AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2023 #21 Del Skrevet 21. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du fersk eller fryseforsøk? Jeg fikk nemlig beskjed av legene ved alle forsøk at jeg skulle slutte ved negativ test, og fortsette ved positiv. Så når jeg nå fikk positiv, men beskjed om å slutte så ble jeg forvirra. Ts Anonymkode: 96f37...297 Jeg hadde fryseforsøk nå. Forrige gang var det ferskforsøk, og da var også beskjeden at jeg skulle fortsette ved positiv test. Dette høres jo mest ut som en feil. Jeg tror jeg hadde sendt en melding på helsenorge og spurt. Har fått veldig raskt svar de siste gangene jeg har gjort det😄 Anonymkode: bbc91...18b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene90 Skrevet 21. oktober 2023 #22 Del Skrevet 21. oktober 2023 Hvordan de gjør det med Progesteron virker av og til som om de stikker fingeren i lufta og ser hvor der blåser når de avgjør hvilken type og lengde 🙈 Har prøvd ulike typer Progesteron og ulike varighet av bruk på mine innsett - samme lege hver gang - ikke lave progesteron nivåer i utgangspunktet - offentlig. De gangene jeg har fått beskjed om å stoppe ved positiv test har jeg brukt opp det jeg har hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #23 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg hadde fryseforsøk nå. Forrige gang var det ferskforsøk, og da var også beskjeden at jeg skulle fortsette ved positiv test. Dette høres jo mest ut som en feil. Jeg tror jeg hadde sendt en melding på helsenorge og spurt. Har fått veldig raskt svar de siste gangene jeg har gjort det😄 Anonymkode: bbc91...18b Kontaktet dem, og sykepleieren sjekket med legen. Samme beskjed. Men vi klarer ikke å slå oss til ro med svaret da det virker så tilfeldig. Det har vært litt rot rundt ting tidligere, og det er annet i brevet som bekreftet graviditeten som ikke stemmer, noe som gjør at det er utfordrende å stole på at beslutningen om å slutte med cyclogest kan være tatt på feil grunnlag. Må bare poengtere at vi er veldig fornøyde med Riksen, legene der er supre og alle er hyggelige, de er dessverre "bare" overbelastet og har altfor få ressurser. Takk til alle som har svart! Vi har konkludert med at det er nok faglig begrunnet at jeg kan slutte på cyclogest. Kommer allikevel til å benytte det litt til og deretter trappe ned. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 96f37...297 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #24 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Man har EL ved styrt syklus også, man setter eggløsningssprøyte. Jeg har fått beskjed om å slutte test dag både ved frys forsøk og fersk. Har ingenting med det å gjøre. Har man mange mist bak seg, får man gjerne forskrevet progesteron støtte lengre enn til test dag, men hvis man ikke har lave nivåer eller flere mist bak seg så kan man fint slutte når legen sier det ved test dag. Anonymkode: 947a4...3e1 Jeg var gjennom styrt syklus i september, fryseforsøk, hadde ikke eggløsning og tok ikke eggløsnings sprøyte Anonymkode: 6585b...c90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2023 #25 Del Skrevet 22. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kontaktet dem, og sykepleieren sjekket med legen. Samme beskjed. Men vi klarer ikke å slå oss til ro med svaret da det virker så tilfeldig. Det har vært litt rot rundt ting tidligere, og det er annet i brevet som bekreftet graviditeten som ikke stemmer, noe som gjør at det er utfordrende å stole på at beslutningen om å slutte med cyclogest kan være tatt på feil grunnlag. Må bare poengtere at vi er veldig fornøyde med Riksen, legene der er supre og alle er hyggelige, de er dessverre "bare" overbelastet og har altfor få ressurser. Takk til alle som har svart! Vi har konkludert med at det er nok faglig begrunnet at jeg kan slutte på cyclogest. Kommer allikevel til å benytte det litt til og deretter trappe ned. For sikkerhets skyld. Anonymkode: 96f37...297 Jeg har selv netopp blitt gravid og har meldt inn graviditet på offessiel testdag. Fikk da beskjed om at jeg kunne avslutte progesteronstøtte men jeg har liggende 3 pakker og vil gjerne fortsatt bruke det og det gikk helt fint men ifølge klinikken var det heller ikke farlig å avslutte Anonymkode: da4cb...a42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå