AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #21 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ene apoteket her jeg bor har bare engelsktalende ansatte tror jeg. Det andre har bare lokale ansatte. De er like flinke på begge apotekene synes jeg. nonymkode: c881c...80f Flott. Så hva med 93 år gamle fru Olsen som har vært husmor hele sitt liv og svært begrensede engelskkunnskaper? Da sier vi takk og farvel til fru Olsen. Anonymkode: 26033...da7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 23. oktober 2023 #22 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg henter ut medisiner 2-4 ganger i måneden, og veksler mellom ulike apoteker. Må si det er svært sjeldent jeg møter på noen som ikke snakker godt norsk. De fleste snakker bra nok til at jeg antar de enten har norsk som morsmål eller har bodd her mesteparten av livet. Bruker apoteker i Lørenskog, Strømmen, Skedsmokorset og Lillestrøm. Anonymkode: be925...ba8 Det er min opplevelse også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #23 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Apotekene er et veldig enkelt sted å plassere alle de innvandrerne dere har stemt inn i landet. Enkel jobb som krever lite skole. Bra de får jobb tross alt. Dette er bare starten på alle de enorme praktiske problemene dere har påført oss som sier nei til masseinnvandring. Vår så god, som man reder, ligger man. Vær glad du ikke snakker på telefon, og ønsker å vite navnet på den du snakker med. Si velkommen til framtidens Norge. Anonymkode: 4eaa0...120 Nåja, jobben er ikke alltid enkel - og den krever definitivt skolegang. Jeg tror (er dog ikke ansatt i apotek) litt av problemet er at apotekene nå er «fri konkurranse». Hvor det etableres altfor mange apotek (det er fem apotek bare i byen hvor jeg bor - med 10 000 innbyggere!!), hvor de tjener lite penger på å selge medisiner, og må tjene penger på å selge alskens overpriset ræl. De må ha lokaler på kjøpesentre, og dermed blir det mye kvelds- og helgejobbing. Apotek skulle vært statlige, selge kun medisiner, det skulle vært færre av dem, og det burde være åpningstid utenfor vanlig arbeidstid, men ikke x5, som i byen min. Bare x1. Anonymkode: ce5fd...fa9 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morí Skrevet 23. oktober 2023 #24 Del Skrevet 23. oktober 2023 (endret) 😂🙈 Har faktisk tenkt på det selv, at det er mange med invandrerbakgrunn bak skranken på apoteket. Men trodde egentlig det var bare her i byen😂😂 Så lenge de kan gjøre seg forstått og forstår, så tipp topp👍. De må vel gjennom en form for norsk prøve i slik jobb? Men desverre har jeg opplevd det kan det jo by på endel "hm? Hva sa du? Jeg skjønner ikke..." Engelsktalende blir for dumt. Vi bor i Norge, og må kunne snakke norsk på apoteket!! Endret 23. oktober 2023 av Morí Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #25 Del Skrevet 23. oktober 2023 Hareena skrev (På 22.10.2023 den 11.42): Farmasøyt og apotektekniker gir prestisje i mange kulturer slik at det blir andrevalget når du ikke kommer inn på medisin, mens andre tenker, spesielt om farmasi, at det er en veldig lang utdanning for å bli butikkekspeditør. ( unnskyld) Sant 😂 Jeg har eldre slektninger som er apotekere, de har fortalt om hvordan de lagde medisiner og virkelig brukte fagkunnskapen i "gamle dager" (trenger ikke å gå så veldig mange år tilbake, heller). Etterhvert har det blitt slik at stort sett all produksjon foregår på sykehusapoteket på Ullevål el.l., inkludert "enkle" ting som tidligere ble gjort i stor skala på lokale apoteker. Dermed er jobben begrenset til å finne frem ferdigproduserte medikamenter og levere de korrekt ut til kunde ut fra hvilke resepter lege har forskrevet til kunden. Da står man jo igjen som butikkmedarbeider med fem års mastergrad... Anonymkode: 6a7fe...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #26 Del Skrevet 24. oktober 2023 Høy hijab og gebrokkenfaktor i Bergen også. Unntaket er på det lokale rett borti gata her, det er heller ikke kjedeapotek. Anonymkode: 186ab...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #27 Del Skrevet 24. oktober 2023 Var senest på apoteket igår og hentet ut en resept. Ble møtt av ei norsk dame, som snakket norsk. Trolig født og oppvokst her. Dette var i Drammen. Anonymkode: 99e9e...eec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #28 Del Skrevet 24. oktober 2023 Samme i restaurantbransjen: sitter i en restaurant i en liten by i Norge og MÅ bestille maten din på engelsk fordi de ansatte ikke forstår et eneste ord norsk! Og det kalles for servicebransjen!!!! Opplevde dette i Bodø i tre(!!!) forskjellige restauranter. Trist og skummel denne utviklingen. Anonymkode: 2c594...27b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 24. oktober 2023 #29 Del Skrevet 24. oktober 2023 Tråden er ryddet for nedsettende innhold. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #30 Del Skrevet 24. oktober 2023 Erfaring at apotek 1 har mere ikke etnisk norske enn feks boots. Anonymkode: 222e2...d13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 24. oktober 2023 #31 Del Skrevet 24. oktober 2023 Har registrert det samme når jeg henter rensevæske og plaster på apoteket om jeg hadde lyst kunne jeg gått på apoteket som min tidligere søster jobber på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #32 Del Skrevet 24. oktober 2023 Jeg handler kun på nettapotek nu for tiden. Anonymkode: 613f6...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #33 Del Skrevet 24. oktober 2023 Hva slags omfattende samtale med krav om helseråd er det du tar på apoteket? Dette tar man selvfølgelig med legen sin. Hele denne tråden er trist rasistisk piss. Anonymkode: 40d1b...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #34 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva slags omfattende samtale med krav om helseråd er det du tar på apoteket? Dette tar man selvfølgelig med legen sin. Hele denne tråden er trist rasistisk piss. Anonymkode: 40d1b...e96 Tulle troll! Det har ikke noe med rasen å gjøre, men med språkkunnskaper! Jeg driter i hva slags hudfarge du har så lenge du tilpasser deg arbeidsoppgavene og kan prate norsk. Dette har med respekt å gjøre!!! Hilsen én som er utlending OG kan snakke norsk! Anonymkode: 2c594...27b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #35 Del Skrevet 25. oktober 2023 Jeg har også lagt merke til utviklingen. Men det forsåvidt ikke noe problem, for alle snakker norsk med aksent og det er ikke problem å forstå noen av dem her jeg bor i alle fall. Anonymkode: 8200f...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2023 #36 Del Skrevet 26. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 14.37): Flott. Så hva med 93 år gamle fru Olsen som har vært husmor hele sitt liv og svært begrensede engelskkunnskaper? Da sier vi takk og farvel til fru Olsen. Anonymkode: 26033...da7 Får håpe hun får medisinene sine hos hjemmetjenesten😬 Neida, men det er jo ikke min feil?😳 Kan hende snakker de engelsk til meg siden jeg selv foretrekker engelsk framfor dårlig norsk, hvor vi begge kan misforstå. Anonymkode: c881c...80f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arbeiter Skrevet 19 timer siden #37 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 11.34): Jeg har opplevd språkproblemer på apotek ved noen tilfeller, og det er ekstra slitsomt når man f.eks (som meg) har adhd og bruker mye energi på å henge med i samtaler, og så i tillegg må bruke energi på å avkode det som blir sagt. Har opplevd det samme i møte med leger, sist med en svenske der jeg konsentrerte på meg hodepine for å henge med. Anonymkode: 08b5a...ac1 Alle har sine egne utforderinger, du med oppmerksomhet og utlendinger med norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #38 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 23.10.2023 den 20.10): Nåja, jobben er ikke alltid enkel - og den krever definitivt skolegang. Jeg tror (er dog ikke ansatt i apotek) litt av problemet er at apotekene nå er «fri konkurranse». Hvor det etableres altfor mange apotek (det er fem apotek bare i byen hvor jeg bor - med 10 000 innbyggere!!), hvor de tjener lite penger på å selge medisiner, og må tjene penger på å selge alskens overpriset ræl. De må ha lokaler på kjøpesentre, og dermed blir det mye kvelds- og helgejobbing. Apotek skulle vært statlige, selge kun medisiner, det skulle vært færre av dem, og det burde være åpningstid utenfor vanlig arbeidstid, men ikke x5, som i byen min. Bare x1. Anonymkode: ce5fd...fa9 Må ha 10 skranker det apoteket da Anonymkode: 9b466...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #39 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 22.10.2023 den 1.13): Apoteker er et veldig populært yrke blant innvandrerkvinner. Anonymkode: 41e14...b08 Det er også en måte å se det på. Jeg har en mistanke om at det integrasjonsforbundet som dytter dem inn der det er enklest. Da blir det apotek, kassa i nærbutikken og klesmodeller for de aller fleste. Og rengjøring selvsagt. Anonymkode: bc9b9...527 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #40 Del Skrevet 3 timer siden Vi hadde ett apotek igjen her der det faktisk var mulig å få hjelp av nordmenn, men nå er det jammen bare utlendinger der også. Helt håpløst. Jeg henter stort sett ut medisin til dyr, og må ha detaljert kvittering til forsikringsselskapet, men ingen av de ansatte vet hvordan man gjør dette (eller så skjønner de ikke hva jeg spør om). Sist jeg var på apotek var det FIRE ansatte som skjønte akkurat like lite innom skranken før jeg fikk den jævla kvitteringen. Anonymkode: f11e9...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå