Gå til innhold

Mennesker som snakker med seg selv med flere profiler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent som har flere FB profiler, og jeg har flere ganger tatt h*n i å kommentere egne innlegg med sine forskjellige brukere. Den ene brukeren later hun som hun er fra et annet land i profilen, og skriver da ofte på dette språket i kommentarer til sine egne poster (som er postet med de andre profilene).

Er dette vanlig innenfor noen konkrete diagnoser, eller generelt vanlig? 

Anonymkode: 81ea7...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har en bekjent som har flere FB profiler, og jeg har flere ganger tatt h*n i å kommentere egne innlegg med sine forskjellige brukere. Den ene brukeren later hun som hun er fra et annet land i profilen, og skriver da ofte på dette språket i kommentarer til sine egne poster (som er postet med de andre profilene).

Er dette vanlig innenfor noen konkrete diagnoser, eller generelt vanlig? 

Det hørtes ikke vanlig ut. Har din bekjente avslørt at h*n har mange profiler?

Anonymkode: faa0f...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det hørtes ikke vanlig ut. Har din bekjente avslørt at h*n har mange profiler?

Anonymkode: faa0f...d38

Ja, og jeg vet hvilke profiler som brukes av den samme personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det kalles digital schizofreni.

Anonymkode: 10536...fea

Det er vel ingen diagnose? 

Det er flere "avvik" med denne personen, finnes det diagnoser hvor slik oppførsel er mer vanlig? Personlighetsforstyrrelser, bipolar, etc? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helheten spiller sikkert inn vil jeg tro? Altså hvis det er andre symptomer i tillegg, om personen later til å ha noen personlighetsforstyrrelse, så tenker jeg at dette faller innunder noe sånt. Men kanskje man kan gjøre sånt uten å ha ekstra symptomer, jeg vet ikke. 

Anonymkode: c9e62...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk gjør mye rart uten at vi trenger å spekulere i diagnoser. 

Husker en gammel traver her som røpet seg. Hun var kronisk uenig med alle. I en lang tråd fikk hun støtte og andre ble kalt mobbere. Også surra hun og avslørte at hun var begge. Priceless tråd 😄

Anonymkode: d303c...67c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det virkelig noen som gjør det ?

Anonymkode: dad93...b9c

Ja det er det….

Anonymkode: dad93...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Folk gjør mye rart uten at vi trenger å spekulere i diagnoser. 

Husker en gammel traver her som røpet seg. Hun var kronisk uenig med alle. I en lang tråd fikk hun støtte og andre ble kalt mobbere. Også surra hun og avslørte at hun var begge. Priceless tråd 😄

Anonymkode: d303c...67c

Grunnen til at jeg spør er at det er en del annet med denne personen som ikke er "normalt". Derfor lurte jeg på om dette var typisk for noen spesifikke diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensomhet tror jeg diagnosen heter. Ingen med folk og da oppriktige folk rundt seg hadde latt noen gjøre det uten å si ifra. 

så jeg tror det er folk som virkelig ikke har det bra med seg selv. Er ensomme og prøver å bli sett. Ikke sikkert det er en diagnose engang. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: 2fe06...6ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ensomhet tror jeg diagnosen heter. Ingen med folk og da oppriktige folk rundt seg hadde latt noen gjøre det uten å si ifra. 

så jeg tror det er folk som virkelig ikke har det bra med seg selv. Er ensomme og prøver å bli sett. Ikke sikkert det er en diagnose engang. Jeg vet ikke. 

Anonymkode: 2fe06...6ac

Flere har sagt i fra om andre ting (bekymringer), men det blir møtt med så mye aggresjon at ingen orker å si ifra om noe lenger. Mulig personen føler seg ensom (har familie, mye aktiv på FB med veldig mange følgere som det kommuniseres med), men de gangene jeg har sett h*n snakke med seg selv, så dreier det seg alltid om selvhevding. Den ene profilen kan komme med et utsagn, så kan noen andre si i mot, og da kommer h*n inn med ny profil og forsvarer seg selv, men at det da skal se ut som det er en annen person.

Dette skjer mest i offentlige grupper hvor det er helt tilfeldig at jeg har sett det, og ikke på personens egen profil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel lov å ha det litt gøy på sosiale medier da? For det er ikke blodig alvor slik egentlig. Alvor , det er det RL som er det. 

Anonymkode: 0a553...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er vel lov å ha det litt gøy på sosiale medier da? For det er ikke blodig alvor slik egentlig. Alvor , det er det RL som er det. 

Anonymkode: 0a553...2c0

Er det å snakke med seg selv med flere profiler "gøy"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske profiler kan rapporteres, er vel ikke lov å ha mer enn en profil på Facebook og det skal jo være ens ekte navn osv.

Anonymkode: 6b950...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Falske profiler kan rapporteres, er vel ikke lov å ha mer enn en profil på Facebook og det skal jo være ens ekte navn osv.

Det har ikke så mye med tråden å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det har ikke så mye med tråden å gjøre? 

Det var en kommentar til det om at "det er vel lov å ha litt gøy på sosiale medier". Gøy med flere profiler eller falske navn er jo faktisk ikke lov og kan (bør) rapporteres. Om du synes det var på siden av tema så fikk du jo to dytt av tråden din nå og da får du kanskje flere svar på det med diagnose. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...