Gå til innhold

Sadistisk lærer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en ekkel lærer når jeg gikk i sjette klasse og rektor var av samme ulla. 

Det førte til at jeg ofte skulket og fikk nedsatt karakter for oppførsel. Forfalska underskrift fra mine foreldre, det var enkelt.

Måtte sitte igjen sammen med en venninne par ganger, den andre gangen fordi vi stakk av første gang, lærer sparket stolen vekk under meg fordi jeg hadde tyggegummi i munnen, han slo hodet til to gutter i klassen, tok tak i begge og slo hodene deres mot hverandre. 

Året etter ble alt annerledes, ny lærer og ny rektor og slutt på skulking og å være i opposisjon. 

Tror jeg ville kontakta den læreren fra helv... direkte og satt han grundig på plass. Vet det kan gå utover din sønn, så gå sammen med flere foreldre. Kontakt samtidig rektor hvis ikke rektor er av samme type. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maskinfører skrev (På 22.10.2023 den 18.37):

Synd ikke jeg går i denne klassen jeg har satt en lærer på plass før 😀 

Uffda…er det noe å skryte av?

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 18.34):

Det vil si at du også tenker dette er uakseptabelt?

Anonymkode: 7f4db...ee5

Jeg tenker at det alltid er 2 sider i en sak og ville ikke tatt mine barns side uten å ha sjekket mere. 
Jeg er innforstått med at mine barn ikke nødvendigvis er som jeg kjenner dem - i andres påsyn, f.eks på skolen.

Endret av Thomasine
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 18.41):

Endelig en fornuftig lærer med baller. Nå får vi i alle fall en liten flokk med ungdom som lærer å oppføre seg..

Læreren er vel inspirert av US army..😅

Anonymkode: 34d28...c1a

Den pedagogikken han praktiserer er ikke innafor i norsk skole!

Skrevet

Ja hvorfor ikke? Folk sender jo bekymringsmeldinger for mindre til  barnevernet som om det skulle vært ingenting.

Anonymkode: 155e0...e29

Skrevet
Thomasine skrev (2 timer siden):

Uffda…er det noe å skryte av?

Når en lærer endrer oppførsel etterpå så er det jo det 😀 til og med rektoren ble fornøyd 😀

Skrevet
Maskinfører skrev (16 minutter siden):

Når en lærer endrer oppførsel etterpå så er det jo det 😀 til og med rektoren ble fornøyd 😀

Noe som aldri skjedde.

Anonymkode: 3948c...feb

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Noe som aldri skjedde.

Det skjedde jo om noen truer deg til p skrive en stil 10 ganger uten at vedkommende blir fornøyd så renner begeret til slutt over rektor hadde hatt mange klager på denne læreren merke deg jeg er en som ikke har problemer med og si fra om folk oppfører seg dårlig 

Endret av Maskinfører
Gjest Refreng
Skrevet
On 10/22/2023 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Endelig en fornuftig lærer med baller. Nå får vi i alle fall en liten flokk med ungdom som lærer å oppføre seg..

At noen sier det mest kleine man ser på tv, som "velkommen til helvete", vitner ikke om en smart og balansert lærer. Det virker som en person uten sosiale antenner og med mindreverdighetskomplekser som syntes det er gøy å bølle ungdom som ikke kan ta igjen

Skrevet
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Det skjedde jo om noen truer deg til p skrive en stil 10 ganger uten at vedkommende blir fornøyd så renner begeret til slutt over rektor hadde hatt mange klager på denne læreren merke deg jeg er en som ikke har problemer med og si fra om folk oppfører seg dårlig 

Du sliter tydeligvis med å fortelle sannheten og har utfordringer med impulskontroll.  

• Liker 2
Skrevet
Grüner skrev (1 time siden):

Den pedagogikken han praktiserer er ikke innafor i norsk skole!

Nei, det er det ikke. Derfor lyver enten ts eller ungen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du sliter tydeligvis med å fortelle sannheten og har utfordringer med impulskontroll.  

Var du der ? Jeg er ikke redd for å si fra om folk oppfører seg dårlig ser du ? 

Skrevet

Jeg synes ikke det denne læreren gjør er ok. Er han ny i yrket? Usikker?
Jeg syns du skal snakke med foreldrene til andre elever i klassen, for å høre hva som blir fortalt hjemme hos dem. Om mange foreldre får høre det samme, så bør du/dere kontakte klassens kontaktlærer, og fortelle om dette. 

Hilsen ungdomsskolelærer med 16 års erfaring, som aldri har oppført seg slik. 

Anonymkode: 98432...3cf

Skrevet
Maskinfører skrev (15 minutter siden):

Det er ikke jeg heller og du lyver for å fremstå som en tøffing.

Skrevet

Hvis det ikke blir gjort noe med det etter grundig klaging til høyere hold... så kan han alltids ta opptak av noen undervisningstimer. Siden det er på ungdomsskolen blir det neppe sagt ting i timen som strider mot personvernloven. Bortsett fra at han ikke får samtykke om det fra de andre i rommet. Men han er en ung gutt, hva skal de gjøre, gi han en bot? :filer: Dere visste jo ingenting ;) Eller så kan han alliere seg med andre i klassen og gå til rektor. 

Husker fra da jeg selv gikk på ungdomsskolen vgs, enkelte lærere stod i jobben selv om vi i klassen kollektivt gikk å leverte både skriftlige og muntlige klager. Og det var en lærer som hadde tatt elever opp etter kragen og holdt de opp mot veggen, kommet med ufine kommentarer og mobbet elever. Som hevet stemmen unødvendig mye og gjorde at folk gruet seg til å gå på skolen. Han ble ikke permittert før en gutt gikk hjem med merker på kroppen. Merk: permittert. Han kom tilbake igjen han. Det var ord mot ord, og mange voksne velger å høre på andre voksne. Også er det vanskelig å sparke folk i Norge. Hvis sønnen din er en ærlig gutt uten dramatiske nykker, så skal du i hvert fall ta det på alvor.

Det er andre tider nå. Voksne folk skal ikke traumatisere unge sinn bare fordi det er noe de selv vokste opp med. Autoritetsfigurer skal respekteres, ikke fryktes. 

Skrevet
Maskinfører skrev (43 minutter siden):

Det har du sagt mange ganger nå.

Hva er grunnen til at du trenger så mye oppmerksomhet rundt det at du er SÅ TØFF AT DU TØR SI IFRA?

Fint for deg…håper du klarer å være ydmyk en gang og…

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det er det ikke. Derfor lyver enten ts eller ungen. 

Det er ikke sikkert. Det er dessverre ikke alle som følger de reglene de burde. Men ts burde melde fra til rektor som da  plikter å undersøke saken og vurdere om det er en 9a-sak.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 18.41):

Jeg ble traumatisert av en aggressiv lærer på ungdomskolen som slang bøkene i bordet hver morgen. Jeg turte ikke si et kvekk på foreldremøte, og var helt lamslått av frykt på muntlig eksamen. 

Så jævla fint for deg at du synes sånne folk er bra da. Herregud. 

Anonymkode: e59f3...b96

• Liker 1
Skrevet
Kullsyrevann skrev (2 timer siden):

Hvis det ikke blir gjort noe med det etter grundig klaging til høyere hold... så kan han alltids ta opptak av noen undervisningstimer. Siden det er på ungdomsskolen blir det neppe sagt ting i timen som strider mot personvernloven. Bortsett fra at han ikke får samtykke om det fra de andre i rommet. Men han er en ung gutt, hva skal de gjøre, gi han en bot? :filer: Dere visste jo ingenting ;) 

Angående lydopptak så er det fullt lovlig uten å hente samtykke. Så lenge du er part i samtalen selv.

Tenkte på lydopptak selv, men bare det kan bli stressende for gutten og. Hadde det vært for eksempel en arbeisituasjon hadde eg ikke nølt for å dokumentere bevis. Her er eg litt mer skeptisk, siste utvei ja kanskje.

Eventuelt la dem skrive logg tid/dato/hendelse.

Vi skrev opp når lærerne kom for sent til timen, eller måtte avbryte timen for å hente noe dem hadde glemt. Dette gjorde vi da vi ble kjeftet ut for at vi kom for sent inn engang.

Rektor ble oppriktig glad for lista. Han lo godt og tok eit grundig alvorsord med dem😅 

• Nyttig 1
Skrevet
Thomasine skrev (På 29.10.2023 den 17.52):

Det har du sagt mange ganger nå.

Hva er grunnen til at du trenger så mye oppmerksomhet rundt det at du er SÅ TØFF AT DU TØR SI IFRA?

Fint for deg…håper du klarer å være ydmyk en gang og…

Når en lærer er sterkt mislikt av en hel skole (Elever)  er det viktig at noen tør og si fra og faktisk gjøre noe også er det jo fint at læreren faktisk endrer oppførsel ? om han var falsk aner jeg ikke men han var iallefall glad på siste skoledagen før jeg gikk over til vgs så om han var glad for å bli kvitt meg eller om han faktisk hadde lært seg no vet jeg ikke men hørte mange år senere at folk lurte på hvorfor han hadde endret seg så veldig 

På tur en gang lurte han også på om jeg ville smake på kaffen han hadde i koppen hans sånn gjør man vel ikke ??? drikker av andre kopp om det ikke er strengt tatt nødvendig (nødstilfelle) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...