Gå til innhold

Taco for nybegynner - hva gjør man med salsa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker ikke nachos, liker ikke tacoskjell.. men men jeg liker lefse. Er det rart å putte denne salsaen i selve lefsen? 
200088.png
Hva er forskjellen på den og denne? 
200211.png

Jeg er helt grønn når det kommer til taco. Har forsøkt det et par ganger, men helt basic kjøttdeig med krydderblanding i pose, og grønnsaker med ost og rømme. Ikke noe annet av sauser og slikt til. 

Anonymkode: 2cca0...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er helt lov! Forskjellen er at den som er chunky er tykkere og har litt biter. Den andre er mer flytende som en saus,men hvis du blir gal nok en dag så anbefaler jeg virkelig å lage salsa selv. Det er enkelt og det løfter tacoen flere hakk ! Kjempe godt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alel som spiser Santa Maria-taco eller tilsvarende "norsk" taco bruker de salsaene i lefsene. De fleste fyller lefsene med kjøttdeig pluss grønnsaker pluss ost og har salsa og rømme på toppen til slutt, men det er ingenting i veien for å f.eks smøre lefsene med salsa, rømme eller begge deler før du legger på fyll. Noen foretrekker dette. Jeg liker best salsa på toppen. 

De to du viser bilde av smaker vel omtrent den samme, Den een har biter i seg (chunky), den andre er glatt. 

Anonymkode: 43117...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco-salsa har større biter av tomater enn Taco-sausen hvor tomater og annet innhold er finmost.

Hvordan du spiser Taco er helt opp til deg selv. Hva du velger av tilbehør er også opp til va du vil ha og liker.

Jeg pleier å legge alt tilbehøret på en tallerken. Så bretter jeg tortillaen og spiser "innholdet" med kniv og gaffel mens jeg tar en bit av tortillaen innimellom. Jeg vet at det er ikke sånn taco skal spises, men det er slik jeg liker å gjøre det, fordi det å ha alt inni tortillaen lett blir noe søl når den revner og lekker.

Anonymkode: c4ebc...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Taco-salsa har større biter av tomater enn Taco-sausen hvor tomater og annet innhold er finmost.

Hvordan du spiser Taco er helt opp til deg selv. Hva du velger av tilbehør er også opp til va du vil ha og liker.

Jeg pleier å legge alt tilbehøret på en tallerken. Så bretter jeg tortillaen og spiser "innholdet" med kniv og gaffel mens jeg tar en bit av tortillaen innimellom. Jeg vet at det er ikke sånn taco skal spises, men det er slik jeg liker å gjøre det, fordi det å ha alt inni tortillaen lett blir noe søl når den revner og lekker.

Anonymkode: c4ebc...a51

Du kan jo bare spise fylt taco med kniv og gaffel også da. Rulle den sammen med innhold og spise hele greia med kniv og gaffel. Det gjør jeg og moren min på 78 for å unngå å grise for mye. 

Men herregud, hver sin lyst. Det du spiser blir på en måte tacosalat med brød til, og det er jo godt. Tacosalat er jo en ting, liksom. :) 

Anonymkode: 43117...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingenting som er rart med norsk taco, det finnes uttalige variasjoner der, gjør som du vil! 

(Jeg bruker ikke slik saus/salsa, til den over her som sa at alle som spiser lefser med norsk taco bruker slik saus/salsa.) 

Anonymkode: 39857...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv kyllingkjøttdeig med fahitakrydder. Syns det er mye bedre enn normal taco.  Da bruker jeg mango og papaya sausen til. 

Anonymkode: 98edb...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg liker ikke nachos, liker ikke tacoskjell.. men men jeg liker lefse. Er det rart å putte denne salsaen i selve lefsen? 
200088.png
Hva er forskjellen på den og denne? 
200211.png

Jeg er helt grønn når det kommer til taco. Har forsøkt det et par ganger, men helt basic kjøttdeig med krydderblanding i pose, og grønnsaker med ost og rømme. Ikke noe annet av sauser og slikt til. 

Anonymkode: 2cca0...221

Åh, gud. Velkommen til ditt nye liv.  Taco er himmelsk :rodmer:

Vi pleier å bruke salsa til nachos, og saus til taco. Jeg ville anbefale old el paso saus og lefser. Synes det merket er mye bedre på smak.

I tillegg til å varme lefsene i ovnen pleier vi å varme tallerkener i mikroen i sånn 2-3 min. De holder lefsa varm lenger  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Taco er som regel
Først litt kjøttdeig som er stekt med tacokrydder, så er det rømme og tacosaus, salat, rødløk,revet ost, tomat, aspargus, sopp, advocado.

Vi liker også lomper/lefser best.
Samboer
samme kjøttdeig, ost,taco saus, salat, rødløk, mais.

En velger det mann liker.

På bilde du sende over så er chunky vil si at det er støre biter i sausen. Den andre er ofte blended og mer nærmere  saus men er noe biter i den og.

Anonymkode: 0dc61...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Santa Marias Pineapple Salsa, den synes jeg er den absolutt beste!

Santa Maria Tex Mex Pineapple Salsa (Medium), Pineapple, 230 g : Amazon.sg:  Grocery

Anonymkode: 8ffb0...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...