Gjest synseren Skrevet 25. januar 2006 #1 Del Skrevet 25. januar 2006 Ser at treningssenteret tilbyr pilates trening. Lurer fælt på hva det går ut på, og om det er tungt fysisk? Hvis noen vil gjør meg klokere så setter jeg pris på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #2 Del Skrevet 26. januar 2006 Pilates er trening som går ut på at en trener opp alle muskelgrupper i hele kroppen. Tror det er veldig tungt, men utrolig god trening! Veldig bra om en har hatt/har skader, går ann å samordne med fysioterapi. Skal garantert begynne på det når jeg flytter til Oslo! Har så mye skader i knee/hofter, så tror det hadde vert veldig bra for min kropp. http://www.pilates.no/index2.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #3 Del Skrevet 26. januar 2006 Jeg har trent en del pilates og det er god trening som passer alle. I begynnelsen klarer du ikke alle øvelsene, men det finnes som oftest en forenklet versjon man kan gjøre frem til man er sterk nok til å ta den vanskelige. Nå har jeg hatt en lang pause og sliter med å få til øvelsene. Jeg klarer kanskje halvparten og tar den lette versjonen på resten. Pilates går hovedsaklig ut på å styrke musklene i mage og rygg, og skape en mykere og smidigere kropp. (dette avhenger selvfølgelig av øvelsene som brukes) Man blir raskt sterkere hvis man trener jevnlig. Min venninne hadde aldri kalrt å stå rett med beina og ta i bakken, etter en måned med jevnlig trening klarte hun dette uten problemer. Pilates er avslappende trening som likevel er krevende. Det er bra for sjel og sinn samtidig som man styrker kroppen. Jeg kan virkelig anbefale det! Ikke gi opp hvis det virker litt vanskelig første gang! Det blir lettere og lettere for hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #4 Del Skrevet 26. januar 2006 Kanskje på tide å ta av plasten på den DVD-en jeg kjøpte for halvannet år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #5 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er ikke så dumt det nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. januar 2006 #6 Del Skrevet 26. januar 2006 Kanskje på tide å ta av plasten på den DVD-en jeg kjøpte for halvannet år siden... ← Dette høres jo ut som noe for "gamla" med dårlige knær, så kan du ikke rive av den plasten, ta en kikk på innholdet og fortelle meg om dette er noe du kan anbefale og evt. også hvilken DVD det er snakk om. (Finnes ikke slike "fancy" treningsformer her ute i provinsen vet du ) Eller kanskje det finnes andre som har en slik DVD å anbefale? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #7 Del Skrevet 26. januar 2006 Dette høres jo ut som noe for "gamla" med dårlige knær, så kan du ikke rive av den plasten, ta en kikk på innholdet og fortelle meg om dette er noe du kan anbefale og evt. også hvilken DVD det er snakk om. (Finnes ikke slike "fancy" treningsformer her ute i provinsen vet du ) Eller kanskje det finnes andre som har en slik DVD å anbefale? ← Kan du ikke heller spørre Vampyra, hun har jo drevet med dette Jeg kjøpte min på TV-shop. Syntes det så lettvint ut, men det høres jo ikke sånn ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. januar 2006 #8 Del Skrevet 26. januar 2006 Kan du ikke heller spørre Vampyra, hun har jo drevet med dette ← Da gjør jeg det! Vampyra! Kan du ta en titt her er du snill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #9 Del Skrevet 26. januar 2006 Titter i vei her! Jeg har Winsor pilates som er kjøpt på tv-shop og jeg er kjempefornøyd med denne. Det følger med 3 dvd'er. En intro (lurt å kjøre igjennom for å lære seg hvordan man skal gjøre øvelsene riktig), en 20 min og en 50(?) min workout. Jeg skal love deg at du ikke klarer timesworkouten med en gang, men kjør igjennom 20 minutteren minst 3 ganger i uka så tar det ikke lang tid før du klarer det. Disse øvelsene er veldig snille for knærne, nesten alt foregår liggende og resten sittende, og hvis du er usikker på noen av øvelsene dropper du de, eller spør legen din først. Anbefales på det sterkeste! winsor pilates er kanskje litt dyr, men kjøper du iform eller abonnerer nå får du med en pilates dvd som jeg har hørt flere anbefale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #10 Del Skrevet 26. januar 2006 Kan jo legge til at min venninne som trente 20 minutteren ca 5 ganger i uka, og 1 times en gang i uka i 1,5 mnd i tillegg til et sunt kosthold ble mye fastere i fisken, sterkere og mykere. Til og med samboeren henens kommenterte at hun hadde blitt slankere og fastere. Jeg så også tydelig forskjell på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. januar 2006 #11 Del Skrevet 26. januar 2006 Tusen takk! :bukke: Hvilken TV-shop er det snakk om? Har p.t. ikke TV, men jeg vil anta at de også har en nettside og helt sikkert et telefonummer jeg kan finne der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #12 Del Skrevet 26. januar 2006 Her finner du den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. januar 2006 #13 Del Skrevet 26. januar 2006 Takk igjen! Da har jeg bestillt! (VISA-kortet lå så hendig plassert og dessuten var det jo fraktfritt og greier ) Har allerede 42" skjerm med teppe plassert foran, så kanskje det er håp ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SexyCat Skrevet 26. januar 2006 #14 Del Skrevet 26. januar 2006 det skal jeg si deg synsern. Pilates = trening for de late! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. januar 2006 #15 Del Skrevet 26. januar 2006 Pilates = trening for de late! ← Jeg sa jo at det passet for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #16 Del Skrevet 26. januar 2006 Det er sånn vrikke på tåa, pust inn, vrikke på lillefingern! Leve Trim for Eldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 26. januar 2006 #17 Del Skrevet 26. januar 2006 du har også egne pilatessentere, der får du både mattetrening og apparattrening. jeg har tidligere brukt dvden fra tvshop, og syntes den ga raskt resultat, men det ble for kjedelig for meg. jeg brukte det i tillegg til dansetrening og step jeg da. men har lurt på om jeg ikke skal ta en tur på Pilates room, de holder til flere steder i oslo. innbiller meg at det både er mer effektivt, lettere å få tak i de rette musklene og mer motiverende når man er på ett sted med flere som holder på samtidig med instruktør, og muligheten til å bruke aparater innimellom. og de som mener det er trim for eldre/trim for late, er enten ufattelig veltrente fra før eller har aldri engang forsøkt det. jeg trener fem timer dans i uka + step og rask gange, og synes absolutt ikke pilates er å løfte litt på fingern, blir sliten jeg og kjenner det verker i musklene når jeg jobbet med pilatesen. om man gidder å gjøre det riktig ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 26. januar 2006 #18 Del Skrevet 26. januar 2006 og de som mener det er trim for eldre/trim for late, er enten ufattelig veltrente fra før eller har aldri engang forsøkt det. jeg trener fem timer dans i uka + step og rask gange, og synes absolutt ikke pilates er å løfte litt på fingern, blir sliten jeg og kjenner det verker i musklene når jeg jobbet med pilatesen. om man gidder å gjøre det riktig ihvertfall. ← Men selv veltrente mennesker bruker pilates og synes det er bra trening! Det kommer helt ann på hva man vil. Det er kjempebra for å få en mykere og smidigere kropp. Det finnes mange typer pilates og noen kan være for late, men hvis du bruker riktig metode skal jeg love deg du blir svett og støl etterpå. Det er selvfølgelig ikke så fettforbrennende som kondisjonstrening, men kom ikke her og si at det er trening for late Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synseren Skrevet 26. januar 2006 #19 Del Skrevet 26. januar 2006 Takk for svar . Var å trente Piates idag og det var slett ikke "Trim for eldre" nei. Det var jevnt tempo i 40 min. Hadde litt problemer med å koordinere bein og armer innimellom fordi det gikk så fort . Men jeg regner med at det vil gå bedre etter noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #20 Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har gått på et yogasenter der de også tilbyr pilates. Lederen på senteret var helt ærlig på at eneste grunnen til at de tilbyr pilates er at det har blitt så moderne. Han mente man får et mye bedre utbyttet (for både kropp og sinn) av å trene klassisk yoga. De tilbyr jo også power-yoga, hvis man vil ha mer fysisk trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå