Gjest Sleepy, ikke innlogget Skrevet 31. januar 2006 #21 Del Skrevet 31. januar 2006 DERSOM man mistenker noe er galt (f.eks. uregelmessig mens) saa burde man dra til lege med en gang (medmindre det er rett etter pilleslutt). Hvor uregelmessig må mensen være før man kan begynne å mistenke at noe er galt? Vil tippe at de fleste syklusene mine er på ca 35 dager, men innimellom kan jeg gå både to og tre uker over tida. Jeg sluttet på pillene i starten av juni. Har prøvd eggløsningstester i noen perioder og bare fått utslag to ganger (altså i to perioder), men pga de uregelmessige syklusene er det er vanskelig å vite om jeg bare har testet på feil tidspunkt eller om jeg ikke har EL i det hele tatt i enkelte sykluser. Er dette nok til å mistenke at noe kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Night Owl Skrevet 31. januar 2006 #22 Del Skrevet 31. januar 2006 Hvor uregelmessig må mensen være før man kan begynne å mistenke at noe er galt? Vil tippe at de fleste syklusene mine er på ca 35 dager, men innimellom kan jeg gå både to og tre uker over tida. Jeg sluttet på pillene i starten av juni. Har prøvd eggløsningstester i noen perioder og bare fått utslag to ganger (altså i to perioder), men pga de uregelmessige syklusene er det er vanskelig å vite om jeg bare har testet på feil tidspunkt eller om jeg ikke har EL i det hele tatt i enkelte sykluser. Er dette nok til å mistenke at noe kan være galt? ← Mener å ha lest noe om at det kan ta alt fra 6 mnd til et år før syklus er tilbake i vanlig gjenge jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sleepy, ikke innlogget Skrevet 31. januar 2006 #23 Del Skrevet 31. januar 2006 Mener å ha lest noe om at det kan ta alt fra 6 mnd til et år før syklus er tilbake i vanlig gjenge jeg ← Ja, det har jeg også hørt. Men jeg har aldri hatt regelmessig mens, det glemte jeg å nevne i stad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 31. januar 2006 #24 Del Skrevet 31. januar 2006 Ja, det har jeg også hørt. Men jeg har aldri hatt regelmessig mens, det glemte jeg å nevne i stad. ← Da er det vel grunn nok til aa ta det opp med legen og maale hormonverdier (b.a progesteron for aa sjekke om du har eggeloesning). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå