sommermor Skrevet 22. oktober 2023 #21 Skrevet 22. oktober 2023 Aldersgrensen for Snapchat er 13 år, så han må nok pent vente i 3 år til.
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #22 Skrevet 22. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Da vil jeg bare nevne at det skjer en rekke ting med foreldrekontrollen på Apple-id når brukeren blir 13 år…. Og at det er lettere å nå inn til en 10 åring enn el litt hormonell 13 åring… Anonymkode: 78b4f...d04 Hvis du seriøst tenker at du som forelder ikke har kontroll over det 13 år gamle barnet ditt sin telefon/some så er det jo noe grunnleggende galt uansett. Anonymkode: c6ff5...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #23 Skrevet 22. oktober 2023 13-åringen min har ikke fått snap enda. Ang det argumentasjonen med kontakt med andre, så skjønner ikke hvorfor de bare kan bruke sms. Man kan sende både bilder og tekst der. På snap kommer det opp ‘utforsk’. Det er der jo uansett hva man gjør. Der er utrolig mye som jeg ikke ønsker å utsette ungen for. ’Tips’ om utseende, sex osv. ‘Influensere’ som bare er der for å selge/pushe produkter de tjener penger på og mere til. Innstillinger kan endres på, for så å sette tilbake ved behov. Man kan lage seg falske profiler også switche mellom de. Der er for mange variabler som gjør snap utrygt. Anonymkode: 6438f...c64 1
Fighter83 Skrevet 22. oktober 2023 #24 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Takk for mangen svar.Jeg har allerede bestemt at snap chat venter vi med og ikke før 13 år og er det ikke snakk om det da så venter vi med det.Her brukes mye whats app og det er ikke noe bedre. Mye stygt snakk der og Anonymkode: 49c91...565 BRA!! Vi følger også aldersgrensene ang dette. Er anbefaling fra politi og forebyggende enheter også 💪👏 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #25 Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mitt stebarn fikk dette når hen var 11. Det endte med tårer fordi det bare ble sendt stygge meldinger som gjorde hen lei seg. Når foreldrene tok opp dette med de andre foreldrene fikk vi vite at hen hadde sendt stygge meldinger og. Vi tror ikke hen har gjort det men det er det som er med snap, meldingene forsvinner og man kan ikke bevise noe i ettertid. Barn sender hverandre spørsmål og screenshotter svarene og tar det ut av kontekst så det ser ut som det har blitt svart på noe helt annet. Kommer absolutt ikke til å gi våre barn snap før det er moden nok og uansett ikke før de er 13. Anonymkode: 30b2f...006 Huffameg lyver de om at barnet ditt gjorde akkurat det samme? Anonymkode: e312e...c0e
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #26 Skrevet 22. oktober 2023 Dere som vurderer sosiale medier til barna deres.. Tenker det er helt uproblematisk så lenge dere klarer å følge med på appene i like stor grad som dere passer på ungene i det virkelige livet. Medieundersøkelsen viser skyhøye tall som går på seksuell utpressing av barn, og internettrelaterte overgrep. Jo yngre barna er, jo større sjanse for å bli manipulert og lurt på nett. Jeg er god på internett, jobber med det. Likevel vet jeg at jeg aldri hadde klart å passe på barna mine 100% på SOME. Derfor har vi holdt oss til alle anbefalte aldersgrenser. Skjer det noe straffbart er det vårt ansvar, da er det vi som ikke har fulgt retningslinjene. Jeg synes også at 13 år på Snapchat er altfor lavt. Anonymkode: fa8e7...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #27 Skrevet 23. oktober 2023 On 10/21/2023 at 9:33 PM, AnonymBruker said: Nei nei nei! Og i alle fall IKKE TikTok. Aldri! Mitt ene barn havnet inn i en selvskade- gruppe og begynte å selvskade og ruse seg som følge av TikTok. Ene venninna som introduserte henne for dette. (Dette er også datters sine ord i dag) Anonymkode: 4241c...c87 Jepp, at ikke foreldre vet hvor potensielt skadelig slike apper er for barn er helt utrolig. Snakk om ansvarsfraskrivelse som forelder. Man kan jo begynne å lure på om det er noe mellom ørene. Anonymkode: 8296d...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #28 Skrevet 23. oktober 2023 En ting er mobbing og at barnet kan se alt mulig rart på Snapchat. En annen ting er at det er et sted hvor de kan oppleve å bli presset til å sende bilder av seg selv. Kontakten mellom overgriper og offer har i svært mange nettovergrepsaker startet på Snapchat. Jeg jobber innen dette feltet og har sett mye. Hold igjen så lenge du bare klarer er mitt råd. En ti åring er på ingen måte moden nok til å takle sosiale medier enda. Anonymkode: 60bef...85f 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #29 Skrevet 23. oktober 2023 Takk for gode råd.Ingen Snap chat her før 13 år. Anonymkode: 49c91...565
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 23. oktober 2023 #30 Skrevet 23. oktober 2023 Mine måtte vente til de var 13. Tror de fleste andre hadde fått da. Mine var også de siste til å få mobiltelefon, 10 år gamle. Veldig mange som gir ungene både telefon og sosiale medier veldig tidlig, er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #31 Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 19.47): Her har sønnen hatt det siden han var 9 år. Har slekt rundt i andre land så lett måte og holde kontakt på. Nå er han 12 og kommunikasjon med venner foregår der. Anonymkode: b9ccd...964 Dette er jo ikke bra. Snap burde ikke små unger ha, ettersom man kan sende bilder som forsvinner. Det er perfekt opplegg for skjult mobbing. Anonymkode: 4831c...2c3 2
Heyyah Skrevet 23. oktober 2023 #32 Skrevet 23. oktober 2023 Uaktuelt med Snapchat (TikTok og andre sosiale medier) her i huset enda.. Vi har diskutert det i foreldregruppa i klassen også, og blitt enige om at vi venter med sosiale medier så lenge vi bare kan. Blir spesielt skremt over hvor mye overgrep og utpressing som foregår over sosiale medier.. Virker å være mer vanlig enn uvanlig å bli utsatt for sånt.. I tillegg er det jo den største plattformen for mobbing og utestenging.. Og man får tilgang til alt mulig annet innhold via "utforsk"-delen, og der er det MYE som ikke er egnet for små barn. Ungene er ikke modne nok til å selv risikovurdere hvordan de skal bruke disse kanalene.. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå