umAxa Skrevet 27. oktober 2023 #181 Del Skrevet 27. oktober 2023 14 hours ago, Apage said: Kan være enig i at det er lite sympati å hente hos både menn og kvinner når det kommer til menn som bare har null game når det kommer til dating. Jeg tror ikke det er lett for disse mennene! Dessverre kommer du ingen vei om du bare fokuserer på de andre i denne situasjonen: I en perfekt verden har alle sympati til de som faller utenfor, er annerledes eller blir regelrett mobbet for at de er "svake" - Men offeret kan ikke styre denne urettferdigheten, h*n kan bare gjøre seg selv sterkere og tryggere på seg selv i møte med de utfordringene verden har utstyrt akkurat h*n med. Det med sympati og respekt er også en runddans - Om mannen, i dette tilfellet, ikke gjør endringer for å prøve å forbedre seg, men bare fokuserer på det negative med kvinnene, mister han respekt og sympati, og er ikke forskjellig fra de staeste offer-feministene på kvinnenes side 😅 Bakgrunnen for det jeg sa var i hovedsak å øke bevissthet rundt temaet, som virket viljefull fraværende fra Anonymbrukeren jeg siterte. Når man legger sammen to og to, så er det lett å forstå hvorfor f.eks menn vegrer seg i å bli avvist og det er en utfordring som treffer menn oftere og dypere enn kvinner av naturlige årsaker. Jeg klager ikke på at det er slik, så det handler ikke om et rop om sympati. Stort sett så får man som man fortjener. Har man ikke de resultatene man ønsker i livet, så kan det stort sett forklares med valgene man har gjort i forkant. På den positive siden, så kan man også velge bedre, og få bedre resultater - men da må bevissthet først og fremst økes, fordi man snubler sjeldent oppover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 27. oktober 2023 #182 Del Skrevet 27. oktober 2023 umAxa skrev (3 timer siden): Bakgrunnen for det jeg sa var i hovedsak å øke bevissthet rundt temaet, som virket viljefull fraværende fra Anonymbrukeren jeg siterte. Når man legger sammen to og to, så er det lett å forstå hvorfor f.eks menn vegrer seg i å bli avvist og det er en utfordring som treffer menn oftere og dypere enn kvinner av naturlige årsaker. Jeg klager ikke på at det er slik, så det handler ikke om et rop om sympati. Stort sett så får man som man fortjener. Har man ikke de resultatene man ønsker i livet, så kan det stort sett forklares med valgene man har gjort i forkant. På den positive siden, så kan man også velge bedre, og få bedre resultater - men da må bevissthet først og fremst økes, fordi man snubler sjeldent oppover. Nettopp. Eldre menn som sikler på ungrips, tar dårlige valg når de plager disse damene med "komplimenter". Det er ikke synd på dem. De kan prøve å gi komplimenter til damer på sin egen alder, og ikke fokusere på sex, sex, sex hele tiden. Da får de helt annet resultat. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 28. oktober 2023 #183 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 26.10.2023 den 9.45): Du snakker om «oppriktige» og «velmente» komplimenter, og at det ikke er «slemt». Nei, det er ikke slemt, men en som leverer slike komplimenter til fremmede kvinner har alltid en baktanke. Alltid. Eller pleier du å stoppe ukjente menn eller gamle damer på gaten for å snakke med dem om hvor fine de er på håret? Tenkte vel ikke det. Anonymkode: 448d3...da4 Jeg gir ofte komplimenter til damer i alle aldre inkludert eldre damer. Det faller helt naturlig og har aldri opplevd at noen har tatt det negativt opp eller syns det har vært creepy. I mine mange år langt utenfor Norge har jeg levd sammen med folk hvor det å gi komplimenter til Damer har vært helt naturlig og Damene tok det med eleganse og faktisk forventet det. Personlig opplever jeg at holdninger mot hyggelige tilnærmelser fra fremmede er ett Norsk fenomen. Er nok derfor veldig mange fra varmere kulturer sier dem opplever Norske menn og kvinner som fjerne og unormalt kalde. Selv om det også finnes mange unntak. Jeg har knapt tall på hvor ofte mine venner fra andre land har sagt de ble sjokert av å oppdage hvor distanserte og lukket de fleste folk er i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #184 Del Skrevet 28. oktober 2023 Komplimenter på utseende bør kun gjøres nå de er på din alder eller eldre. Ellers blir det bare tolket som at du er en gammel gris som vil i buksa hennes. Komplimenter som at hun er flink, snill og smart går derimot. Anonymkode: ef682...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #185 Del Skrevet 28. oktober 2023 Mountain Man skrev (5 minutter siden): Jeg gir ofte komplimenter til damer i alle aldre inkludert eldre damer. Det faller helt naturlig og har aldri opplevd at noen har tatt det negativt opp eller syns det har vært creepy. I mine mange år langt utenfor Norge har jeg levd sammen med folk hvor det å gi komplimenter til Damer har vært helt naturlig og Damene tok det med eleganse og faktisk forventet det. Personlig opplever jeg at holdninger mot hyggelige tilnærmelser fra fremmede er ett Norsk fenomen. Er nok derfor veldig mange fra varmere kulturer sier dem opplever Norske menn og kvinner som fjerne og unormalt kalde. Selv om det også finnes mange unntak. Jeg har knapt tall på hvor ofte mine venner fra andre land har sagt de ble sjokert av å oppdage hvor distanserte og lukket de fleste folk er i Norge. Snillt av deg. Jeg er enig i at Norge er kaldt, men det vil ikke varme oss om vi plutserlig skal begynne å bli sosiale på det området at menn skal begynne å gi komplimanger hvor de i motsettning til deg kanskje har hensikter. Det blir bare truende, når alt annet er unormalt. I noen land er ikke komplimenter til fremmede damer så populært da, cat call. Har jo sett flere kvinner sitte å prate om hvordan du skal oppføre deg for å tiltrekke deg så lite oppmerksomhet du kan med kroppspråk for å komme deg trygt frem og tilbake dit du skal. Der er nok noen komplimanger snille, men du vet at alle er ikke snille. Så blir det greit at noen gjør det, kommer de slemme også til å gjøre det. På noen områder er faktisk Norge et eksempel på at kvinner kan få gå ifre uten å bli trakkasert, og blir sett på som positivt. Alt har sine gode og negative sider. Var nylig i Oslo, det er en overvelmende by. Om folk i telegg skulle begynt å rope etter meg, hilse på meg fra alle kanter de kommer gående fra, har det å gått ut døren vært ekstremt vanskelig. Kan ikke se for meg hvor ille det er for kvinner i New York. Anonymkode: 6fea3...a47 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #186 Del Skrevet 28. oktober 2023 Veldig creepy ekkelt. Ville tenkt at dette var en som kom rett fra psykiatrisk lukket avdeling eller fengsel og ville tittet meg over skulderen for å sikre at du ikke fulgte etter. Men ville svart «høflig» tilbake / evt takket for det, rett og slett av samme grunn, dvs at hvis du var gal så ville jeg ikke provosert med å være ærlig i tilfelle du hadde kniv på deg…. Anonymkode: 29a4c...931 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #187 Del Skrevet 28. oktober 2023 Er du stygg =Creepy Er du en tiltrekkende mann `= Ikke creepy Anonymkode: 81725...4dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 28. oktober 2023 #188 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (13 timer siden): Veldig creepy ekkelt. Ville tenkt at dette var en som kom rett fra psykiatrisk lukket avdeling eller fengsel og ville tittet meg over skulderen for å sikre at du ikke fulgte etter. Men ville svart «høflig» tilbake / evt takket for det, rett og slett av samme grunn, dvs at hvis du var gal så ville jeg ikke provosert med å være ærlig i tilfelle du hadde kniv på deg…. Anonymkode: 29a4c...931 Typisk Norsk fenomen det der. Hva med å åpne seg opp å tenke det beste om ihvertfall eget folk... Vet selvfølgelig at det finnes enkelte grupper fra fremmede kulturer som har ondt i sinne og kun spiller med skryt av deg. Men en lettere nervøs nordmann som gir deg ett kompliment kan du være trygg på at er mer redd for din reaksjon en du er redd for at han er en potensiell voldtekts mann! Endret 28. oktober 2023 av Mountain Man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 28. oktober 2023 #189 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er du stygg =Creepy Er du en tiltrekkende mann `= Ikke creepy Anonymkode: 81725...4dc Spot on hva dette handler om! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 28. oktober 2023 #190 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Snillt av deg. Jeg er enig i at Norge er kaldt, men det vil ikke varme oss om vi plutserlig skal begynne å bli sosiale på det området at menn skal begynne å gi komplimanger hvor de i motsettning til deg kanskje har hensikter. Det blir bare truende, når alt annet er unormalt. I noen land er ikke komplimenter til fremmede damer så populært da, cat call. Har jo sett flere kvinner sitte å prate om hvordan du skal oppføre deg for å tiltrekke deg så lite oppmerksomhet du kan med kroppspråk for å komme deg trygt frem og tilbake dit du skal. Der er nok noen komplimanger snille, men du vet at alle er ikke snille. Så blir det greit at noen gjør det, kommer de slemme også til å gjøre det. På noen områder er faktisk Norge et eksempel på at kvinner kan få gå ifre uten å bli trakkasert, og blir sett på som positivt. Alt har sine gode og negative sider. Var nylig i Oslo, det er en overvelmende by. Om folk i telegg skulle begynt å rope etter meg, hilse på meg fra alle kanter de kommer gående fra, har det å gått ut døren vært ekstremt vanskelig. Kan ikke se for meg hvor ille det er for kvinner i New York. Anonymkode: 6fea3...a47 I Oslo er folk overveldende kalde og unaturlig mistenksomme. Men noen må forsøke å spre litt varme i kulda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apage Skrevet 29. oktober 2023 #191 Del Skrevet 29. oktober 2023 Mountain Man skrev (17 timer siden): Spot on hva dette handler om! Hva er egentlig galt med det? Glorieeffekten treffer de vakre, enten de er menn eller kvinner, det har alltid vært urettferdig. Om du er over dobbelt så gammel som en kvinne du ønsker å komplimenere utseendet til, er du uansett creepy, selv om du lettere slipper unna med det om du er usedvanlig kjekk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mountain Man Skrevet 29. oktober 2023 #192 Del Skrevet 29. oktober 2023 Apage skrev (39 minutter siden): Hva er egentlig galt med det? Glorieeffekten treffer de vakre, enten de er menn eller kvinner, det har alltid vært urettferdig. Om du er over dobbelt så gammel som en kvinne du ønsker å komplimenere utseendet til, er du uansett creepy, selv om du lettere slipper unna med det om du er usedvanlig kjekk. Har noen sagt det er galt? Men det som blir litt patetisk er de som ikke erkjenner at dette er eneste grunnen til at de synes komplimenter er creepy. Når sannheten er at det verken handler om alder eller at de ikke ønsker komplimenter fra fremmede. Det handler kun om den enkelte kvinnes referanse til hva og hvem som er høy verdi nok til at ett kompliment er velkomment eller uvelkomment. Men for å dekke over det og ikke fremstå nedlatende påstår de at dette handler om moral og at det kan oppleves truende. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #193 Del Skrevet 29. oktober 2023 On 10/28/2023 at 7:29 AM, Mountain Man said: Jeg gir ofte komplimenter til damer i alle aldre inkludert eldre damer. Det faller helt naturlig og har aldri opplevd at noen har tatt det negativt opp eller syns det har vært creepy. I mine mange år langt utenfor Norge har jeg levd sammen med folk hvor det å gi komplimenter til Damer har vært helt naturlig og Damene tok det med eleganse og faktisk forventet det. Personlig opplever jeg at holdninger mot hyggelige tilnærmelser fra fremmede er ett Norsk fenomen. Er nok derfor veldig mange fra varmere kulturer sier dem opplever Norske menn og kvinner som fjerne og unormalt kalde. Selv om det også finnes mange unntak. Jeg har knapt tall på hvor ofte mine venner fra andre land har sagt de ble sjokert av å oppdage hvor distanserte og lukket de fleste folk er i Norge. Dette bruker jeg mye som parameter på hvor sterkt kvinner står i et samfunn, og hvor respekterte de er. I enkelte turistbyer i Tyrkia, for eksempel, kan ikke skandinaviske tenåringsjenter gå i gata uten å få ekle tilrop fra voksne menn. Jeg husker selv at jeg fikk høre ting som "please kill me, or make me while again" som 14-åring. Jeg kunne ikke sitte i fred uten st det kom menn bort for å skulle glo, og jeg kunne ikke bade uten at jeg brått hadde mannfolk i skrittet som kom svømmende under vann. Dette er IKKE komplimenter. Dette er et veldig sterkt signal om at kvinner ikke respekteres, og ikke har verdi. I Skandinavia, Tyskland, Nederland Storbritannia eksempelvis, får man som jente og kvinne stort sett gå i fred på gata. For meg betyr det at kvinner står sterkere i disse landene, de respekteres og har en verdi. Anonymkode: 2c22f...316 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apage Skrevet 29. oktober 2023 #194 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) Mountain Man skrev (1 time siden): Har noen sagt det er galt? Men det som blir litt patetisk er de som ikke erkjenner at dette er eneste grunnen til at de synes komplimenter er creepy. Når sannheten er at det verken handler om alder eller at de ikke ønsker komplimenter fra fremmede. Det handler kun om den enkelte kvinnes referanse til hva og hvem som er høy verdi nok til at ett kompliment er velkomment eller uvelkomment. Men for å dekke over det og ikke fremstå nedlatende påstår de at dette handler om moral og at det kan oppleves truende. 😄 Men det er jo langt fra eneste grunnen til at de fleste synes komplimenter fra ukjente menn creepy. Det kan være alt fra tidligere erfaringer med at menn blir påtrengende, at mannen minner om noen de synes er uhyggelig, at dama ikke liker følelsen av å bli beglodd. Alder har absolutt noe å si, hvis mannen er på alder med faren hennes eller andre autoritetsfigurer som lærere. Da er det både ekkelt og truende. De aller fleste på farens alder ligner heller ikke på de hypotetiske kjekkasene dere ofte bruker for å kontre Som regel er det bare i Hollywood eller blant ekstremt rike yappe-sirkler at dette fungerer, og i kjølvannet av #metoo ser man jo at i det store og hele fungerer ikke dette så bra heller. Så klart finnes det unntak, men her snakker vi om generell basis. Kanskje er dette en sfære mange menn bare ikke klarer å sette seg inn i. Fra biologiens side er vi kvinner utstyr med en sensitiv "creep-radar" som kanskje går av fortere enn enkelte (jevnaldrende) menn fortjener, men det er for en grunn, for å beskytte oss mot potensielt farlige menn. De finnes det dessverre nok av. En god regel for "eldre" menn: Hvis det er den unge dama som tar initiativ til seksuell kontakt (og er over 18), da er det ok, selv om du vil måtte leve med creepstigmaet blant dine jevnladrende. Hvis det ikke er hun som tar kontakt: Bare IKKE TA KONTAKT Da er du en creep! Endret 29. oktober 2023 av Apage 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apage Skrevet 29. oktober 2023 #195 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) . Endret 29. oktober 2023 av Apage dobbel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #196 Del Skrevet 6. november 2023 Apage skrev (På 29.10.2023 den 17.53): Men det er jo langt fra eneste grunnen til at de fleste synes komplimenter fra ukjente menn creepy. Det kan være alt fra tidligere erfaringer med at menn blir påtrengende, at mannen minner om noen de synes er uhyggelig, at dama ikke liker følelsen av å bli beglodd. Alder har absolutt noe å si, hvis mannen er på alder med faren hennes eller andre autoritetsfigurer som lærere. Da er det både ekkelt og truende. De aller fleste på farens alder ligner heller ikke på de hypotetiske kjekkasene dere ofte bruker for å kontre Som regel er det bare i Hollywood eller blant ekstremt rike yappe-sirkler at dette fungerer, og i kjølvannet av #metoo ser man jo at i det store og hele fungerer ikke dette så bra heller. Så klart finnes det unntak, men her snakker vi om generell basis. Kanskje er dette en sfære mange menn bare ikke klarer å sette seg inn i. Fra biologiens side er vi kvinner utstyr med en sensitiv "creep-radar" som kanskje går av fortere enn enkelte (jevnaldrende) menn fortjener, men det er for en grunn, for å beskytte oss mot potensielt farlige menn. De finnes det dessverre nok av. En god regel for "eldre" menn: Hvis det er den unge dama som tar initiativ til seksuell kontakt (og er over 18), da er det ok, selv om du vil måtte leve med creepstigmaet blant dine jevnladrende. Hvis det ikke er hun som tar kontakt: Bare IKKE TA KONTAKT Da er du en creep! Men de oppriktige Menn kan jo ikke forventes å vite om dem regnes av de verdifulle eller mindre verdige. Så litt forståelse fra alle involverte burde vel kunne forventes... ❤ Anonymkode: 97e79...767 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #197 Del Skrevet 6. november 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men de oppriktige Menn kan jo ikke forventes å vite om dem regnes av de verdifulle eller mindre verdige. Så litt forståelse fra alle involverte burde vel kunne forventes... ❤ Anonymkode: 97e79...767 Nei, det kan ingen forvente. Men utøver enn normal folkeskikk og respekt for andres grenser så går det nok bra. Anonymkode: 6fea3...a47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. november 2023 #198 Del Skrevet 15. november 2023 Jeg tenker at "komplimenter" som går direkte på noens utseende, fra noen de IKKE kjenner fra før, og særlig hvis de går bevisst bort til deg for å gi dem, ALLTID vil oppleves som creepy. Og om menn tror at kvinner er innbilske som tenker at det ligger seksuell tiltrekning bak. Har dere menn tenkt hvordan en motsatt situasjon ville blitt oppfattet? Hvis mann 50 ble oppsøkt av jente 25 på en kafe, og hun kom bort og sa "jeg ville bare si at du ser fantastisk ut". Hvor mange menn ville tatt det som et tegn på at hun var interessert i han? Jeg ville gjettet tett oppunder 100% av mennene hadde tatt det som en invitasjon. Så hvorfor skulle kvinner tenke at "dette er et rent "platonisk" kompliment, og han er ikke interessert i meg på noen måte, når det var en mann som gjorde det? Som påpekt tidligere. Komplimenter er hyggelig. Men de må gå på person og ikke utseende. Komplimenter på utseende kan du gi til folk du kjenner godt, og som du vet vil oppfatte dem slik du tenkte å gi dem. (Familie, nære venner o.l.) Komplimenter til fremmede, eller folk på jobben, må være komplimenter du ville gitt uavhengig av kjønn. Om du går bort til pene menn på gata og kommenterer at de er pene, så vil det kanskje være like naturlig å gjøre det med kvinner også. Men jeg er ikke helt sikker på at en 25 år gammel gutt ville tatt det som et kompliment hvis en 50 år gammel mann kom bort til han på kafe og sa "Jeg må bare fortelle deg at du er helt nydelig." Jeg tror han også ville oppfattet dette som ekkelt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 15. november 2023 #199 Del Skrevet 15. november 2023 Nei, det er ikke innafor. Det er ikke innafor å oppsøke noen, noe på "tilfeldig" måte, med mindre det er tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 15. november 2023 #200 Del Skrevet 15. november 2023 Når man sitter på kafé, gjør man det fordi en skal gjøre noe der, pc eller telefon. Eller møte noen en kjenner. Ikke fjerne greier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå