Gå til innhold

Pilates

Gjest *smak*

Anbefalte innlegg

Pilates er fantastisk trening!

Det er både nestressende og avslappende i tillegg til at det kan bli litt tungt uten at en blir andpusten. Endel øvelser kan være vanskelig i begynnelsen, som det er nevnt tidligere men jeg tror likevel at det vanskelige å venne seg til er måten man puster på. Ved å se for seg magemusklene som et korsett som skal strammes under hele treningsøkten må man puste på en spesiell måte og nettop dette er ganske uvanlig for de aller fleste. Flere venner av meg har gitt opp, men gjør ikke det- man får teken på det etterhvert!

Lykke til, alle pilatestrenere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg begynt å laste ned Winsor pilates. Er det noe spesiell pusteteknikk som skal til? Har aldri prøvd dette før.

Laster ned tre forskjellige dvd`er: Basic, 20 minute work out og accelerated body sculpting. Skal de brukes i den rekkefølgen?

:sjenert:

Endret av Hege_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

basic skal brukes som en introduksjon, for at man skal lære seg øvelser etc. og så kan man velge hvor lenge man vil trene, 20 eller 50 min. det er lurt å starte med 20 min, da det kan være ganske vanskelig å få med seg øvelsene de første gangene!

Til alle dere som sier at pilates er som trim for eldre og lignende, min erfaring er at det er veldig mange som ikke har prøvd det som sier slik. Jeg gikk med krykker etter sterk bekkenløsning (helt sengeliggende i 6 mnd) og takket være pilates kan jeg i dag bevege meg like bra som det jeg gjorde før jeg ble gravid med førstemann.

Jeg har også en venninne som studerte dans i Chicago som ble skadet, og det hun har hatt størst utbytte av etter den skaden har vært nettopp pilates, det har gjort at hun ikke merker noe til skaden i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange balettdansere trener også pilates, og ingen kan si at de ikke har sterke kropper.

Dessuten er nesten alle øvelsene mulig å utføre på tyngre og tyngre måter. Har vært på 5 pilatestreninger, og instruktøren gir oss tyngre og tyngre øvelser, etterhvert som vi klarer de grunnleggende tingene.

Fysioterapeuten min, som er gammel judoutøver og generelt godt trent, var dum nok til å le av en pilatesinstruktør. 50 min hard trening etterpå var han ikke like tøff i trynet. Så det kan være tungt, og det kan være lett. Kommer helt an på hva man gjør og hvordan man gjør det. Jeg synes i hvertfall det er veldig OK.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_april_*

Jeg syntes Pilates er veldig effektiv trening for å få flat mage og litt fastere her og der....Yoga er litt vanskelig å få til når man ikke er myk...klarer ikke holde posisjonene, og da får jeg mest bare vondt...

Pilates er litt enklere føler jeg, når du først har skjønt teknikken.

Jeg trener på Pilates Room i oslo, og det er veldig bra! Instruktørene der er veldig flinke og du bli tatt veldig bra vare på. Kan ikke slappe av akkurat...

Tror forresten at Pilates Room kommer med en Pilates DVD i slutten av feb...Den skal i alle fall jeg ha!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av plasten var ikke dumt nei.....men hvor la jeg nå de to pilates dvd`ene igjen..... :forvirret:

Har hatt lyst til dette jeg og, men har ikke engang tatt av plasten..

Jeg tar shapemassage en gang i uka og hun massøren anbefaler pilates på det varmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Ser at treningssenteret tilbyr pilates trening. Lurer fælt på hva det går ut på, og om det er tungt fysisk? Hvis noen vil gjør meg klokere så setter jeg pris på det! :)

jeg kjøpte meg en pilates dvd, og vil egentlig si at det er omtrent som eldre-trimmen, bare at det er mer stretching ;) bøy og tøy, ut med bein og opp med armer. ligner det vi hadde i gymen på skolen, og det kari på frokost-tv gjør.

den jeg kjøpte er pilates weight-loss workout på play.com, skulle bare ønske at den var litt lengre (er på ca 38 min), men får kjøpe meg en til.

jeg synes ikke øvelsene var vanskelige (har vært med på turn, og er relativt myk i kroppen, det kan kanskje ha litt å si?), men noe av det var jævlig tungt for en utrent klædd :sjarmor: ble varm og svett, og spreng rød i ansiktet.

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tungt det er kommer an på instruktøren. Du kan ha veldig lett pilates, og du kan ha pilates som får selv godt trente personer til å svette hardt. Nesten alle øvelsene har flere forskjellige nivåer, så det er greit å variere.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av plasten var ikke dumt nei.....men hvor la jeg nå de to pilates dvd`ene igjen..... :forvirret:

Har hatt lyst til dette jeg og, men har ikke engang tatt av plasten..

Jeg tar shapemassage en gang i uka og hun massøren anbefaler pilates på det varmeste.

La plasten være på. Vil du bli sterkere--> styrke i styrkerom med maskiner.

Vil du miste vekt--> spise mindre og riktigere (regelmessig, ikke mye snop og raske karbohydrater) + trene kondis.

Prinsippet er enkelt. Gjennomføring krever disipling. Hvis vanlig kondistrening ikke er fancy nok, kan dere jo kalle det noe annet. F.eks: Traditional world-class olympic body sculpting. Til vektløfting: ABC of the bodybuilder for getting firm bum and massive sixpack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo så at man faktisk forbrenner kalorier når man driver med pilates + at man får lengre menere muskler, og ja det funker!

Skjønner ikke hvorfor noen mener at den formen som funker for de er det eneste, det viktigeste er vel at folk finner den formen som funker for dem og at de faktisk trener.

Jeg driver både med pilates, aerobic, styrkerom og jeg går på ski (dog ikke så mye som jeg skulle ønske...) og jeg tror alle de forskjellige treningsmetodene gir meg noe!

Ellers så var det jo fine navn som ble gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...