patriarkismen ikke esksisterer/påvirker de. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Majer skrev (8 minutter siden):

Jeg har grei tilgang på sex. Her benytter du deg av hersketeknikker. Jeg skriver ikke at feminisme har skylden, men at feminismen har en vei å gå. At du bruker hersketeknikker viser at du vet jeg har rett. Ellers hadde du ikke gjort det.

Hvilke hersketeknikker er det du mener at jeg bruker? Å være direkte og si hva man mener er ikke en hersketeknikk. Du har ikke rett, du prøver å få rett, og du har en mani med å prøve å tillegge andre dine meninger ved å fremheve disse gang på gang. Det holder nå. 

Hvis du har tilgang til sex,  hva er da problemet ditt? Hvem har du problem med? Hva er det egentlig du holder på med og vil med alle disse trådene dine? 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi menn flest tror de bor i en setting med full likestilling, fordi mange kvinner tror vi enda har likestilling, og fordi det er skadelig for en person å gå i frammasj i bresjen mot patriarki og for likestilling i dagen samfunn. 

Hvorfor tar ikke mennene i livet ditt tak i det, og gjør opprør ? Det er fordi, de oppriktig tror at patriarkismen ikke esksisterer/påvirker de. 

Menn tror det er en fordel for dem. Feks maskuline idealer. Det er de som er mest på der, selv om det er de som taper mest på det når de ikke når opp. De legger press på seg selv ved å holde på tradisjonelle kjønnsroller og insistere på at disse er  naturlige når de ikke er det, men de ser det ikke selv. Når de ikke når opp, får de dårlig selvfølelse og selvbilde, blir usikre etc.

Anonymkode: 1bd4c...f22

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (9 minutter siden):

Vi gjør jo ikke det. Patriarkiet er i ferd med å dø ut, derfor en del menn og kvinner tviholder på det for å opprettholde maktposisjonen sin. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
EvigSingel skrev (2 minutter siden):

Hvilke hersketeknikker er det du mener at jeg bruker? Å være direkte og si hva man mener er ikke en hersketeknikk. Du har ikke rett, du prøver å få rett, og du har en mani med å prøve å tillegge andre dine meninger ved å fremheve disse gang på gang. Det holder nå. 

Hvis du har tilgang til sex,  hva er da problemet ditt? Hvem har du problem med? Hva er det egentlig du holder på med og vil med alle disse trådene dine? 

Ting kan fremdeles bli bedre. Det er det jeg vil vise. Noen ganger er ting i ferd med å bli til det verre. "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (Akkurat nå):

Ting kan fremdeles bli bedre. Det er det jeg vil vise. Noen ganger er ting i ferd med å bli til det verre. "Du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv".

Ting kan alltid bli bedre, men det blir ikke bedre av å få det til å virke som det er verre enn det er. Eller ved å fokusere på feil årsak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EvigSingel skrev (9 minutter siden):

Vi gjør jo ikke det. Patriarkiet er i ferd med å dø ut, derfor en del menn og kvinner tviholder på det for å opprettholde maktposisjonen sin. 

Er patriarkiet virkelig i ferd med å dø ut? Se på menn i Norge med penger: Rimihagen (delvis utflyttet), Stordalen mm. Det er fremdeles i hovedsak menn med penger som ender opp med yngre damer. Sånn har vi hatt det siden føydalismen om ikke tidligere. Samtidig holdt de seg i det minste stort sett til en eller to gjennom livet før- altså samme som folk fra lavere klasser.

Så har vi menn med kjendisstatus som ender opp med en haug av damer som Northug og Rudberg. De hadde ikke hatt de samme mulighetene for to hundre år siden. Dette er mennesker som har blitt kjente fordi de ble født med privilegier. Ja, de har lagt ned en innsats, men fortiden deres gjorde dem allikevel kjente.

Det er fullstendig misvisende å si vi er i ferd med å miste patriarkiet nå som det gir flere fordeler enn noen gang. 

Endret av Majer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Majer skrev (3 minutter siden):

Er patriarkiet virkelig i ferd med å dø ut? Se på menn i Norge med penger: Rimihagen (delvis utflyttet), Stordalen mm. Det er fremdeles i hovedsak menn med penger som ender opp med yngre damer. Sånn har vi hatt det siden føydalismen om ikke tidligere. Samtidig holdt de seg i det minste stort sett til en eller to gjennom livet før. 

Så har vi menn med kjendisstatus som ender opp med en haug av damer som Northug og Rudberg. De hadde ikke hatt de samme mulighetene for to hundre år siden. Dette er mennesker som har blitt kjente fordi de ble født med privilegier. Ja, de har lagt ned en innsats, men fortiden deres gjorde dem allikevel kjente.

Det er fullstendig misvisende å si vi er i ferd med å miste patriarkiet nå som det gir flere fordeler enn noen gang. 

Men disse tingene du nevner her har ikke med patriarkiet å gjøre. Det har med hva kvinner ønsker seg og ser på som attraktivt.  Og de hadde defintivt hatt de samme mulighetene for 100 år siden.  Guttene som vosker opp i dag vokser opp til å en verden hvor de med automatikk ser på jenter som likeverdige. Selvfølgelig dør partriarkiet ut jo litt etter litt når de eldre mennene forsvinner og ingen ønsker å overta deres væremåte. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...