Gå til innhold

Ha med hund på Deichman?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bok som venter på meg og kunne så gjerne tenke meg å hoppe innom biblioteket i morgen og hente den!

MEN, jeg har med meg hunden når jeg skal forbi der. Er de superstrenge på forbud mot hund?

Er snakk om et lite knøtt jeg kommer til å sette i veska når jeg evt er der.

Anonymkode: 62cd4...b71

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elefantenirommet skrev (12 minutter siden):

Nei, det er ikke lov. De jagde i alle fall ut meg da jeg prøvde. 

Er så slitsomt med de dustereglene i Norge altså.

Den hunden min i veska kunne like godt vært et kosedyr, han kommer ikke til å gjøre noe mer ut av seg enn som så.

Utrolig irriterende at man knapt får tatt seg en kaffe på uteservering med hund i dette hundefiendtlige landet 🙄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Den hunden min i veska kunne like godt vært et kosedyr, han kommer ikke til å gjøre noe mer ut av seg enn som så.

Utrolig irriterende at man knapt får tatt seg en kaffe på uteservering med hund i dette hundefiendtlige landet 🙄

Enig. Men nå finnes det heldigvis mange kafeer i Oslo hvor det er lov. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nå er mange allergisk mot hund. 

Har ikke hørt om kosedyr allergi. 

Anonymkode: 392d3...8f0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Nå er mange allergisk mot hund. 

Har ikke hørt om kosedyr allergi. 

Utrolig at de med allergi overlever i andre land 😑

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står det ikke noe skilt er det i utgangspunktet lov å ta med hund inn alle steder i Norge også. Noen få unntak selvfølgelig, men bibliotek er ikke et av dem.

Så er det en liten hund hadde jeg tatt den på armen, gått inn og hentet boken. Blir de sure så får de bli det, men da har du iallfall boken.

Er bare å si at du så ikke noe skilt om forbud, så da antok du det som greit og at de burde sette opp skilt hvis de vil unngå slike missforståelser.

Anonymkode: 1e613...45a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, og i andre land klås jenter på både bryster og rumpe av vilt fremmede, og de overlever.

Uten at det betyr at dette er slik det skal være; hvis alle skal ha "meg, meg, meg" som motto, kommer verden til å se riktig ille ut.

Anonymkode: ee988...34c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hund, men jeg har virkelig ikke noe behov for å ha ham med meg på bibliotek eller kafeer... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skal begynne å ta med meg alle mine fire inn på butikken 🤩 de veier mellom 60 og 80 kg hver. 

Men jeg synes ikke store hunder skal diskrimineres over små hunder. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 9.28):

Skal begynne å ta med meg alle mine fire inn på butikken 🤩 de veier mellom 60 og 80 kg hver. 

Men jeg synes ikke store hunder skal diskrimineres over små hunder. 

Så egoistisk av deg. 

Små hunder er allergivennlige og de kan ikke gjøre noe som helst skade når de bæres i vesken eller ellers. Er så ekstremt dumme regler at jeg ler av de. Må klare å se an situasjonen. 

Hvis folk var såå allergiske så bør de bli pelsforbud på klær også da? Er så sterkt overdrevent dette her.

Jeg tar med hunden min i matvarebutikker der de ikke sier noe, kafeer og på fine restauranter som tillater det. Ingen reager på de, bortsett fra at de synes hun er ekstremt søt.  

I følge Mattilsynet kan man ta med hund over alt! Alle steder der det ikke er en trussel for mathygiene som i en fabrikk som lager mat. Er bare smålige mennesker med store beist hjemme som misunner de med små som er problemet. 

Anonymkode: 227f2...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tabris skrev (På 20.10.2023 den 9.20):

Jeg har selv hund, men jeg har virkelig ikke noe behov for å ha ham med meg på bibliotek eller kafeer... 

Nei, fordi du ikke bryr deg om at hunden blir deprimert av å være mye alene? Har man empati for hunden sin så inkluderer man den der en kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, fordi du ikke bryr deg om at hunden blir deprimert av å være mye alene? Har man empati for hunden sin så inkluderer man den der en kan. 

Du har helt rett. Det at jeg ikke tar hunden med på bibliotek og kafeer betyr at jeg ikke bryr meg om at min hund blir deprimert, og det betyr også automatisk at han er mye alene. Og jeg har heller ingen empati for min hund.

Veldig bra konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...