AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #21 Del Skrevet 22. oktober 2023 lotte123 skrev (4 minutter siden): Oi, dette var vond lesing. Blødde du i starten, siden de mistenkte det? Eller var det bare høye hcg-tall? Ingen blødning eller tegn på at det ikke gikk bra. Jeg hadde sterke symptomer på graviditet med flere uker med svangerskapskvalme, utmattetelse, dårlig søvn, vonde bryster osv. fra utsiden gikk alt etter boka. Anonymkode: 30453...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 22. oktober 2023 #22 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen blødning eller tegn på at det ikke gikk bra. Jeg hadde sterke symptomer på graviditet med flere uker med svangerskapskvalme, utmattetelse, dårlig søvn, vonde bryster osv. fra utsiden gikk alt etter boka. Anonymkode: 30453...4ad Så hovedgrunnen til at de mistenkte det var høy hcg? Har dette noe med livmorhalskreft å gjøre? Celleprøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #23 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen blødning eller tegn på at det ikke gikk bra. Jeg hadde sterke symptomer på graviditet med flere uker med svangerskapskvalme, utmattetelse, dårlig søvn, vonde bryster osv. fra utsiden gikk alt etter boka. Anonymkode: 30453...4ad Det var også mulig å se et lite foster (ca uke 5) på første ul. Anonymkode: 30453...4ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 22. oktober 2023 #24 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det var også mulig å se et lite foster (ca uke 5) på første ul. Anonymkode: 30453...4ad Off, så vondt å gå gjennom. Jeg hadde lite symptomer, kun litt trøtt og vonde pupper.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #25 Del Skrevet 22. oktober 2023 lotte123 skrev (2 minutter siden): Så hovedgrunnen til at de mistenkte det var høy hcg? Har dette noe med livmorhalskreft å gjøre? Celleprøve? Nei, det har ingenting med livmorhalskreft å gjøre. Det er en genetisk feil hos fosteret, som ikke har noe med mor eller far å gjøre. Vanligste grunn er at egget er befruktet av to sadceller eller en sædcelle har befruktet et tomt egg. Det er fosteret som har sykdommen, men fosteret vil dø tidlig, og morkaken vil fortsette å utvikle seg, og vil kunne smitte over til mor. Dette er en svært svært komplikasjon til en graviditet, og det er lite sannsynlig å få det. Men det er bedre å være helt sikker at man ikke har det, fremfor å overse et molatilfelle. Pga. hvor sjelden det er så hadde jeg ikke vært redd for det, og jeg har blitt gravid igjen, uten å være redd for det i denne omgangen. poenget mitt er at det er at en normal SA eller MA er ikke eneste utfall av en graviditet, og grunnen til at ting kanskje ikke skjer så fort som vi skulle ønske handler ikke bare om hensynsløshet eller at de ikke forstår hvor vondt det er å stå i. Det handler om at en gyn må kunne ha flere utfall i tankene, alt fra best case at barnet er kortere på vei enn vi tror, til absolutt worst case (og worst case er desssverre ikke en normal MA…). Sannsynligheten er størst for en normal MA, men gyn må gi forsvarlig helsehjelp, og da skal de være sikre i sin sak. Forsvarlig helsehjelp er det viktigste, viktigere enn den emosjonelle belastningen det kanskje medfører… Anonymkode: 30453...4ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 22. oktober 2023 #26 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det har ingenting med livmorhalskreft å gjøre. Det er en genetisk feil hos fosteret, som ikke har noe med mor eller far å gjøre. Vanligste grunn er at egget er befruktet av to sadceller eller en sædcelle har befruktet et tomt egg. Det er fosteret som har sykdommen, men fosteret vil dø tidlig, og morkaken vil fortsette å utvikle seg, og vil kunne smitte over til mor. Dette er en svært svært komplikasjon til en graviditet, og det er lite sannsynlig å få det. Men det er bedre å være helt sikker at man ikke har det, fremfor å overse et molatilfelle. Pga. hvor sjelden det er så hadde jeg ikke vært redd for det, og jeg har blitt gravid igjen, uten å være redd for det i denne omgangen. poenget mitt er at det er at en normal SA eller MA er ikke eneste utfall av en graviditet, og grunnen til at ting kanskje ikke skjer så fort som vi skulle ønske handler ikke bare om hensynsløshet eller at de ikke forstår hvor vondt det er å stå i. Det handler om at en gyn må kunne ha flere utfall i tankene, alt fra best case at barnet er kortere på vei enn vi tror, til absolutt worst case (og worst case er desssverre ikke en normal MA…). Sannsynligheten er størst for en normal MA, men gyn må gi forsvarlig helsehjelp, og da skal de være sikre i sin sak. Forsvarlig helsehjelp er det viktigste, viktigere enn den emosjonelle belastningen det kanskje medfører… Anonymkode: 30453...4ad Takk for et godt svar 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #27 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 15.35): Håpe jeg poster på riktig plass. Long story short. Var 8+5 på vei i går, tidlig ultralyd: ingen hjertelyd og et alt for lite foster (uke 6). Fikk beskjed om at det var dødt. Fikk likevel beskjed om å ta blodprøve. I dag, sorgens dag. Fikk jeg svar at hcgen var så høy som 126 000. Det var såpass høyt at gynekologen ville være 110 % sikker før jeg kunne begynne med selve aborten. Jeg må ta ny blodprøve på mandag. Trodde hcg-en skulle bli lavere med et dødt foster? Dvs, elendig ultralyd, grei blodprøve. Jeg har egentlig Ingen forhåpninger da jeg vet når jeg ble gravid osv. Jeg fikk jo beskjed om "ikke levedyktig". Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 8c294...e0f Jeg hadde skyhøy hcg og MA. De trodde det var mola. Men var ikke det Anonymkode: 4f206...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #28 Del Skrevet 23. oktober 2023 HCG produseres i morkaken. Så lenge den er der, vil hcg kunne fortsette å stige. Dette sa gynekologen til meg, i alle fall. Med mindre hcg-nivået har falt ved neste blodprøve, må du be om en ny ul. Jeg har forresten opplevd begge utfall i din situasjon. At jeg var kortere på vei enn jeg trodde, og hjertet hadde begynt å slå ved neste ul — men også at det rett og slett hadde stoppet opp. Man vet aldri, og ventetiden er tøff. Håper på det beste for deg. Anonymkode: 97985...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 23. oktober 2023 #29 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): HCG produseres i morkaken. Så lenge den er der, vil hcg kunne fortsette å stige. Dette sa gynekologen til meg, i alle fall. Med mindre hcg-nivået har falt ved neste blodprøve, må du be om en ny ul. Jeg har forresten opplevd begge utfall i din situasjon. At jeg var kortere på vei enn jeg trodde, og hjertet hadde begynt å slå ved neste ul — men også at det rett og slett hadde stoppet opp. Man vet aldri, og ventetiden er tøff. Håper på det beste for deg. Anonymkode: 97985...d7d Tusen takk for svar 💕 jeg får svar på blodprøven i morgen og reiser uansett til sjukehuset etterpå. Har ingen forhåpninger, er bare klar for å få det ut. Når du var kortere på vei enn du trodde - hvor mye var det? Føler ikke det er mulig at jeg er det, men mirakler skjer 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #30 Del Skrevet 23. oktober 2023 lotte123 skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar 💕 jeg får svar på blodprøven i morgen og reiser uansett til sjukehuset etterpå. Har ingen forhåpninger, er bare klar for å få det ut. Når du var kortere på vei enn du trodde - hvor mye var det? Føler ikke det er mulig at jeg er det, men mirakler skjer 🤷♀️ Fint at du får svar i morgen! Var ca 2 uker kortere, mener jeg å huske. Tenkte selv det var helt umulig. Jeg hadde fått positiv test altfor tidlig til at jeg kunne være så kort på vei, men sånn var det altså. Det hentet seg faktisk inn igjen senere i svangerskapet, termindato ble tidligere og tidligere for hver ul. Men akkurat det kan like gjerne skyldes at mine barn har vært store. Uansett, skulle det forferdelige være et faktum, så må jeg bare råde deg til å hoppe i det igjen så fort du kan. Det kan føles ganske tomt når man må starte på scratch igjen, men så er det heldigvis lettest å bli gravid på nytt rett etterpå. Så ingen grunn til å vente, selv om noen leger fortsatt tror at det er bedre å vente 1-3 sykluser. Det er en veldig utdatert anbefaling. Lykke til med alt, uansett hvilken vei det går. Anonymkode: 97985...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 23. oktober 2023 #31 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fint at du får svar i morgen! Var ca 2 uker kortere, mener jeg å huske. Tenkte selv det var helt umulig. Jeg hadde fått positiv test altfor tidlig til at jeg kunne være så kort på vei, men sånn var det altså. Det hentet seg faktisk inn igjen senere i svangerskapet, termindato ble tidligere og tidligere for hver ul. Men akkurat det kan like gjerne skyldes at mine barn har vært store. Uansett, skulle det forferdelige være et faktum, så må jeg bare råde deg til å hoppe i det igjen så fort du kan. Det kan føles ganske tomt når man må starte på scratch igjen, men så er det heldigvis lettest å bli gravid på nytt rett etterpå. Så ingen grunn til å vente, selv om noen leger fortsatt tror at det er bedre å vente 1-3 sykluser. Det er en veldig utdatert anbefaling. Lykke til med alt, uansett hvilken vei det går. Anonymkode: 97985...d7d Vi er overraskende nok klare til å prøve igjen. Rart å si når man har et (dødt) foster inni seg. Det tok ca 4-5 mnd å bli gravid etter forrige MA. Mer redd for en MA til og tanken på om noe er galt med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2023 #32 Del Skrevet 23. oktober 2023 lotte123 skrev (16 minutter siden): Vi er overraskende nok klare til å prøve igjen. Rart å si når man har et (dødt) foster inni seg. Det tok ca 4-5 mnd å bli gravid etter forrige MA. Mer redd for en MA til og tanken på om noe er galt med meg. Forstår godt at du er redd. Har selv opplevd 10+ MA, men har heldigvis fått noen barn innimellom alle forsøkene. De har ikke funnet noe galt med meg. Noen har nok bare en tyngre vei å gå. Slenger med noen tips som kanskje/kanskje ikke har hjulpet: - jeg har lyktes bedre med babyklister enn uten (tilfeldig eller ikke.) - jeg har brukt albyl-e og etter hvert også Lutinus siden det uansett ikke kan skade. Greie gynekologer som forstod min fortvilelse. - jeg har fått hyppige ultralyder for å slippe å lure på «er det dødt nå, enn nå da» - fra uke 9-10 har jeg brukt doppler. Anonymkode: 97985...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 23. oktober 2023 #33 Del Skrevet 23. oktober 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Forstår godt at du er redd. Har selv opplevd 10+ MA, men har heldigvis fått noen barn innimellom alle forsøkene. De har ikke funnet noe galt med meg. Noen har nok bare en tyngre vei å gå. Slenger med noen tips som kanskje/kanskje ikke har hjulpet: - jeg har lyktes bedre med babyklister enn uten (tilfeldig eller ikke.) - jeg har brukt albyl-e og etter hvert også Lutinus siden det uansett ikke kan skade. Greie gynekologer som forstod min fortvilelse. - jeg har fått hyppige ultralyder for å slippe å lure på «er det dødt nå, enn nå da» - fra uke 9-10 har jeg brukt doppler. Anonymkode: 97985...d7d Tusen takk for gode tips ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #34 Del Skrevet 24. oktober 2023 Hvordan gikk det i dag? 🙏 Anonymkode: 97985...d7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2023 #35 Del Skrevet 24. oktober 2023 ❤️❤️❤️ Anonymkode: b01f2...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 25. oktober 2023 #36 Del Skrevet 25. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan gikk det i dag? 🙏 Anonymkode: 97985...d7d Takk som spør 💕 Hcgen gikk ned og fikk utskraping. De verste med dagen var faktisk 18 timer uten mat 😅 følge meg psykisk forberedt. godt å få det gjort og fokusere på neste steg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2023 #37 Del Skrevet 25. oktober 2023 lotte123 skrev (4 timer siden): Takk som spør 💕 Hcgen gikk ned og fikk utskraping. De verste med dagen var faktisk 18 timer uten mat 😅 følge meg psykisk forberedt. godt å få det gjort og fokusere på neste steg. Håper det vil klaffe får deg raskt igjen❤️ Anonymkode: d33bd...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå