Gå til innhold

Er du aldersrasist eller har blitt utsatt for aldetsrasisme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du blitt sett ned på fordi du er gammel eller ung? Eller har du aldersfordommer selv? 

Anonymkode: de97d...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tror du mener aldersdiskriminering 

Anonymkode: 30095...1b7

Potet - potit

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellsbehandling pga alder kan jo være helt legitimt. 

Anonymkode: 15eab...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Forskjellsbehandling pga alder kan jo være helt legitimt. 

Anonymkode: 15eab...70e

At det er ok, mener du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart at man merker aldersrasisme, kanskje spesielt hos kvinner hvor en går litt ut på dato i 40-årene. Men, det er da masse og leve for da også, barnebarn, håndarbeid, storbyferier, cruise, osv

Anonymkode: 92dea...24a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Klart at man merker aldersrasisme, kanskje spesielt hos kvinner hvor en går litt ut på dato i 40-årene. Men, det er da masse og leve for da også, barnebarn, håndarbeid, storbyferier, cruise, osv

Mange gubber merker det og

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke diskriminering om menn ikke vil ligge med deg eller bli sammen med deg pga alder! Heldigvis kan ingen tvinges til å bli sammen med noen de ikke er tiltrukket av. Det er ingen menneskerett å få kjæreste 

Anonymkode: da12d...292

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man som voksen student benytter seg av studentbetjente tjenester på studiesteder, blir man ofte uglesett av de unge studentene som jobber der. De ser skikkelig rart og litt nedlatende på en, som om de bare vil spørre hvorfor jeg er der, og hva jeg gjør der.

Egentlig merkelig, for de unge studentene på kullet mitt er veldig hyggelige.

Anonymkode: bb2fa...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det i helsevesenet, er blitt gammelt skrot som stort sett må leve med mine feil og mangler. Hvis jeg ikke går til private og betaler for det.

Anonymkode: 3d21b...51c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Uff da! Nå har jeg visst misforstått litt. Jeg er kvinne 56 år og driver med fridykking, klatring og jakter. Så jeg bør kaste inn håndkleet og begynne med aktiviteter som passer alderen min bedre? Det er bare et problem og det er at cruise og storbyferier er dritt kjedelig. Jeg er knapt nok ferdig med å oppdra egen barn så barnebarn er heller ikke på ønskelisten min og håndarbeid er bare et stort gjesp. Jeg kunne heller ikke brydd meg mindre om «datomerkingen» min. 

Anonymkode: 10b01...321

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Merker det i helsevesenet, er blitt gammelt skrot som stort sett må leve med mine feil og mangler. Hvis jeg ikke går til private og betaler for det.

Hvor gammel er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du noen eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er da ikke diskriminering om menn ikke vil ligge med deg eller bli sammen med deg pga alder! Heldigvis kan ingen tvinges til å bli sammen med noen de ikke er tiltrukket av. Det er ingen menneskerett å få kjæreste 

Anonymkode: da12d...292

Nei, men aldersdiskriminering foregår på mange andre områder, som f. Eks i arbeidslivet. 

Jeg jobber i teknologibransjen og der er det svært utbredt. Folk tror at de som er over 35 ikke henger med og kan den nyeste teknologien, så de gavner langt bak i køen på de tekniske jobbene. Det er mer forventet at man går over i lederjobb eller andre ikke tekniske stillinger etter en viss alder. 

Anonymkode: f4181...040

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

barnebarn i 40 årene?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser endel i debatter at unge, liberale, progressive mennesker tenker at det er greit å avskrive andre mennesker fordi de er «gamle» (50). Altså «jeg har ikke tenkt å gå inn på dine argumenter, for du er jo gammel. Snart vil du være død. Høhø».

Dette er gjerne folk som ville ha blitt rasende hvis man brukte samme aegumentasjon mot en person med mørk hud, eller en med en annen legning.

Da føler jeg noen gang at vi ikke har kommet så mye lengre.

Jeg er nok selv skyldig - noen ganger - i å angripe noens alder heller enn deres argumenter. Typisk når jeg har gått tom for argumenter selv.

Anonymkode: 5bd59...9e8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aldersrasist når det gjelder menn i 30-, 40- og 50-åra som hevder de er gode partneremner for 10 og 15 år yngre damer, for akkurat de trener så mye og er ikke påvirka av vanlig aldring. Liksom...😁.

Anonymkode: b13fb...c89

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ganger blir jeg snakket til som om jeg er «ung og dum» eller hva jeg skal kalle det. Forteller jeg så alderen min blir jeg snakket til på en helt annen måte hver gang. Fascinerende. Jeg er nesten 30, men blir ofte tatt for å være under 20.

Anonymkode: af840...a1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...