lotte123 Skrevet 20. oktober 2023 #1 Del Skrevet 20. oktober 2023 Hadde en missed abortion i uke 12 i mai. Selve aborten var ganske traumatisk, da den endte i utskrapning og mistet alt for mye blod. Ble overlykkelig da vi ble gravide i september igjen. Skulle på tidlig privat ultralyd i går (uke 8+5)..ingen hjertelyd og et 6ukersgammelt foster 💔 jeg er knust. Hadde ikke trodd det skulle skje igjen. Jeg tror jeg må ta dag for dag, for denne sorgen kommer til å vare lenge.. Er det noen som har noen tips eller oppmuntringer? Kan vi få noe form for hjelp? Ser ikke for meg at jeg kan gå gravid i 9 mnd uten å miste.. Hvordan komme seg gjennom dette igjen? Har enda ikke fått ut fosteret og håper jeg kan gå rett til utskrapning da det var et smertehelvete sist 💔 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #2 Del Skrevet 20. oktober 2023 Så utrolig leit å høre… Hadde selv en MA i september (var i uke 11) og har nettopp fått positiv graviditetstest, klaffet på første eggløsning uten å ha hatt første mens. Er også utrolig bekymret for å oppleve det samme igjen. Og tørr ikke glede meg over den positive testen. Det er så utrolig vondt å gå rundt å kjenne på gleden, for så å få det revet vekk… Sender deg en varm klem og håper at det vil klaffe for deg, og vare i 9 måneder neste gang❤️ Anonymkode: 1c1a7...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #3 Del Skrevet 20. oktober 2023 Så trist at du må igjennom dette igjen ❤️ Du er ikke alene om å oppleve flere ❤️ Du kan snakke med gyn/fastlege om du kan få progesteron støtte eventuelt? Kansje sjekke stoffskiftet ditt? Da det kan være med på å øke risikoen for at man mister. Er vel anbefalt at TSH ligger på under 2.5 selv om høyere verdier er regnet som innenfor normalen. Anonymkode: 7adbd...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #4 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så trist at du må igjennom dette igjen ❤️ Du er ikke alene om å oppleve flere ❤️ Du kan snakke med gyn/fastlege om du kan få progesteron støtte eventuelt? Kansje sjekke stoffskiftet ditt? Da det kan være med på å øke risikoen for at man mister. Er vel anbefalt at TSH ligger på under 2.5 selv om høyere verdier er regnet som innenfor normalen. Anonymkode: 7adbd...037 Dette har jeg ikke hørt om. Hvordan fungerer progesteron? Legen virker ikke helt oppdatert på hva som går an å gjøre 😬 Lurt å sjekke stoffskifte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #5 Del Skrevet 20. oktober 2023 lotte123 skrev (6 minutter siden): Dette har jeg ikke hørt om. Hvordan fungerer progesteron? Legen virker ikke helt oppdatert på hva som går an å gjøre 😬 Lurt å sjekke stoffskifte Progesteron er det hormonet som skal hjelpe kroppen å opprettholde en graviditet frem til morkaken tar over. Man kan få ulike typer progesteromstøtter - tablett form, stikkpilleform, sprøyteform. Man begynner gjerne å bruke det fra ett par dager etter eggløsning. Hvor lenge man går på det varierer.. noen går på det 2 uker, andre 7 uker og noen til passerte 12 uker. Ville snakket med en gyn om det. De har som regel mer peiling enn fastlegen. Anonymkode: 7adbd...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #6 Del Skrevet 20. oktober 2023 lotte123 skrev (1 time siden): Hadde en missed abortion i uke 12 i mai. Selve aborten var ganske traumatisk, da den endte i utskrapning og mistet alt for mye blod. Ble overlykkelig da vi ble gravide i september igjen. Skulle på tidlig privat ultralyd i går (uke 8+5)..ingen hjertelyd og et 6ukersgammelt foster 💔 jeg er knust. Hadde ikke trodd det skulle skje igjen. Jeg tror jeg må ta dag for dag, for denne sorgen kommer til å vare lenge.. Er det noen som har noen tips eller oppmuntringer? Kan vi få noe form for hjelp? Ser ikke for meg at jeg kan gå gravid i 9 mnd uten å miste.. Hvordan komme seg gjennom dette igjen? Har enda ikke fått ut fosteret og håper jeg kan gå rett til utskrapning da det var et smertehelvete sist 💔 Huff dette var utrolig trist å høre ❤️ spør legen din om du kan gå på albyl e? Anonymkode: bb8e7...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #7 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Progesteron er det hormonet som skal hjelpe kroppen å opprettholde en graviditet frem til morkaken tar over. Man kan få ulike typer progesteromstøtter - tablett form, stikkpilleform, sprøyteform. Man begynner gjerne å bruke det fra ett par dager etter eggløsning. Hvor lenge man går på det varierer.. noen går på det 2 uker, andre 7 uker og noen til passerte 12 uker. Ville snakket med en gyn om det. De har som regel mer peiling enn fastlegen. Anonymkode: 7adbd...037 Takk for svar 💕 det pleier å ta noen måneder for oss å bli gravid. Tar man dette etter hver eggløsning da, eller muligens etter man får vite at man er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lotte123 Skrevet 20. oktober 2023 Forfatter #8 Del Skrevet 20. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Huff dette var utrolig trist å høre ❤️ spør legen din om du kan gå på albyl e? Anonymkode: bb8e7...a83 Dette er også nytt for meg. Hvordan fungerer dette? Er det lett å få tak i? Jeg bor på en plass uten gynekolog og sjukehus.. Legen er grei, men virker som han ikke har mye peiling. Kanskje jeg kan få henvisning til gynekolog som kan hjelpe med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2023 #9 Del Skrevet 20. oktober 2023 lotte123 skrev (4 timer siden): Takk for svar 💕 det pleier å ta noen måneder for oss å bli gravid. Tar man dette etter hver eggløsning da, eller muligens etter man får vite at man er gravid? Du kan bruke det hver mnd etter eggløsning og da stoppe om du får negativ test. For noen så utsetter progesteron mensen til man stopper på dem. Og er testen positiv kan du fortsette med dem. Anonymkode: 7adbd...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå