Gå til innhold

Romantisk interesse flere år etter avvisning? hæææ

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

• 1 år senere...

Fortsetter under...

Du har ikke noe annet valg enn å avvise henne dersom du har selvrespekt. Si at all interesse er borte og at hun selv får finne ut hvorfor.

Anonymkode: 6fbd9...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først tenker jeg at 19 år er veldig ungt for ekteskap. Når det er sagt, så forstår jeg godt din skepsis nå som hun er 30. vet ikke med deg, men jeg er like gammel som deg og dater yngre. Deler flere av dine tanker, og ville ansett henne som for seint ute. Synd for dere begge at hun brukte så lang tid på å komme tilbake, bli klar eller hva det enn måtte være. 
Hun klarer seg nok fint uansett, om det så er alene eller med en annen mann. Men det skal føles riktig for deg også, og dette føles bare feil. 

Anonymkode: ec0eb...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.10.2023 den 14.44):

Ja kan være, men likevel er det vondt at andre fikk smake da hun var sitt beste, hun levda da ikke i sølibat også får jeg det råtne kjøttet. selvom jeg setter pris på svar synes jeg ikke helt at alle er overbevisende. Får vel avvise hun og leve livet videre. ;) takk igjen folkens. ts

Anonymkode: f9cdc...1bf

Sånt piss som dette er en av grunnene til at jeg omtaler dagens norske menn som søppel. 

Anonymkode: 00397...973

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 19.01):

Grublet over dette i en stund nå og har særlig tenkt på motivet til en kvinne som kontaktet meg for litt siden gjennom sosiale medier, hvor i første omgang handlet om gjenopprettelse av gamle bekjente etc, men senere viste det seg at det handlet om mulig kjæreste forhold, hvor hun tok opp enhet sist møte.

vel, spørsmålet er nok hvordan er det mulig å ha følelser for noen dersom man avviste den personen? hun avviste meg da vi var rundt 26 og 34 og nå er vi 30 og 38. Noen vil nok si at kvalitetene mine virker kanskje mer attraktive nå enn da, men ser ikke logikken. Er da samme som før, tvert om synes jeg at jeg har falt litt i både utseende og annet form for tiltrekning og som kondisjon og hårtap.

Med unntaket av hennes mangel på alternativer, kan dere tenke på noe annet?

Det er da helt normalt, jeg avviste flere gutter når jeg var yngre fordi jeg var tiltrukket av en annen type mannfolk. Har tenkt spesielt på en i ettertid, at han har ALLE kvaliteter jeg ønsker meg i en mann nå. Desverre var ikke dette noe jeg så etter for 10-15 år siden. Vi er venner i dag, og derfor ingen følelser, men hadde jeg vært mer moden tidligere så hadde det nok blitt oss to. Hadde jo følelser for han før, men valgte heller å kaste meg over en tulling uten livet på stell. 

Anonymkode: 7f2ff...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan være, men likevel er det vondt at andre fikk smake da hun var sitt beste, hun levda da ikke i sølibat også får jeg det råtne kjøttet. selvom jeg setter pris på svar synes jeg ikke helt at alle er overbevisende. Får vel avvise hun og leve livet videre. ;) takk igjen folkens. ts

Trekker tilbake svaret over. Hun var nok ikke interessert i deg for en grunn 😂 Er det mulig…

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 19.11):

Ikke uvanlig. 

Da jeg var 19 fridde jeg til ei dame. Hun takket nei.

Da vi var 32 fridde hun til meg. Jeg takket nei. 

Hun spurte så. Hva har endret seg?

Jeg svarte. Ingenting. Du liker fortsatt penger og status. Jeg liker fortsatt 19-åringer. 

Anonymkode: 953d5...1aa

Artig eventyr 

Anonymkode: 669fd...456

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.10.2023 den 19.11):

Ikke uvanlig. 

Da jeg var 19 fridde jeg til ei dame. Hun takket nei.

Da vi var 32 fridde hun til meg. Jeg takket nei. 

Hun spurte så. Hva har endret seg?

Jeg svarte. Ingenting. Du liker fortsatt penger og status. Jeg liker fortsatt 19-åringer. 

Anonymkode: 953d5...1aa

Dette høres ut som en Amerikansk meme som du har oversatt og ikke noe egenopplevd? Veldig få 19-årige Norske menn frir, tror jeg?

Essensen er at kvinner har ungdommelighet og ynde (som er forgjengelig) mens menn har karriere og penger som er mer varig. At kvinner bør gifte seg mens de er ung heller enn å leve utsvevende sånn at de har en trygg relasjon med en som kan ta seg av dem.

Som mann som er kritisk til feminisme så er jeg også kritisk til denne tankegangen. Den er litt for konservativ og kanskje dårlig tilpasset en Norsk virkelighet.

Anonymkode: 93e46...819

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har levd i sølibat da? Begynner å forstå hvorfor.

Anonymkode: b1333...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grublet over dette i en stund nå og har særlig tenkt på motivet til en kvinne som kontaktet meg for litt siden gjennom sosiale medier, hvor i første omgang handlet om gjenopprettelse av gamle bekjente etc, men senere viste det seg at det handlet om mulig kjæreste forhold, hvor hun tok opp enhet sist møte.

vel, spørsmålet er nok hvordan er det mulig å ha følelser for noen dersom man avviste den personen? hun avviste meg da vi var rundt 26 og 34 og nå er vi 30 og 38. Noen vil nok si at kvalitetene mine virker kanskje mer attraktive nå enn da, men ser ikke logikken. Er da samme som før, tvert om synes jeg at jeg har falt litt i både utseende og annet form for tiltrekning og som kondisjon og hårtap.

Jeg avviste samme gutt/mann da jeg var 16, 20 og 32. Til tross for at jeg aldri har vært så betatt av et annet menneske som jeg var av han. Fordi jeg ikke så den tryggheten i ham som jeg trengte og fortsatt trenger. Nå er vi begge 40, han har falt til ro og lever et stille og svært enkelt liv langt fra folk, akkurat som meg. Hadde definitivt ikke avvist ham i dag, for nå føler jeg vi har vokst "sammen" og deler de samme verdiene i livet. Vi har sporadisk kontakt og har en god vennskapelig tone, men jeg tror ikke han vil ta sjansen på å prøve seg igjen. Han vet nok ikke at det alltid kun har vært ham for meg. 

Anonymkode: 669fd...456

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er noe av det rareste og ekleste jeg har lest med tanke på kjønns syn av hverandre.

er det en moderne og kynisk ting dette å gå etter fysiske attributter? 
når jeg var ung kvinne ville jeg ha en mann på egen alder i samme livssituasjon som meg selv. 
når jeg ble eldre (25) ville jeg ha en mann som hadde samme ønsker om framtid og liv som meg. 
nå som jeg er i 30 årene har absolutt ingen av mine preferanser endret seg, stødig mann med god økonomisk sans, glad i dyr og aktiv. Jeg fant jo heldigvis denne mannen for 10 år siden og har han. 

Råttent kjøtt, kvinner vil ha, for er syn! 
ekkelt rett og slett 

Anonymkode: 44460...04c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Denne tråden er noe av det rareste og ekleste jeg har lest med tanke på kjønns syn av hverandre.

er det en moderne og kynisk ting dette å gå etter fysiske attributter? 
når jeg var ung kvinne ville jeg ha en mann på egen alder i samme livssituasjon som meg selv. 
når jeg ble eldre (25) ville jeg ha en mann som hadde samme ønsker om framtid og liv som meg. 
nå som jeg er i 30 årene har absolutt ingen av mine preferanser endret seg, stødig mann med god økonomisk sans, glad i dyr og aktiv. Jeg fant jo heldigvis denne mannen for 10 år siden og har han. 

Råttent kjøtt, kvinner vil ha, for er syn! 
ekkelt rett og slett 

Anonymkode: 44460...04c

Det er nødvendigvis ikke pga man tiltrekkes et annet utseende i ung alder, men man søker kanskje mer spenning og går derfor for en gutt/mann som er litt mer utsvevende enn en stødig kar med stabil jobb og hus på landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Sånt piss som dette er en av grunnene til at jeg omtaler dagens norske menn som søppel. 

Anonymkode: 00397...973

Det må du bare gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er da helt normalt, jeg avviste flere gutter når jeg var yngre fordi jeg var tiltrukket av en annen type mannfolk. Har tenkt spesielt på en i ettertid, at han har ALLE kvaliteter jeg ønsker meg i en mann nå. Desverre var ikke dette noe jeg så etter for 10-15 år siden. Vi er venner i dag, og derfor ingen følelser, men hadde jeg vært mer moden tidligere så hadde det nok blitt oss to. Hadde jo følelser for han før, men valgte heller å kaste meg over en tulling uten livet på stell. 

Snodig hvordan man kan rettferdiggjøre sin egen umodenhet, samtidig som man ikke aksepterer andres

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Snodig hvordan man kan rettferdiggjøre sin egen umodenhet, samtidig som man ikke aksepterer andres

Utrolig hvordan forelskelse er ek greie vi ikke kan styre og at vi ikke er perfekte hver dag i vårt liv og heller ikke kan forutse hva vi tenker om 10,2,30 år.

Det er ikke noe hun kunne ha gjort, hun var ikke tiltrukket. Da er det rett å ikke bli sammen med. 

Anonymkode: 594ca...139

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Utrolig hvordan forelskelse er ek greie vi ikke kan styre og at vi ikke er perfekte hver dag i vårt liv og heller ikke kan forutse hva vi tenker om 10,2,30 år.

Det er ikke noe hun kunne ha gjort, hun var ikke tiltrukket. Da er det rett å ikke bli sammen med. 

Helt riktig. Så setter du inn han i stedet for hun, og det blir like riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt riktig. Så setter du inn han i stedet for hun, og det blir like riktig

Jeg har for å være ærlig aldri trodd noe annet enn at det gjaldt alle mennekser. Det er en selfølge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har for å være ærlig aldri trodd noe annet enn at det gjaldt alle mennekser. Det er en selfølge.

Så bra, da forstår du mer en mange

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du ikke var på nok på den tiden? Som gjorde at hun ikke tenkte du var intressert nok, kanskje hun fikk seg kjæreste som gjorde at hun måtte være lojal til han, hvorfor vil du ikke prøve? Kanskje hun har begynt å tenke på deg. Det er ganske sexy.

Anonymkode: 0ddf0...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd noe lignende.  Ei som avviste meg. Etter en stund fikk jeg en annen kjæreste. Da oppsøkte hun meg. 

Det ble ikke noe med henne, jeg holdt fast ved henne jeg hadde funnet. Men fenomenet er kjent.  Kanskje hun tenker at hun går  glipp av deg på en måte? 

Anonymkode: 3df2c...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...