AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #21 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Klart at man merker aldersrasisme, kanskje spesielt hos kvinner hvor en går litt ut på dato i 40-årene. Men, det er da masse og leve for da også, barnebarn, håndarbeid, storbyferier, cruise, osv Anonymkode: 92dea...24a Ha ha ha, forsøk på å provosere? Dette ble så tåpelig at det ikke er vits å kommentere videre. Anonymkode: 1c8f0...13d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #22 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg er aldersrasist når det gjelder menn i 30-, 40- og 50-åra som hevder de er gode partneremner for 10 og 15 år yngre damer, for akkurat de trener så mye og er ikke påvirka av vanlig aldring. Liksom...😁. Anonymkode: b13fb...c89 Men damer som er sammen med mye yngre menn da? Anonymkode: de97d...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #23 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ser endel i debatter at unge, liberale, progressive mennesker tenker at det er greit å avskrive andre mennesker fordi de er «gamle» (50). Altså «jeg har ikke tenkt å gå inn på dine argumenter, for du er jo gammel. Snart vil du være død. Høhø». Dette er gjerne folk som ville ha blitt rasende hvis man brukte samme aegumentasjon mot en person med mørk hud, eller en med en annen legning. Da føler jeg noen gang at vi ikke har kommet så mye lengre. Jeg er nok selv skyldig - noen ganger - i å angripe noens alder heller enn deres argumenter. Typisk når jeg har gått tom for argumenter selv. Anonymkode: 5bd59...9e8 Her i Norge? Anonymkode: de97d...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #24 Del Skrevet 22. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Forskjellsbehandling pga alder kan jo være helt legitimt. Anonymkode: 15eab...70e 6 hours ago, AnonymBruker said: At det er ok, mener du? Anonymkode: de97d...dd4 Ja, i en del tilfeller så er det greit å behandle folk med ulik alder ulikt. Det er alle enige i. Det er ingen som mener at babyer skal behandles likt som voksne eller at folk på 30 skal ha samme rett til pensjon som en på 70. De fleste bryr seg også om alder ved valg av partner. Anonymkode: 15eab...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipling Skrevet 22. oktober 2023 #25 Del Skrevet 22. oktober 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Har du blitt sett ned på fordi du er gammel eller ung? Eller har du aldersfordommer selv? Anonymkode: de97d...dd4 Har fordommer i alle retninger, enten det er alder, kjønn, religion eller etnisitet. Ulike grupper med mennesker oppfører seg jevnt over litt annerledes, og man må være rimelig tjukk I huet for å ikke legge merke til det. Så jeg ser ikke noe galt med å ta høyde for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #26 Del Skrevet 22. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Mange ganger blir jeg snakket til som om jeg er «ung og dum» eller hva jeg skal kalle det. Forteller jeg så alderen min blir jeg snakket til på en helt annen måte hver gang. Fascinerende. Jeg er nesten 30, men blir ofte tatt for å være under 20. Anonymkode: af840...a1a Jeg er snart 50. Folk tror jeg er i 30-årene og blir like overrasket hver gang. Da jeg var i 30-årene, trodde de jeg var alt fra 14-18 år. Tåpelig synes jeg. Man ser jo at man ikke er det. Anonymkode: 29b20...ef4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #27 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er snart 50. Folk tror jeg er i 30-årene og blir like overrasket hver gang. Da jeg var i 30-årene, trodde de jeg var alt fra 14-18 år. Tåpelig synes jeg. Man ser jo at man ikke er det. Anonymkode: 29b20...ef4 Jeg er også 50, men må fortsatt vise leg på polet Anonymkode: 92dea...24a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #28 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Klart at man merker aldersrasisme, kanskje spesielt hos kvinner hvor en går litt ut på dato i 40-årene. Men, det er da masse og leve for da også, barnebarn, håndarbeid, storbyferier, cruise, osv Anonymkode: 92dea...24a Du er jo helt på bærtur🤣🤣🤣. Du beskriver kvinner i 60-70-årene, ikke i 40-årene. Anonymkode: dde09...ef5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå