AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #41 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er slutt mellom dere, og hun får et nytt forhold med en som jobber i barnehagen - du må bare finne deg i det, du kan ikke styre andre sitt privatliv. Dere har felles barn, men det gir ikke deg noen rett til å styre over kjærlighetslivet hennes. Anonymkode: 2a823...299 Helt enig. Dessuten bør du ha fokus på barna her og ikke ditt ubehag. Barna er uskyldige og bør få fortsette i barnehagen de kjenner og sammen med vennene sine. Å bytte barnehage ville være et egoistisk valg og mor kan uansett nekte barnehagebytte og da er du like langt. Mor har heller ikke gjort noe galt her. Hun forelsket seg i en annen og brøt forholdet med deg før hun gjorde noe med den andre. Det er ikke utroskap. Jeg skjønner at det er sårt å miste kjæresten sin, men hun er ikke den slemme og du må ta deg sammen og fokusere på barna dine. Anonymkode: e452c...7b0 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #42 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Onkel eller ikke - den som eventuelt har gjort noe galt her er kona di. Et brudd er aldri hyggelig, uansett grunn, spesielt for den som ikke ønsker det. Jeg forstår godt at det ikke er noe særlig å møte på denne personen i barnehagen. Anonymkode: 0909d...ac8 Begge to har gjort noe moralsk motbydelig!! Og alle deres som snakker om at far må skjerpe seg tenke på barnas beste… barnas beste er da virkelig ikke å få pappa byttet ut med barnehageansatt over natta. Er man virkelig så forelska at man ikke ser annet enn seg selv og egne behov, såner det vel verdt å vente med å gå inn i et forhold til ungene er ferdig i barnehagen. Kan ikke fatte dere som mener at ts er den som er problemet her. Anonymkode: b932f...d03 5
herzeleid Skrevet 21. oktober 2023 #43 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg er generelt motstander av at en skal gå til arbeidsplasser å klage på ansatte for "utenomarbeidsting", men her tenker jeg det er noe ledelsen faktisk bør være bevisst på. Barnehageansatte som innleder relasjoner til gifte foreldre som er i forhold høres ut som noe som potensielt skaper svært negative situasjoner for alle involverte, og det er jo nærliggende å tenke at individene som skaper situasjonen er av en slik karakter at det ikke nødvendigvis varer eller blir en sunn relasjon. Jeg vil derfor tro slikt er noe leder vil være bevisst på, har retningslinjer for og eventuelt vil vurdere "omplassering" for å ligge i forkant. 3
Biloba Skrevet 21. oktober 2023 #44 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan hende han fint klarte selv, bare det at han vurderer og ta det opp på foreldremøte sier sitt. Er det slutt kan hun faktisk ligge med hvem hun vil. Vi vet ingenting om ts, kan være at han fikk splittet familien sin fint selv. Er som oftes to sider av en sak. Han kan snakke med styrer, men ellers bør han holde andre foreldre og ansatte utenfor dette. Jeg er styrer i barnagen og hadde en far/mor tatt opp dette på foreldremøte hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Hadde vedkommende kommet til meg, er det noen annent. Men her er det to umodene som bør takle ting på en annen måte. Anonymkode: 38763...8f4 Da bryter du taushetsplikten. Du kan ikke melde ut fra en tanke om at bruddet kanskje påvirker foreldrene. Det må være grunn til å mistenke omsorgssvikt.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #45 Skrevet 21. oktober 2023 Biloba skrev (4 minutter siden): Da bryter du taushetsplikten. Du kan ikke melde ut fra en tanke om at bruddet kanskje påvirker foreldrene. Det må være grunn til å mistenke omsorgssvikt. Dette er en grunn for en melding til barnevernet. Om vedkommende tar dette opp på et foreldremøte. Man har mulighet om når man har en bekymring rundt barna og melde, jeg har ikke taushetsplikt ovenfor barnevernet ved en bekymring. Barn som blir skadelidende under et brudd, der foreldre ikke tenker på barnets beste men mere hevn. Selvfølgelig sier man noe. Hva hadde du tenkt da, du gikk fra barnefar, finner deg en ny og så gjør han alt for hevn og lar det gå utover samarbeid. Hadde du tenkt da jeg brøt taushetsplikten min om jeg så han lot det gå utover barna deres. Om han svartmalte det foran andre foreldre i barnehagen, for andre som ikke vet noe mere en hva han sier om saken ikke hva du har og si. Man melder ikke for ingenting, men en far/mor som tar opp en sånn ting på foreldremøte eller annet som går på ting ingen andre har noe med, det er helt innenfor og koble inn barnevernet. Anonymkode: 38763...8f4 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #46 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg tenker at den ansatte i barnehagen burde informere leder om ståa. Av den enkle grunn at det kan føre til komplikasjoner. Så man bør trå varsomt. Man kan ikke komme med noe forbud ang forhold da det er en privatsak. Men jeg tror nok at det hadde vært på sin plass med en samtale på tomannshånd med leder av barnehagen ang situasjonen. Anonymkode: 8eebe...680
Biloba Skrevet 21. oktober 2023 #47 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er en grunn for en melding til barnevernet. Om vedkommende tar dette opp på et foreldremøte. Man har mulighet om når man har en bekymring rundt barna og melde, jeg har ikke taushetsplikt ovenfor barnevernet ved en bekymring. Barn som blir skadelidende under et brudd, der foreldre ikke tenker på barnets beste men mere hevn. Selvfølgelig sier man noe. Hva hadde du tenkt da, du gikk fra barnefar, finner deg en ny og så gjør han alt for hevn og lar det gå utover samarbeid. Hadde du tenkt da jeg brøt taushetsplikten min om jeg så han lot det gå utover barna deres. Om han svartmalte det foran andre foreldre i barnehagen, for andre som ikke vet noe mere en hva han sier om saken ikke hva du har og si. Man melder ikke for ingenting, men en far/mor som tar opp en sånn ting på foreldremøte eller annet som går på ting ingen andre har noe med, det er helt innenfor og koble inn barnevernet. Anonymkode: 38763...8f4 Det er det ikke. Jeg har også jobb med meldeplikt, og det er et strengt lovverk.
Mufle Skrevet 21. oktober 2023 #48 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS: jeg skrev innlegget i natt, etter jeg fikk vite samme kveld at de fortsatt hadde kontakt. Jeg hadde ikke fått sovet, og det har påvirket innlegget. Jeg vet det ikke heter barnehageonkel mer, men det sparte meg for å nevne kjønn på ansatte. Jeg mente aldri at man skulle ta det opp på felles foreldremøte, men ett møte med pedagogisk leder/daglig leder ble foreldremøte i natt. Det hadde sikkert blitt slutt uansett, vi hadde egne problemer. Men for meg er det emosjonell utroskap å snakke på den måten med en av det motsatte kjønn mens man enda har partner. Det at man velger å slå opp dagen før, da man er 100% sikker på at man kan innlede et fysisk forhold med den ansatte er bare en bagatell i mine øyne. Men det er mange måter å definere utroskap på. Vet heller ikke om det er rett å informere barnehagen om det forholdet. Vet heller ikke om det blir rett å søke barna vekk da de treng stabilitet. Jeg tenker jeg ønsker den obligatoriske meklingen på familievernkontoret først, slik at en objektiv part kan hjelpe med hva som er best for barna. For selv om det gjør veldig ondt, og det er svært ubehagelig å levere barna. Så er det som er best for dem det viktigste, hva dette er må jeg finne ut av. Anonymkode: e00a6...7d4 Jeg ville tatt det opp med leder og bedt om at denne personen ikke hadde noe ansvar for barna ut over å være en i staben. For å skape ro og tillate dere foreldre tid til å kunne gå videre og samarbeide om barna uten innblanding eller ting som skaper mer uro. Så hadde jeg latt det bli med det. Vanskelig en stund, men det går seg til.. tid skaper avstand. Du har null forpliktelser ovenfor andre enn ungene, det medbringer samarbeid med tidligere partner. Men kun det. Og kun om praktiske ting ang barna. Du kommer lengst med emosjonell kontroll, iskald og rolig i enhver situasjon. På sikt vinner du. Så får du gå i skogen og rope når du trenger det. Råttent gjort av dem dog, ønsker deg alt godt. Det blir bedre. 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #49 Skrevet 21. oktober 2023 Sier jo mest om hva hun har mulighet å få. En barnehageansatt 😂 Anonymkode: bd159...965
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #50 Skrevet 21. oktober 2023 Jeg jobber i bhg og ville anbefalt TS ha et fortrolig møte med styrer av hensyn til barna. Store omveltninger i livet, som et samværsbrudd er, kan påvirke unger og da er det greit at noen i bhg-en vet. Ungen vil nok etterhvert fortelle de andre ungene og ansatte at mamma og xx er kjærester. Unger er svært åpne slik og man får vite ting man kanskje ikke skulle vite (vi har selvsagt taushetsplikt). Så blir det opp til bhg-en i samarbeid med pappaen og den ansatte å finne en gunstig løsning. Anonymkode: a4fa8...1a6 4
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #51 Skrevet 21. oktober 2023 Huff jeg skjønner dette er vanskelig for deg! Jeg jobber i barnehage selv og jeg reagerer veldig på at en ansatt og en forelder har innledet et forhold. Det er jo ikke til barnets beste og kan også påvirke foreldresamarbeidet. Jeg har hørt om et tilfelle før der en pedagog innledet et forhold til en far. (De møttes på fritida) Der valgte pedagogen å bytte arbeidsplass. Jeg tenker at det er naturlig at dette forholdet blir kjent for styrer (ikke nødvendigvis din oppgave å si fra) og at pedagogen bytter avdeling hvis han jobber direkte med deres barn både for barnas skyld og din skyld. Anonymkode: 3ef1b...cdd 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #52 Skrevet 21. oktober 2023 Hadde dere vært like krasse, hvis en trist mor hadde skrevet om far og en kvinnelig ansatt i barnehagen som hadde innledet et forhold? Og slutt å heng dere opp i foreldremøte, han har jo skrevet i etterkant at han mente foreldresamtale (noe jeg antok fra jeg leste innlegget). Du må nok dessverre godta situasjonen, og jeg syns du er fornuftig som tenker på barna og deres behov. Med det sagt, mener jeg absolutt at ped.leder skal informeres, og tenker og at all fornuft tilsier at den ansatte bør skifte avdeling. Anonymkode: ebdc4...f92 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #53 Skrevet 21. oktober 2023 Her er det godt mulig at leder allerede er i formert av den ansatte - hva vet vi? Her er mange som svarer basert på oppfattelse av egen moral og følelser, det må en sette til side i slike tilfeller. Det er jo ikke slik at de har sex inne i barnehagen akkurat. Å kreve den ansatte omplassert…..hvorfor det? Viser barna at de ikke trives i hans selskap? Eller er det far som ikke ønsker å møte han i leveringssituasjon? Anonymkode: 2a823...299 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #54 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er det godt mulig at leder allerede er i formert av den ansatte - hva vet vi? Her er mange som svarer basert på oppfattelse av egen moral og følelser, det må en sette til side i slike tilfeller. Det er jo ikke slik at de har sex inne i barnehagen akkurat. Å kreve den ansatte omplassert…..hvorfor det? Viser barna at de ikke trives i hans selskap? Eller er det far som ikke ønsker å møte han i leveringssituasjon? Anonymkode: 2a823...299 Hva med deg? Svarer du basert på fakta? Vet du at man ikke skal ta hensyn til foreldre i denne situasjonen? Anonymkode: 3ef1b...cdd
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #55 Skrevet 21. oktober 2023 1 hour ago, ti10 said: Ja, det synes jeg du skal gjøre. Ta det opp i plenum på foreldremøte. Kjempelurt. Kanskje lurt å lese alle innleggene før man kommenterer også? Ts har forklart at dette ble lagt frem feil i den første posten, og absolutt ikke skal tas opp i plenum. Anonymkode: e0f4b...02b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #56 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje lurt å lese alle innleggene før man kommenterer også? Ts har forklart at dette ble lagt frem feil i den første posten, og absolutt ikke skal tas opp i plenum. Anonymkode: e0f4b...02b Jeg tror dette var ment ironisk. Anonymkode: 8eebe...680
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #57 Skrevet 21. oktober 2023 Dette tar man opp med styrer. De startet noe sammen FØR dere tok slutt. Og du skal selvsagt slippe å forholde deg til denne ansatte. Minstekrav er at personen bytter til avdelingen lengst bort fra deg. De fleste barnehager kan også omdisponere ansatte, flytte til et annet bygg osv. Anonymkode: f3126...99a
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #58 Skrevet 21. oktober 2023 Her er det to voksne mennesker som burde ventet med å involvere seg i hverandre. Kanskje særlig gjelder det den barnehageansatte, som så absolutt burde reflektert mer over egen rolle før han involverte seg i en mor til et barn i barnehagen. En ting hadde vært om mor og barn bodde en annen plass enn far, så far ikke hentet/leverte barnet i barnehagen, men det er jo så langt i fra tilfellet her. Det er ekstremt dårlig gjort av både mor og barnehageansatte å sette deg i denne posisjonen, ts. Samtidig bør ikke dette gå mer utover barnet enn det allerede har gjort. Barnet har vært igjennom mange endringer i livet allerede, og da er det dumt å la han gå igjennom enda større omveltninger som at han må bytte barnehage. La han fortsatt ha denne (sannsynligvis) trygge plassen i hverdagen sin. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg ts, men jobb med egne følelser. Få hjelp til å komme deg videre. Snakk med fagfolk (feks. psykolog), for å lære deg gode strategier. Og masse lykke til! Anonymkode: bd42e...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #59 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Faren høres bitter ut, forholdet var slutt og hun lå med en som jobber i barnehagen. Og nå skal alle høre om hvor forsmådd denne mannen har blitt, forlatt av kona. Vi hører en side av saken her, dem kan ha prøvd lenge men så kan jo faren ha lite brydd seg om og fikse forholdet for alt vi vet, når vi kvinner går raskt videre er det ofte at vi var ferdig med forholdet for lenge siden. Vi ble ikke møtt, men når det er slutt da skal dem endelig forandre seg. Det beste er om far her tenker seg nøye om før han setter himmel og hav i bevegelse. Ja det lureste er kanskje ikke og ligge med en som jobber i barnehagen, men det er ikke forbudt heller. En ting er om han sier det pga bekymring rundt barna, eller ønsker og si det pga han er såret og vil ha sympati og lage kvalme her. Barna skal uansett ikke lide under dette. Anonymkode: 38763...8f4 Det er ikke forbudt sier du? For å si det sånn. I de fleste barnehager jeg har jobbet i har vi ikke engang lov til å legge til foreldrene på snap eller Facebook. Anonymkode: 83a92...a1d 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #60 Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er ikke forbudt sier du? For å si det sånn. I de fleste barnehager jeg har jobbet i har vi ikke engang lov til å legge til foreldrene på snap eller Facebook. Anonymkode: 83a92...a1d "Lov"? Hvilken lov er dette? Anonymkode: 7a283...887
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå