AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #1 Del Skrevet 23. oktober 2023 Som overskriften sier, lurer jeg på hvor lenge det er greit å være hjemme fra jobb ved spontanabort. Jeg begynte å blø da jeg var 5+5 på onsdag i forrige uke, men blødningene avtok. Ble hjemme fra jobb torsdag og fredag fordi jeg fikk anbefalt av lege å ta det rolig og fordi jeg selvsagt var både trist og bekymret. På søndag begynte jeg å blø kraftig, så da ble det åpenbart dette var er en SA, så jeg er hjemme fra jobb i dag også. Nå kjenner jeg at jeg gruer meg helt enormt til å skulle gå på jobb i morgen, men kjenner også på dårlig samvittighet over å være borte så lenge. Har fortsatt noe smerter, men ikke krise vondt. Ville f. eks. ikke blitt hjemme pga smertene om det var vanlige menssmerter, men akkurat nå minner smertene meg på det som skjer og det er vanskelig emosjonelt. Jeg har heller ikke en jobb hvor jeg kan sitte i fred og ro og jobbe i eget tempo, så det gjør det ekstra vanskelig synes jeg. Er det innafor å bli hjemme i morgen og muligens på onsdag også, synes dere? Og hvor lenge var dere som selv har opplevd SA borte fra jobb? Anonymkode: 293c7...cee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #2 Del Skrevet 23. oktober 2023 Dette er opp til hver enkelt. Men tror ikke det er uvanlig å bære borte i over 1 uke etter noe slikt Anonymkode: 108be...a29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #3 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hei! Å gå gjennom en spontanabort er veldig vondt, både fysisk og psykisk. Jeg syntes ikke det finnes et riktig svar på dette. Du må føle på hva du trenger. Jeg var sykemeldt i 100% i 1 uke og 50% neste uke.. men burde vært sykemeldt i 100% i 2 uker.. du må kjenne på hva som er best for deg:) Anonymkode: 71701...116 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #4 Del Skrevet 23. oktober 2023 Det finnes ingen fasitsvar, for min del var jeg på jobb på dag to ved MA (jobber turnus så hadde turnusfri første dagen), hjalp ikke meg å sitte hjemme, var bedre å få fokus og tanker over på noe annet (helsepersonell). SA skjedde på jobb faktisk, og da sendte sjefen meg hjem pga sjokket, men var tilbake dagen etter. Var fint å jobbe da og synes jeg, ble ikke så destruktivt. Anonymkode: bbef9...2cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #5 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Som overskriften sier, lurer jeg på hvor lenge det er greit å være hjemme fra jobb ved spontanabort. Jeg begynte å blø da jeg var 5+5 på onsdag i forrige uke, men blødningene avtok. Ble hjemme fra jobb torsdag og fredag fordi jeg fikk anbefalt av lege å ta det rolig og fordi jeg selvsagt var både trist og bekymret. På søndag begynte jeg å blø kraftig, så da ble det åpenbart dette var er en SA, så jeg er hjemme fra jobb i dag også. Nå kjenner jeg at jeg gruer meg helt enormt til å skulle gå på jobb i morgen, men kjenner også på dårlig samvittighet over å være borte så lenge. Har fortsatt noe smerter, men ikke krise vondt. Ville f. eks. ikke blitt hjemme pga smertene om det var vanlige menssmerter, men akkurat nå minner smertene meg på det som skjer og det er vanskelig emosjonelt. Jeg har heller ikke en jobb hvor jeg kan sitte i fred og ro og jobbe i eget tempo, så det gjør det ekstra vanskelig synes jeg. Er det innafor å bli hjemme i morgen og muligens på onsdag også, synes dere? Og hvor lenge var dere som selv har opplevd SA borte fra jobb? Anonymkode: 293c7...cee Fra og med torsdag til og med i dag er det allerede 5 fraværsdager. Er dere IA-bedrift? Anonymkode: cbb84...099 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #6 Del Skrevet 24. oktober 2023 Så lenge som du har behov for. Noen er tilbake etter ett par dager, noen trenger litt lengre tid, andre trenger enda lengre tid pga den psykiske påkjennelsen det kan være ❤️ Anonymkode: fd040...7ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #7 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg mistet i uke 11 og var sykmeldt 4 arbeidsdager. Det var absolutt minimum med tanke på blodmengde og smerter, men etter de 4 dagene var det mange sammenhengende fridager (jul), så det gikk på et vis likevel. Hadde overhodet ikke hatt sjans til å fungere på jobb (serviceyrke) de dagene. Måtte til slutt få medikamenter for å stoppe blødningen, og ta jerntabletter fordi jeg ble blodfattig. Gynekolog mente dette var litt i overkant lenge å bli sykmeldt, og var opptatt at dette ikke var noen "sorgmelding". Vi hadde på dette tidspunktet prøvd i 3 år, og sjansene for å lykkes en gang til, var små. (Vi prøvde i 5 år til, men jeg ble aldri gravid igjen). Det skal sies at dette snart er 20 år siden, og belastningen ved infertilitet og spontanabort var meget underkommunisert den gangen. Anonymkode: efbd8...fc0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #8 Del Skrevet 24. oktober 2023 Først vil jeg si at det er leit at du mistet TS. Men, jeg synes det høres mye ut å være borte så mange dager. Du var jo ikke langt på vei heller. Hvor er arbeidsmoralen blitt av? Anonymkode: 74664...21f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #9 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg tenker dette er veldig individuelt. Forstår godt det er tungt og vanskelig. Samtidig tenker jeg det faktisk kan være bra å komme seg på jobb lell om man ikke er 100 % oppegående mentalt og fysisk. Jobb er kanskje ikke det man har lyst til å gjøre når man er trist, men det kan hjelpe deg til å få tankene over på noe annet. Avledet deg litt, istedenfor å gå hjemme å sørge. Anonymkode: 43aaa...7c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradine Skrevet 24. oktober 2023 #10 Del Skrevet 24. oktober 2023 (endret) Takk for svar! Endte opp med å dra på jobb og det gikk bedre enn forventet, så er glad jeg gjorde det (Glemte visst å skrive som anonym, men jaja, KG er jo uansett anonymt). Endret 24. oktober 2023 av Conradine 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conradine Skrevet 24. oktober 2023 #11 Del Skrevet 24. oktober 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Først vil jeg si at det er leit at du mistet TS. Men, jeg synes det høres mye ut å være borte så mange dager. Du var jo ikke langt på vei heller. Hvor er arbeidsmoralen blitt av? Anonymkode: 74664...21f Nå var jo grunnen til at jeg i det hele tatt spurte her at jeg hadde ekstremt dårlig samvittighet for å være vekke fra jobb såpass lenge. Hadde jeg hatt null arbeidsmoral, hadde jeg jo bare blitt hjemme uten å tenke noe særlig over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå