Gå til innhold

Mor var utro med barnehageonkel

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mt3 skrev (8 minutter siden):

Tja, om flørten brått tar slutt så vil hun vel heller veldig gjerne bytte barnehage.

Tenker det så absolutt er greit av TS å ta dette opp med avdelingsleder/styrer, så er det opp til TS om han ønsker å slippe å forholde seg til sin eks sin flørt de gangene han leverer og henter i barnehagen. For selv om de ikke gjorde noe fysisk før etter at hun hadde gjort det slutt så vil det så absolutt føles som utroskap når de har flørtet så mye i forkant at de kun greide å vente 1 dag før de hadde sex.

Faren høres bitter ut, forholdet var slutt og hun lå med en som jobber i barnehagen. Og nå skal alle høre om hvor forsmådd denne mannen har blitt, forlatt av kona. Vi hører en side av saken her, dem kan ha prøvd lenge men så kan jo faren ha lite brydd seg om og fikse forholdet for alt vi vet, når vi kvinner går raskt videre er det ofte at vi var ferdig med forholdet for lenge siden. Vi ble ikke møtt, men når det er slutt da skal dem endelig forandre seg. Det beste er om far her tenker seg nøye om før han setter himmel og hav i bevegelse. Ja det lureste er kanskje ikke og ligge med en som jobber i barnehagen, men det er ikke forbudt heller. En ting er om han sier det pga bekymring rundt barna, eller ønsker og si det pga han er såret og vil ha sympati og lage kvalme her. Barna skal uansett ikke lide under dette.  

Anonymkode: 38763...8f4

• Liker 4
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare det at du vurdere og ta dette opp på foreldremøte sier litt om deg. Dere burde virkelig gå og prate med noen proffe rundt dette, før du driter deg loddrett ut. Hadde jeg hørt en far/mor ta opp noe sånt på foreldremøte. Så hadde ikke jeg sett veldig positivt på den personen som tok opp noe sånt der. Ja skjønner du er såret, men her bor du holde kjeft til du vet hvordan du best bør takle følelsene og sviktet rundt dette. Om hun lå med han dagen etter bruddet, så var hun ikke utro. Men jeg ville ikke tatt opp dette før jeg klarte og tenke klart. Om dem starter et forhold så ville jeg gått til styrer med det, fordi da burde vedkommende finne seg en annen jobb. Du skal ikke vise barna dine noe annent en og oppføre deg når du henter barna/barnet i barnehagen. Hva som skjer utenom barnehagetid har ingen noe med, og ihvertfall ikke barna. 

• Liker 7
Skrevet

TS: jeg skrev innlegget i natt, etter jeg fikk vite samme kveld at de fortsatt hadde kontakt. Jeg hadde ikke fått sovet, og det har påvirket innlegget. 

Jeg vet det ikke heter barnehageonkel mer, men det sparte meg for å nevne kjønn på ansatte. 

Jeg mente aldri at man skulle ta det opp på felles foreldremøte, men ett møte med pedagogisk leder/daglig leder ble foreldremøte i natt. 

Det hadde sikkert blitt slutt uansett, vi hadde egne problemer. Men for meg er det emosjonell utroskap å snakke på den måten med en av det motsatte kjønn mens man enda har partner. Det at man velger å slå opp dagen før, da man er 100% sikker på at man kan innlede et fysisk forhold med den ansatte er bare en bagatell i mine øyne. Men det er mange måter å definere utroskap på. 

Vet heller ikke om det er rett å informere barnehagen om det forholdet. Vet heller ikke om det blir rett å søke barna vekk da de treng stabilitet. Jeg tenker jeg ønsker den obligatoriske meklingen på familievernkontoret først, slik at en objektiv part kan hjelpe med hva som er best for barna. For selv om det gjør veldig ondt, og det er svært ubehagelig å levere barna. Så er det som er best for dem det viktigste, hva dette er må jeg finne ut av. 

Anonymkode: e00a6...7d4

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
Biloba skrev (3 timer siden):

Orienter styrer.

Den ansatte har bidratt til at barna mistet kjernefamilien sin. 

Noen ganger forelsker folk seg til tross for forhold og det er ikke noen sak for arbeidsplassen, men det kan også være en mann som vil flørte og ha seksuelle relasjoner med mange mødre, og være en stadig risiko for barnas familier. 

Det kan hende han fint klarte selv, bare det at han vurderer og ta det opp på foreldremøte sier sitt. Er det slutt kan hun faktisk ligge med hvem hun vil. Vi vet ingenting om ts, kan være at han fikk splittet familien sin fint selv. Er som oftes to sider av en sak. Han kan snakke med styrer, men ellers bør han holde andre foreldre og ansatte utenfor dette. Jeg er styrer i barnagen og hadde en far/mor tatt opp dette på foreldremøte hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Hadde vedkommende kommet til meg, er det noen annent. Men her er det to umodene som bør takle ting på en annen måte.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS: jeg skrev innlegget i natt, etter jeg fikk vite samme kveld at de fortsatt hadde kontakt. Jeg hadde ikke fått sovet, og det har påvirket innlegget. 

Jeg vet det ikke heter barnehageonkel mer, men det sparte meg for å nevne kjønn på ansatte. 

Jeg mente aldri at man skulle ta det opp på felles foreldremøte, men ett møte med pedagogisk leder/daglig leder ble foreldremøte i natt. 

Det hadde sikkert blitt slutt uansett, vi hadde egne problemer. Men for meg er det emosjonell utroskap å snakke på den måten med en av det motsatte kjønn mens man enda har partner. Det at man velger å slå opp dagen før, da man er 100% sikker på at man kan innlede et fysisk forhold med den ansatte er bare en bagatell i mine øyne. Men det er mange måter å definere utroskap på. 

Vet heller ikke om det er rett å informere barnehagen om det forholdet. Vet heller ikke om det blir rett å søke barna vekk da de treng stabilitet. Jeg tenker jeg ønsker den obligatoriske meklingen på familievernkontoret først, slik at en objektiv part kan hjelpe med hva som er best for barna. For selv om det gjør veldig ondt, og det er svært ubehagelig å levere barna. Så er det som er best for dem det viktigste, hva dette er må jeg finne ut av. 

Det beste for barna er at du aksepterer hvem deres mor er i et forhold med. Ikke lag noe styr, da er det både du og barna som blir tapende parter.

Anonymkode: 2a823...299

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mor startet å snakke med barnehageonkel på snapchat i vinter. Hun bagateliserte samtalene dems. Så vidt jeg vet skjedde det ikke noe fysisk før dagen etter hun slo opp med meg i sommer. Men de lå sammen et par ganger før jeg fikk vite om det. Jeg snakket kort med barnehageansatte det gjaldt og han skulle blokke henne på sosiale media, og beklager for situasjonen. Mor sa hun også ikke skulle snakke mer med han pga uheldig situasjon med rollekonflikt og barn i barnehagen. Jeg fant ut at hun lagde ny FB konto for å få kontakt med han etter blokkering, og de har flørtet mye de siste månedene. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Har litt lyst å søke om å bytte barnehage, men samtidig så trives barna der. Jeg er redd for at mitt negative syn på forholdet kan gå ut over samarbeid med mor, som vil da påvirke barna, og jeg er redd for at min avsky for den barnehageansatte er noe barna kan plukke opp. 

Så på ene siden bytte barnehage kunne ha redusert konfliktnivået mellom meg og mor. Men på den andre siden stabilitet og trivsel for barna i en barnehage de er vant med. Dette er et dilemma jeg sliter med. Det er vanskelig å slå av følelsene og sinnet jeg føler for situasjonen, og det er bare av hensyn til barna jeg ikke har vært åpent aggressiv mot den barnehage ansatte. 

Det er ingen i barnehagen som vet noe om dette, annet enn meg, mor og den ansatte. Burde man ta opp temaet på foreldre møte? Vet at det ikke er forbudt å date foreldre i barnehagen, men burde kanskje barnehagen være obs på situasjonen slik at de kan håndtere eventuelle situasjoner som kan oppstå? 

1.Hun var ikke utro

2. Det heter ikke barnehageonkel.

Anonymkode: c70d6...3c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Legg bitterheten til side og gjør det som er best for barna, ikke for deg og dine hevntanker. 

Anonymkode: 8213d...06c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

?!?

Skrevet

Riktig tenkt med familievernkontor og ta hensyn til barnas stabilitet! Jeg skjønner godt du føler deg bedratt, siden noe begynte mellom dem mens dere fortsatt var sammen. Selv om mor gjorde det riktige ved å avslutte forholdet sikkert så fort som mulig når hun merket at hun ville heller være med han andre, et halv år er ikke lang tid å bruke på et samlivsbrudd.

Jeg ville sagt ifra til styrer, det kan hende barnehagen har en policy på det som han har brutt, eller om han kan være på en annen avdeling enn dine barn, jeg vet ikke.  Og ellers må resten av jobbingen skje på innsiden av deg, dessverrre. Kjipt av mor å innlede noe med en ansatt i barnehagen, kjipt for deg at du må leve med det, men du kommer til å vinne så mye på å gjøre de rette tingene nå. Du kan se barna i øynene når de blir eldre og være trygg med deg selv at du har tatt de beste valgene. Det er mye bedre enn hevn. Lykke til! 

Anonymkode: 5a2d1...b26

• Nyttig 1
Skrevet

Ja, det synes jeg du skal gjøre. Ta det opp i plenum på foreldremøte. Kjempelurt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Riktig tenkt med familievernkontor og ta hensyn til barnas stabilitet! Jeg skjønner godt du føler deg bedratt, siden noe begynte mellom dem mens dere fortsatt var sammen. Selv om mor gjorde det riktige ved å avslutte forholdet sikkert så fort som mulig når hun merket at hun ville heller være med han andre, et halv år er ikke lang tid å bruke på et samlivsbrudd.

Jeg ville sagt ifra til styrer, det kan hende barnehagen har en policy på det som han har brutt, eller om han kan være på en annen avdeling enn dine barn, jeg vet ikke.  Og ellers må resten av jobbingen skje på innsiden av deg, dessverrre. Kjipt av mor å innlede noe med en ansatt i barnehagen, kjipt for deg at du må leve med det, men du kommer til å vinne så mye på å gjøre de rette tingene nå. Du kan se barna i øynene når de blir eldre og være trygg med deg selv at du har tatt de beste valgene. Det er mye bedre enn hevn. Lykke til! 

Anonymkode: 5a2d1...b26

På hvilken måte er dette til beste for barna? For det er jo det som er det eneste viktige her, fars føleri er faktisk totalt irrelevant.

Anonymkode: 7a283...887

• Liker 3
Skrevet

Be om et møte med styret. Det er vanlig praksis i lignende saker. Så tipper jeg de prøver å flytte den ansatte til en avdeling ikke barna dine går på, og det kan nå være lurt uansett hva som skjer videre.

Ikke ta det opp på et foreldremøte, men du trenger å fortelle det til noen. Gode venner er gull i sånne situasjoner. Pass på at du ikke blir bitter, det går bare utover deg selv. Hadde ikke kastet bort mer tid på å prøve å snakke med mannen heller. Møt han normalt, sammen med barna. Uten å vise/ gi noe av deg selv.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det kan hende han fint klarte selv, bare det at han vurderer og ta det opp på foreldremøte sier sitt. Er det slutt kan hun faktisk ligge med hvem hun vil. Vi vet ingenting om ts, kan være at han fikk splittet familien sin fint selv. Er som oftes to sider av en sak. Han kan snakke med styrer, men ellers bør han holde andre foreldre og ansatte utenfor dette. Jeg er styrer i barnagen og hadde en far/mor tatt opp dette på foreldremøte hadde jeg sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Hadde vedkommende kommet til meg, er det noen annent. Men her er det to umodene som bør takle ting på en annen måte.

Er du styrer i bhg? Og hadde reagert på at en forelder knekker sammen pga at partneren hopper over til en ansatt i barnehagen med bekymringsmelding? 

Ser du ingen etiske betenkeligheter i denne situasjonen?

Anonymkode: dd397...ef3

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva ønsker du å oppnå ved å informere styrer i barnehagen? 

Anonymkode: 2a823...299

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville i hvert fall bedt leder om å flytte vedkommende over på en annen avdeling. Jeg ville også fortalt leder at kontakten startet mens dere var i et forhold, det er stor forskjell på at eksen finner tonen med en barnehageansatt lenge etter bruddet, vs. mens de fortsatt var sammen. Synes ikke dette er etisk riktig av den ansatte.

Anonymkode: 1e7cf...98c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hun var altså ikke utro

Anonymkode: e2886...e5a

De innledet et forhold en dag etter at kona til TS avsluttet forholdet. Det er praktisk talt umulig uten overlapp - altså var det utroskap. 

Uavhengig av det, så mener jeg at TS bør ta det opp med styrer. Den ansatte har opptrådt svært uprofesjonelt ved å innlede kontakt med en gift mor. Barna bør ikke måtte bytte barnehage, men tenker barnehagen bør revurdere arbeidsforholdet til den ansatte. 

Anonymkode: 74a9c...010

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enkelt

Informer ledelse om den ansatte og hva han har gjordt, si at du vil ta saken videre og at du muntlig vil ta dette opp på med i evt foreldremøter.

Det er ikke greit at bhg begynner høvle over foreldrene til barna.

Anonymkode: f0d36...ee6

Dette er jo bare din personlige mening? "Det er ikke greit"... for deg? Det spiller ingen rolle hva du personlig synes. Å ta det opp på foreldremøter er jo direkte pinlig og flaut. Hvorfor i alle dager skal noen trekke frem andres sexliv på et FORELDREMØTE? Flaut og pinlig og totalt unødvendig. Foreldrene til de andre barna har da ingenting med dette å gjøre.

Står det ikke i regelverket til barnehagene, står de ansatte fritt frem til å ha et forhold på det personlige plan til dem de vil blant foreldrene til barna.

Det er ikke akkurat et lege/pasient forhold, dette. Det er frie voksne mennesker som står fritt til å velge den sexpartneren eller kjæresten de vil.

Anonymkode: 4afca...064

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er du styrer i bhg? Og hadde reagert på at en forelder knekker sammen pga at partneren hopper over til en ansatt i barnehagen med bekymringsmelding? 

Ser du ingen etiske betenkeligheter i denne situasjonen?

Anonymkode: dd397...ef3

Dette er ikke en som knakk sammen på foreldremøte, han vurderer det. Uansett sånne ting hadde jeg sett på med stor bekymring ja, om noen tar opp sånt på et foreldremøte, hadde jeg vært dypt bekymret for hvordan foreldrene håndterte bruddet og hvordan det ville gå utover barna. Det høres ut som hevntanker og straffe noen, det er lov og være lei seg og såret, men det er måten og gjøre det på. Hadde vedkommende kommet til meg og tatt det, så blir det noe helt annet. Jeg ville også tatt en prat med både mor, og den ansatte. Det finnes flere sider av en sak. Alle skal bli hørt

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du har med saken å gjøre. Hvorfor skal du i det hele tatt blande deg opp i din eks sitt sexliv?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Mor startet å snakke med barnehageonkel på snapchat i vinter. Hun bagateliserte samtalene dems. Så vidt jeg vet skjedde det ikke noe fysisk før dagen etter hun slo opp med meg i sommer. Men de lå sammen et par ganger før jeg fikk vite om det. Jeg snakket kort med barnehageansatte det gjaldt og han skulle blokke henne på sosiale media, og beklager for situasjonen. Mor sa hun også ikke skulle snakke mer med han pga uheldig situasjon med rollekonflikt og barn i barnehagen. Jeg fant ut at hun lagde ny FB konto for å få kontakt med han etter blokkering, og de har flørtet mye de siste månedene. 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til det. Har litt lyst å søke om å bytte barnehage, men samtidig så trives barna der. Jeg er redd for at mitt negative syn på forholdet kan gå ut over samarbeid med mor, som vil da påvirke barna, og jeg er redd for at min avsky for den barnehageansatte er noe barna kan plukke opp. 

Så på ene siden bytte barnehage kunne ha redusert konfliktnivået mellom meg og mor. Men på den andre siden stabilitet og trivsel for barna i en barnehage de er vant med. Dette er et dilemma jeg sliter med. Det er vanskelig å slå av følelsene og sinnet jeg føler for situasjonen, og det er bare av hensyn til barna jeg ikke har vært åpent aggressiv mot den barnehage ansatte. 

Det er ingen i barnehagen som vet noe om dette, annet enn meg, mor og den ansatte. Burde man ta opp temaet på foreldre møte? Vet at det ikke er forbudt å date foreldre i barnehagen, men burde kanskje barnehagen være obs på situasjonen slik at de kan håndtere eventuelle situasjoner som kan oppstå? 

Skjønner følelsene dine , men de må du sette til side nå å tenke barnas beste . Barna er ikke tjent med at du tar opp dette på foreldremøte eller viser din avsky åpenlyst . Det ville bare ta seg dårlig ut for deg , å du vil fremstå sjalu og kontrollerende. Hvis du vil ta opp dette på en respektiv måte , ta det opp med daglig leder i bhg , så denne kan ta det med den ansatte . Du har ingen myndighet eller rett til å overvåke dette utifra egne sårede følelser . Tenk ti år frem i tid . Da er nok denne romansen avsluttet for lengst . og du vil være tjent med at du håndterte dette på en måte barna ikke ble uskyldige offer i. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...