Gå til innhold

Hvorfor kjøper du dusjsåpe og dyre sjampoer når håndsåpe er mye billigere?

aksase

Anbefalte innlegg

Dusjsåpe koster ofte flere ganger så mye som håndsåpe. Du kan få håndsåpe til 50,-/liter og dusjsåpe til mer enn 1000,-/liter. Begge er designet for å løse opp skitt og fett, og begge utfører oppgaven helt utmerket, så hvorfor ikke bruke håndsåpe også i dusjen? Funker like bra, og koster mye mindre.

Ja, jeg vet at det finnes spesialsjampoer og spesialsåper for de med hudproblemer, men det blir en annen greie.

Se følgende artikkel: https://www.nettavisen.no/er-det-noen-forskjell-mellom-dusj-og-handsape/s/12-95-6809001

Jeg for min del kjøper Lano håndsåpe billig på 5 liters kanner og bruker denne til alt, både håndvask, kroppsvask og hårvask. Fungerer utmerket og savner ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aksase skrev (27 minutter siden):

Jeg for min del kjøper Lano håndsåpe billig på 5 liters kanner og bruker denne til alt, både håndvask, kroppsvask og hårvask. Fungerer utmerket og savner ikke noe annet.

Vi fikk en slik kanne til jul(!) en gang og jeg blir fremdeles uvel av lukten! :ler: 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg er bittelitt glad i håret mitt og huden min? Lano tørker meg helt ut.

Anonymkode: 5838f...f7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leo skrev (5 minutter siden):

Vi fikk en slik kanne til jul(!) en gang og jeg blir fremdeles uvel av lukten! :ler: 

Men det har jo ingenting med kanna å gjøre at du ikke liker Lano vel? 

Selv kjøper jeg kun såpestykker, ikke håndsåpe men økologiske såpestykker for kroppsvask. Billigere og lettere. 

Anonymkode: 9c9b5...e47

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt hos meg. Jeg bruker sjampoo til all vask. Hender, hår, ansikt. Til og med kjøkkenvasken tas med sjampo innimellom.

Anonymkode: 0da50...59f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leo skrev (22 minutter siden):

Det finnes en parfymefri variant  av Lano på 5 liter også.

Anonymkode: c18dd...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper Neutral håndsåpe refill og bruker til... ikke alt, men mye.

Anonymkode: 5fbdc...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sant.  Er ikke noe forskjell på håndsåpe og dusjsåpe, ikke på sjampo og annen såpe heller.  Såpe er såpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (1 time siden):

Dusjsåpe koster ofte flere ganger så mye som håndsåpe. Du kan få håndsåpe til 50,-/liter og dusjsåpe til mer enn 1000,-/liter. Begge er designet for å løse opp skitt og fett, og begge utfører oppgaven helt utmerket, så hvorfor ikke bruke håndsåpe også i dusjen? Funker like bra, og koster mye mindre.

Ja, jeg vet at det finnes spesialsjampoer og spesialsåper for de med hudproblemer, men det blir en annen greie.

Se følgende artikkel: https://www.nettavisen.no/er-det-noen-forskjell-mellom-dusj-og-handsape/s/12-95-6809001

Kjenner en som tenkte såpe er såpe. Han måtte barbere av seg alt håret etterpå. Var zalo. Løsner skitt og fett den og.. 

Anonymkode: be765...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner en som tenkte såpe er såpe. Han måtte barbere av seg alt håret etterpå. Var zalo. Løsner skitt og fett den og.. 

Såpe er såpe, men såpe er ikke balsam. Det burde noen fortalt han, så hadde han sluppet å barbere.

Anonymkode: 5fbdc...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er forskjell på såpe laget for oppvask og såpe laget for mennesker.  Men det er ingen forskjell på håndsåpe og dusjsåpe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt morsomt at du skriver dette, for da jeg vokste opp brukte vi en såpe til alt - sunlight såpe ble brukt til klesvask, kroppsvask,  hårvask, og oppvask.  😂

Anonymkode: 7ec2b...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håret mitt er kj3mpelangt og tåler ikke hvilken som helst shampoo - jeg brujer det som gjør at det har volum, blir glatt og lukter godt i tillegg. Når det gjelder dusjsåpe så har jeg sensitiv hud og sensitiv luktesans. Bruker ikke såpe som kan gi meg kløe og eksem, og som lukter masse. Til håndsåpe synes jeg stor flaske med dusjsåpe i såpedispenseren passer fint - ingen grunn til å betale mer per liter for en håndsåpestørrelse flaske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpe er ikke såpe for meg. Jeg bruker shampo med lav skummende effekt og noen ganger også co-shampo. Absolutt ikke bare håndsåpe. 

For meg er konsistens og duft veldig viktig når det gjelder dusjsåpe. Håndsåpe gir meg ikke det jeg ønsker av det.

Anonymkode: 2b036...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...