Gå til innhold

Romantisk interesse flere år etter avvisning? hæææ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper det i virkeligheten ikke er så mange som tåler en avvisning så dårlig at det skal forme deres fremtid. 

Er vel helt uinteressant om noen avviste meg av en eller annen grunn tidligere. Det som er interessant er om jeg har tro på oss i fremtiden. 

Hvorfor avviser folk andre? 

Noen skjønte ikke at dem avviste

Noen syntes det kom for overraskende

Noen hadde preferanser som ikke passet den gangen

Noen ønsket ikke et forhold da

Noen var ikke godt nok kjent med den andre

Og så videre... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fremmed fugl skrev (7 minutter siden):

Håper det i virkeligheten ikke er så mange som tåler en avvisning så dårlig at det skal forme deres fremtid. 

Er vel helt uinteressant om noen avviste meg av en eller annen grunn tidligere. Det som er interessant er om jeg har tro på oss i fremtiden. 

Og så videre... 

Tenker nok at den som har avvist har en stor jobb å gjøre for å kunne trekke avvisningen tilbake. Kan godt hende hun hadde legitime grunner for å avvise, men for at den nyvunnede interessen skal virke genuin må hun nok klare å overbevise. Å komme med slikt du sier ville virket mot sin hensikt, for det er bare unnskyldninger som ikke viser noen forståelse for en slik situasjon TS står i. 
Det handler ikke om å tåle en avvisning dårlig, man takler den heller godt om man respekterer en avvisning. Det du fremmer her er å også gi slipp på selvrespekten i samme slengen. 
Nei, om hun vil ha han tilbake har hun nok en stor jobb å gjøre. Annet ville bare vært ufint

Anonymkode: ec0eb...504

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 19.11):

Ikke uvanlig. 

Da jeg var 19 fridde jeg til ei dame. Hun takket nei.

Da vi var 32 fridde hun til meg. Jeg takket nei. 

Hun spurte så. Hva har endret seg?

Jeg svarte. Ingenting. Du liker fortsatt penger og status. Jeg liker fortsatt 19-åringer. 

Anonymkode: 953d5...1aa

Du er 32 og liker 19 åringer? 

Anonymkode: 90707...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tenker nok at den som har avvist har en stor jobb å gjøre for å kunne trekke avvisningen tilbake. Kan godt hende hun hadde legitime grunner for å avvise, men for at den nyvunnede interessen skal virke genuin må hun nok klare å overbevise. Å komme med slikt du sier ville virket mot sin hensikt, for det er bare unnskyldninger som ikke viser noen forståelse for en slik situasjon TS står i. 
Det handler ikke om å tåle en avvisning dårlig, man takler den heller godt om man respekterer en avvisning. Det du fremmer her er å også gi slipp på selvrespekten i samme slengen. 
Nei, om hun vil ha han tilbake har hun nok en stor jobb å gjøre. Annet ville bare vært ufint

Ts er en type for segselv. Jeg syns det er rart det ble en så stor sak ut av dette når de fleste av oss uansett vet hun var heldig med at han ikke er interisert lengre.

Å gå etter 19 åringer som 30 å noe i tilegg til å ikke ha noe fornuftige rundt kjærlighet, endring, utvikling, valg, vanskelige følelser og alt sånnt. 

Anonymkode: 594ca...139

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts er en type for segselv. Jeg syns det er rart det ble en så stor sak ut av dette når de fleste av oss uansett vet hun var heldig med at han ikke er interisert lengre.

Å gå etter 19 åringer som 30 å noe i tilegg til å ikke ha noe fornuftige rundt kjærlighet, endring, utvikling, valg, vanskelige følelser og alt sånnt. 

Du må slutte å skrive interisert, du har det i hver innlegg nå. Slutt. Det er "interessert". 

Anonymkode: 669fd...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må slutte å skrive interisert, du har det i hver innlegg nå. Slutt. Det er "interessert". 

Anonymkode: 669fd...456

Men hvordan skal du da finne meg? Jeg gjør det for din skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det du skriver gjelder for hårsåre folk med lav selvtillit. Som ikke klarer å håndtere å bli avvist, men som lager en fortelling om at den sier at man ikke var god nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette!

Fremmed fugl skrev (23 timer siden):

Og så videre... 

Og Dette!

Men jeg er helt enig i at dersom man først avviste, men så av en eller annen oppriktig og ærlig grunn, føler noe annet hviler ansvaret på deg som avviste. Vis det på en direkte og ærlig måte. Vis frem at du syntes den andre er interressant nok til å faktisk tåle en avvisning i retur.
Dikter opp en banal dialog som eksempel
" Hei du XXX. Da du spurte meg om jeg ville ta en kopp eller et glass med deg, kjente jeg deg ikke godt nok. Det kom litt brått på for jeg viste så lite om deg. Nå som det har gått litt tid har jeg et veldig annet og postivt inntrykk av deg. Så om tilbudet fremdeles står, tar jeg gjerne en kopp med deg. Hilsen YYY".

Personlig hadde jeg elsket det om ei dame som tidligere hadde avvist meg ville turt å vise meg at hun er villig til å være såpass åpen og sårbar ovenfor meg. Om vi matcher vet jeg jo ikke, for da må vi prate.  Men med mindre hun har oppførst seg helt grusomt i mellomtiden, ville jeg smilt og sagt ja.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 17.05):

Råtne kjøttet?

Du er tydeligvis jomfru eller uerfaren. Dvs, en dårlig partner.

Bør la hun gå ja. Hun trodde nok du hadde blitt voksen nå, men det har du jo tydeligvis ikke :)

Hun hadde rett første gang :)

Anonymkode: d4b7a...20e

Eller innflytter

Anonymkode: 372c4...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...