Gå til innhold

Hvorfor får kjønnsidentiet frem det verste i folk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi som ikke ønsker å bli titulert "cis" og "menstruerende personer" blir jo på en måte fratatt identitet slik vi ønsker den å være. Jeg er kvinne og "hun". Ikke "cis" eller "vedkommende". 

Anonymkode: acbc4...5ac

Dette er et godt argument. Alle kan bestemme selv hvordan de vil bli titulert, da det er deres identitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først og fremst uhyre treffende 🤭

Anonymkode: 7b7c9...200

Så du mener at skeiv woke påvirker deg i så stor grad at du ikke klarer å leve livet ditt normalt? Da er det på tide å scrolle videre og ikke ta innover seg alt det som finnes i sosiale medier 

Anonymkode: 4e7fc...63c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På 90-tallet var jeg «liberal» fordi jeg tenkte at alle kunne få ha sex med den de ville, og få kle seg som de ville.

På 20-tallet er jeg «mørkemann» fordi jeg mener at kjønn er knyttet sammen med kromosomer.

Det er en stor kulturell endring som kreves, og jeg ser ikke at de klarer å argumentere så godt for sin sak. Det går mer i emosjoner og trussler.

Anonymkode: ca036...0c3

Ja det virker som gårsdagens politisk korrekte meninger fort vil være dagens ‘ikke greie’ meninger og at en sauser sammen selvfølgeligheter og det radikale i et forsøk på å ‘brune’ meningsmotstandere. Det har nok kun delvis lykkes og er kanskje noe av grunnen til at temaet er så betent. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er skrullete oppdiktet nonsens, drevet av rar ideologi og narsissister som er avhengige av andre til å bekrefte deres identitet, og gjerne bruker tvang for å få sett til. Da blir jeg forbanna, og når jeg ikke gidder å bekrefte sprøytet deres så blir de forbanna fordi de er narsissister.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bålkaffe skrev (23 timer siden):

Jeg legger en mynt på at "cisene" er de mest aggressive. Spesielt cis-menn. Gamer gate, Incels etc.

Jeg tror også det. Sterke uttalelser og handlinger fra den ene siden gir også føde til sterke uttalelser og handlinger fra den andre siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

durkie skrev (19 timer siden):

🫥😶‍🌫️

56m4scws2aga1.jpg

Får meg til å tenke på Russlands politikk overfor skeive. At Putin og hans meningsfeller mener de blir utsatt for vestlig homopropaganda, og derfor forbyr alt de mener er farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (15 timer siden):

Folk er ofte redde for det de ikke forstår, og noen av dem reagerer med aggressivitet.

Noen prosent av befolkningen har anlegg for undertrykkelse. De kunne ha søkt seg til en totalitær politikk (kommunisme, nazisme) eller en totalitær religion (islamisme). Noen av disse later til å ha søkt seg til transbevegelsen og får utløp for sitt maktbehov der, litt som kulturrevolusjonens barn i Kina. Med ondt skal ondt fordrives…

Løsningen er at vi må snakke med alle - kommunister, nazister og islamister og transaktivister. Lytte genuint. Og takle å bli avvist på våre meninger.

Anonymkode: ca036...0c3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyMichelle skrev (36 minutter siden):

Jeg tror også det. Sterke uttalelser og handlinger fra den ene siden gir også føde til sterke uttalelser og handlinger fra den andre siden.

Vi heter ikke "cisene". Vi heter menn og kvinner. Hvis vi skal respektere transmenneskenes ønsker om å bli titulert på en bestemt måte, må de gjøre det samme tilbake. Jeg er ingen cis. Jeg er en kvinne.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Lesbiske kvinner opplever hets når de ikke ønsker å date transkvinner med penis. 

Et godt eksempel på det jeg skrev om i HI.

I sitt hat mot transpersoner sitter sånne som deg å sprer løgner for å sverte en gruppe mennesker. Det er det absolutte lavmål og vitner om manglende empati.

Anonymkode: 50b5d...3e3

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Vi som ikke ønsker å bli titulert "cis" og "menstruerende personer" blir jo på en måte fratatt identitet slik vi ønsker den å være. Jeg er kvinne og "hun". Ikke "cis" eller "vedkommende". 

Cis er bare en annen måte å si biologisk. Har du problemer med å bli kalt biologisk kvinne?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Cis er bare en annen måte å si biologisk. Har du problemer med å bli kalt biologisk kvinne?

Jeg er kvinne. Du er pattedyr. Har du problemer hvis jeg sier "her kommer pattedyret Anne"? For det er jo teknisk korrekt. Du er også skjelett med fett og muskler. Er det greit at du blir titulert som det? Her illustrerer du jo nettopp det jeg snakker om. Dere vil at vi titulerer dere slik dere ønsker, men nekter å gjøre det samme tilbake. Respekten skal altså alltid gå bare en vei. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I sitt hat mot transpersoner sitter sånne som deg å sprer løgner for å sverte en gruppe mennesker. Det er det absolutte lavmål og vitner om manglende empati.

Det er ikke løgner, men noe som har skjedd. Les deg gjerne opp. Educate yourself.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/uk-england-57853385.amp

BBC som belyser dette. Ikke noe jeg finner på. Jeg hater ikke transpersoner. Jeg jobber blant annet med en transkvinne. Men jeg ønsker ikke å dusje med henne eller dele seng med henne. Uten at noe av dette er et problem for henne. Hun kaller meg heller ikke cis og andre tullebetegnelser. Fordi hos oss går respekt begge veier. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2023 den 12.43):

Dette er i bunn og grunn en søken om hvem man er, selvfølgelig er dette sårbart og vondt for de eller dem som føler at de ikke passer inni den ferdige boksen. Men ingen fortjener hets, hat eller latterliggjøring for det. Så mange som tar livet sitt, eller begynner med selvskading fordi de blir mobbet, utfryst eller får en dødsdom på seg i landene dette er ulovlig gjennom lov og religion. 

Mens vi er i frie Norge klager over at det er to kjønn. Det handler om den boksen og identitet. Jeg er verken lesbisk eller maskulin fordi jeg elsker biler og syns sminke og dill tall er noe tull. Skulle ønske man heller kunne la dem få finne seg selv uansett hvem og hvor man kommer ifra, men det er en utopi for mange. Rettigheten som bare vi damer har idag var engang også ofre for stor debatt og flere kvinner fikk føle hatet og utfrysning.

Kan vi ikke lære at ikke all forandring er negativt?  Det hjelper ikke med hat, det bare forsterker saken som man helst skal dysse ned. 

Anonymkode: 51a66...a1e

At barn tar kjønnsoperasjoner, starter med hormoner og alt annet som følger med det tranksaktivistene har startet med, er ikke annet enn negativt. 

Ei heller er voldtekt utført av menn som identifiserer seg som kvinner, folk som identifiserer seg som dyr osv. 

I tillegg er det svært problematisk med folk som identifiserer seg som andre hudfarger, annen alder osv. For spm blir; når skal det stoppe? 

Jeg må legge til: Når Dylan Mulvaney vinner prisen "årets kvinne", da blir jeg som kvinne svært bekymret når jeg ser hvordan mitt kjønn blir fremstilt på det menneskets tiktok. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
9 minutter siden, AnonymBruker said:

https://www.google.com/amp/s/www.bbc.com/news/uk-england-57853385.amp

BBC som belyser dette. Ikke noe jeg finner på. Jeg hater ikke transpersoner. Jeg jobber blant annet med en transkvinne. Men jeg ønsker ikke å dusje med henne eller dele seng med henne. Uten at noe av dette er et problem for henne. Hun kaller meg heller ikke cis og andre tullebetegnelser. Fordi hos oss går respekt begge veier. 

Denne artiklen er et godt eksempel på hvordan media legitimerer og fyrer opp under transfobi.

Det er den samme logikken hvor man har tillagt jøder visse egenskaper i kraft av at de er jøder eller hvordan afro-amerikanere har blitt diskriminert på verst tenkelige måter.

Denne journalisten hadde i utgangspunktet tittelen. "We’re being pressured into sex by some trans women" hvor man prøver å skape et bilde av transkvinner som overgripere. Dette ble klaget inn. https://www.bbc.co.uk/contact/ecu/newsonlineoctober2021. Klagen handler om inhabilitet, bruk av stereotypier og manglende nøyaktighet. I tillegg til bruk av "forskning" som ikke har validitet.

Så det er ganske enkelt hvordan dette henger sammen. Man bruker ulike strategier for å fremstille transkvinner som farlige og urimelige. Populært kalt scapegoating.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne. Du er pattedyr. Har du problemer hvis jeg sier "her kommer pattedyret Anne"? For det er jo teknisk korrekt. Du er også skjelett med fett og muskler. Er det greit at du blir titulert som det? Her illustrerer du jo nettopp det jeg snakker om. Dere vil at vi titulerer dere slik dere ønsker, men nekter å gjøre det samme tilbake. Respekten skal altså alltid gå bare en vei. 

"Dere"? Sist jeg sjekket så er jeg biologisk kvinne.

Hva mener du man skal kalle transkvinner da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

"Dere"? Sist jeg sjekket så er jeg biologisk kvinne.

Hva mener du man skal kalle transkvinner da?

Hva tror du selv?

Endret av Rosalilje84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

CIS er et begrep som transaktivister bruker for å flytte målstreken og for å sette ekte kvinner og menn i bås, det er IKKE et annet begrep for å beskrive biologiske kjønn.

Vi trenger ikke flere begreper enn kvinne, mann, transkvinne og transmann.

Anonymkode: 56b6b...240

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...