Gå til innhold

Hvor kjøpe parykk (ekte hår) som ser naturlig ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre uheldig med mitt hår, blir ikke lengre enn til skuldrene og tynt er det også.

Har brukt extensions i mange år og det ser jo bra ut og naturlig ut. Når jeg ikke bruker extensions setter jeg alltid håret oppi en dott. Håret mitt ser ikke fint ut når det henger. 

Jeg må nok slutte å bruke extensions fordi det er ikke bra for håret mitt så ofte som jeg bruker det. Har fått flere skallede flekker gjennom hodet (bald spots). Jeg har prøvd å gi disse områdene lange pauser, men jeg tror nok dessverre disse flekene er permanente… Traction alopecia er det nok, og det kan googles om du ikke vet hva det er. Fortsetter jeg med extensions vil det trolig bare bli verre :( 

Så nå er jeg på tanken om å kanskje få tak i parykk. Jeg bare aner ikke hvor hen.

Er også redd for at det skal se ut som en parykk og at det ikke ser naturlig ut. Varmen om sommeren også er jo en ting. 

Finnes det ingen norske butikker man kan gå inn og prøve en parykk? Er tungvint å bestille i fra nettet og ikke vite hvordan man vil se ut i den, eller om hodet er for lite eller for stort.

Anonymkode: 3e615...b76

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange frisører driver med tilpassing og salg av parykk. Vet om fler som har fått parykk i forbindelse med cellegift behandling, og alle jeg kjenner til har fått dette ordnet hos frisør med kompetanse på dette. Men er kostbart. 

Anonymkode: c6b45...e89

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du? På sykehuset her (St Olavs Hospital) så har de egen frisørsalong som bestiller parykker og tilpasser dem til folk 😊

Anonymkode: 86873...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du vel ta med lege slik at du kan få støtte til parykker/ hårdeler. For det er jo faktisk mulig å få det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bor i Tromsø-området, så har UNN en frisør som tilpasser parykker. 

Anonymkode: 805fd...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...